search
menu

اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر
اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر

درباره اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر


اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر یکی از آن مکان‌هایی است که اگر شما هم در صدد فرار از دست شهر و پناه بردن به دل آرامش هستید، اگر از جاهای شلوغ و پرسر و صدا گریزانید و می‌خواهید چند روزی را به دور از دغدغه و در آرامش سپری کنید بهترین جایی است که حتما باید آن را ببینید و چند روزی لذت اقامت در آنجا را تجربه کنید. جایی که شما را با خود به قعر تاریخ برده و شما را مجذوب و مبهوت تاریخ کهن و معماری ناب ایرانی خود خواهد کرد.
اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر یکی از بهترین مجموعه‌های اقامتی شوشتر در استان خوزستان بوده و قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، این بنا میراثی است که از زمان قاجار به جای مانده است. این مجموعه اقامتی جذاب ۱۵ باب اتاق مجلل و زیبا دارد که پذیرای مسافران و گردشگرانی است که به شهر زیبای شوشتر سفر می‌کنند. اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر ۲ طبقه دارد که کار مرمت آن از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به طول انجامید.
مرمت این اثر ملی و نفیس با نظارت دقیق کارشناسان مرمت آثار باستانی انجام شده و به هیچ عنوان آسیبی به بافت اصلی آن زده نشده است. بازدید از چنین بناهای منحصربه‌فرد و ارزشمند، فرصتی است برای شناخت بهتر نسل‌های قبل و نیاکانمان و همچنین فرصتی است برای یافتن مجدد آرامشی که همه‌مان امروزه از آن دور شده‌ایم. انرژی در این بنای زیبا و چشم‌نواز تماما در جریان است و شما به هیچ عنوان در آنجا احساس دل‌تنگی و یا یکنواخت بودن نخواهید کرد. مگر اینکه هیچ علاقه‌ای به تاریخ، سنت کهن ایرانی و یا آثار باستانی نداشته باشید!
فضای داخل حیاط به قدری زیبا و جذاب بوده که با نشستن در ایوان و کنار حوضچه آبی رنگش، که روی آن پر از گلدان و گل‌های رنگارنگ است ساعت‌ها محو تماشای منظره زیبای آنجا شده و در فکر فرو خواهید رفت. گویی که به زمان قاجار و ۲۰۰ سال پیش باز گشته‌اید. خودتان را غرق در تاریخ کهن خواهید دید و در یک آرامش وصف‌ناپذیری فرو خواهید رفت.
چنین جاهایی بهترین فرصت برای خلوت کردن با خود، تمرکز کردن و جان تازه گرفتن است. یک نخل بسیار زیبا وسط حیاط و درون یک باغچه کوچک وجود دارد که زیبایی آنجا را دو چندان کرده است. علاوه بر آن، نورپردازی حیاط، شب‌هنگام جلوه بسیار بی‌نظیری به حیاط بخشیده و فضای آنجا را به کلی دگرگون می‌کند. تا حدی که عاشق شب‌های آن امارت جذاب شده و هرگز دوست نخواهید داشت شبی که آنجا حضور دارید به پایان برسد.
تمام اتاق‌ها، همان‌طور که توضیح دادیم حالت و فرم قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و در عین حال بسیار تمیز بوده و به علت بازسازی و مرمت استادانه، همه چیز در آنجا بی‌نقص و بسیار زیبا جلوه می‌کند و شما متوجه کوچکترین کمی و کاستی در آنجا نخواهید شد. تختخواب‌ها و به‌خصوص روتختی‌ها نقش و نگار سنتی و ایرانی دارند و بسیار چشم‌نواز هستند. حمام و دستشویی این مجموعه اقامتی بسیار لوکس و تمیز بوده و به سبک مدرن ساخته شده است و این تناقض حس جالبی در تمام گردشگران به وجود می‌آورد. در مجاور حیاط یک دالان بسیار زیبا وجود دارد که داخل آن یک میز ناهارخوری بسیار دراز وجود داشته و می‌توانید در آنجا غذایتان را نوش جان کنید.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر


فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا آبشارهای آبی شوشتر: ۶۵۰ متر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا برج کلاه فرنگی: ۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا قلعه سلاسل: ۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا مسجد جامع شوشتر: ۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا پل بند شادروان سنگی: ۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا نهر داریون: ۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی سرابی شوشتر تا ایستگاه راه‌آهن شوشتر: ۷ کیلومتر

می‌توانید برای هر نوع خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور داخلی و خارجی به سفرمارکت مراجعه کنید.
امکانات هتل
details خشکشویی (با هزینه)
menu اتو (با هزینه)
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
attach_money تبدیل ارز
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است