search
menu

ترکیه از تابستان چشم به راه گردشگران است

تنها چند هفته پس از محدودیت‌های جدی کرونایی، ترکیه در تلاش است تا با بازگشایی مرزهایش در تابستان پیش رو، صنعت گردشگری‌اش را احیا کند. تمرکز ترکیه روی بخش‌های مختلف صنعت گردشگری از جمله گردشگری سلامت مانند کلینیک‌های خصوصی ترمیم مو است.
ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی، برای میزبانی از ۳۰ میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کرده است. مهمترین کشوری که ترکیه روی برقرار شدن دوباره پروازهایش حساب باز کرده است، کشور روسیه است. روسیه با شمار زیاد گردشگرانی که روانه ترکیه می‌کند نقش مهمی در صنعت توریسم ترکیه بازی می‌کند.
ترکیه از تابستان چشم به راه گردشگران است
اکنون نگرانی موجود در ترکیه اینست که بازگشایی مرزها شتاب‌زده و با رعایت استانداردهای مناسب نباشد و همین موجب خطرات بعدی برای اهالی ترکیه و خود گردشگران شود. همچنین بحث اعتمادسازی و از بین رفتن ترس گردشگران برای سفر هم وجود دارد.
ترکیه همزمان در حال مذاکره با کشورهای دیگر است تا این کشور را در لیست کشورهای کم‌خطر برای سفر قرار دهند و برای گردشگران خود، چه در زمان سفر به ترکیه و چه پس از بازگشت، محدودیت قائل نشوند.
ترکیه از جمله مهمترین کشورهای مقصد گردشگری ایرانیان هم است و هر ساله شمار زیادی با خرید بلیط هواپیما به ترکیه سفر می‌کنند.