search
menu

«پاسپورت واکسن» به زودی در اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود

با افزایش شمار افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نتایج مثبت و موفقیت‌آمیز آن، کم کم کشورهای مختلف در حال بازکردن مرزهایشان به روی گردشگرانی هستند که به وسیله این واکسن، در برابر ویروس کووید ۱۹ مقاوم شده‌اند.
فرارسیدن تابستان و نیاز مبرم برخی از کشورها به گردش مالی ناشی از توریسم موجب شده، ساز و کارهای آسان‌سازی گردشگران واکسینه شده، سرعت بگیرد. کشورهای مختلفی در سرتاسر جهان در حال بازکردن مرزهایشان به روی گردشگران هستند. در این میان اتحادیه اروپا، در تلاش است روند گردش گردشگران در درون این اتحادیه را آسان‌سازی بیشتری کند. ابزاری که برای این موضوع در نظر گرفته شده، به «پاسپورت واکسن» یا «گواهی دیجیتال کووید» مشهور است.
«پاسپورت واکسن» به زودی در اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود
در این طرح افرادی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند می‌توانند با شرایط آسانتر و سریعتری در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. همچنین این گواهی دیجیتالی قرار است بازه گسترده‌تری همچون بهبودی پس از بیماری و نداشتن بیماری با تست pcr را هم در بر بگیرد.
این در حالیست که هنوز در ایران، گام‌های اصلی برای بازگشایی مرزها برای گردشگران واکسینه و از کشورهای کم‌خطر برداشته نشده است.