search
menu

اقامتگاه بوم گردی سرای مهرگرد مهریز

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز
اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز

درباره اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز


اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد یزد این فرصت را برای گردشگران شهر یزد فراهم می کند که چند شبی را در خانه ای بسیار قدیمی سپری کنند و با حال و هوای چند دهه قبل آشنا شوند. اقامت در اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد یزد مهمانانش را به سفری در زمان می برد؛ خانه ای که قدمت آن به ۸۰ سال پیش برمی گردد و در همین دهه اخیر دوباره رنگ و رویی به خود گرفت و پس از بازسازی و مرمت به عرصه گردشگری قدم گذاشت تا با میزبانی از مهمانان شهر یزد سهمی در خاطره های به یادماندنی تعطیلاتشان داشته باشد.
اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد در شهر مهریز این استان واقع شده است؛ شهری تاریخی که جاذبه های تاریخی و طبیعی اش از زیبایی های منحصربه فردی لبریز هستند. خود این اقامتگاه هم که متعلق به دوره پهلوی است به نوعی بخشی از این تاریخ را منعکس می کند. در گذشته شهر مهریز را مهرگرد می خواندند و این اقامتگاه برای زنده نگه داشتن آن این نام را انتخاب کرده است. این اقامتگاه واحدهای مستقل ندارد و به صورت خانه دربستی در اختیار مهمانان قرار می گیرد، ظرفیتش ۵ نفر است و برای اینکه پاسخگوی سلایق متفاوتی باشد از تلفیق دو بخش مدرن و سنتی بهره می برد.
معمولا گردشگران اقامت در خانه باغی مثل اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد را به هتل های لوکس ترجیح می دهند. خانه باغی که عطر گل های محمدی در آن پیچیده و نسیم دلنوازی از لابه لای درختان انبوهش در جریان است. درختانی مثل انار، انجیر، زردآلو و آلوچه حیاط این سرا را به باغی باصفا تبدیل کرده اند که دل کندن از آن راحت نیست. با اقامت در چنین خانه سنتی باید قید تخت خواب ها و خوش خواب های راحت را زد اما استراحت در کنار کرسی وسط خانه حال و هوای دیگری دارد.
همانطور که ذکر شد این اقامتگاه دارای ۲ بخش سنتی و مدرن است؛ بخش سنتی آن با پشتی و کرسی به شکل کاملا ساده ای دکور شده و در بخش مدرن آن امکاناتی نظیر تلویزیون ال سی دی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام و آب تصفیه کن قرار داده شده تا رفاه و آسایش مهمانان به خوبی مهیا شود. حتی در اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد می توان از اینترنت بهره مند شد و در فضای مجازی گشتی زد. در آشپزخانه این اقامتگاه یک اجاق هیزمی نیز وجود دارد که سبک زندگی سنتی را به خوبی بازتاب می کند.
گفتنی است کسانی که تمایلی به استفاده از اجاق هیزمی نداشته باشند و یا نحوه کار با آن را ندانند، می توانند برای پخت و پز از اجاق گاز داخل آشپزخانه استفاده کنند. ضمنا اقامت در اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد بدون صبحانه رایگان است و حتی مهمانان باید برای هر وعده غذایی خود مبلغی پرداخت کنند. صاحب این اقامتگاه خانواده مهمان نواز و خوش رویی هستند که در طول اقامت مهمانان را تنها نمی گذارند و برنامه های خاصی را برای آن ها تدارک می بینند که پخت غذای محلی یکی از این موارد است. آنها برای گشت و گذار در اطراف و بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی مهریز مهمانان خود را همراهی می کنند.

اماکن نزدیک اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز


فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهریز تا کوه ریگ: ۱.۱ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا قلعه مهر پادین مهریز: ۲.۹ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا سرو کهنسال: ۳.۸ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا باغ پهلوان پور: ۷.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا قلعه خورمیز: ۸.۲ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا قلعه سریزد: ۱۰.۸ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا منطقه تفریحی غربالیز: ۱۰ کیلومتر
فاصله اقامتگاه بومگردی سرای مهرگرد مهریز تا پایانه مسافربری یزد: ۴۳ کیلومتر
امکانات هتل
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است