search
menu

اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز شاهرود

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز شاهرود
معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی
مزیت های اقامت در اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز
اتاق های اقامتگاه
امکانات و خدمات کلی اقامتگاه
سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی
روستای قلعه بالا
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز قلعه بالا تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر

اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز شاهرود


اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز شاهرود در دل ماسوله سمنان یعنی روستای قلعه بالا قرار گرفته است. همجواری این روستا با پارک ملی توران، نام این روستا را با طبیعت بکر و ماجراجویی های بزرگ گره زده است. اینجا را دروازه حیات وحش توران می دانند و بیش تر خانه های این روستا معماری سنتی دارند و از خشت خام و چوب ساخته شده اند. یکی از همین خانه های سنتی خانه بابا نوروز قلعه بالا است که در سال های اخیر به ظرفیت های اقامتی روستا اضافه شده است.

معرفی و تاریخچه اقامتگاه بوم گردی


با اینکه تنها چند سالی از فعالیت این اقامتگاه در عرصه گردشگری می گذرد ولی قدمت این خانه به ۲۰۰ سال پیش برمی گردد و با نگاهی به ساختمان خانه می بینید که هنوز هویت و اصالت خود را حفظ کرده است. این خانه سنتی در زمینی به مساحت ۱۴۰ متر و با زیربنای ۱۰۰ متر ساخته شده و در ۴ واحد اقامتی از مهمانان خود میزبانی می کند.

مزیت های اقامت در اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز


همین که از در چوبی خانه وارد حیاط کوچک آن شوید، باربیکیوی سنتی و میز و صندلی های چوبی آن را می بینید که حال و هوای خانه های مادربزرگ و پدربزرگ ها را برای شما زنده می کنند و مکان دنجی برای شب نشینی ها و دورهمی با دیگر مهمانان اقامتگاه است. خانه سنتی بابا نوروز پشت بام نسبتا بزرگی دارد که از آنجا چشم اندازی از خانه های پلکانی، کوه، دشت و روستای اطراف پیداست و شب ها می توان به تماشای ستاره ها نشست و از خنکی هوا لذت برد.

اتاق های اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز شاهرود در هر طبقه خود ۲ اتاق دارد و در مجموع ظرفیت میزبانی از ۲۴ گردشگر را بر عهده می گیرد. عدم وجود سرویس بهداشتی و حمام در اتاق ها به خاطر حفظ هویت سنتی اقامتگاه بوده و برای همین سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و همچنین ۲ حمام در حیاط اقامتگاه قرار دارند و استفاده از آن به صورت مشترک است. اتاق های اقامتگاه با ساده ترین و سنتی ترین اثاثیه دکور شده اند، تاقچه اتاق ها با صنایع دستی رنگارنگ تزیین شده و بخاری، گلیم، پشتی و سرویس کف خواب از امکانات اتاق ها به شمار می روند.

امکانات و خدمات کلی اقامتگاه


یکی دیگر از مزیت های اقامت در اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز قلعه بالا امکان دسترسی به اینترنت رایگان است و علاوه بر این مهمانان از پارکینگ غیرمسقف، آشپزخانه عمومی مجهز به لوازم پخت و پز، سیستم گرمایشی و سرمایشی بهره مند شوند تا رفاه و آسایش را در قلب طبیعت قلعه بالا تجربه کنند. هنگام عصر نیز با دمنوش و میوه از مهمانان پذیرایی می شود.

سرگرمی و تفریحات در اقامتگاه بوم گردی


اقامتگاه بابانوروز برای اینکه مهمانانش را با روستا و طبیعت اطراف آشنا کند، آن ها به روستاگردی، بازدید از دشت ها، کوچه باغ ها و جاذبه های اطراف می برد و هیچ هزینه ای برای این خدمات از مهمانان دریافت نمی کند مگر اینکه کسی تمایل به بازدید از پارک ملی توران داشته باشد که در این صورت هزینه سفر و بازدید به عهده خود مهمان خواهد بود.

روستای قلعه بالا


روستای قلعه بالا در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شاهرود قرار دارد و با معماری خاص خانه هایش به عنوان ماسوله کویر شناخته می شود اما برخلاف روستای ماسوله گیلان چندان شناخته شده نیست. در جوار این روستا بزرگ ترین زیستگاه حیات وحش خاورمیانه و همچنین آفریقای ایران یعنی پارک ملی توران قرار دارد که بعد از سرنگتی آفریقا دومین منطقه بیوسفر جهان به شمار می رود. با تمام این اوصاف باید منطقه حفاظت شده خارتوران را دشت فراموش شده ایران نامید اما وقتی امکان سفر هوایی و حتی خرید بلیط هواپیما شاهرود وجود دارد نباید بهانه ای برای فراموشی این جاذبه وجود داشته باشد.

فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز قلعه بالا تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم شهر


فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا روستای گیور: ۱.۳ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا قنات کلاته: ۲.۴ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا غار ملحدو: ۲.۶ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا پناهگاه حیات وحش:‌ ۱۶ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا پارک ملی توران: ۲۳ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بوم گردی بابا نوروز تا فرودگاه بین المللی شاهرود: ۱۲۶ کیلومتر
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی آزاد
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است