search
menu

اقامتگاه بوم گردی مهکده سمنان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه بوم گردی مهکده شاهرود
روستای ابر
معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی
اتاق های اقامتگاه بوم گردی مهکده
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه مهکده
سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی
فاصله اقامتگاه بوم گردی مهکده تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر

اقامتگاه بوم گردی مهکده شاهرود


نخستین اقامتگاهی که در روستای گردشگری ابر افتتاح شد، اقامتگاه مهکده بوده که با مدیریت آقای زمانی فعالیت خود را شروع کرد. این خانه سنتی در مکان دنج و آرامی از روستا واقع شده و دیوارهای کاهگلی آن به خوبی اصالت زندگی سنتی و روستایی را منعکس می کنند. کسانی که به دنبال نزدیک ترین اقامتگاه به جنگل ابر باشند، بوم گردی مهکده شاهرود را انتخاب می کنند. این اقامتگاه فرصتی را برای تمرین یک زندگی آرام و بی دغدغه به خریداران بلیط هواپیما شاهرود اهدا می کند.

روستای ابر


بعد از ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر محبوبیت روستای ابر بیش از پیش شد و حالا هر کسی برای تحقق رویای کودکی خود یعنی گرفتن ابر یا راه رفتن روی ابر روانه این روستا و جنگل ابر می شود. این جنگل با چشم انداز سراسر سفیدش چشم ها را خیره خود می کند و درختانش که انگار روی پنچه های پای خود ایستاده اند با پنهان شدن در آغوش ابرها قاب سحرآمیزی را می سازند. در ارتفاعات این جنگل می توان به تماشای ابرها نشست و در مسیر رفت و برگشت گونه های مختلف جانوری و گیاهی را دید.

معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی


لیدرهای مجرب گروه مهکده، ۱۵ سال پیش فعالیتشان را در عرصه گردشگری شروع کردند و چند سال بعد، میزبانی از گردشگران را با اسکان آن ها در خانه های خود و همسایه ها شروع کردند تا اینکه حدود ۵ سال پیش موفق به کسب مجوز برای افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی روستای ابر شدند و به این صورت سرای سنتی مهکده به ظرفیت های اقامتی شاهرود اضافه شد. هر سال با همت و عزم این گروه به تعداد واحدهای اقامتی مهکده افزوده شد و هم اکنون این خانه در ۷ واحد اقامتی از مهمانان خود میزبانی می کند.

اتاق های اقامتگاه بوم گردی مهکده


سوئیت های اقامتگاه Mehkade با امکانات رفاهی ساده ای نظیر تلویزیون، پشتی، آشپزخانه، سیستم گرمایشی (بخاری گازی و کرسی) و سرمایشی (پنکه و کولر آبی) و سرویس کف خواب دکور شده اند. در حالی که استفاده از سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی برای مهمانان برخی از سوئیت ها به صورت مشترک است، برخی سوئیت ها نیز دارای حمام اختصاصی و سرویس بهداشتی مجزا هستند. تراس اقامتگاه مهکده نیز مکان دنج و باصفایی برای شب نشینی و تماشای ستاره ها و چشم اندازه های روستا است.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه مهکده


در این اقامتگاه منوی مختصر و ساده ای برای صرف غذا به مهمانان ارائه می شود که شامل صبحانه سرد و گرم، زرشک پلو و چلو گوشت برای ناهار و میرزا قاسمی، سوپ و کوکو سیب زمینی برای وعده شام است. البته مهمانان می توانند با هماهنگی قبلی غذاهای دیگری سفارش دهند. پارکینگ غیرمسقف، خودروی دو دیفرانسیل و سکوهایی برای دورهمی و نوشیدن دمنوش از دیگر امکانات اقامتگاه بوم گردی مهکده شاهرود هستند.

سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی


آنچه اقامت در سرای سنتی مهکده را وسوسه انگیز ساخته، برنامه های مفرح و هیجان آوری است که برای مهمانان تدارک دیده شده است. مخصوصا برنامه آفرود و تورهای گردشگری بازدید از جاذبه های اطراف که روزهای پرماجرایی را ساخته و وسوسه رزرو بلیط هواپیما شاهرود را به جان گردشگران می اندازند. زیبایی طبیعت این روستا به اندازه ای است که نمی توان فصلی را بر فصل دیگر آن مقدم دانست ولی پیاده روی در کوچه باغ های روستا در فصل پاییز، بهار و تابستان بسیار لذت بخش تر است.

فاصله اقامتگاه بوم گردی مهکده تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر


فاصله تا آرامگاه شیخ ابولحسن خرقانی: ۸ کیلومتر
فاصله تا جنگل ابر: ۱۱ کیلومتر
فاصله تا مقبره بایزید بسطامی: ۳۲ کیلومتر
فاصله تا برج کاشانه بسطام: ۳۲ کیلومتر
فاصله تا فرودگاه شاهرود: ۴۷ کیلومتر
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است