search
menu
مالدیو keyboard_arrow_down close

مالدیو

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۲۷

درباره مالدیو

درباره کشور مالدیو


مالدیو کشوری جزیره‌ ای در اقیانوس هند واقع شده است. پایتخت این کشور ماله نام دارد. مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره‌ کوچک تشکیل یافته که با فاصله‌ های کم از هم قرار دارند و به شکل پرنده ای در حال پرواز هستند، البته تنها ۲۰۰ جزیره از میان این جزایر مسکونی هستند. مالدیو مقصدی ساده اما در عین حال بی نظیر برای دوست داران تنوع و زیبایی است. در فاصله چند قدمی با محل اقامتتان ساحل اقیانوس تمیز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. سواحل شنی نرم همراه با آب های فیروزه ای که دل هر گردشگری را می برد، تا حدی که می توان این کشور را آرام ترین جای کره زمین نامید. اما با این حال انواع ورزش ها و تفریحات آبی مانند کایت سواری، موج سواری، ماهیگیری، غواصی و قایق سواری نیز در این سواحل انجام می گیرد. وجود اسپاهای مشهور در Maldives در میان همگان مشهور هستند.

تاریخچه مالدیو


بر اساس روایات تاریخی، کشور مالدیو در نقشه های دریانوردان ایران و عرب با نام های دیباجات و دیبجات ذکر شده است. برای سال های متوالی بازرگانان عرب در بنادر مالدیو پهلو می گرفتند که به سده دو میلادی برمی گردد. به دیباجات جزایر پول نیز گفته می شد که به مقدار زیاد صدف نرم تن دریایی کوری یافت می شده است و امروزه نیز به عنوان نماد چاپ پول محسوب می شود.

جمعیت و دین رسمی


جمعیت کشور مالدیو تباری از مردم سریلانکا و هند هستند. بر اساس روایات تاریخی، فردی به نام یوسف تبریزی مردم مالدیو را به دین اسلام تبدیل کرده است. دین رسمی این کشور مسلمان سنی است و پیروی از سایر ادیان در ملا عام ممنوع اعلام شده است.
مالدیو

واحد پول و زبان رسمی


واحد پول مالدیو روفیه است که یک دهم دلار ارزش دارد و همچنین زمان محلی ۱: ۳۰ ساعت عقب تر از ایران است. زبان رسمی کشور مالدیو نیز دیوهی است که زبانی هندو اروپایی است و تقریبا به زبان سینهالی قدیم نزدیک است.

جغرافیا


مجمع‌ الجزایر مالدیو از ۹۹% دریا و ۱% خشکی تشکیل شده است. قسمت دریایی این کشور به عنوان گنجینه ای گرانبها از جهان و قسمت خشکی نیز شامل چشم اندازهای طبیعی است. مالدیو با ۲۶ جزیره‌ مرجانی طبیعی خود به شکل دو سلسله جزیره است و مابین این جزایر مرجانی نیز کانال های آبی با اندازه های مختلف به چشم می خورند که برای عبور و مرور بین این جزایر کاربرد دارند.

آب و هوای مالدیو


کشور مالدیو دارای آب و هوای گرم استوایی است؛ یعنی آب و هوای این کشور تحت تاثیر اقیانوس هند بوده و در طی سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر است. این کشور دارای دو فصل خشک و بارانی است و با اینکه هوای شرجی دارد، اما با وزش نسیم دریایی هوا جابجا شده و خنک می گردد، در نهایت نیز به تعدیل گرما می رسد. گردشگران از شرایط جوی این کشور راضی هستند و در هنگام خرید بلیط هواپیما خیالشان راحت است. مالدیو با آب و هوای گرم و آفتابی خود مکان مناسبی برای استراحت بوده و بهترین زمان سفر به این کشور در فصل های بهار و تابستان است.

دنیای زیر آب مالدیو


خیلی از گردشگران به خاطر سواحل بی نظیر و دنیای زیر آب به این کشور سفر می کنند تا شاهد این همه عظمت و زیبایی از نزدیک باشند. در دنیای شگفت انگیز زیر آب حیات وحش بی نظیری را خواهید دید که بیش از ۲۰۰۰ گونه ماهی با رنگ ها و شکل های گوناگون در آب های شفاف زندگی می کنند و همین آبزیان باعث شده اند تا جزایر مالدیو از سال ۲۰۱۱ به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو شناخته شوند. پیشنهاد ما اینست تا سفر به این جزایر را از دست ندهید و از جاذبه های گردشگری بی نظیر بازدید کنید.

فرودگاه مالدیو


صنعت گردشگری یکی از مهم ترین منابع درآمد مالدیو محسوب می شود. گردشگران به طور مستقیم به فرودگاه بین‌ المللی ماله پرواز می کنند، هواپیما رایج ترین وسیله برای دسترسی به مالدیو است. فرودگاه بین‌ المللی ماله نیز در جزیره‌ هول‌ هوله در نزدیکی ماله قرار گرفته است و بعد از پیاده شدن از هواپیما باید به وسیله اتوبوس‌ های فرودگاهی به اسکله‌ مسافربری بروید و سوار قایق شده و به جزیره مورد نظر خود برسید. لازم به ذکر است مالدیو به خاطر سهولت سفر و عدم نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی، در میان ایرانیان شهرت زیادی دارد.
مالدیو

بخش های کشور مالدیو


اگر جزایر کشور مالدیو را به مانند صور فلکی به هم وصل کنیم؛ به شکل پرنده ای با بال های گشوده در می آید که شهر ماله به عنوان پایتخت این کشور بر پشت این پرنده سوار است و به پرتراکم ترین شهر دنیا با توجه به مساحت کم خود مشهور است. شهر ماله از چهار بخش هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده است. همچنین این کشور از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که در ادامه به توضیح هرکدام می پردازیم:
جزایر شمالی مالدیو
نام جزایر شمالی مالدیو عبارتند از آری، تودو و رادهو که در جزیره آری توریست های زیادی رفت و آمد می کنند، زیرا در این جزیره هتل‌ های خوبی همراه با یک بازار محلی وجود دارند و انواع صنایع دستی دریایی به فروش می رسد. همچنین جزیره دیگری به نام‌ ها‌الیف وجود دارد که مردم به ماهی‌ گیری مشغول هستند و بهترین رستوران‌ های دریایی در این جا پیدا می شوند.
جزایر جنوبی مالدیو
شاید جزایر شمالی شلوغ به نظر برسد و شما به محلی ساکت و خلوت نیاز داشته باشید که در این صورت باید جزایر جنوبی را برای اقامت انتخاب کنید؛ مانند واوو که یکی از کم‌ جمعیت‌ ترین جزایر‌ مالدیو محسوب می شود و در عین حال گران قیمت ترین اقامتگاه ها را دارد. جزیره‌ ادو نیز در میان گردشگران شهرت خوبی دارد و دارای هتل ‌ها و رستوران‌ های گران‌ قیمتی است ، اما در نظر داشته باشید که برای رفت و آمد در میان این جزیره ها باید چند بار سوار قایق شوید زیرا به صورت پراکنده از هم قرار دارند.
مالدیو

جشن های مالدیو


در کشور مالدیو نیز همانند دیگر کشورهای مسلمان اکثرا تعطیلات مذهبی هستند و مطابق با تعطیلات قمری‌ و مناسبت‌ های اسلامی تعطیل هستند. در مالدیو به عنوان کشوری مسلمان، مقدس ترین ماه رمضان و مهم ترین عید نیز عید فطر است. در ادامه عید مبعث به صورت باشكوه جشن گرفته می‌ شود. عید بودو نیز شصت و شش روز بعد از پایان ماه رمضان جشن گرفته می شود که در این روز، حجاج مالديو عازم مكه و مدينه می شوند. علاوه بر مراسم و اعیاد مذهبی در کشور مالدیو چندین جشن دیگر نیز برگزار می شوند که عبارتند از:
روز پیروزی مالدیو: این جشن برای گرامیداشت مبارزات‌ محمد تاکورو فانو در سال ۱۵۷۸ در برابر پرتغالی‌ ها برگزار می‌ شود.
روز هوراوی: به یاد پیروزی سلطان حسن عزالدین در مقابل مالابارهای هندی در سال ۱۷۵۲ جشن گرفته می شود.
روز شهدا: این روز مربوط به سالگرد کشته شدن سلطان علی پنجم توسط نیروهای پرتغالی در سال ۱۵۵۸ است.
روز سال نو: همانند کشورهای دیگر در جهان روز اول ژانویه جشن گرفته می شود.
روز استقلال: در کشور مالدیو همه ساله در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم ژوئن به مناسبت پایان دوران استعماری انگلستان در این کشور جشن گرفته می‌ شود.
روز پیروزی: در واقع این روز به عنوان روز شکست نیروهای سریلانکا در سال ۱۹۸۸ است.
روز ملی: در روز یازده نوامبر سال ۱۹۶۸ مردم مالدیو حکومت جمهوری را به جای حکومت سلطنتی انتخاب کردند و این روز مهم در مالدیو همراه با رژه و کارناوال جشن گرفته می‌ شود و تعطیل رسمی است.



دیدنی های مالدیو