search
menu

شرایط حمل خودرو با قطار؛ بدون رانندگی ماشین خود را به سفر ببرید!

[ پنهان کردن ]
دلایل محبوبیت حمل و نقل خودرو با قطار
هزینه حمل خودرو با قطار چگونه است؟
چرا حمل و نقل ماشين با قطار بهترين گزينه است؟
نکات مهم حمل خودرو با قطار
چگونه ماشین خود را با قطار حمل کنیم؟
چگونه ماشین را برای حمل و نقل ریلی آماده کنیم؟
معایب حمل ماشین با قطار
چرا حمل و نقل خودرو با قطار را انتخاب کنم؟
در ایران چگونه اتومبیل در قطار حمل می‌شود؟
حمل خودرو با قطار یکی از گزینه‌های جابه‌جایی خودرو است که ممکن است در هنگام سفر یا نقل مکان به مکانی دیگر در نظر بگیرید؛ اما به هر حال ممکن است درباره این روش حمل و نقل سؤالاتی داشته باشید. اگر دو ماشین دارید و می‌خواهید به مکانی دورتر سفر کنید، ممکن است برای خانواده راحت‌تر باشد که با یک ماشین رانندگی کنند و ماشین دوم را با قطار جابجا کنند. این اغلب گزینه ارجحتر (و مقرون به صرفه‌تر) از حمل خودرو با روش‌های دیگر است. مخصوصا در هنگام رفتن به تعطیلات یا سفر کاری طولانی مدت این روش حمل و نقل خودرو بسیار مناسب است. افراد و فروشندگان خودرو اغلب هنگام خرید یا فروش خودرو از شهرهای دیگر، خودروها را با قطار حمل می‌کنند.
شرایط حمل خودرو با قطار؛ بدون رانندگی ماشین خود را به سفر ببرید!

دلایل محبوبیت حمل و نقل خودرو با قطار


حمل و نقل ماشین با قطار این روزها بسیار رایج و محبوب است، زیرا قطار می‌تواند حجم زیادی وسایل نقلیه را به طور منظم حمل کند، به علاوه قیمت حمل خودرو با قطار بسیار مناسب است. حمل و نقل خودرو در سراسر کشور خدمات درجه یک را برای کسانی که مایل به حمل اتومبیل با قطار هستند، ارائه می‌دهد. این سرویس می‌تواند به شما کمک کند که در زمان، هزینه کرایه خودرو، هزینه سوخت و عوارض صرفه‌جویی کنید و در عین حال خطر تصادفات، هواپیماربایی و خسارات احتمالی را به حداقل برسانید. در حالی که این هزینه‌ها و خطرات سفر با با این روش جابجایی کاهش می‌یابد، دسترسی آسان به وسیله نقلیه خود را در زمان رسیدن به مقصد نیز تجربه خواهید کرد.
حمل و نقل خودرو با قطار، بیشتر از حمل‌ و نقل خودرو از طریق جاده یا حمل ‌و نقل هوایی طول می‌کشد. با این حال، حمل و نقل یک ماشین از طریق راه آهن نیز از نظر مصرف انرژی و سوخت بهینه‌تر است. بر خلاف حمل و نقل جاده‌ای، نرخ حمل خودرو با قطار نسبت به قیمت بنزین در نوسان نیست. این یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این سرویس جابجایی خودرو است.

هزینه حمل خودرو با قطار چگونه است؟


هنگام تعیین قیمت حمل و نقل خودرو با قطار، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. میانگین نرخ حمل ماشین شما با قطار بستگی به مقصد و اندازه ماشین شما دارد. این هزينه ممکن است شامل قیمت حمل ماشین به سمت انبار قطار و از انبار قطار باشد یا نباشد. حمل و نقل اتومبیل خود با قطار اغلب ارزان‌تر از کامیون در مسافت‌های طولاني است. اين ایده خوبی است که هميشه به دنبال گزینه‌های مختلف باشید تا به شما در مقایسه و انتخاب روش مناسب براي رفع كردن نیازهای خود کمک کند.
شرایط حمل خودرو با قطار؛ بدون رانندگی ماشین خود را به سفر ببرید!

چرا حمل و نقل ماشين با قطار بهترين گزينه است؟


اگر جابه‌‌جایی ماشین با قطار گزینه انتخابي شما است، ممکن است اين روش راه حلي مناسب براي زماني باشد كه شما مجبور هستيد وسیله نقلیه خود را در مسافت طولانی حرکت دهید. امروزه از آنجایی که شرکت‌های حمل‌ونقل خودرو بیشتر جا‌به‌جايي را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، خدماتي مانند حمل خودرو با قطار، در اکثر مسیرهای اصلی، پوشش داده می‌شود. در بسیاری از شهرهای بزرگ كه ایستگاه‌های راه‌آهن فعالی دارند، به راحتی می‌توانید ماشین خود را به ایستگاه ببريد یا از آن برگردانید.
شما می‌توانید انواع وسایل نقلیه از جمله ماشین، موتور سیکلت، قایق، کامیون و غیره را با قطار حمل کنید. بنابراین وقتی به یک تعطیلات طولانی در جنوب می‌روید، ماشین، موتور و قایق خود را در هنگام سفر در قطار قرار دهید. مطمئنا زمانی که دیگر مجبور نیستید تمام مسیر را رانندگی کنید، سریعتر به آنجا خواهید رسید. شما حتی می‌توانید کالاهای خود را زودتر از موعد ارسال کنید و خودتان در روز شروع تعطیلات خود پرواز کنید. انجام این کار به شما زمان بیشتری برای لذت بردن از تفریح و استراحت می‌دهد.

نکات مهم حمل خودرو با قطار


در اینجا به تعدادی از مواردی که در حمل و نقل خودرو با قطار باید در نظر بگیرید اشاره خواهیم کرد:

حمل و نقل ماشین با قطار: وزن کردن گزینه‌ها


وقتی تصمیم می‌گیرید ماشین را با قطار حمل کنید، مسائل زیادی وجود دارد. یکی از اشکالات این است که مسیرهای ریلی اصلی معمولاً با مشتریانی که مایل به حمل یک ماشین با قطار هستند خدمات ارائه نمی‌دهند. آنها معمولاً برای پر کردن فضاهای موجود در واگن‌های حامل خود با شرکت‌های حمل و نقل خودرو همکاری می‌کنند.

حمل ماشین با قطار: مقرون به صرفه و سبز


اگرچه بسیاری از شرکت‌های حمل ‌و نقل خودرو، حمل ‌و نقل خودکار باری زمینی یا جاده‌ای را ارائه می‌دهند، حمل خودرو با قطار می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. در بیشتر موارد، این نوع از حمل‌کننده‌های خودرو ممکن است از یک کامیون حامل خودرو در طول مسیر استفاده کنند، این کار به عنوان حمل و نقل از درب منزل شناخته می‌شود. به عنوان مثال، کامیون ممکن است ماشین شما را از محل فعلی زندگی خود تحویل بگیرد و به ترمینال قطار منتقل کند. همچنین ممکن است آن را از ترمینال انتهایی به مقصد مورد نظر شما برساند. اگر شرکت مسافربری انتخابی شما خدمات حمل و نقل خودرو با قطار ارائه می‌دهد، در صورت نیاز، باید حمل و نقل ماشین از درب منزل را نیز در نظر بگیرد.
حمل و نقل خودرو با قطار نه تنها مصرف سوخت کمتری دارد، بلکه قطارها رتبه MPG خوبی نیز دارند. آنها کمتر متوقف می‌شوند و سوخت کمتری مصرف می‌کنند که به نوبه خود باعث انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

حمل خودرو با قطار: بسته یا باز


حمل و نقل ماشین از طریق راه آهن - مشابه حمل و نقل باربری جاده‌ای - حمل و نقل وسایل نقلیه بسته و باز را ارائه می‌دهد. در اصل، این مدل از حمل و نقل در دو روش جا‌به‌جایی دقیقاً یکسان است، فقط نحوه حمل و نقل متفاوت است. درست مانند سایر حاملین وسایل نقلیه حمل باز در جاده‌ها، حامل‌های ریلی باز خودروها را در حالی که روی ریل می‌چرخند، قابل مشاهده می‌کنند، یعنی واگن‌ها سقف ندارند. اگر قطار ماشین شما را در آب و هوای بد حمل کند، ماشین شما در معرض آسیب‌هایی قرار می‌گیرد و ممکن است متوجه مقداری کثیفی یا حشرات له شده روی شیشه جلو ماشین شوید. با این حال، روشی امن و مطمئن برای جابجایی ماشین است. بیمه حمل و نقل خودرو در مواردی که بسیار بعید است که خودروی شما در حین حمل و نقل آسیب ببیند، هر گونه خط و خش کوچک را پوشش می‌دهد.
حمل و نقل خودروی شما با قطار در روش باربری محصور یا بسته، حفاظت بیشتری برای ماشین شما ایجاد می‌کند، اما طبیعتاً هزینه آن کمی بیشتر خواهد بود. با این حال، از خودرو شما در برابر آب و هوای نامساعد و همچنین فضولات پرندگان محافظت می‌کند. همچنین، شما خیالتان از حمل و نقل سایر اقلام در ماشین راحتتر خواهد بود. اگر وسیله نقلیه شما ارزش بالایی دارد، به طور مثال یک ماشین کلاسیک، کلکسیونی یا فوق‌العاده است، باید یک روش حمل و نقل بسته را انتخاب کنید. برای موتور سیکلت نیز این گزینه بهتر است.
اگر شما یک کانتینر جداگانه برای حمل ماشین خود کرایه کنید، یکی از مزایای جابجایی از این طریق این است که این امکان را دارید از تمام فضای موجود باقیمانده در کانتینر تعیین شده خود برای سایر کالاهایی که می خواهید حمل کنید استفاده کنید. هزینه کل کانتینر از شما دریافت می‌شود، بنابراین می‌توانید هزینه حمل و نقل خود را نیز به حداقل برسانید.

حمل و نقل اتومبیل خود با قطار: محدودیت‌ها


در برخی موارد، محدودیت‌هایی که برای حمل خودرو با قطار وجود دارد. ممکن است فضا را در حمل خودروها تا حدودی محدود کنند. مثلا، آنها ممکن است وسایل نقلیه خیلی بلند را حمل نکنند. همچنین، ممکن است محدودیت‌هایی برای خودروهایی داشته باشند که فاصله کمی از زمین دارند. در بسیاری از موارد، این امکان در شرکت حمل و نقل خودرو شما وجود دارد که در مورد این موضوع صحبت کنید.
حمل و نقل اتومبیل خود با قطار: با اتومبیل خود سفر کنید
این روزها شرکت‌های بزرگ و کوچک متعددی خدمات حمل خودرو با قطار را ارائه می‌دهند. این به شما بستگی دارد که مورد مناسب را پیدا کنید. موضوعی که ممکن است به آن توجه کنید، این است که ببینید آیا ماشین شما در قطاری که فقط بار حمل می‌کند، جابجا می‌شود یا در قطاری با کاربری مختلط. این بدان معناست که ممکن است بتوانید در قطار به همراه ماشین خود سفر کنید. در هر حال مهم است که هنگام استعلام قیمت برای حمل و نقل ماشین خود با قطار، تمام جزئیات را بدانید.

اگر عجله دارید، حمل ماشین از طریق جاده سریعتر است. حمل ماشین با قطار می‌تواند دو تا پنج روز به زمان استانداردی که حمل ماشین شما با کامیون طول می‌کشد اضافه کند. با این حال، حمل و نقل ماشین از طریق راه آهن می‌تواند ارزان‌تر باشد، بنابراین همه چیز بستگی به اولویت‌های شما دارد.

چگونه ماشین خود را با قطار حمل کنیم؟


هنگامی که تصمیم می‌گیرید ماشین خود را با قطار حمل کنید، بهتر است با شرکتی که در این نوع خدمات تخصص دارد تماس بگیرید. مهم است که شرکتی مناسب انتخاب کنید. شرکتی که با تجربه باشد و خدمات حرفه‌ای را به موقع ارائه دهد. شرکت حمل و نقل خودروی شما بر اساس نوع ماشینی که می‌خواهید با قطار حمل کنید و همچنین اندازه و مقصد و فضای موجود در قطار به شما پیشنهاداتی ارائه می‌دهد. شرایط آب و هوایی نیز ممکن است گاهی اوقات بر قیمت تأثیر بگذارد. اگر اندازه وسیله نقلیه شما از محدودیت‌های حمل ماشین با قطار فراتر رود، ممکن است نوع دیگری از حمل و نقل را توصیه کنند.
شرکت حمل و نقل خودرو معمولاً از شما درخواست می‌کند که خدمات حمل و نقل اتومبیل خود را با قطار یک یا دو هفته قبل از تاریخ حمل رزرو کنید.
شرکتی که حمل و نقل خودرو با قطار از درب منزل را ارائه می‌دهد، ترتیبی می‌دهد که ماشین شما از خانه شما به نزدیکترین پایانه راه آهن یا مرکز حمل و نقل از جایی که ماشین شما با قطار انجام می‌شود، جمع‌آوری شود. مانند سایر انواع حمل و نقل با ماشین، مهم است که هنگام حمل و نقل ماشین خود با قطار، وسایل شخصی و اشیاء با ارزش را از ماشین خارج کنید. برای اطمینان از تمیز بودن و ایمن بودن خودرو برای حمل و نقل، باید همان آمادگی‌ها را انجام داد. خودرو باید تقریباً یک چهارم باک یا کمتر سوخت داشته باشد و همه وسایل ضد سرقت باید غیرفعال شوند، در غیر این صورت ممکن است ماشین در قطار بارگیری نشود.

چگونه ماشین را برای حمل و نقل ریلی آماده کنیم؟


آماده‌سازی ماشین شما برای حمل و نقل با قطار بسیار مهم است و باید به درستی انجام شود، زمانی که ماشینی را با قطار حمل می‌کنید، تمام اطلاعاتی که باید در مورد آماده‌سازی وسیله نقلیه خود برای حمل قطار توسط یک شرکت معتبر و حرفه‌ای حمل و نقل خودرو بدانید به شما داده می‌شود. با این حال، نکات زیر نیز ممکن است مفید باشد:
• لاستیک‌ها و باتری ماشین خود را قبل از سفر بررسی کنید: به دلیل این که شما می‌خواهید از وسیله نقلیه خود زمانی که به مقصد می‌رسد، استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که باتری و لاستیک‌های خودرو شما در وضعیت مناسبی قرار دارند تا هنگام رسیدن به ترمینال مقصد، امکان استفاده مداوم وجود داشته باشد.
• همه اشیای قیمتی را بیرون بیاورید: اگرچه ممکن است هنگام حمل با قطار، مجاز به حمل اقلام شخصی در وسیله نقلیه خود باشید، با این حال، نباید خطر از دست دادن هیچ یک از اقلام ارزشمند خود را از یاد ببرید. این اقلام ممکن است شامل لوازم پزشکی و اسناد مهم و همچنین دارایی‌های شخصی مهم یا بسیار با ارزش باشد. جابجایی با این وسایل همیشه ایمن‌تر است.
• از هرگونه خسارت و آسیب عکس بگیرید: برای اطمینان بیشتر، به شما توصیه می‌شود قبل از سفر از وضعیت فعلی خودرو خود عکس بگیرید تا در صورت نیاز به شکایت در صورت ایجاد صدمه‌ای، بتوانید مدرک داشته باشید. اگرچه ممکن است در حین حمل و نقل، آسیب جزئی به وسیله نقلیه شما وارد شود، به خصوص هنگامی که روش کانتینر باز را در حمل و نقل ریلی انتخاب می‌کنید. قبل از سفر و همچنین هرگونه ادعایی که در صورت نیاز پس از تحویل وسیله نقلیه خود واجد شرایط آن هستید، به درستی از آنچه تحت پوشش مسئولیت خدمات ریلی قرار می‌گیرد مطلع خواهید شد.

معایب حمل ماشین با قطار


۱- مسیرهای در دسترس برای مسافرانی که حمل و نقل با قطار را ترجیح می‌دهند زیاد نیست و حتی خدمات باربری ریلی که به هر یک از این مسیرها خدمات ارائه می‌دهند نیز زیاد نیستند.
۲- تعداد محدودی از شرکت‌های حمل‌ونقل قطار با شرکت‌های حمل‌ونقل خودرو حرفه‌ای همکاری می‌کنند تا خودروی شما را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند، حتی اگر در برخی شرایط قیمت ارزان‌تر باشد.
۳ـ قطارها در یک مسیر غیرقابل پیش‌بینی حرکت می‌کنند. یکی از اشکالات عمده حمل و نقل از طریق راه آهن، زمانی است که قطارها مسیری غیر واضح و غیرقابل تغییر را دنبال می‌کنند.
مشکل مسیر تعریف شده نیست، بلکه مقصدی است که در نهایت قطار در آن متوقف خواهد شد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ماشین خود را از سمنان به بندرعباس ارسال کنید، اما قطار مسیر مستقیم به بندرعباس ندارد، برای شما بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. برای حمل و نقل اتومبیل خود، قطار شما بعداً باید به بندرعباس برود و این می‌تواند به معنای چند روز یا چند هفته تاخیر باشد و همچنین مقرون به صرفه نخواهد بود. از آنجایی که هزینه یکی از دلایل مهمی است که مردم گاهی اوقات به حمل و نقل ریلی فکر می‌کنند، این امر باعث بی فایده شدن آن می‌شود.
شرایط حمل خودرو با قطار؛ بدون رانندگی ماشین خود را به سفر ببرید!

۴- قطارها ممکن است وسایل نقلیه شخصی را حمل نکنند. یکی از بزرگترین دلایلی که اکثر مردم به حمل و نقل اتومبیل خود از طریق راه آهن فکر نمی‌کنند این است که اکثر قطارها به طور معمول اتومبیل‌های شخصی را حمل نمی‌کنند. آنها معمولاً اتومبیل‌های عمومی را ارسال می‌کنند. بنابراین حتی اگر قطاری پیدا کنید که بتواند وسیله نقلیه شما را مستقیماً به مقصد مورد نظر شما منتقل کند، ممکن است حاضر نباشند ماشین شما را حمل کنند، زیرا متعلق به شماست. این موضوع می‌تواند به طور جدی توانایی شما را برای یافتن قطاری که ماشین شما را به مقصد مورد نظر منتقل می‌کند، محدود کند.
۵- حمل و نقل خودرو با ماشین زمان زیادی می‌برد. حتی اگر قطاری بیابید که می‌توانید ماشین شما را به نقطه دلخواه شما منتقل کند، یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تجربه حمل و نقل وسیله نقلیه شما را بسیار نامطلوب کند این است که زمان بسیار زیادی را برای تحویل وسیله نقلیه توسط قطار طول می‌کشد. حتی اگر مسیر آن مستقیم باشد، قطارها باید در ایستگاه‌های خاصی توقف کنند یا سوئیچ راه آهن ایجاد کنند. این می‌تواند زمان حمل و نقل قطار را طولانی کند و باعث تاخیر در تحویل خودرو شما شود. از سوی دیگر، کامیون‌های جابجایی خودرو فقط یک یا دو بار در روز توقف می‌کنند و می‌توانند وسیله نقلیه شما را در زمان بسیار کمتری ارسال کنند.
۶- حمل و نقل قطار همچنان به حامل‌های اتومبیل نیاز دارد. هنگامی که ماشین شما با قطار حمل می‌شود، فقط می‌توان آن را به یک پایانه یا مقصد تعیین شده برد. سپس وسیله نقلیه شما باید از آنجا تخلیه شود و در یک باربری بارگیری شود تا خودروی شما با خیال راحت به ترمینال انتخابی شما یا درست در محل انتخابی شما تحویل داده شود. این بدان معنی است که شما همچنان به خدمات یک شرکت حمل و نقل خودرو نیاز خواهید داشت و برای انجام آن باید هزینه اضافی بپردازید. در واقع، هزینه حمل و نقل می‌تواند بسیار زیاد باشد و ممکن است در نهایت پول بیشتری نسبت به زمانی که از ابتدا برای خدمات یک شرکت حمل‌ونقل خودرو هماهنگ کرده بودید، بپردازید.
۷- حمل و نقل خودکار با قطار اجازه اقلام شخصی را نمی‌دهد. این یکی از بزرگترین معایب حمل و نقل قطار است. بیشتر شرکت‌های حمل ‌و نقل خودرو از نگهداری بیش از حد وسایل شخصی در زمان تحویل خودرو به دلیل ترس از آسیب دیدن داخل خودرو خودداری می‌کنند. نگه داشتن وسایل شخصی در داخل خودرو توسط مقامات راه آهن اکیدا ممنوع است. این می‌تواند برای افرادی که به شهر دیگری سفر می‌کنند دشوار باشد.
یکی از بزرگترین دلایلی که مردم به حمل ماشین از طریق راه آهن فکر می‌کنند، این است که یک قطار می‌تواند چندین کانتینر و ماشین را در خود جای دهد و میزان نسبی سوخت مورد استفاده قطارها در هر واگن بسیار کمتر است. این آنها را به این فرض سوق می‌دهد که هزینه آنها ممکن است کاهش یابد. با این حال، این فرض کاملا درست نیست.

چرا حمل و نقل خودرو با قطار را انتخاب کنم؟


حمل و نقل خودرو با قطار ممکن است بهترین گزینه برای مشتریانی باشد که قصد دارند با اتومبیل خود به مکانی دور از محل زندگی سفر کنند، همچنین برایشان مهم نیست که با اتومبیل‌های خود سوار یک قطار شوند و می‌خواهند حمل و نقل سریع‌تر و ارزان‌تر از معمول انجام شود.
اگر تصمیم دارید ماشین خود را با قطار حمل کنید، مهم است که مراحل زیر را دنبال کنید:
۱) قبل از خرید بلیط قطار شهر مورد نظر خود، معتبرترین و مطمئن ترین شرکت حمل و نقل خودرو را که پیدا و انتخاب کنید تا ماشین شما را از درب منزل تحویل گرفته و به انبار قطار ببرد. مطمئن شوید که آنها ماشین شما را بیمه می‌کنند و سابقه خوبی در این صنعت دارند.
۲) گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید، حمل ماشین با واگن باز باشد یا بسته.
۳) جابجایی ماشین خود از طریق راه آهن را از یک یا دو هفته قبل رزرو کنید و حداکثر یک ماه برای تحویل آن وقت بگذارید. همیشه می‌توانید از شرکت بپرسید که معمولاً حمل و نقل در خط انتخابی شما چقدر طول می‌کشد.
۴) هرگونه اشیاء شخصی یا اشیاء با ارزش از جمله وسایل دیجیتالی قابل جابجایی و لوازم جانبی را از خودرو خارج کنید.

در ایران چگونه اتومبیل در قطار حمل می‌شود؟


شرکت رجا در کشورمان به راحتی این خدمات ویژه را به مسافرین ارائه می‌دهد. تنها کافیست بلیط ارزان مورد نظر برای حمل ماشین به مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط تمامی اطلاعات مورد نظر در مورد سفر خود و حمل اتومبیل خود را به دست بیاورید. شرکت‌های حمل خودرو متعددی به صورت آنلاین و حضوری این خدمات ویژه را به افراد ارائه می‌دهند. قطارها در مسیرهای در مسیرهای تهران-مشهد | شیراز-مشهد | تبریز-مشهد | اهواز-مشهد | کرمان-مشهد | تهران-اهواز | تهران-تبریز | تهران-شیراز | تهران-یزد | تهران-کرمان | تهران-زاهدان | تهران-بندرعباس و اصفهان –بندرعباس، خدمات حمل خودرو را انجام می دهند. از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات می‌توان فدک، بارمان ترابر، قوی سیاه پارسیان و .... را نام برد.

در حمل ماشین با قطار، خودروی شما از یک مسیر ویژه عبور خواهد کرد و با زمانی طولانی به مقصد می‌رسد. اگر شما دوست دارید سوار قطار شوید و از مناظر در طول مسیر دیدن کنید و دیگران نگران رانندگی طولانی و خسته‌کننده و پرهزینه نباشید، پیشنهاد می‌کنیم این روش جابجایی را امتحان کنید تا هم بتوانید در طول سفر از خودروی خود استفاده کنید و هم هزینه‌هایتان کاهش یابد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است