search
menu

گردشگری واکسیناسیون کرونا؛ برای دریافت واکسن کرونا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

از زمانی که واکسن‌های کرونا در دسترس کشورها قرار گرفتند، اینکه چه طور می‌توان سریعتر از آن بهره‌مند شد، پرسشی بوده که برای خیلی از افراد در سرتاسر جهان پیش آمده است. افرادی که در رده‌های سنی پایین‌تر و میانسال هستند و کسانی که کشورهایشان، فرایند واکسیناسیون را دیرتر و کندتر آغاز کرده‌اند، مهمترین کسانی هستند که در پی یافتن راهی برای دریافت واکسن covid 19 هستند. یکی از این راه‌ها، سفر به کشورهایی است که واکسن کرونا در آنها در دسترس‌تر است. این پدیده موجب پیدایش شکل جدیدی از گردشگری به نام «گردشگری واکسیناسیون» شده است!
گردشگری واکسیناسیون کرونا؛ برای دریافت واکسن کرونا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟
صربستان یکی از کشورهایی است که به نظر می‌رسد در زمینه گردشگری واکسیناسیون پیشگام بوده. بر پایه گزارشی از وب‌سایت نشنال جئوگرافیک، این کشور اروپای شرقی، پس از آنکه متوجه شد شمار شهروندان و متقاضیان داخلی واکسن، از مقدار ثبت‌نام و خریداری‌شده واکسن بیشتر است، اقدام به واکسیناسیون مسافران کشورهای دیگر کرد. به نظر می‌رسد شمار چشمگیری از کانادا و برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و دیگر کشورهای بالکان، در بین دریافت‌کنندگان خارجی واکسن کرونا هستند.
به گزارش وبسایت یو‌اس‌ای تودی، ایالات متحده آمریکا هم که بیشترین آمار تزریق واکسن از دید تعداد را در اختیار دارد، مقصد مسافرانی از آمریکای جنوبی برای دریافت واکسن بوده است. این مسافران البته باید به صورت قانونی و با ویزا، به شهرهایی مانند بندر میامی و نیویورک سفر کنند و با مراجعه مستقیم به واحدهای تزریق، واکسن کرونا را دریافت کنند.
همچنین بنا به اعلام برخی خبرگزاری‌ها از جمله اوراسیانت، ارمنستان هم طرح‌هایی برای تزریق گسترده واکسن به اهالی دیگر کشورها را در دستور کار دارد. برخی منابع در وزارت بهداشت این کشور و رسانه‌ها، دلیل این پدیده را فضای فکری منفی مردم ارمنستان نسبت به واکسن کرونا می‌دانند و همین موجب شده، تقاضا برای تزریق واکسن نسبت به کشورهای همسایه کمتر باشد. از همین رو، ارمنستان زمینه را برای تزریق واکسن به اهالی کشورهای دیگر از جمله ایران، لهستان، روسیه و چین فراهم کرده است.
گردشگری واکسیناسیون کرونا؛ برای دریافت واکسن کرونا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟
به گزارش یورونیوز، روسیه هم از دیگر کشورهایی است که به عنوان سازنده واکسن اسپوتنیک وی، پذیرای مسافرانی از کشورهای دیگر برای دریافت واکسن کرونا است. آلمان، اتریش و نروژ از جمله کشورهایی هستند که تورهای گردشگری واکسن به مقصد روسیه را تشکیل داده‌اند و افراد با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می‌کنند. هر چند روسیه به طور رسمی و همگانی، هنوز چنین امکانی را آگاهی‌رسانی نکرده است.
بی بی سی هم مدعی شده است که وزارت گردشگری کشور مالدیو، در ایمیلی به این خبرگزاری، خبر از اجرای پروژه واکسیناسیون گردشگران در آینده‌ای نزدیک کرده است. مالدیو که با جزایر گردشگری مالدیو شناخته می‌شود، قصد دارد با این روش، برداشت دو سویه‌ای از این پروژه داشته باشد و صنعت گردشگری‌اش را رونق دوباره‌ای ببخشد.