search
menu

با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

[ پنهان کردن ]
یک سفر تک ‌نفره و آرامش‌بخش به آنتالیا
سفری خانوادگی به ایروان
یک سفر سه‌نفره به تفلیس
سفری رمانتیک و دونفره به استانبول
سفری یک‌نفره به بدروم برای تمدد اعصاب
یک سفر گروهی با دوستان خود به کیش
قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که با بودجه معینی به برنامه‌ریزی برای سفر مشغول شوید. در این مقاله قصد داریم ببینیم با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به کجا می‌توان سفر کرد؟ این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مدت زمان سفر شما، تعداد افراد حاضر در سفر، داخلی یا خارجی بودن سفر و غیره. در ادامه با ما همراه‌ باشید تا به بررسی هر یک از این عوامل بپردازیم و هزینه هر یک را برآورد کنیم. همچنین شما می‌توانید با تورهای مسافرتی موجود در سفرمارکت، ارزانترین و بهترین گزینه را پیدا کنید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

یک سفر تک ‌نفره و آرامش‌بخش به آنتالیا


آنتالیا از جمله شهرهای ترکیه است که سفر به آن هزینه نسبتاً بالایی دارد. آنتالیا، یک شهر تفریحی با بندرهای قدیمی مملو از قایق‌های تفریحی، سواحل زیبا و هتل‌های بزرگ است. آنتالیا در واقع دروازه‌ای است به منطقه مدیترانه‌ای و جنوبی ترکیه که به دلیل آب‌های آبی آن به ساحل فیروزه‌ای معروف است. بقایایی از زمانی که آنتالیا به عنوان یک بندر بزرگ رومی شناخته می‌شد نیز باقی مانده است. این بقایا عبارتند از: دروازه هادریان، که برای گرامیداشت بازدید امپراتور روم در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد و برج هیدیرلیک متعلق به قرن دوم. ذکر چشم‌انداز زیبای بندر از دروازه هادریان نیز خالی از لطف نیست. آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه و همچنین مرکز استان آنتالیا است. آنتالیا در ساحل جنوب غربی آناتولی که با کوه‌های توروس هم‌مرز است، قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه خارج از منطقه دریای اژه بوده و بیش از یک میلیون جمعیت در منطقه شهری خود دارد.
به این فکر می‌کنید که چه نوع تفریحاتی در آنتالیا برای شما در دسترس است؟ این شهر به دلیل داشتن خط ساحلی زیبا و حومه‌ای جذاب شناخته شده است. علاوه بر این، نقاط جالب زیادی برای کشف وجود دارد. بنابراین، همه‌چیز به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر علاقه‌مند به گشت‌وگذار هستید، تورهای شهری وجود دارد که شما را به شهرهای اطراف می‌برد. چنین تورهایی برای درک بهتر تاریخ و سنت منطقه عالی هستند. اگر به دنبال تعامل با مردم محلی، درک پویایی زندگی روزمره آن‌ها و یادگیری برخی از بینش‌های جالب محلی هستید، تورهای گشت‌وگذار در شهر نیز عالی هستند.
تورهای آنتالیا از ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و تا چهل و هفت میلیون تومان پیش می‌روند. این تورها ۶ روزه هستند. شما می‌توانید برای استراحت و آرامش به صورت تک نفره با رزرو ارزان و سریع تور آنتالیا و میانگین هزینه سی میلیون تومان به این شهر سفر کنید. همچنین می‌توانید با رزرو تور ۲۱ میلیون تومانی و کمی افزایش هزینه سفر، سفری دو نفره به این شهر داشته باشید. لازم به ذکر است که تورهای لحظه آخری قیمت پایین‌تری دارند و ممکن است مجبور نشوید هزینه‌ای اضافه‌تر پرداخت کنید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

سفری خانوادگی به ایروان


ارمنستان، از جمله کشورهایی است که قیمت مناسبی دارد و شما می‌توانید به صورت خانوادگی با هزینه معقولی به این شهر سفر کنید. اکثراً تورها در سفر به ارمنستان، شما را به شهر ایروان می‌برند. ایروان که به عنوان پایتخت کشور ارمنستان شناخته می‌شود، جاذبه‌های گردشگری مختلفی در خود جای داده است. این شهر زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی‌ها به حساب می‌آید و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر یکی از شهرهای قدیمی جهان محسوب می‌شود و خیلی‌ها آن را به عنوان قدیمی‌ترین سکونتگاه بشر نیز می‌شناسند. به همین دلیل است که سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های آن می‌تواند تجربه‌های بی‌نظیری را در اختیارتان قرار دهد و خاطره‌ای به‌یادماندنی در ذهنتان ایجاد بکند. ایروان نیز همانند هر شهر دیگری جاذبه‌های توریستی خود را دارد. شما نمی‌توانید به این شهر سفر بکنید و با جاذبه‌های رنگارنگ آن آشنایی نداشته باشید!
اگر با خرید بلیط هواپیما ایروان راهی این مکان شده و خود را به مرکز این مقصد دیدنی برسانید با یک میدان بزرگ مواجه خواهید شد که آن را میدان جمهوری می‌نامند. این میدان یکی از جاذبه‌های اصلی ایروان به شمار می‌رود و سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. میدان جمهوری که قبلاً آن را به نام میدان لنین می‌شناختند در خود مجسمه لنین را جای داده بود که این مجسمه تا سال ۱۹۹۰ در آن پابرجا بود. پس از انحلال شوروی این مجسمه نیز از میدان جمهوری برداشته شد و یک صفحه نمایش بزرگ به جای آن قرار گرفت. اگر به اطراف میدان خوب نگاه کنید ساختمان‌های جذاب و قدیمی خواهید دید که با سنگ‌های سفید و صورتی ساخته شده‌اند. دیدنی‌های زیادی در این میدان وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برج ساعت بزرگ و فواره‌های سر به فلک کشیده اشاره کرد.
حتی اگر به موزه علاقه دارید و می‌خواهید بخش‌های تاریخی و آثار به جای مانده از گذشته را کندوکاو بکنید، بهتر است سری به موزه ماتناداران بزنید. در این موزه دست نوشته‌های مهمی به زبان ارمنی، عربی، فارسی و روسی نگهداری می‌شوند و در آن بیش از ۱۷ هزار دست نوشته و نسخه خطی وجود دارد. یکی دیگر از موزه‌هایی که در ایروان باید به آن سر بزنید موزه تاریخ ارمنستان است. این موزه بزرگ بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بخش‌های باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و مردم‌شناسی اشاره کرد. این موزه در سال ۱۹۲۰ افتتاح شده است و در آن بیش از ۴۰۰۰۰۰ اثر تاریخی نگهداری می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید، ایروان برای تمام سلیقه‌ها، جاذبه‌ای برای ارائه دارد.
تورهای ارمنستان از ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در ازای هر نفر شروع می‌شوند و تا ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان نیز موجود هستند. این تورها سه‌روزه و به مقصد ایروان هستند. یک خانواده یا یک گروه دوستی پنج نفره می‌توانند با هزینه سی میلیون تومان، با توری باکیفیت و با میانگین قیمت شش میلیون تومان یک سفر سه‌روزه به ارمنستان داشته باشند.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

یک سفر سه‌نفره به تفلیس


شهر تفلیس را باید یکی از شهرهای پرطرفدار و مشهور کشور گرجستان معرفی کرد. در واقع این شهر را باید به عنوان پایتخت این کشور و البته در کنارش بزرگ‌ترین شهر گرجستان بشناسیم. این شهر زیبا و پرجاذبه که جمعیتی در حدود ۱ و نیم میلیون نفر را در خود جای داده است، در قرن ۵ میلادی به دست یکی از پادشاهان سرزمین گرجی‌ها به نام وختانگ اول به وجود آمده است. قبل از این که نام این شهر به تفلیس تغییر پیدا بکند، این پادشاه نام آن را ایبریا گذاشته بوده که از نام پادشاهی گرجستان که در حدود ۳ هزار سال پیش بر این کشور حکومت می‌کردند، گرفته شده است. ایبری ها با شکست مادها خودشان را از اورارتو یا پادشاهی آرارات به این مکان رساندند.
نام فعلی این شهر یعنی تفلیس به این دلیل بر روی این شهر گذاشته شده که این شهر دارای چشمه‌های آب گرم بسیار فراوانی است که به آن معروف شده بود. شهر تفلیس امروزه یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور گرجستان است و توریست‌ها و گردشگران بسیار زیادی سالانه از آن دیدن می‌کنند و تعطیلات خود را در آن می‌گذرانند. از لحاظ آب‌ و هوایی شهر تفلیس در گرجستان دارای ویژگی‌های اقلیم نیمه گرمسیری است که معمولاً تحت تأثیر سامانه‌های اقلیم قاره‌ای مرطوب است. این توصیف پیچیده از آب ‌و هوای تفلیس به زبانی ساده‌تر به این معنا است که این شهر در فصل تابستان آب ‌و هوایی گرم و در فصل زمستان آب ‌و هوایی بسیار سرد و به معنای واقعی زمستانی در خود دارد. تفلیس همچنین جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد؛ یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تفلیس در گرجستان باغ گیاه شناسی ملی گرجستان یا بوتانیکال این شهر است که ۱۶۱ هکتار است و ۴۵۰۰ نوع گونه‌ی گیاهی را در خود جای داده است. این باغ بسیار قدیمی است و به ‌طور مثال شاردن که یکی از جهانگردان معروف و بسیاری قدیمی اروپایی است، از این باغ تفلیسی در نوشته‌های خود نام می‌برد. البته درباره‌ی این باغ باید گفت که در سال ۱۹۸۵ میلادی درب این باغ برای اولین بار به روی عموم مردم باز شده است و قبل از آن تنها مختص خانواده‌ی سلطنتی بوده است.
تور ارزان تفلیس از ۹ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان آغاز می‌شوند و تا ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان موجود هستند. این تورها ۴ شبه هستند، اما به صورت ۷ شبه نیز می‌توانید تور رزرو کنید. برای سفر به تفلیس با بودجه سی میلیون تومان می‌توانید یک سفر سه نفره دوستانه یا خانوادگی داشته باشید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

سفری رمانتیک و دونفره به استانبول


استانبول، شهر دیدنی و توریستی‌ترین کشور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر مثل یک آهنربا گردشگران را جذب خود می‌کند و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از پرطرفدارترین شهرها برای سفر دانست. سفر به استانبول تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گردشگران خود رقم می‌زند. تفریحات استانبول نامحدود است؛ فعالیت‌های جذاب زیادی که گفتن تمامی آن‌ها در اینجا غیرممکن است! مسلماً با کنسرت‌های باشکوه و رستوران‌های بی‌نظیر استانبول آشنایی دارید. ترکیب جامعه مدرن و سنتی این شهر بیش از هر چیزی جلب‌توجه می‌کند و توانسته از آن یک جای فراموش‌نشدنی بسازد، شاید در سفرمارکت این مطالب را زیاد خوانده باشید اما بازهم پیشنهاد می‌کنیم که در استانبول حتماً از مسجد ایاصوفیه یا برج گالاتا دیدن کنید. همچنین از قصرهای عثمانی نیز دیدن کنید. حتی در بازار تاریخی استانبول قدم بزنید و سوغاتی بخرید. قطعاً این مکان‌ها همگی زیبایی‌های خاص خود را دارند، اما شاید برای عده‌ای از گردشگرانی که زیاد به این شهر سفر کرده‌اند و آن‌ها را بارها و بارها دیده‌اند، کسل‌کننده باشد. اما ما اینجا قصد داریم تور استانبول فراموش‌نشدنی را به شما معرفی کنیم.
تور استانبول از ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان موجود است. این تورها سه یا چهارروزه هستند. شما می‌توانید با هزینه ۳۰ میلیون تومان به یک سفر دونفره بروید و از قدم زدن در خیابان استقلال استانبول لذت ببرید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

سفری یک‌نفره به بدروم برای تمدد اعصاب


لازم به ذکر نیست که ترکیه یکی از بهترین مناطق در دسترس برای سفرهای تابستانی و تفریحی است. هر شهری در این کشور که فکرش را بکنید، مقصدی مناسب برای سفر است. یکی از این شهرها، شهر بدروم واقع در ترکیه است. این شهر در استان موغله‌ی ترکیه قرار گرفته است و با دریای اژه همسایه است. یکی از مزیت‌هایی که این همسایگی برای شهر بدروم به وجود آورده این است که این شهر کاملاً ساحلی است و در نتیجه، گردشگران و مسافران زیادی برای تفریح به این شهر سر می‌زنند. از لحاظ جغرافیایی شهر بدروم در ترکیه یکی از شهرهای جنوبی و ساحلی در این کشور محسوب می‌شود که در استان موغله و در همسایگی دریای اژه قرار گرفته است. این شهر ساحلی کوچک دارای مساحت ۶۸۶ کیلومتر است و کاملاً حال و هوای توریستی دارد. بدروم یکی از بهترین مناظر کلی را در ترکیه دارد! منظورمان از این تعبیر این است که شهر بدروم در ترکیه دید بسیار زیبا و استثنائی به سمت دریای آبی اژه دارد. درباره‌ی معنای شهر بدروم یا بودروم باید بگوییم که به این خاطر که این شهر در پایین‌ترین نقطه‌ی ترکیه قرار گرفته است به این شهر، بدروم -که در زبان ترکی به معنای پایین است- گفته می‌شود. البته یکی دیگر از اسم‌های بدروم، هالیکارناسوس است که اسمی کاملاً یونانی است.
اما جدا از تعاریف پر آب و تاب، بدروم یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در ترکیه است و همه‌ی امکانات را برای تبدیل‌شدن به بهترین مقصد تفریحی و ساحلی در ترکیه داراست. از امکانات تفریحی مختلف و متنوع گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همه در این شهر گردهم آمده‌اند. بدروم از لحاظ آب و هوا از آن شهرهایی است که به خاطر موقعیت جزیره‌ای خود، دارای آب‌وهوای کاملاً مدیترانه‌ای است.
با توجه به این الگوی آب‌وهوایی این شهر در فصل گرم یعنی تابستان کاملاً گرم و در فصل سرد سال یعنی در فصل زمستان سرد و معتدل است. بااین‌حال اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که بهترین زمان برای رفتن به این شهر چه زمانی است باید بگوییم که با توجه به شرایط آب ‌و هوایی این شهر، فصل بهار (مخصوصاً اواخر بهار) و تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر ترکیه‌ای هستند. بهترین علت آن هم این است که دیگر شهر برای حضور مسافران آماده شده است و منتظر است تا یک تابستان عالی را برای کسانی که شهر بدروم در ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند بسازد. شما اگر بخواهید بدون تور به این شهر سفر کنید، می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را با جست‌وجو در سفرمارکت پیدا کنید.
تورهای بدروم از ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و تا ۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان پیش می‌روند. بازه زمانی این تورها ۶ روز است. شما می‌توانید به‌تنهایی با ۳۰ میلیون تومان به بدروم سفر کنید و از آرامش این شهر و تنهایی خود لذت ببرید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

یک سفر گروهی با دوستان خود به کیش


قطعاً بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سفرهای داخلی هزینه بسیار کمتری دارند. در نتیجه با بودجه ۳۰ میلیون تومان شما نه‌تنها می‌توانید به یک شهر ساحلی با مناظر بی‌نظیر دریا در داخل کشور سفر کنید، بلکه می‌توانید دوستان خود را نیز با خود ببرید! اغراق نیست اگر بگوییم کیش زیباترین سواحل دنیا را دارد. هتل‌های ساحلی کیش و تماشای غروب دل‌انگیز در آن‌ها می‌تواند از بهترین تجربه‌های ممکن باشد. آب‌های آبی، تمیز و زلال، سواحل مرجانی دوست‌داشتنی، مناظر غروب فوق‌العاده و موجودات شگفت‌انگیز زیر آب از جمله دلایلی هستند که شما باید جزیره کیش را به عنوان مقصد بعدی تعطیلات خود در نظر بگیرید. جدا از این زیبایی‌های طبیعی، طیف وسیعی از فعالیت‌های ساحلی را می‌توانید در سواحل کیش انجام دهید، از خرید گرفته تا ورزش‌های آبی. برای تهیه بلیط ارزان کیش می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.
با ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به کجا می‌توان سفر کرد؟

مزایای رزرو تور گردشگری از سفرمارکت
سفرمارکت بازار مجازی صنعت گردشگری است و توانسته موتور جست‌وجوی توانمندی را در وبسایت و اپلیکیشن خود پیاده کند تا آژانس‌های گردشگری معتبر بازار ایران بتوانند به‌راحتی تورهای گردشگری خود را در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت عرضه بکنند. از طرفی مسافرانی که می‌خواهند تورهای گردشگری موردعلاقه خود را پیدا کنند، به‌راحتی، در کم‌ترین زمان ممکن و با چند کلیک ساده به خواسته خود برسند. با مراجعه به وب‌سایت سفرمارکت یا نصب اپلیکیشن سفرمارکت در گوشی هوشمند خود می‌توانید شهر مبدأ، شهر مقصد، بازه زمانی ‌که می‌خواهید در آن مدت به سفر بروید و بودجه خود را انتخاب کنید و همه‌چیز را به موتور جست‌وجوی هوشمند سفرمارکت بسپارید.
سفرمارکت لیستی از تورهای مختلف گردشگری که در آن مقصد خاص برگزار می‌شود را به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلفی که در این سایت طراحی شده به موتور جستجوی سفرمارکت کمک کنید تا تور مورد علاقه‌تان را به شما نشان بدهد. می‌توانید تعداد اقامت شب‌های خود، تعداد ستاره هتل مورد نظرتان، نوع تور مورد علاقه‌تان، نوع وسیله حمل ‌و نقل مورد علاقه‌تان، بازه‌ی قیمتی که می‌خواهید و می‌توانید برای این تور خرج کنید و همچنین مجریان تور یا آژانس‌های گردشگری مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در نهایت تورهای مدنظرتان به شما نمایش داده شوند که بیشترین شباهت را با تور محبوبتان دارند. شما می‌توانید لیست تورهای گردشگری نمایش داده‌شده در وب‌سایت و اپلیکیشن سفر مارکت را از گران‌ترین به ارزان‌ترین نیز طبقه‌بندی کنید و به این وسیله در کم‌ترین زمان ممکن بتوانید ارزان‌ترین تور لحظه آخری متناسب سلیقه خود را پیدا کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است