search
menu

اقامتگاه سنتی شعرباف یزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی شعرباف یزد
فاصله اقامتگاه سنتی شعرباف یزد تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه سنتی شعرباف یزد


اقامتگاه سنتی شعرباف یزد یک سرای قدیمی متعلق به دوره قاجار است که در اواخر سال ۹۴ به ظرفیت اقامتی استان یزد اضافه شد. وجود خانه ای مثل اقامتگاه سنتی شعرباف زمینه را برای سفر در زمان مهمانان شهر فراهم کرده تا کمی با حال و هوای زندگی سنتی آشنا شوند. سرای سنتی شعرباف در سنتی ترین محله یزد واقع شده است و به خاطر کارگاه شعربافی که در آن وجود دارد به این نام خوانده می شود؛ قدمت ۲۰۰ ساله این کارگاه، آن را به کارگاه خاصی تبدیل کرده تا جایی که به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسیده و البته بعد از ثبت به طور کامل احیا و مرمت شده تا تبدیل به یک مجتمع اقامتی شود.
حیاط سرای سنتی شعرباف به قدری باصفا و دل باز است که از همان بدو ورود چشم مهمانان را می گیرد، البته باید گفت که چون بازدید از کارگاه شعر برای عموم آزاد و رایگان است، افراد زیادی به اقامتگاه سرمی زنند. باغچه گل های رنگارنگ، ایوان بزرگ، تخت های سنتی حیاط، حوض بزرگ وسط حیاط، آب نما و معماری سنتی حال و هوای عجیبی به اقامتگاه داده اند که دل کندن از آن به راحتی نیست. اقامتگاه سنتی سرای شعرباف دارای ۲ محوطه است که جدا از هم واقع شده اند، طوری که بعضی از اتاق ها در حیاط بزرگ تر و بقیه در حیاط کوچک سرا قرار گرفته اند. به عبارتی همان زمستان خانه و تابستان خانه اقامتگاه هستند.
نکته جالب توجه درباره این اقامتگاه این است که هر اتاقی به نامی خوانده می شود؛ مثلا اتاق یک تخته نرگس، ۲ تخته ارکیده، اقاقیا و بنفشه، ۳ تخته لاله، ۴ تخته لادن و نسترن، ۵ تخته رُز و شقایق. اتاق های اقامتگاه سنتی شعرباف همانطور که انتظار می رود بسیار ساده دکور شده اند و در عین حال که فضای سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده اند برای آسایش و رفاه مهمانانشان در داخلشان سرویس تخت خواب قرار گرفته شده است. علاوه بر این، اتاق ها مجهز به یک یخچال کوچک هستند تا مهمانان هر زمانی که میلشان کشید نوشیدنی های خنک نوش جان کنند. یک درآور و آینه نسبتا بزرگ، تلویزیون صفحه تخت، میز و صندلی، سیستم گرمایشی شوفاژ و تلفن نیز در اتاق ها وجود دارند. هر مهمانی هر اتاقی که رزرو کند از حمام اختصاصی و سریس بهداشتی فرنگی نیز بهره مند خواهد شد؛ در این حمام ها لوازم استحمام به تعداد نفرات قرار داده شده است.
ایوان بزرگی که در حیاط بزرگ تر وجود دارد بیش تر برای صرف غذای مهمانان استفاده می شود تا در کنار میل غذاهای لذیذ از منظره باصفای حیاط نیز لذت ببرند. البته اقامتگاه سنتی Shaarbaf Hotel & Coffee Shop دارای رستوران است و مهمانان می توانند انواع غذاهای ایرانی را آنجا سفارش دهند. برای صرف چای هم می توانند از تخت های سنتی حیاط و یا حتی کافی شاپ پشت بام استفاده کنند اما تماشای مناظر اطراف از بالای پشت بام لذت بخش تر است.
گفتنی است که سرای شعرباف فاقد پارکینگ است ولی یک پارکینگ عمومی درست در نزدیکی اقامتگاه وجود دارد. نزدیکی به اماکن تاریخی شهر، رفتار حرفه ای کارکنان اقامتگاه، وجود امکانات و خدماتی مثل چایخانه سنتی، کافی شاپ، خدمات تهیه بلیط، خدمات تور، اتاق چمدان، تهویه مطبوع، صندوق امانات و اینترنت رایگان باعث شده که سرای سنتی شعرباف از جمله اقامتگاه های سنتی خوب شهر برای خریداران بلیط هواپیما یزد به حساب بیاید.

فاصله اقامتگاه سنتی شعرباف یزد تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصلهتا موزه خانه لاری ها: ۶۸ متر
فاصله تا زندان اسکندر: ۱۶۰ متر
فاصله تا موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده: ۲۱۰ متر
فاصله تا آسیاب آبی کوشک نو: ۴۰۰ متر
فاصله تا پارکینگ عمومی: ۶۵۰ متر


امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
details خشکشویی (با هزینه)
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
store نظافت روزانه
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است