search
menu

این ۴ کشور، گردشگران را واکسینه می‌کنند

[ پنهان کردن ]
آمریکا
جزایر مالدیو
بالی اندونزی
روسیه
در حالی که بحث واکسیناسیون گردشگران در کشور ارمنستان داغ شده است و حواشی زیادی را در کنار خود داشته است، خبرگزاری‌های خارجی نام کشورهای دیگری را مطرح کرده‌اند که خدمات واکسیناسیون گردشگران را عرضه می‌کنند.
یورونیوز از معتبرترین وبگاه‌های خبری اروپایی، در نوشتاری که به تازگی منتشر کرده است درباره فرایند واکسیناسیون گردشگران در ۴ کشور دیگر توضیح داده است.

آمریکا


در کشور ایالات متحده آمریکا، با توجه به ساختار مدیریتی فدرال این کشور، ایالت‌ها و شهرهای این کشور، بنا به راهبرد بهداشتی و گردشگرانه‌شان، سیاست‌هایی را برای واکسینه کردن گردشگران در پیش گرفته‌اند. بیشتر این شهرها، از واکسن تک‌دوزه جانسون و جانسون برای واکسینه کردن گردشگران در برابر کرونا استفاده می‌کنند. نیویورک از جمله این ایالت‌هاست. ایالت آلاسکا، دیگر ایالت آمریکا است که اعلام کرده گردشگرانی که به فرودگاه های این ایالت وارد می‌شوند، یک دوز واکسین فایزر یا مدرنا دریافت می‌کنند. ایالت‌های فلوریدا، آریزونا، لوئیزیانا و تگزاس هم برنامه‌های مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

جزایر مالدیو


مالدیو اعلام کرده است که پس از آنکه همه اهالی بومی کشور خود را واکسینه کند، با شعار «بازدید کن، واکسینه شو و از تعطیلات لذت ببر»، صنعت گردشگری‌اش را از سر خواهد گرفت. مالدیو به عنوان کشور گردشگری در کلاس قیمتی بالا شناخته می‌شود و برای سال پیش رو برای میزبانی از ۴۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به اینکه مالدیو ۴۱ درصد افراد بزرگسال کشورش را واکسینه کرده است، ممکن است فصل گردشگری از مبدا اروپا را از دست بدهد. اما به نظر می‌رسد برای ماه‌های گرم سال بعد آماده پذیرش گردشگران به طور گسترده خواهد بود.
این ۴ کشور، گردشگران را واکسینه می‌کنند

بالی اندونزی


منطقه گردشگری بالی اندونزی، تصمیم دارد برای جذب بیشتر گردشگران، واکسیناسیون را به بسته خدمات گردشگری خودش بیفزاید. در حالی که کشور اندونزی خود با یکی از بالاترین نرخ‌های ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بالی با سواحل مسحورکننده‌اش قصد دارد به یاری واکسیناسیون، گردشگران را به این بخش از اندونزی جلب کند. واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا واکسن‌هایی هستند که قرار است روی پکیج‌های تور بالی اندونزی به فروش برسند.

روسیه


روسیه قصد دارد با رویکردی متفاوت، به طور مستقیم از واکسن تولیدش خودش مشهور به اسپوتنیک وی، برای کسب درآمد از گردشگران اقدام کند. روسیه قصد دارد به ازای تزریق هر دوز واکسن اسپوتنیک وی، ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو از گردشگران دریافت کند. اما این طرح روسیه هنوز با چالش‌های حقوقی داخلی درباره اعطای ویزای سفر به گردشگران رو به رو است. وزیر گردشگری روسیه اعلام کرده است که واکسن به اندازه کافی موجود است و فقط باید مساله دادن ویزا به گردشگران همزمان با خرید بلیط هواپیما، حل و فصل شود.