search
menu

نکات کاربردی در طول پرواز

[ پنهان کردن ]
کارهایی که بهتر است در طول پرواز آن‌ها را انجام داد
کارهایی که بهتر است در طول انجام پرواز انجام ندهیم
آیا شما می‌دانید در طول پرواز چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ شاید این سؤالی رایج برای همه افرادی باشد که با هواپیما سفر می‌کنند. چه افرادی که برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنند و چه افرادی که برای چندمین بار از این طریق سفر را انجام می‌دهند نیاز دارند تا در رابطه با سفر با هواپیما اطلاعات کاملی را دریافت کنند. از نظر خود شما ممکن است در هواپیما با چه شرایطی رو به رو شوید که نیاز به کسب آگاهی دارد؟ در ادامه به‌طور مفصل و کامل نکات موردنیاز در طول پرواز را برای شما ارائه خواهیم داد. دقت کنید که یک سری از کارها را باید انجام دهید و یک سری از کارها را نیز مجاز نیستید که انجام دهید. ابتدا به سراغ کارهایی می‌رویم که بهتر است آن‌ها را انجام بدهیم.
نکات کاربردی در طول پرواز

کارهایی که بهتر است در طول پرواز آن‌ها را انجام داد


لباس راحت بپوشید: این مورد در طول پرواز می‌تواند حس خوبی به شما دهد. لباس راحت می‌تواند هم برای پروازهای طولانی و هم برای پروازهایی با مسافت کم مناسب باشد. پرواز یکی از مواردی است که در آن باید راحتی را بر هر چیز دیگری ترجیح دهید. به‌خصوص زمانی که قرار است با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت، مسافتی طولانی را در سفر باشید، یکی از راه‌های آسان برای راحت‌تر کردن پرواز، پوشیدن لباس مناسب است. لباس‌های ورزشی، شلوار لی، تی‌شرت‌های نخی، هودی و ژاکت‌های سبک‌وزن، همگی گزینه‌های عالی هستند. بااین‌حال، پاهای خود را فراموش نکنید و مطمئن شوید که کفش‌های شما نیز پوشیده و تا حد امکان راحت هستند. با پوشیدن کفش‌های جدید در پروازهای طولانی اشتباه نکنید، و خانم‌ها حتماً باید به این مسئله توجه کنند که کفش‌های پاشنه‌دار را در چمدان خود نگه دارند و در طی سفر باید کفش راحتی بپوشند. بهتر است لباس‌هایتان علاوه بر راحتی پوشیده هم باشند زیرا ممکن است تمام بخش‌های هتل تمیز نباشند و آلودگی از سطوح مختلف به بدن شما منتقل شود.

صندلی خود را با دقت انتخاب کنید: انتخاب صندلی مناسب از مهم‌ترین نکات در طول پرواز هوایی است. اگر پرواز شما یک ساعت یا کمتر است، پس اشکالی ندارد و زیاد مهم نیست که پاهای شما فضای کافی ندارند یا در کنار آشپزخانه نشسته‌اید، زیرا قبل از اینکه اذیت شوید، همه چیز تمام می‌شود و پیاده می‌شوید. بااین‌حال، در پروازهای طولانی‌مدت، کمی فضای بیشتر برای پاها باعث می‌شود هم خواب راحت‌تری داشته باشید و هم پاهای شما متورم نشوند. هنگام انتخاب صندلی، اولویت‌های خود را نیز در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید به خروجی نزدیک‌تر باشید تا بتوانید سریع‌تر از هواپیما خارج شوید یا اینکه می‌خواهید یک صندلی در کنار پنجره داشته باشید تا بتوانید از دیدن مناظر لذت ببرید و سر خود را به جایی تکیه دهید؟ شاید بخواهید هر وقت خواستید بتوانید بلند شوید و به دستشویی بروید در این صورت، صندلی نزدیک راهرو گزینه بهتری برای شما است.

در طی سفر نوشیدن آب را فراموش نکنید: این مورد از مواردی است که همواره باید در طی سفر آن را رعایت کنید. بهتر است آب یخ نخورید و آب معمولی با دمای معمولی بنوشید. آب کافی بخصوص به دلیل اینکه داخل کابین هواپیما خشک است می‌تواند به شما کمک می‌کند تا رطوبت بدن شما حفظ شود. اگر بدن شما دچار کم آبی باشد دچار سردرد و سرگیجه خواهید شد. برای احتیاط بهتر است خودتان بطری آب به همراه داشته باشید تا اگر به هر دلیلی نتوانستید از هواپیما بطری آب تهیه کنید، خودتان آن را همراه داشته باشید.

حتماً به توصیه‌های ایمنی کادر پروازی و مهمانداران توجه کافی را داشته باشید: این یکی از موارد مهم برای افرادی است که با هواپیما سفر می‌کنند. در ابتدای هر سفر مهمانداران هواپیما تمام موارد ایمنی موردنیاز را به‌طور کامل برای مسافران شرح می‌دهند. شما باید دقت کنید تا به خاطر بسپارید که چگونه باید از وسایل ایمنی به‌درستی استفاده کنید. این مورد به این دلیل بیشتر تأکید می‌شود که بیشتر مسافران اغلب این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند و دقت کافی را به آن ندارند. به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه خطر احتمالی سرعت عمل شما می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
نکات کاربردی در طول پرواز

میان وعده با خود به همراه داشته باشید: یک ظرف غذا و میان وعده را برحسب نوع رژیم غذایی خودتان داشته باشید. غذاهای هواپیما ممکن است به موقع به شما داده نشوند و یا اینکه از کیفیت خوبی برخوردار نباشند. افراد ممکن است به هر دلیل نوع خاصی از غذاها را مصرف کنند به همین دلیل بهتر است با خود یک ظرف کوچک غذا یا میوه و سبزی را به همراه داشته باشید.

وسایل الکترونیکی خود را در خانه شارژ کنید: امروزه وسایل الکترونیکی شما یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که شما را در طی مدت‌زمان سفر سرگرم نگه می‌دارند. تماشای یک برنامه تلویزیونی خوب، یا انجام بازی چندساعته ساده‌ترین راه برای گذر زمان است. بنابراین، قبل از رفتن به فرودگاه مطمئن شوید که تمام دستگاه‌های شما کاملاً شارژ شده‌اند. مطمئناً، برخی از هواپیماها درگاه‌های برق USB را در صندلی‌های خود دارند، اما همه آن‌ها چنین نیستند و گاهی اوقات کار نمی‌کنند. اگر برای اولین بار است که بلیط هواپیما ارزان یک شرکت هواپیمایی راه تهیه و پرواز می‌کنید، بهتر است از قبل بررسی کنید که آیا می‌توانید دستگاه‌های خود را در حین پرواز شارژ کنید یا خیر. اگر آن‌ها درگاه برق ندارند، باید یک پاور بانک را در کیف خود قرار دهید.

قبل از اینکه صندلی خود را بخوابانید بپرسید: اگر شخصی پشت سر شما نشسته است، باید ابتدا از او بپرسید و او را در جریان بگذارید و سپس صندلی خود را برای دراز کشیدن باز کنید. ممکن است فردی که پشت سر شما است روی میز خود وسیله حساس یا نوشیدنی قرار داده‌ است، پس بهتر است قبل از انجام هر کاری از فرد پشت‌سری خود اجازه بگیرید. کاری را که دوست ندارید دیگران با شما انجام دهند، انجام ندهید و همیشه قبل از اینکه صندلی خود را بخوابانید بررسی کنید.
نکات کاربردی در طول پرواز

وسایل مورد نیاز را در کیف دستی خود داخل هواپیما قرار دهید: قبل از سفر یادداشت کنید که چه وسایلی باید در دسترس‌ترین حالت ممکن باشند تا نیازی نباشد در صورت نیاز تمام چمدان‌های خود را بگردید. وسایلی از قبیل مدارک، بطری آب، گوشی تلفن همراه و ... همواره با در دسترس شما باشند زیرا در طی سفر مکرر از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

یک مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان مصرف کنید: وقتی پرواز می‌کنید، اکسیژن را با بیش از ۱۰۰ نفر به اشتراک می‌گذارید به‌علاوه مواردی را که تعداد زیادی از افراد دیگر لمس می‌کنند، مانند سطل‌های امنیتی، کمربند ایمنی، میزهای سینی و دستگیره‌های در را لمس می‌کنید. با یک مکمل ایمنی بدن خود را برای مبارزه با میکروب‌ها تقویت کنید. علاوه بر این بهتر است اسپری ضدعفونی‌کننده نیز در کیف خود داشته باشید.

در طی پرواز حتماً فعالیت بدنی داشته باشید: بهتر است بعد از چند دقیقه نشستن روی صندلی‌تان بلند شوید و در راهروی هواپیما راه بروید. ممکن است صندلی‌ها به هم نزدیک باشند و به آسانی نتوانید راه بروید، ولی حتی به بهانه رفتن به سرویس بهداشتی هم که شده بهتر است بلند شوید و کمی راه بروید تا بعد از پرواز پاهایتان ورم نکند. علاوه بر ورم، زانوها و کمر شما نیز ممکن است در اثر زیاد نشستن روی صندلی هواپیما دچار آسیب شوند. روی صندلی خودتان نیز سعی کنید فعالیت بدنی انجام دهید.
نکات کاربردی در طول پرواز

یک پتو و یک بالش به همراه داشته باشید: اگر قصد دارید در طول پرواز بخوابید، به یک پتو و یک بالش نیاز دارید تا حد امکان راحت باشید. بیشتر خطوط هوایی در پروازهای طولانی پتو و بالش برای شما فراهم می‌کنند، اما بهتر است که پتو و بالش خود را بیاورید. به‌خصوص اگر نگران این هستید که چه کسی قبل از شما از آن بالش استفاده کرده است. اگر دردسر بسته‌بندی پتو را نمی‌خواهید، یا فضای کافی در وسایل حمل و نقل خود ندارید، حداقل یک بالش پشتی برای گردن بسته‌بندی کنید. این نوع بالش به شما کمک می‌کند تا از گردن درد شدید جلوگیری شود.

پوست خود را نیز آب‌رسانی کنید: هوای تحت فشار داخل کابین فوق‌العاده خشک است و برای پوست شما خوب نیست. بعد از یک پرواز طولانی، حتی ممکن است احساس کنید که صورت خود را با کاغذ سنباده شسته‌اید. برای پرواز یک مرطوب‌کننده و حتی اگر می‌توانید یک ماسک ورقه‌ای بیاورید. بالم لب نیز ایده خوبی است زیرا لب‌های شما خیلی زودتر از صورت خشک می‌شوند. فقط مطمئن شوید که مرطوب‌کننده‌ای که تصمیم به آوردن آن دارید مطابق با قوانین باشد، به این معنی که باید در بسته‌بندی ۱۰۰ میلی‌لیتری یا کمتر باشد. بهتر است در پرواز آرایش نکنید. زیرا این کار فقط منافذ شما را می‌بندد و این احتمال را بیشتر می‌کند که در روزهای بعد از پرواز با مشکل مواجه شوید. پس بهتر است در طول پرواز بدون آرایش باشید و فقط از نرم‌کننده استفاده کنید.

کارهایی که بهتر است در طول انجام پرواز انجام ندهیم


دریچه هوا را نبندید: بالای هر صندلی دریچه هوایی وجود دارد که سبب به جریان افتادن هوا می‌شود و می‌تواند تا حدودی از آلوده بودن محیط بکاهد. اگر حس می‌کنید سردتان است بهتر است از یک پتو استفاده کنید تا شما را گرم نگه دارد به‌جای اینکه دریچه هوا را ببندید.

از تماس زیاد با هواپیما خودداری کنید: این کار به این دلیل مهم است که ممکن است تمام سطوح هواپیما کاملاً تمیز نباشند و برخی از قسمت‌ها دارای میکروب باشند. بهترین کار این است که ترجیحاً لباس پوشیده بپوشید، سر خود را به سطوح تکیه ندهید و حداقل تماس را با سطوح هواپیما داشته باشید.
نکات کاربردی در طول پرواز

از لنز استفاده نکنید: هوای خشک داخل کابین لنزهای چشمی شما را خشک می‌کند و اغلب باعث می‌شود که لنزها به چشم شما بچسبند. این حالت می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و به چشمان شما آسیب بزند. اگر حتماً مجبور به استفاده از لنز هستید، اول مطمئن شوید که با استفاده منظم از قطره‌های چشمی آب‌رسان، از خشک شدن چشمان خود جلوگیری کنید. حتی‌الامکان نیز از عینک بجای لنز استفاده کنید.

با در نظر گرفتن موارد ذکرشده در این متن می‌توانید سفر راحت‌تری را با هواپیما تجربه کنید و در طول پرواز با دغدغه‌های کمتری رو به رو شوید. در نظر داشته باشید که برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما چارتر می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط هواپیما خود را به تمامی مقصدهای داخلی و خارجی خریداری کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است