search
menu

نکات کاربردی پیش از پرواز با هواپیما

[ پنهان کردن ]
شرایط ویزا را بررسی کنید
بیمه مسافرتی دریافت کنید
دریافت پول نقد
این لوازم ضروری را از قبل برای پرواز آماده کنید
چمدان‌ها و کیف دستی خود را کنترل کنید
از ترانسفر فرودگاهی اطمینان حاصل کنید
تلفن همراهتان را شارژ کنید
خرید آنلاین بلیط هواپیما از موتور جستجو سفر
از مدارک سفر خود نسخه کپی تهیه کنید
از همراه داشتن پاسپورت و بلیط هواپیما مطمئن شوید
موقعیت صندلی خود را انتخاب کنید
لباس راحت بپوشید
ماسک و محلول ضدعفونی کننده را فراموش نکنید
امروزه، خرید بلیط هواپیما به یکی از رایج‌ترین روش‌های سفر تبدیل شده است و بیشتر گردشگران به دلیل صرفه جویی در وقت و راحتی در طول سفر، سفر با هواپیما را به دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح می‌دهند. برخی مسافران هر چند بار هم که بلیط هواپیما خریده و پرواز بکنند، باز هم قبل از پرواز استرس زیادی دارند و نمی‌دانند چگونه بر ترس و اضطراب خود غلبه کنند. تنها کاری که این مسافران باید انجام دهند، این است که با نکات کاربردی پیش از پرواز آشنا شده و با انجام دادن تمام کارهای لازم و ضروری پیش از پرواز، با خیالی آسوده و به دور از استرس در فرودگاه حضور یابند. در این مقاله با نکات کاربردی پیش از پرواز آشنا شوید و از سفرهای هوایی لذت ببرید.
نکات کاربردی پیش از پرواز با هواپیما

شرایط ویزا را بررسی کنید


برخی کشورها بدون ویزای معتبر به شما اجازه ورود به خاکشان را نمی‌دهند. بنابراین، حتما قبل از سفر نوع ویزا و اعتبار ویزایتان را بررسی کنید تا در بخش امنیت مرزها با هرگونه گفتگوی ناخوشایندی روبرو نشوید. تنظیم و دریافت ویزا می‌تواند چند روز تا چند ماه طول بکشد، از این رو بهتر است از قبل این مورد را بررسی کرده و نسبت به دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. در این زمان که مشغول کارهای ویزا هستید، حتما اعتبار پاسپورت یا همان گذرنامه خود را نیز بررسی نمایید. ورود به برخی کشورها تنها با پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار امکان پذیر است. بنابراین، قبل از پرواز این موارد را حتما در نظر داشته باشید.

بیمه مسافرتی دریافت کنید


چه در سفرهای داخل کشور و چه در سفرهای خارجی و بین المللی، داشتن بیمه مسافرتی برای مسافران ضروری است. اکثر آژانس‌های مسافرتی کارهای تنظیم بیمه را برای مسافر انجام می‌دهند. اما در هر صورت، بهتر است درباره هر آن چه که شامل بیمه است و یا تحت پوشش بیمه نیست، تحقیق کنید. هزینه‌های پزشکی در خارج از کشور می‌تواند بسیار زیاد باشد و بیمه مسافرتی معمولا ضرر و سرقت وسایل شخصی مسافر را پوشش می‌دهد. بیمه‌های مسافرتی در انواع مختلف هستند و باید در یافتن موردی که مناسب شما است، به خوبی تحقیق کنید.

دریافت پول نقد


مطمئن باشید که مقداری پول نقد به صورت ارز کشور مقصدتان همراه خود دارید. این کار همیشه مفید خواهد بود. اگر دارای کارت بانکی Credit Card هستید، به بانک خود اطلاع دهید که قصد سفر به خارج از کشور را دارید تا بتوانید از کارت خود برای برداشت پول نقد یا پرداخت هزینه چیزهایی که می‌خرید، استفاده کنید بدون این که کارتتان مسدود شود.

این لوازم ضروری را از قبل برای پرواز آماده کنید


بالم لب: در طول پرواز به دلیل فشار هوای داخل کابین هواپیما، لب‌هایتان خشک می‌شوند. این اتفاق در پروازهای طولانی مدت می‌تواند برایتان ناخوشایند باشد. بنابراین داخل کیف دستی خود یک عدد بالم لب قرار دهید تا در طول پرواز بتوانید لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید.
شال یا روسری: معمولا کابین هواپیما هنگام پرواز خنک می‌شود. بنابراین برای گرم نگه داشتن بدنتان یک شال یا روسری سبک در کیف دستی‌تان داشته باشید تا زمانی که سردتان شد، دور خود بپیچید.
نکات کاربردی پیش از پرواز با هواپیما
هدفون: معمولا ایرلاین‌های بزرگ در طول پرواز به مسافرانشان هدفون ارائه می‌دهند، اما داشتن هدفون شخصی به مراتب بهتر است و ممکن است در ایرلاینی که پرواز می‌کنید، این خدمات ارائه نشود. درپروازهایی که شلوغ هستند و خواب شما هم سبک است، بهتر است از هدفون‌های کاهش دهنده صدا استفاده کنید. اگر هدفون بی‌سیم دارید، شارژر آن را فراموش نکنید.
کتاب یا سرگرمی: یک کتاب سبک و قابل حمل داخل کیفتان بگذارید و در پروازهای طولانی مدت برای این که حوصله‌تان سر نرود، به مطالعه بپردازید. همچنین می‌توانید در سالن ترانزیت فرودگاه که منتظر فرارسیدن زمان پرواز هستید، کتابتان را مطالعه کنید.
منتول استنشاقی: اگر معمولا در طول پرواز دچار گرفتگی بینی می‌شوید و تنفس برایتان سخت می‌شود، یک عدد منتول نعناع از داروخانه تهیه کرده و در کیف دستی‌تان قرار دهید. منتول معمولا در اندازه کوچک بوده و وزن بسیار سبک و نامحسوسی دارد و باعث سنگین شدن کیفتان نمی‌شود.
مسواک و خمیردندان: در پروازهای طولانی مدت حتما و حتما مسواک و خمیر دندان در کیفتان قرار دهید. برخی ایرلاین‌ها کیت‌های بهداشتی شامل مسواک و خمیر دندان به مسافران ارائه می‌دهند، اما در تمام ایرلاین‌ها این خدمات موجود نیستند. بنابراین، شما محض احتیاط مسواکتان را در کیف دستی‌تان قرار دهید.
داروهای ضروری: اگر داروهای ضروری مصرف می‌کنید و فکر می‌کنید در طول پرواز به آن‌ها احتیاج خواهید داشت، حتما در کیف دستی‌تان قرار دهید. همچنین، در صورت نیاز نسخه‌های دارویی تائید شده توسط پزشک را همراه داشته باشید تا در امنیت فرودگاه به مسئولان مرتبط ارائه دهید. بسته به مدت زمان سفرتان نیز داروی کافی همراه خود بردارید و یا برای دریافت دارو در کشور مقصد نسخه‌های پزشکی و اسناد مربوط به سوابق پزشکی‌تان را همراه داشته باشید.
لباس یدکی: در صورت تأخیر پرواز و یا گم شدن چمدان، داشتن یک دست لباس یدکی سبک در کیف دستی، فکر بدی نیست.

چمدان‌ها و کیف دستی خود را کنترل کنید


حتما بررسی کنید که کیف دستی‌تان متناسب با شرایط و محدودیت های شرکت هواپیمایی که از آن بلیط هواپیما خریده‌اید، باشد. همیشه در سفرهای هوایی از قبل اندازه و وزن چمدان‌هایتان را دو بار بررسی کنید. زیرا در صورت زیاد بودن وزن چمدانتان از وزن استاندارد تعریف شده توسط ایرلاین، بایستی بابت هر کیلو بار اضافی هزینه تعیین شده توسط ایرلاین را بپردازید. یکی از بهترین کارها این است که در پرواز لباس سنگین بپوشید و لباس‌های سبک را در کیف دستی‌تان قرار دهید. هرچه باشد می‌توانید در پرواز لباس‌های سنگین خود را نظیر پالتو دربیاورید. همچنین، در سفرهای هوایی درباره حمل مایعاتی که می‌خواهید به داخل کابین حمل کنید، قوانین و مقرراتی وجود دارند. می‌توانید تمام مایعاتی که می‌خواهید همراه خود به کابین ببرید، داخل یک کیف یا کیسه بسته بندی کنید. گرچه، در هر صورت باید مقادیر مجاز تعریف شده توسط ایرلاین مربوطه را به خوبی بررسی کنید. در غیر این صورت مجبور خواهید شد در فرودگاه مبدأ لوازم بهداشتی و سایر محصولات مایع را دور بیندازید. هنگام آماده کردن کیف دستی که قرار است همراه خود داخل کابین هواپیما ببرید، وزن و ابعادش را با دقت بررسی نمایید.
نکات کاربردی پیش از پرواز با هواپیما

از ترانسفر فرودگاهی اطمینان حاصل کنید


اگر قرار است برای رفتن به فرودگاه ماشین ترانسفر سراغتان بیاید، حتما با راننده ترانسفر از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا به موقع در فرودگاه حاضر شوید. می‌توانید هماهنگی‌ها را با شرکت مسافرتی که برایتان ترانسفر ارائه می‌دهد، انجام دهید.

تلفن همراهتان را شارژ کنید


زمانی که به مسافرت می‌روید، باید تلفن همراهتان را فول شارژ کنید. زیرا ممکن است راننده یا شرکت ترانسفر (نقل و انتقالات) با شما تماس بگیرند. اگر به کشور خارجی سفر می‌کنید، از اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه سوال کنید که موبایل شما در کشور مقصد قادر به تماس و یا ارسال پیامک خواهد بود یا خیر. اکثر آژانس‌های مسافرتی در کشور مقصد به شما سیم کارت محلی آن کشور را ارائه داده و توضیحات لازم را به شما می‌دهند. سعی کنید در فرودگاه‌ها از اینترنت رایگان استفاده کنید و یک نکته مهم‌تر این که حتما شارژر گوشی همراهتان را در دسترستان قرار دهید و مطمئن باشید که آن را برداشته‌اید. زیرا بیشتر مسافران شارژرهایشان را در اتاق هتل فراموش می‌کنند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما از موتور جستجو سفر


امروزه، کارها به لطف پیشرفت تکنولوژی و دنیای سایبری آسان‌تر شده است. اگر قصد ندارید برای مسافرت از طریق آژانس مسافرتی اقدام کنید، می‌توانید بلیط هواپیما به شهر مقصد را خودتان به صورت آنلاین خریداری کنید. کافی است در سفرمارکت مقصد مورد نظرتان را جستجو و با مقایسه قیمت‌ها، موردی که از هر لحاظ برایتان مناسب است، رزرو کنید.

از مدارک سفر خود نسخه کپی تهیه کنید


تهیه کپی از اسناد و مدارک سفر شامل گذرنامه، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی و ... در صورت مفقود شدن گذرنامه‌تان در سفر، بهترین کار ممکن است. یک نسخه از مدارک سفر خود تهیه کرده و داخل چمدانتان، جدا از اصل گذرنامه نگه دارید و یک نسخه کپی دیگر را نزد یکی از دوستان قابل اعتماد و یا یکی از اعضای خانواده خود در خانه بگذارید.
نکات کاربردی پیش از پرواز با هواپیما

از همراه داشتن پاسپورت و بلیط هواپیما مطمئن شوید


از مهم‌ترین نکات پیش از پرواز، اطمینان از برداشتن پاسپورت و بلیط هواپیما خارجی است. سعی کنید مدارک مهم سفر را بسته بندی کرده و داخل کیف دستی مطمئن قرار دهید تا در فرودگاه دم دستتان باشند و در صورت نیاز داخل کیف و جیبتان دنبالشان نگردید. وقتی می‌خواهید به فرودگاه بروید، قبل از ترک کردن خانه یک بار دیگر کیفتان را چک کنید و مطمئن شوید که پاسپورت و بلیط هواپیما را برداشته‌اید. متأسفانه برخی مسافران این گونه مدارک را معمولا روی نمیکت آشپزخانه و یا در دستگاه کپی جا می‌گذارند! اگر ترانسفرتان به فرودگاه در ساعات اولیه صبح است، یادتان باشد که آلارم ساعت را در گوشی‌تان از شب قبل روشن کنید.

موقعیت صندلی خود را انتخاب کنید


می‌توانید در فرودگاه، زمانی که چمدانتان را به مأمور کانتر ایرلاین مربوطه تحویل دادید، از مأمور کانتر درخواست کنید تا یک صندلی با موقعیت مناسب در کابین هواپیما برایتان انتخاب کند. برای مثال اگر دوست دارید کنار پنجره و یا کنار راهرو و یا دور از دستشویی بنشینید، درخواست خود را بیان کنید تا در صورت امکان صندلی دلخواهتان را برایتان انتخاب کنند.

لباس راحت بپوشید


همان طور که در موارد قبلی اشاره گردید، هوای کابین هواپیما ممکن است تاحدودی سرد باشد. بنابراین، بهتر است چندین لباس سبک و راحتی بپوشید و یا در کیف دستی‌تان قرار دهید تا در صورت احساس سرما یا گرما بتوانید آن‌ها را درآورده و یا بپوشید. همچنین، بهتر است در پرواز به خصوص پروازهای طولانی لباس‌های نخ، گشاد و راحتی بپوشید. پرواز با شلوار جین تنگ و کفش پاشنه بلند برایتان بسیار سخت و ناخوشایند خواهد بود. زیرا داخل چنین لباس‌هایی حرکات بدنتان محدود می‌شود و باتوجه به فشار هوای داخل کابین احساس ناراحتی خواهید کرد.

ماسک و محلول ضدعفونی کننده را فراموش نکنید


امروزه، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان پروتکل‌های جدیدی در ایرلاین‌های مختلف وضع شده‌اند تا سفری ایمن و سالم برای مسافران مهیا گردد. مسافران نیز موظف هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئولان هوانوردی و بهداشتی را در این راستا یاری کنند. قبل از پرواز حتما از داروخانه ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه کرده و در طول پرواز همراه داشته باشید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است