search
menu

مهمترین کشورهای گردشگرپذیر اروپا، چه طور برای تابستان ۲۰۲۱ آماده می‌شوند؟

[ پنهان کردن ]
فرانسه
یونان
اسپانیا
آیسلند
آلمان
ایتالیا
پرتغال
با باز شدن تدریجی و محتاطانه مرزها برای ورود گردشگران در پی گسترش تزریق واکسن کرونا و نتایج امیدبخش آن، اتحادیه اروپا به عنوان قاره‌ای گردشگرپذیر در مقیاس جهانی، خیز بلندی برای بازگردادندن صنعت گردشگری خود به دوران پیشاکرونا برداشته است. تابستان ۲۰۲۱ مهمترین نقطه در این دوره احیای صنعت گردشگری است.
سال ۲۰۲۰ بنا به گزارش سازمان جهانی گردشگری، بدترین سال در تاریخ صنعت گردشگری بود و درآمد ناخالص این صنعت در کمترین میزان در چند سال اخیر قرار گرفت. با فرا رسیدن تابستان سال ۲۰۲۱ به عنوان یک فصل اوج یا های سیزن محبوب در نیمکره شمالی، اروپا قصد دارد همه تلاشش را بکند تا این صنعت را جانی دوباره ببخشد.
از مهمترین کشورهای گردشگرپذیر اروپایی که راهبردهایی برای بازکردن گسترده مرزهایشان به روی گردشگران دارند می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

فرانسه


فرانسه که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رود در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۰۳ میلیارد دلار را از دست داد. اما اکنون این کشور در موقعیت‌های مختلف از تلاش برای بازکردن مرزها برای گردشگران واکسینه شده مخصوصا از کشور آمریکا (بالاترین جمعیت عددی افراد واکسینه شده را دارد) خبر داده است. کشورهای اتحادیه اروپا در کنار آمریکا در اولویت پذیرش گردشگر هستند و سپس کشورهایی با ریسک کمتر مانند نیوزلند.

یونان


یونان به عنوان باستانی‌ترین کشور اروپایی، از پیشتازان بازگشایی مرزها به روی گردشگران بود و در چند مرحله و از ماه می میلادی، کشورهای کم خطر از دید گسترش کرونا را به تناوب اعلام و گردشگران واکسینه شده از این کشورها را برای پذیرش بدون محدودیت دعوت کرد.
مهمترین کشورهای گردشگرپذیر اروپا، چه طور برای تابستان ۲۰۲۱ آماده می‌شوند؟

اسپانیا


اسپانیا از مهمترین کشورهای گردشگرپذیر در جنوب اروپا است که سواحل آفتابی این کشور، گردشگران محروم از آفتاب بریتانیا را به سوی خود فرا می‌خواند. این کشور هم با جدیت در حال بررسی روند بازگشایی مرزها برای افراد واکسینه شده اروپایی و مسافرانی از کشورهای با ریسک کم مانند امارات، استرالیا و نیوزلند است.

آیسلند


آیسلند از جمله کشورهای حوزه شینگن و منطقه اسکاندیناوی است که افراد واکسینه شده با واکسن‌های مورد تایید سازمان دارویی اروپا یعنی فایزر، آسترازنکا، مدرنا، جانسون و جانسون و همچنین افراد بهبود یافته از کرونا را بدون محدودیت دانسته است.

آلمان


آلمان به سبب جمعیت به نسبت زیادش، روند واکسیناسیون و همچنین بازگشایی مرزهایش کندتر از کشورهای کوچکتر اروپایی است. این کشور هم برای افراد حوزه شینگن که واکسینه شده یا بهبود یافته‌اند و قبلا تحت شرایط مشخصی به آلمان وارد شده‌اند، امکان ورود بدون محدودیت را در نظر گرفته است.

ایتالیا


ایتالیا که از کشورهای اروپایی با آمارهای بالای ابتلا به کرونا بود قصد دارد محتاطانه عمل کند و همچنان قرنطینه‌ای ۵ روزه برای افراد واکسینه شده از انگلیس، اتحادیه اروپا و منطقه شنگن حفظ کرده است.

پرتغال


پرتغال هم انجام تست کرونا را برای اعضای واکسینه شده اتحادیه اروپا، انگلیس و کشورهای غیرعضو اتحادیه که در منطقه شنگن هستند لغو کرده است.