search
menu

اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد
فاصله اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد


اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد در بافت تاریخی شهر یزد و خیابان امام واقع شده است. ساختمان این بنا متعلق به دوران قاجار است و قدمتی بیش از ۱۶۰ سال دارد که پس از گذراندن مدتی برای مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۵ به عنوان اقامتگاه بوم گردی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. نام این اقامتگاه برگرفته از کویر کلوت یا همان کوه شنی شهداد استان کرمان است.
ساختمان اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد در ۲ طبقه ساخته شده است. معماری و چیدمان آن کاملا سنتی است درحیاط اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد ظروف و چندین تخت سنتی چوبی گذاشته شده است همچنین یک حوض زیبا و چندین درخت سرسبز به زیبایی و حس و حال قدیمی و روستایی این اقامتگاه بوم گردی افزوده است. در قسمت پشت بام اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد یک باربیکیو و یک منقل قرار داده شده است که گردشگران می توانند برای خود سیب زمینی آتشی، چای آتشی و کباب تهیه کنند.
همچنین خریداران بلیط هواپیما یزد می توانند در اقامتگاه بوم گردی Kalout Hostel انواع غذاهای سنتی یزد نظیر قیمه نخود یزد، خورشت به‌ آلو، قلیه کدو یزدی، کوفته لپه یزدی، کوفته نخودچی یا کوفته یزدی، آش انار، آش کدو و آش ماش یزدی را سفارش دهند و در فضای دلنشینی که در حیاط تدارک دیده شده به سرو غذاهای لذیذ و بومی این منطقه بپردازند. به علاوه در حیاط اقامتگاه یک آشپزخانه برای آشپزی و پخت و پز توسط خود گردشگران اقامتگاه نیز وجود دارد.
علاوه بر این یک چایخانه سنتی برای صرف انواع نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی وجود دارد. ظرفیت اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد ۲۰ الی ۲۵ نفر است که برای این تعداد ۷ اتاق ۳ دری و ۵ دری همراه با ۱۸ تخت و ۷ سرویس کف خواب فراهم شده است و همچنین لازم به ذکر است که سرویس بهداشتی و حمام خارج از اتاق ها و در محوطه قرار دارد. از سایر امکانات این خانه بوم گردی می توان به اینترنت، تلویزیون و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد. همچنین یک خشکشویی نیز برای رفاه مسافرین و توریست ها در نظر گرفته شده است.

فاصله اقامتگاه بوم گردی کلوت یزد تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا میدان وقت و ساعت: ۳۰۰ متر
فاصله تا مسجد جامع کبیر: ۹۰۰ متر
فاصله تا موزه آب یزد: ۸۵۰ متر
فاصله تا میدان امیر چخماق: ۹۰۰ متر
فاصله تا بازار خان ( طولانی ترین بازار یزد ): ۱.۲ کیلومتر
فاصله تا خانه ملک التجار: ۱.۲ کیلومتر
فاصله تا میدان ساعت مارکار ( نقطه وسط ایران ) ۲.۳ کیلومتر
فاصله تا آتشکده ورهرام ۲.۹ کیلومتر
فاصله تا باغ دولت‌ آباد ۳.۷ کیلومتر
فاصله تا عمارت قصر آینه یا موزه آینه و روشنایی ۶.۷ کیلومتر
فاصله تا ایستگاه راه آهن یزد ۶.۶ کیلومتر
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد پ ۱۱.۶ کیلومتر
فاصله تا پایانه مسافربری یزد ۱۲.۴ کیلومتر




امکانات هتل
details خشکشویی (با هزینه)
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است