search
menu

اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره هتل اقامتگاه بومگردی سه نیک یزد
فاصله اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره هتل اقامتگاه بومگردی سه نیک یزد


اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یک خانه قدیمی متعلق به خاندانی زرتشتی در یزد است. مهم ترین شعار و سخن پیامبر زرتشتیان گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک بوده و دلیل نام گذاری این خانه نیز همین موضوع می باشد. اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد پس از بازسازی و مرمت در سال ۸۳ آماده ی میزبانی از گردشگران شد. اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک بومی ظرفیتی معادل ۳۳ گردشگر و ۳ طبقه دارد. هر یک از اتاق های این اقامتگاه نامی اصیل از جمله: اسفندیار، کوروش، داریوش، آناهیتا را به خود اختصاص داده و تمامی تجهیزات لازم از جمله یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی سرمایشی را جهت آسایش شما گردشگران عزیز در آن فراهم شده است.
بد نیست بدانید که صبحانه به صورت رایگان برای مسافران خانه سه نیک یزد سرو می شود، ساعت سرو صبحانه ۸ تا ۱۰ صبح است. اینترنت رایگان: مسافران خانه سه نیک می توانند در کل فضای خانه سه نیک از اینترنت رایگان بهره ببرند. معماری کهن و ایرانی: خانه سه نیک نمونه ی کم نظیری از یک معماری کهن و ایرانی است که بدون کمترین تغییرات باقی مانده است و شما را با حال و هوای خانه ها در چند دهه و چند قرن قبل در یزد آشنا می سازد. بدین منظور این امکان برای مهمانان گرامی مهیا شده است تا از تمام بخشهای خانه همراه با حضور راهنما بازدید داشته باشند. جالب ایت بدانید که گالری: مجموعه زیرزمین خانه سه نیک به صورت گالری تزئین شده است، مهمانان می توانند از زیرزمین و آثار هنرمندان به نمایش درآمده است. معماری اقامتگاه بوم گردی سه نیک یزد هشتی یا کریاس است. وقتی از در خانه سه نیک داخل می شوید، وارد هشتی یا کریاس می شوید، نقش هشتی در قدیم همانند اتاق انتظار بوده است، فردی که با اهالی خانه کار داشته است، بدون اینکه آرامش خانه را به هم بزند، در هشتی منتظر می مانده است تا کار و صحبتش را انجام دهد.
لابی خانه سه نیک یزد: یک راهرو هشتی خانه سه نیک را به لابی متصل می کند، حیاط های درونی و اندرونی، پشت بام، نارنجستان و زیرزمین به لابی متصل هستند و مسافران گرامی نیز می توانند در آنجا به گفت و شنود با یکدیگر بپردازند. حیاط اندرونی: حیاط اندرونی خانه سه نیک، حیاط کوچکی است که کف آن با سنگریزه پوشانده شده است و نقشهایی از سرو در آن ایجاد شده است. در میان این حیاط حوض بسیار کوچکی قرار دارد و از یک طرف دارای صفه (پسکم) با سقفی تاقی بلند است. بیشتر اتاق‌های مجموعه در اطراف این حیاط قرار دارند. اتاق صبحانه:دو اتاق سه دری و پنج دری که مشرف به حیاط بیرونی هستند، برای صبحانه خوری مهیا شده اند.
این اتاقها در قدیم، در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گرفتند. پنجره های رنگی این اتاقها حال و هوای دل نشینی را به وجود می آورد. چایخانه: اتاق چای خوری، از یک سو به حیاط اندرونی و از سوی دیگر به نارنجستان راه دارد. این اتاق نیز دارای چندین در با پنجره های رنگی است و برای استراحت عصرگاهان و خوردن چایی مورد استفاده قرار می گیرد. نارنجستان خانه سه نیک، هنوز بازسازی نشده است و به شکل قدیمی خود باقیمانده است. حیاط نارنجستان پایین تر از دیگر بخشهای خانه قرار داشته است و همچنان که از نامش پیدا است محل کاشت درختانی از جمله نارنج بوده است. در برخی خانه ها نارنجستانها مساحتی کمی دارند.

فاصله اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا خیابان کرمان یزد (۸۵۵ متر)
فاصله تا آب انبار شش بادگیری (۱ کیلومتر و ۸۲ متر)
فاصله تا بادگیر ها (۱ کیلومتر و ۸۳ متر)
فاصله تا بیمارستان بهمن (۱ کیلومتر و ۵۳۰ متر)
فاصله تا خیابان فرخی (۲ کیلومتر و ۶۹ متر)
فاصله تا بازار خان (۲ کیلومتر و ۳۶۱ متر)
فاصله تا مجموعه خان (۲ کیلومتر و ۳۶۳ متر)
فاصله تا مجتمع تجاری،تفریحی ستاره یزد (۲ کیلومتر و ۴۷۶ متر)



امکانات هتل
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است