search
menu

فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

[ پنهان کردن ]
معرفی مشهد
فاصله تهران تا مشهد چقدر است؟
فاصله تهران تا مشهد با قطار
فاصله تهران تا مشهد با هواپیما
فاصله تهران تا مشهد با خودروی شخصی
فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس
اقامت در مشهد
جا‌های دیدنی مشهد
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر) برای افرادی که قصد سفر به مشهد را دارند بسیار مهم است. به عبارتی هنگام سفر، اولین سؤالی که هرکس از خود می‌پرسد این است که فاصله‌اش تا مقصد چقدر است. از طرفی شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی یکی از استان‌های تاریخی و مذهبی ایران به شمار می‌رود که سالانه میزبان حدود ۲۷ میلیون نفر از مسافران داخلی و خارجی است که برای زیارت و مراسم‌های مذهبی به این مکان سفر می‌کنند. لذا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره فاصله تهران تا مشهد با انواع وسیله نقلیه بخوانیم. همچنین شما می‌توانید ایده‌آل‌ترین بلیط هواپیما مشهد را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت خریداری کنید.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

معرفی مشهد


مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران است که مرکز استان خراسان رضوی نیز به‌حساب می‌آید. این شهر همواره در طول تاریخ به ‌عنوان یکی از شهرهای مهم ایران محسوب می‌شده و همین مسئله باعث افزایش اهمیت تاریخی و توریستی این شهر شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این شهر که در منطقه مرزی بین شمال و جنوب منطقه خراسان قرار گرفته، شهر مشهد دارای تداخل جنبه‌های مختلف آب و هوایی بوده و همین موضوع باعث شده تا این اقلیم در طبقه‌بندی مناطق سرد و خشک قرار گیرد. همین موضوع باعث شده تا شما در طول سال بتوانید آب ‌و هوای گوناگونی را در شهر مشهد مشاهده بکنید. به‌عنوان‌مثال در زمستان، این شهر دارای آب‌ و هوای بسیار سرد است و گاهی شاهد بارش برف و باران نیز هستیم. از سوی دیگر تابستان‌های این منطقه بسیار گرم است و درجه حرارت هوا تا ۴۳ درجه نیز افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت مشهد یکی از متنوع‌ترین شرایط آب و هوایی را در ایران دارد و شما می‌توانید چهار فصل را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به‌راحتی در این شهر مشاهده کنید.
مشهدی‌ها افرادی با هوش اقتصادی بالا هستند و ازآنجایی‌که از دیرباز تاکنون، تعامل با گردشگران بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی‌شان را تشکیل می‌داده، میزبانان قابلی نیز به شمار می‌روند. پوسته ظاهری مشهد، مذهبی است. ازاین‌رو توجه به هنجارهای دینی و اعتقادی یکی از مواردی است که بهتر است گردشگران این شهر درباره آن آگاه باشند.
مشهد همچنین یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و صنعت ایران به شمار می‌رود و از شاهرگ‌های اصلی اقتصاد این کشور نیز محسوب می‌شود. قالی‌بافی، زیورآلات فیروزه‌ای و صنایع چرم، از مشهورترین و سودآورترین صنایع‌دستی این محدوده از ایران است. این محدوده همچنین در کشت زعفران، طلای سرخ، مقام اول را دارد و بیش از ۹۴ درصد از زعفران جهان محصول نواحی اطراف مشهد است. زعفران را می‌توان یکی از عناصر مهمی که در گردشگری مشهد نقش به سزایی دارند معرفی کرد. به‌صورت کلی، این شهر جاذبه‌های زیادی دارد که می‌تواند شما را به خود جذب کند.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

فاصله تهران تا مشهد چقدر است؟


مشهد قطب گردشگری مذهبی ایران است و بعد از پایتخت، دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر از نواحی تاریخی ایران با پیشینه‌ای کهن محسوب می‌شود و در دوره‌هایی، به‌عنوان مرکز حاکمیت نیز انتخاب شده است. مشهد جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی قابل‌توجهی دارد که در کنار فضای معنوی آن، این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین نواحی گردشگری ایران تبدیل کرده است. از مجموعه بارگاه امام رضا، دهکده توس و نیشابور می‌توان به‌عنوان سه ضلع اصلی گردشگری مشهد یاد کرد. ییلاق طرقبه و شاندیز هم از معروف‌ترین دهکده‌های گردشگری مشهد هستند که در محدوده‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا، خاطره‌ای دل‌نشین‌تر از سفر به مشهد برای گردشگران به جا می‌گذارند. همچنین پارک طبیعی هفت‌حوض، کوهستانی با حوضچه‌های طبیعی است که گردشگران زیادی را به شوق دیدن ۷ آبگیری که حاصل فرسایش آبی در بدنه سنگی صخره‌ها هستند، به خود جذب می‌کند. برای افرادی که دوستدار ورزش‌های آبی هستند، شاید مجموعه پارک آبی مشهد، پیشنهادی هیجان‌انگیز باشد. دوستداران خرید و پاساژ گردی در قدم زدن در مجتمع‌های تجاری زیست خاور و الماس شرق و همچنین بازار سنتی رضا به وجد خواهند آمد.
فاصله تهران تا مشهد برای افرادی که از تهران قصد سفر به پایتخت مذهبی ایران را دارند، بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل افراد زیادی سالانه به دنبال محاسبه دقیق این مسافت هستند تا سفری کم‌خطر و درعین‌حال سریع را تجربه کنند. خوشبختانه مشهد هم جاده‌های ایمنی دارد، هم خطوط آهن مجهز و هم فرودگاهی که در آن بهترین ایرلاین‌های ایران مشغول فعالیت هستند.
سفر به مشهد از طریق تور لحظه آخری مشهد یا سفر شخصی همیشه دلپذیر و فوق‌العاده است، اما شاید بهتر باشد قبل از شروع سفر از خودتان بپرسید که فاصله تهران تا مشهد چقدر است؟ جواب دادن به این سؤال می‌تواند یک شروع خوب برای برنامه‌ریزی سفر باشد (هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی). فاصله تهران تا مشهد تقریباً ۹۰۰ کیلومتر (دقیقاً ۸۹۸ کیلومتر) است. این که بپرسید فاصله تهران تا مشهد چند ساعت است، بستگی به این دارد که با ماشین شخصی بروید یا اتوبوس؛ اتوبوستان عادی باشد یا تندرو؛ شرایط آب و هوایی و ترافیک چطور باشد و کلی موارد دیگر که روی فاصله زمانی تهران تا مشهد تأثیر می‌گذارد، اما در کل با ماشین شخصی بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت و با اتوبوس بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت زمان خواهد برد. در ادامه به هر یک از این موارد پرداخته شده است.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

فاصله تهران تا مشهد با قطار


در یک نگاه کلی، مسیر تهران تا مشهد با قطار بستگی به این دارد که با قطار سریع‌السیر می‌روید یا قطار عادی. اما در کل اگر می‌خواهید بدانید فاصله تهران تا مشهد با قطار چند ساعت است، روی ۱۰ الی ۱۱ ساعت (با قطار عادی) حساب کنید. مسیر ریلی تهران تا مشهد حدوداً ۹۰۰ کیلومتر است و ایستگاه‌هایی که قطار در آن‌ها توقف می‌کند در هر سفر فرق می‌کند. سفر به مشهد با قطار یکی از امن‌ترین سفرها برای شما خواهد بود. به دلیل تقاضای بالایی که برای خرید بلیط قطار تهران مشهد وجود دارد، بهترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا شما راحت‌ترین کوپه‌های قطار را در این مسیر شاهد باشید. برای سفر به مشهد به وسیله قطار می‌توانید از یکی از سه شرکت رجا، فدک و یا سفیر بلیط موردنظرتان را به‌صورت آنلاین و یا حضوری در هرکجای ایران را تهیه کنید. قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا و برعکس، در طول روزهای مختلف سال متغیر است و در اعیاد مذهبی، شهادت‌ها، تعطیلی‌ها و مراسم خاص این هزینه افزایش پیدا می‌کند.
البته نمی‌توان به طور دقیق گفت از بین شرکت‌های سفرهای ریلی کدام‌ یک بهترین قطار تهران مشهد را دارند، اما در مجموع قطارهای پنج ستاره، اقتصادی، صندلی‌دار و غیره متنوعی در این مسیر وجود دارند که دست شما را برای انتخاب باز خواهند گذاشت. در کل ایستگاه‌های قطار بین تهران و مشهد این موارد هستند:
• سمنان
• شاهرود
• نقاب
• نیشابور
پیشنهاد می‌شود قبل از سفر حتماً هزینه سفر به مشهد را خودتان محاسبه کنید و بعد از آن، با چند کلیک ساده، خرید بلیط قطار سریع السیر تهران مشهد را از سفرمارکت انجام دهید. قطارهای اتوبوسی و سالنی قطارهای سریع‌السیری هستند که در مسیر تهران تا مشهد قرار داده شده‌اند. این قطارها معمولاً با سرعت بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت مسافت بین این دو شهر را می‌پیمایند. قیمت این قطارها ارزان‌تر از قطارهای کوپه‌ای است و نزدیک به ۶۰ نفر را در هر سالن پذیرا هستند. از انواع قطارهای سالنی می‌توان به قطار پردیس اشاره کرد که بین مسافران همیشگی تهران تا مشهد بسیار محبوبیت دارد. این قطار مسافران را ۸ ساعته از تهران به مشهد می‌رساند.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

همچنین قطارهای ۵ ستاره فدک برای کسانی که تمایل دارند در طول سفرشان به مشهد احساس راحتی فراوانی بکنند و در یک فضای لوکس ساعات سفرشان را سپری کنند مناسب است. داخل کوپه‌های قطار فدک پر از نقش و نگارهای اصیل ایرانی است. استفاده از ترکیب رنگ‌های سفید، فیروزه‌ای و طلایی تداعی‌کننده باغ فدک در یک کویر ایرانی است. صندلی‌های این قطار از روکش بافت چرمی هستند و بالای صندلی‌ها نیز یک تختخواب چوبی جا‌گذاری شده ‌است. امکاناتی که در قطار فدک به مسافران تهران مشهد ارائه می‌شوند شامل موارد زیر است:
• ارائه حوله مرطوب
• سرو نوشیدنی خوش آمدگویی
• امکان استرداد آنلاین بلیط قطار
• سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر
• سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا
• سرویس صوتی و تصویری پیشرفته
• ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما


برای افرادی که می‌خواهند خیلی سریع و با آسایش تمام سفر کنند (و البته دغدغه مالی زیادی هم ندارند)، هواپیما گزینه‌ی اول است. سؤالی که اینجا پیش می‌آید این است که مدت‌زمان پرواز تهران به مشهد چقدر است؟ شاید برایتان عجیب باشد ولی مسیری که با اتوبوس، خودروی شخصی و قطار بیشتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد، در سفر از تهران به مشهد با هواپیما بین ۱ ساعت و نیم الی ۲ ساعت زمان می‌برد. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، فاصله هوایی تهران تا مشهد تقریباً ۷۳۰ کیلومتر است که بعد از آن دیگر وارد فرودگاه مشهد خواهید شد. در نظر داشته باشید که برای سفر هوایی به بلیط هواپیما تهران مشهد نیاز دارید که تهیه آن از سفرمارکت امکان‌پذیر است.
گران‌ترین راه رسیدن‌ به مشهد، همین انتخاب هواپیما به‌عنوان یک وسیله نقلیه برای رسیدن‌‌ به این شهر است. با هواپیما ممکن است در کم‌ترین حالت ۸۰ دقیقه و در بیشترین حالت نیز ۱۲۰ دقیقه در راه باشید که البته این سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن‌ به مشهد است. شما تقریباً در تمام روزهای سال امکان خرید بلیط هواپیما مشهد تهران را از طریق سفرمارکت دارید. بهتر است بلیط هواپیما را به صورت رفت‌وبرگشت تهیه کنید. مشهد شهری پرتردد و پرمسافر است و ممکن است در بسیاری از روزهای سال قیمت بلیط افزایش پیدا کند یا با کمبود بلیط برای برگشت مواجه شوید.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

فاصله تهران تا مشهد با خودروی شخصی


اگر با خودروی شخصی عازم مشهد هستید، پل افسریه آغاز رسمی سفر شماست. بهتر است ساعات اولیه‌ صبح را برای خروج از تهران انتخاب کنید تا گرفتار ترافیک نشوید. فاصله‌ تهران تا مشهد از مسیر سمنان حدوداً ۸۹۰ کیلومتر است که اگر توقف خاصی نداشته باشید به طور متوسط ۹ ساعت زمان می‌برد. اگر حدود ساعت ۵ صبح از تهران حرکت کنید، می‌توانید نماز مغرب در مشهد باشید. بخش اعظم این سفر در استان سمنان و در دل کویر سپری می‌شود. اولین شهر اصلی در مسیر سفرتان گرمسار است. اگر لذت بردن از مسیر بیشتر از سریع رسیدن به مقصد برای شما اهمیت دارد، پس حتماً توقفی در این شهر داشته باشید. بازدید از آب‌انبار، مسجد جامع و دیگر دیدنی‌های گرمسار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما حس خوب یک گشت‌وگذار تاریخی را به شما منتقل می‌کند.
آثار باستانی گرمسار اغلب خرابه‌های قلعه‌های عظیمی هستند که امروزه به صورت تپه‌های بزرگ خودنمایی می‌کنند و شاید بازمانده کهن دژهایی باشند که در زمان هخامنشیان اشکانیان و سلوکیان شهرهای بزرگی را تشکیل می‌دادند. به‌طوری‌که «آپ پیان»، مورخ یونانی، به وجود شهرهایی به نام کاتیرا، کال لیوپ، خاراکس، آپاما و آخه آن در زمان سلوکیان در ایران اشاره می‌کند. متأسفانه ساخته شدن شهرها و دژهای فوق از خشت خام در طول هزاران سال فرسایش، اثر مخربی بر آن‌ها داشته و پیشینه آن‌ها هنوز در پرده‌ای از ابهام است. از جمله تپه‌های معروف گرمسار می‌توان به تپه‌های تپه غول آباد، تپه سعدآباد، تپه دزماران و جیران تپه اشاره کرد. گرمسار قلعه‌های تاریخی متعددی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به قلعه ایوان کی، قلعه ده نمک، قلعه سردار، قلعه‌های ریکان، قلعه‌های کهک، قلعه پاده، قلعه پنج تن و قلعه رشمه اشاره کرد. سرزمین گرمسار دارای بقعه‌ها و امامزاده‌های بسیاری است که بقعه امامزاده علی‌اکبر واقع در ۱۴کیلومتری جنوب شرقی گرمسار به دلیل داشتن معماری قابل‌توجه و گنبد رفیع آن از مشهورترین آن‌هاست.
از گرمسار که خارج شوید دو ساعت در راه هستید تا به سمنان برسید. سمنان جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد که با توجه به علاقه و زمانی که در اختیار دارید، می‌توانید از یک یا چند مکان بازدید کنید. مسجد جامع سمنان، بازار شیخ علاءالدوله و موزه‌ گرمابه اصلی‌ترین جاهای دیدنی سمنان هستند.
پس از سمنان، دامغان و شاهرود در مسیر شما هستند. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید، از پسته‌ دامغان و انگور شاهرود به‌هیچ‌وجه غافل نشوید. پس از شاهرود از استان سمنان خارج می‌شوید و ادامه‌ سفرتان در استان خراسان خواهد بود. شهر بعدی سبزوار است که در مسیرتان می‌بینید. شهر سرسبز و خوش آب و هوا با رستوران‌های باکیفیت که شما را وسوسه می‌کند یک وعده‌ غذایی‌تان را در این شهر میل بکنید.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

از سبزوار که خارج شدید دو ساعت در مسیر خواهید بود تا به نیشابور برسید. مگر می‌شود به معدن مهم‌ترین سنگ معدنی دنیا بروید و نمونه‌ای از این سنگ اصیل را خریداری نکنید؟ فیروزه علاوه بر ظاهر زیبا و خوش‌رنگ، خواص درمانی بی‌شماری دارد. پس از خرید فیروزه سری هم به آرامگاه عطار نیشابوری بزنید. جالب است بدانید که نیشابور برای اولین بار در دوره طاهریان و بار دوم در اوایل دوره سلجوقیان به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شده بوده است؛ و در قرن یازدهم میلادی یکی از ده شهر بزرگ و پرجمعیت جهان بوده. در این دوره نیشابور با ۱۲۵ هزار نفر جمعیت، هشتمین شهر پرجمعیت دوران خود بوده است. شکوفایی و شهرت این شهر و منطقه آن بین سده‌های میانی ورود اسلام به خراسان تا دوره حمله مغول بوده و نیشابور در این سده‌ها به‌عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شده است.
اکثر زائران مشهد اعتقاد دارند فاصله‌ دو ساعته‌ نیشابور تا مشهد سخت‌ترین لحظات سفرشان است؛ چراکه شوق رسیدن به مقصد را بیش از پیش در خود احساس می‌کنند. در نهایت به مشهد می‌رسید. اگر از خیابان امام رضا به سمت حرم بروید گنبد و گلدسته‌های طلایی حرم پیش چشمتان خواهد بود و می‌توانید دورنمای مشهد را ببینید. اگر مسیر کویری سمنان برایتان خسته کننده است، می‌توانید از جاده‌ شمال به مشهد بروید که حدود سه ساعت دورتر است اما از میان جنگل و کنار دریا می‌گذرد. برای این مسیر از رودهن، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، بندرگز، گرگان، آزادشهر، مینودشت، بجنورد، شیروان، قوچان و چناران گذر می‌کنید تا به مشهد برسید.
تهران تا مشهد از راه شمال مسیری است که طرفداران زیادی دارد و محبوب خانواده‌های ایرانی است. هم فال است و هم تماشا! این مسیر لذت و هیجان سفر از جاده‌های سرسبز شمال را به آرامش مشهد گره می‌زند. قطعاً چنین سفری هر سلیقه‌ای را در خانواده راضی می‌کند. اما حواستان باشد که این مسیر حداقل ۵ ساعت سفر شما را طولانی‌تر می‌کند. برای این مسیر خود را برای یک چالش ۹۷۴ کیلومتری و حداقل زمان ۱۴ ساعت (بدون استراحت) آماده بکنید.
برای این سفر ابتدا به سمت شمال شرق تهران و مسیر معروف هراز می‌روید. رودهن، آمل، بابل و قائم‌شهر را پشت سر گذاشته و به سمت ساری برانید. هدف بعدی شهر زیبا و دیدنی آشخانه در گلستان است که پس از گذشتن بهشر، کردکوی، گرگان و علی‌آباد به آن خواهید رسید. حال باید کم‌کم از استان‌های شمالی خارج شوید و به سمت بجنورد برانید تا وارد استان خراسان شمالی بشوید. دیگر کم‌کم به انتهای این سفر طولانی نزدیک می‌شوید. کافی است پس از پشت سر گذاشتن شیروان، قوچان و چناران مسیر مشهد را در پی بگیرید. به خاطر داشته باشید این مسیر طولانی است و البته نیازمند حوصله نیز هست. پیشنهاد می‌کنیم یک سر سفر را از این مسیر طی کنید. یعنی یا در راه رفت یا در مسیر برگشت فاصله مشهد تا تهران را از جاده شمال تجربه بکنید. همه شهرهای این مسیر زیبا و پر از جاذبه‌های دیدنی هستند. اندکی تأمل کنید و با حوصله از مسیر لذت ببرید. به خاطر داشته باشید لذت سفر در مسیر و راه سفر است، نه فقط مقصد.

فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس


برای اینکه فاصله ۸۹۹ کیلومتری تهران مشهد را با اتوبوس طی کنید حدود ۹ ساعت زمان نیاز دارید. البته این مدت فارغ از زمان استراحت است. با در نظر گرفتن زمان استراحت احتمالاً سفری حدوداً ۱۱ ساعته پیش رو خواهید داشت. توجه داشته باشید بخشی از این مسیر از اتوبان حرم تا حرم انجام می‌شود که چند ده کیلومتری از فاصله می‌کاهد.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

اقامت در مشهد


با توجه به پرگردشگر بودن شهر مشهد در تمام ایام سال، مراکز اقامتی در این شهر روز به روز در حال توسعه و گسترش هستند. بنابراین شما برای پیدا کردن اقامتگاه در مشهد به مشکل برخورد نخواهید کرد. در مشهد مراکز اقامتی زیادی از جمله هتل‌های لوکس و مجلل و سوئیت و آپارتمان و همچنین اقامتگاه‌های بومگردی برای مهمانان ساخته شده است که شما می‌توانید با توجه به بودجه و سایر اولویت‌های خود نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنید.
هتل‌ های مشهد در رده بسیار بالایی از ارائه خدمات قرار دارند و اغلب آن‌ها در اطراف حرم متمرکز شده‌اند و دسترسی مناسبی نیز به آن دارند. این موضوع موجب استقبال زیاد گردشگران این شهر از هتل‌های آن نیز شده است. برای رزرو هتل مشهد اگر محدودیت بودجه ندارید می‌توانید به سراغ هتل‌های ۵ ستاره چون هتل درویشی و هتل قصر طلایی بروید و اگر بودجه شما مقدار متوسطی است و می‌خواهید با هزینه‌ی کم‌تری نسبت به هتل ۵ ستاره در هتلی مقرون به‌صرفه‌تر ولی با امکانات در حد هتل ۵ ستاره اقامت داشته باشید می‌توانید هتل‌های سارینا و هتل مشهد را نیز بررسی کنید. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های پنج ستاره مشهد حدوداً از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و میانگین قیمت اقامت در هتل‌های ۴ ستاره آن ۶۰۰ هزار تومان است.
اگر به دنبال یک اقامتگاه بومی در مشهد هستید باید به سراغ اقامتگاه‌های سنتی در اطراف شهر مشهد بروید. این اقامتگاه‌ها بیشتر در روستاهای اطراف مشهد واقع شده‌اند، مانند: اقامتگاه سنتی جاده ابریشم در روستای درخت سپیدار، اقامتگاه بوم گردی ماژان در روستای حصار سرخ و اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن در روستای کنگ. هزینه اقامت در این اقامتگاه‎های سنتی بین ۶۰۰ تا ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است .
علاوه بر هتل، شما به‌راحتی می‌توانید برای مدت اقامت خود در شهر مشهد یک خانه یا سوئیت نیز اجاره کنید. بدین شکل معمولاً هزینه بسیار کم‌تری متقبل خواهید شد. معمولاً برای محل اقامتگاه هم محدودیت کمتری نسبت به هتل دارید. برای اینکه سفر خود به مشهد را بهتر مدیریت و برنامه‌ریزی کنید، بهتر است قبل از رسیدن به مشهد از طریق سایت‌های رزرو آنلاین خانه و سوئیت واحد اقامتی مدنظر خود را پیدا و اجاره کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید توجه داشته باشید امتیاز و نظر مسافران قبلی آن واحد اقامتی در مشهد است. معمولاً امتیاز و نظری که مسافران قبلی داده‌اند به‌خوبی نشان می‌دهد که می‌توان چه انتظاری از واحد اقامتی داشت.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

جا‌های دیدنی مشهد


مشهد جاذبه های گردشگری زیادی دارد که برخی از آن‌ها در ادامه آورده شده است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به جاهای دیدنی مشهد مراجعه کنید.
آرامگاه فردوسی: یکی از مکان‌های موردعلاقه گردشگران داخلی و خارجی در سفر به مشهد آرامگاه فردوسی است. این شاعر بزرگ که سهم زیادی در شکوفایی زبان فارسی داشته است، در شهر توس به خاک سپرده شده است. شما برای بازدید از این آرامگاه که در مرکز باغی باصفا قرار دارد باید ۲۰ کیلومتر راه از شهر مشهد طی کنید. از امسال که استاد شجریان استاد آواز ایران در کنار مزار فردوسی به خاک سپرده شد، بر اهمیت و محبوبیت این مکان نیز افزوده شده است و این مکان آرامگاه استاد شجریان نیز نام گرفته است. مردی که صدایش همچون اثری تاریخی در قلب تاریخ ایران جاودانه است. مرغ سحر و ربنای استاد شجریان خاطره‌ای است که در ذهن و قلب مردم هرگز کمرنگ نخواهد شد. او از افتخارات شهر مشهد بود که در سال ۱۳۱۹ در این شهر دیده به جهان گشود و بعد از آسمانی شدن در تاریخ ۱۷ مهر سال ۱۳۹۹ هم در زادگاه خود آرام گرفت. مکانی که با جان پذیرای اوست و امروزه نیز در مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مردمی است که برای دیدن مقبره خسرو آواز ایران راهی این مکان می‌شوند. مردی که خود را خاک پای مردم ایران خطاب می‌کرد؛ حالا خاکی که او را در برگرفته بهانه‌ای است برای سفر به مشهد و دیدار با او.
فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)

رستوران ‌ها: اگر یک‌بار به مشهد سفر کرده باشید، از وجود تعداد بالای رستوران، کافی‌شاپ، سفره‌خانه و فست فود در این شهر مطلع هستید. رستوران‌های باکیفیت شهر مشهد تمام مهمانان این شهر با انواع سلیقه‌های غذایی را پوشش می‌دهند. تنها با یک جستجوی ساده و یا پرس‌وجو از مردم شهر می‌توانید به یکی از این رستوران‌ها بروید و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و همچنین غذاها سنتی مشهد از جمله شله مشهدی، شیشلیک، آش ماست، قروتی و غیره را نیز نوش جان کنید و لذت سفر خود را بیشتر کنید. قیمت غذاها به نوع رستوران و خدماتی که ارائه می‌کند بستگی دارد و از جمله رستوران‌های معروف مشهد می‌توان به رستوران شاندیز، رستوران پسران کریم، رستوران معین درباری، رستوران باران و غیره اشاره کرد.
گنبد هارونیه: تنها اثر به‌جامانده از شهر توس گنبد هارونیه است. این گنبد آجری و مربعی شکل در ۲۵ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار گرفته است. معماری خاص و قدرت این بنا در کف و گنبد و قطر دیواره‌های آن مشخص است. این بنا مدرسه یا خانقاهی مربوط به سده هشتم هجری است که سنگ یادبود امام محمد غزالی نیز در آن قرار داده شده است.

سخن آخر
در این مطلب تلاش شد تا فاصله تهران تا مشهد با وسایل نقلیه متفاوت شرح داده شود. به صورت جمع‌بندی می‌توان گفت اگر عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، سفر با قطار می‌تواند بهترین گزینه برای رسیدن به مشهد باشد. سفر با ماشین شخصی و اتوبوس شما را خسته خواهد کرد، اما در قطار می‌توانید به‌راحتی استراحت کنید و از مسیر لذت ببرید. شما می‌توانید بلیط قطار تهران به مشهد را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید.

فاصله تهران تا مشهد (با روش‌های مختلف سفر)
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است