search
menu

قطار پنج ستاره ایران؛ هتلی مجلل و سیار

[ پنهان کردن ]
معرفی قطار ایران؛ تنها قطار پنج ستاره بن ریل
امکانات باورنکردنی قطار ایران بن ریل
پذیرایی قطار ایران بن ریل به سبک قطارهای اروپایی
مسیر قطار 4 تخته ایران
تجربه‌ی سفر با قطار پنج ستاره ایران
انواع کلاس قطار ایران
طراحی ظاهری قطار پنج ستاره ایران
قیمت بلیط قطار ایران چقدر است؟ برنامه حرکت قطار ایران
با بن ریل بیشتر آشنا شویم
سفر در تمام مسیرهای ریلی کشور با سفرمارکت
مسافرت با قطار، تجربه دل‌نشینی است که احتمالاً هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. در سفر با قطار شما درگیر ترافیک‌های جاده‌ای یا اتلاف وقت‌هایی مشابه آنچه در سفر با هواپیما پیش می‌آید نخواهید شد. از طرفی، نتایج تحقیقات و همچنین تجربه مسافران نشان داده است که سفر با قطار، به طور متوسط فضای بیشتری را نسبت به سایر اشکال رایج حمل و نقل، از جمله هواپیماها، در اختیار مسافران می‌گذارد. به این توضیح، تجربه سفر با قطارهای پنج ستاره را نیز اضافه کنید. قطارهایی با امکانات بالا و راحتی فوق‌العاده که مسافران را با شرایط ویژه جابه‌جا می‌کنند. قطار پنج ستاره ایران؛ جدیدترین و لوکس‌ترین قطار کشور، از جمله بهترین قطارهایی است که می‌تواند شما را به مقصد مورد نظرتان برساند. با این مقدمه، شما را به یک سفر جذاب و دل‌نشین و تجربه حضور در کوپه‌های راحت قطار پنج ستاره ایران دعوت می‌کنیم.
قطار پنج ستاره ایران؛ هتلی مجلل و سیار

معرفی قطار ایران؛ تنها قطار پنج ستاره بن ریل


اولین قطار پنج ستاره شرکت بن ریل با نام قطار پنج ستاره «ایران» در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ برای اولین بار و با یک رام قطار در مسیر تهران به مشهد شروع به حرکت کرد. امکانات و ظاهر این قطار مطابق با آخرین فناوری‌های روز دنیا و جدیدترین متدهای زیبایی‌شناختی طراحی شده است. رعایت حال مسافران و راحتی آن‌ها اولویت اصلی کارکنان قطار است و تمام عوامل در تلاش هستند تا ساعات خوبی را برای میهمانان خود رقم بزنند. اگر شما بخواهید برای سفر به مشهد، سوار بر قطار پنج ستاره ایران به این شهر برسید، خوب است بدانید واگن‌های قطار ایران هر یک شامل ۱۰ کوپه هستند که هرکدام از این کوپه‌ها ۴ سرنشین دارند. درمجموع هر واگن ۴۰ نفر ظرفیت دارد. این قطار از دو نوع کلاس بهره می‌برد و با توجه به این کلاس‌ها، قیمت قطار پنج ستاره ایران تغییر می‌کند. این قطار یکی از بهترین قطارهای ایران محسوب می‌شود.

امکانات باورنکردنی قطار ایران بن ریل


بهترین بخش‌های قطار پنج ستاره ایران، دکوراسیون داخلی قطار و صندلی‌های زیبا و خوش‌رنگ آن است. طراحی کوپه‌ها به‌گونه‌ای است که کمترین صدا و لرزش به داخل برسد و آرامش روانی مسافران حفظ شود. رعایت پاکیزگی از اصول اساسی این قطار محسوب می‌شود و سرویس بهداشتی آن تمیز و مرتب است. مسافران به راحتی می‌توانند روی تخت‌ها استراحت کنند و به همه آن‌ها یک پک وسایل خواب به صورت پلمپ ارائه می‌شود. همچنین پک بهداشتی شخصی شامل مسواک و خمیردندان، دمپایی هتلی، پولیش کفش، الکل و ماسک نیز ارائه می‌شود. قطار ایران مجهز به اتاق ایزوله سیگار است و این‌چنین به سلامت و راحتی حال مسافران خود نیز توجه کرده است. امکانات سرمایشی و گرمایشی موجود در قطارها به‌گونه‌ای است که مسافران در فصل‌های مختلف و بنا بر فضا، هیچ نگرانی از بابت سردی یا گرمی هوا ندارند. هر کوپه از نور قابل تنظیم بهره می‌برد و فضای شخصی مسافران به‌خوبی رعایت می‌شود.
قطارهای ایران، به‌جز امکانات اساسی و پایه‌ای، امکانات تفریحی و سرگرمی را نیز برای راحتی و خوشایندی مسافران فراهم آورده‌اند. برای مثال، هر کوپه دارای دو نمایشگر است که هرکدام مجهز به زیرساخت تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل به صورت مجزا هستند و به راحتی می‌توان محتوای دلخواه را مثل فیلم‌های سینمایی، شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده، مسابقات ورزشی و غیره تماشا کرد. همچنین، اینترنت نامحدود و وای‌فای رایگان در دسترس مسافران قرار داده می‌شود تا درصورتی‌که در برخی مسیرها اینترنت تلفن همراه ارائه نشود، مشکلی نداشته باشند. البته این امکان در تعداد محدودی از قطارهای کشور وجود دارد. همچنین به‌منظور سهولت استفاده از نمایشگرهای داخل کوپه و همچنین راحتی تمام افراد حاضر در کوپه، هر مسافر هندزفری نیز در اختیار دارد. بنابراین لیست امکانات قطار ایران را می‌توان این‌گونه برشمرد:

-شبکه تلویزیونی آنلاین متصل به لنز ایرانسل
-پک بهداشتی رایگان برای هر مسافر (خمیردندان، مسواک، دمپایی، الکل و ماسک، واکس کفس)
-پک خواب شامل روبالشتی و ملحفه یک بار مصرف
-اتاق سیگار
-رستوران مدرن با مبلمان‌های شیک
-نور قابل تنظیم
-غذای گرم و سرد

قطار پنج ستاره ایران؛ هتلی مجلل و سیار

پذیرایی قطار ایران بن ریل به سبک قطارهای اروپایی


قطار ایران دارای رستوران مجهز با طراحی مدرن و جذاب است و برای هر مسافر پذیرایی‌ای شامل سرو آبمیوه طبیعی، آب معدنی، چای و عصرانه (بسته به کلاس انتخابی مسافر) و غذای گرم ایرانی، فست فود و ساندویچ سرد (بسته به کلاس انتخابی مسافر) صورت می‌گیرد. علاوه بر این، تجهیزات دیگری همچون ماکروفر در قطار وجود دارد تا کسانی که تمایل به خوردن غذای خانگی خود دارند، از ماکروفر برای گرم کردن غذایشان استفاده کنند.

مسیر قطار 4 تخته ایران


از آنجایی که قطار چهارتخته ایران به‌تازگی و در نوروز 1402 راه‌انداز شده است، تنها مسیری که در آن حرکت می‌کند مسیر تهران مشهد و بالعکس است. در آینده ممکن است این مسیرها متنوع‌تر نیز بشود. برای مسیرهای دیگر می‌توانید بلیط انواع قطار رجا یا شرکت‌های دیگر را خریداری کنید.

تجربه‌ی سفر با قطار پنج ستاره ایران


هنگام خرید بلیط قطار مشهد تهران و بالعکس، چندین نوع قطار پیش روی شما است که به شرکت‌های حمل و نقل ریلی مختلفی تعلق دارد. به‌طور مثال، قطار پنج ستاره زندگی شرکت رجا و قطار پنج ستاره فدک نیز از امکانات بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردارند و مسافران را در آرامش بسیار به شهر مقدس مشهد می‌رسانند؛ اما جدیدترین و لوکس‌ترین قطار کشور، قطار پنج ستاره ایران است و از همین رو، بهترین گزینه‌ای که در پیش روی شما قرار دارد محسوب می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، درحال حاضر این قطار تنها در مسیر تهران مشهد در حرکت است؛ ولی در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک، به دیگر مسیرهای کشور نیز توسعه یابد و مسافران را با امکانات فوق‌العاده خود به شمال و جنوب، شرق و غرب کشور برساند.

انواع کلاس قطار ایران


قطار ایران دارای دو کلاس عادی و ویژه است که کوپه‌های آن هیچ تفاوتی با هم ندارد و تنها پذیرایی آن‌ها متفاوت است. کلاس ویژه منوی غذای گرم ایرانی دارد و می‌توانید با خیال راحت طعم غذای لذیذ را احساس کنید. کلاس عادی قطار ایران فقط منوی سرد و فست‌فود دارد.


طراحی ظاهری قطار پنج ستاره ایران


برای یک مسافری که قصد سفر با قطاری لاکچری و پنج ستاره را دارد، قطعاً زیبایی محیط اهمیت بسیاری خواهد داشت. درنتیجه، بدیهی است که شرکت بن‌ ریل در تجهیز و طراحی قطار ایران خود، به این نکته توجه داشته باشد. فضای داخلی کوپه‌های، جایی که مسافران بیشترین وقت خود را در آنجا می‌گذرانند، باید به‌گونه‌ای باشد که حس راحتی، آرامش و درعین‌حال مهم بودن را به آن‌ها القا کند. در چینش فضای داخل کوپه، به صورت عمده از رنگ سبز تیره و سفید استفاده شده است. در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ سبز نماد طبیعت، رشد و زندگی، تجدید حیات، پول و ثروت، اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و صلح و آرامش در نظر گرفته می‌شود. این رنگ در تکامل با سفیدی سایر نقاط کوپه، حس خوبی را به مسافران منتقل خواهد کرد. در فضای بیرونی نیز از ترکیب آبی آسمانی، طلایی و قهوه‌ای استفاده شده است. رنگ آبی به ویژه در طیف‌های روشن‌تر، موجب آرامش درونی می‌شود و اضطراب مسافر را کاهش می‌دهد. طلایی نیز حس قرار گرفتن در یک فضای لوکس را به ذهن متبادر می‌سازد. در سالن نشیمن و رستوران نیز تلاش شده تا با رساندن نور کافی از بیرون به داخل و ایجاد فضای دید مناسب برای مشاهده مناظر، فضایی صمیمی و درعین‌حال لوکس ایجاد شود.

قیمت بلیط قطار ایران چقدر است؟ برنامه حرکت قطار ایران


باوجوداینکه قیمت بلیط قطار نرخ مشخصی دارد و مانند بلیط هواپیما نیست که از قیمت واحدی برخوردار نباشد؛ اما معمولاً نمی‌توان به‌صورت کلی قیمت دقیقاً مشخصی اعلام کرد. قیمت بلیط قطار ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عوامل مختلفی نظیر طول مسیر بستگی دارد. همچنین قیمت نیز بسته به کلاس انتخابی مسافر متغیر خواهد بود.
ازآنجایی‌که در حال حاضر قطار ایران تنها یک عدد است و صرفاً در یک مسیر حضور دارد، برای خرید بلیط نیز باید بدانید اولین قطار این مسیر در ساعت ۲۱:۰۵ دقیقه از تهران حرکت می‌کند و در مسیر برگشت نیز در ساعت ۲۱:۵۰ از شهر مشهد به راه می‌افتد. به‌این‌ترتیب، از این قطار جا نخواهید ماند.


با بن ریل بیشتر آشنا شویم


قطار پنج ستاره ایران، یکی از مجموعه قطارهایی است که شرکت حمل و نقل ریلی بن ریل، به جاده‌های ریلی کشور عرضه داشته است. بن ریل سال‌ها است که مسافران را در اقصا نقاط کشور که ایستگاه قطار داشته باشد، به مقصد مورد نظرشان می‌رساند. اگر بخواهیم راجع به تاریخچه تأسیس بن ریل حرف بزنیم، باید به نام «شرکت قطار سریع‌السیر تهران– مشهد» برسیم. جایی که شرکتی تحت پوشش سازمان عمران و مسکن بنیاد و با توافق میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت راه و ترابری تشکیل گردید تا مسافران را در مسیر تهران به مشهد و برعکس جابه‌جا کند. دو سال بعد، این شرکت فعالیت‌هایش را در جهت ورود به عرصه مسافربری و حمل بار ریلی گسترش داد و این بار نام «راه آهن شرقی بنیاد» را برای خود برگزید. شایسته است بدانید شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد، نخستین شرکت بخش خصوصی در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی کشور محسوب می‌شود.
چندین سال بعد و مشخصاً در سال ۱۳۹۶، راه‌آهن شرقی بنیاد با هدف گسترده‌تر شدن در شبکه ریلی کشور، تعداد واگن‌های مسافربری خود را از ۱۰ به ۱۳۱ دستگاه رساند. این‌چنین سهم بیشتری را در جابه‌جایی مسافران به خود اختصاص داد. این شرکت هم‌اکنون با نام تجاری «بن ریل» فعالیت‌های خود را پی می‌گیرد و سهم بسیاری در شبکه ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
بن ریل در حال حاضر با قطارهایی چون غزال، سروش، پرستو، پارسی، سفیر و در تازه‌ترین اقدام، قطار ایران، در محورهای خراسان: مسیر تهران – مشهد، محور جنوب - خراسان: مسیر قم - مشهد، اهواز - مشهد و همدان – مشهد، محور جنوب شرق - خراسان: کرمان – مشهد، محور آذربایجان - خراسان: مسیرهای زنجان - مشهد، قزوین- مشهد، محور جنوب شرق: مسیرهای تهران - کرمان، تهران - بندرعباس، تهران – یزد، محور جنوب: مسیرهای تهران - اهواز، تهران – خرمشهر و محور آذربایجان: تهران – تبریز فعالیت دارد. هرچند جدید بودن این قطار موجب شده تا موقتاً تنها در یک مسیر حرکت کند، اما کماکان بلیط قطار بن ریل جزء پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار کشور محسوب می‌شود.
قطار پنج ستاره ایران؛ هتلی مجلل و سیار

سفر در تمام مسیرهای ریلی کشور با سفرمارکت


خرید بلیط قطار از سفرمارکت تجربه‌ای آسان و بدون دردسر است. در سفرمارکت شما مبدأ و مقصد و روز حرکت را مشخص می‌کنید و تمام بلیط‌های قطار موجود را می‌بینید. این بلیط‌ها به ترتیب ارزانترین قیمت تنظیم شده‌اند. بلیط انواع قطار، از کوپه‌ای و سالنی، معمولی و چند ستاره در سفرمارکت موجود است و می‌توانید به وسیله قطار شرکت‌های مختلفی چون رجا، بن‌ریل، فدک و غیره به سفر بروید. از طریق سفرمارکت، امکان رزرو قطار پنج ستاره زندگی نیز وجود دارد.

صحبت پایانی
قطارهای پنج ستاره به شما حس اقامت در یک هتل را می‌دهند. امکاناتی که این قطارها ارائه می‌دهند، مخصوصاً برای مسیرهای طولانی چون مسیر تهران به مشهد بسیار مناسب است و باعث می‌شوند از خدمات کادری مجرب و آموزش‌دیده بهره‌مند شوید، پذیرایی شوید، فضای خواب راحت و درجه یک داشته باشید، از زیبایی مسیر در یک محیط زیبا و تمیز لذت بیشتری ببرید، وقت آزادتان با سرگرمی‌هایی چون دیدن فیلم از تلویزیون پر خواهد شد و لرزش قطار را کمتر حس خواهید کرد. تمام این موارد در قطار پنج ستاره ایران که توسط شرکت بن‌ ریل وارد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور شده است، وجود دارد. اگر دوست دارید سفری لوکس با قطار را برای رسیدن به مقصد خود برگزینید، پیشنهاد می‌کنیم قطار پنج ستاره زندگی را هم امتحان کنید. امیدواریم با خرید بلیط قطار از سفرمارکت، تجربه‌ای بی‌نهایت عالی و هیجان‌انگیزی را پشت سر بگذارید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است