search
menu

هتل کاروانسرای یام مرند

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره مجتمع اقامتی کاروانسرای یام مرند
انواع اتاق ها و امکانات آن ها
رستوران هتل
امکانات و خدمات هتل
فاصله کاروانسرای یام مرند تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک

درباره مجتمع اقامتی کاروانسرای یام مرند


کاروانسرای یام مرند یکی از بناهای قدیمی و تاریخی در منطقه آذربایجان شرقی است که با تغییر کاربری در سال ۱۳۸۷ امروزه به عنوان هتلی مدرن مورد استفاده قرار گرفته. قدمت بنای این کاروانسرا به دوران صفویه می رسد. جالب است بدانید کاروانسرای یام جزو یکی از ۹۹۹ کاروانسراهای قدیمی ایران است که به شاه عباسی موسومند. معماری این کاروانسرا طبق سبک معماری دوران صفویه و از نوع کاروانسراهای چهار ایوانی است که یک حیاط مرکزی داشته و اطراف آن را اتاق ها و ایوان هایی گرفته اند که در گذشته از آن ها برای اقامت مسافران و کاروان ها استفاده می شد.
گذشته از اهمیت تاریخی این کاروانسرا، موقعیت جغرافیای آن: قرارگیری در مسیر ترانزیتی ایران به اروپا و نزدیکی به پیست اسکی یام ارزش و اهمیت آن را بین گردشگران، مسافران و ورزشکاران بالا برده است. به ویژه در ایام سرد سال که برف هر کوه و قله ای را سفیدپوش می کند پیست های اسکی ورزشکاران را از نقاط مختلف به خرید بلیط هواپیما ترغیب می کنند. پیست های اسکی معمولاً مجتمع های تفریحی و اقامتی نزدیک خود دارند اما به ندرت می‌ت وانید پی سی را پیدا کنید که دارای چنین بنای تاریخی ای باشد. اقامت در این کاروانسرا نه تنها مسیر تا به پیست اسکی یام را کوتاه تر کرده بلکه باعث می ‌شود با سبک معماری دوره صفوی و غذاهای محلی این منطقه بیشتر آشنا شوید.

انواع اتاق ها و امکانات آن ها


کاروانسرای یام در کل ۲۱ واحد اقامتی دارد که کوچکترین آن ها اتاق دو تخته تویین با دو تخت سینگل و بزرگترین آن ها سوئیت یک خوابه ۵ نفره VIP با ۳ تخت سینگل و یک تخت دابل است. همه اتاق ها به سیستم تهویه مطبوع مجهز بوده و خدمات صبحانه به آن ها ارائه می شود. سرویس حمام اتاق خواب دارای دوش و وان هستند ولی در سرویس های پنج تخته جکوزی هم قرار داده شده است. برای اینکه حوصله مهمانان سر نرود تلویزیون با شبکه های استانی در تمامی اتاق ها قرار داده شده تا مهمانان با تماشای برنامه های تلویزیون مختلف سرگرم شوند.
آب رایگان در همه اتاق ها وجود دارد اما اگر بخواهید از مینی بار اتاق ها استفاده کنید باید بعداً هزینه آن را بپردازید. دیگر امکانات موجود در اتاق ها عبارتند از دسترسی به اینترنت رایگان، یخچال، چای ساز، مبلمان، تلفن، دراور، آباژور و کمد لباس. سیستم گرمایشی اتاق ها شوفاژ و نوع قفل درب آن ها کلید است. اگر وسیله گرانبهایی دارید نگران امنیت است نباشید می توانید آن را در صندوق اماناتی که داخل هر اتاق وجود دارد بگذارید.

رستوران هتل


کاروانسرای یام که گاه از آن با عنوان رستوران هتل یام مرند یاد می ‌شود رستوران نسبتاً بزرگی با ظرفیت ۴۰۰ مهمان را دارد. این رستوران محیطی سنتی دارد اما از میز و صندلی در در آن استفاده شده است. مهمانان در این رستوران به انواع غذاهای ایرانی و سنتی به ویژه غذاهای محلی تبریز مانند کوفته تبریزی و آش های سنتی آذربایجان دسترسی خواهند داشت.

امکانات و خدمات هتل


این کاروانسرای قدیمی خدمات امکانات فراوانی را برای راحتی و آسایش مهمانانش ایجاد کرده است. برای ورزشکاران زمین مخصوص تنیس وجود دارد اما اگر جزو اسکی بازانی هستید که به خاطر مسیر در این کاروانسرا اقامت دارید، شیفته خدمات ماساژ هتل خواهید شد چراکه خستگی ورزش و تفریح را از تنتان دور کرده و انرژی مورد نیاز برای ورزش دوباره را برایتان فراهم خواهد کرد.
وجود اتاق سیگار در هتل یکی دیگر از خدمات خوب این کاروانسرا است که رضایت سیگاری ها و غیر سیگاری ها را جمع می کند. برای اهالی مطالعه کتابخانه نسبتاً کوچکی با گلچینی از انواع کتاب ها ایجاد شده است. دیگر خدمات و امکانات هتل عبارتند از تاکسی سرویس، خدمات تور، خدمات باربری، خدمات خشکشویی، ترانسفر رفت و برگشت، اتاق چمدان، لابی و پذیرش ۲۴ ساعته.
اگر مایل به سفر به استان آذربایجان شرقی با خرید بلیط هواپیما تبریز هستید، پیشنهاد می‌کنیم نوشتار راهنمای سفر به تبریز را مطالعه کنید.

فاصله کاروانسرای یام مرند تا اماکن و جاهای دیدنی نزدیک


فاصله تا قلعه تاریخی مرند: ۱۴ کیلومتر
فاصله تا چشمه الصلوات کندلیج: ۱۷.۹ کیلومتر
فاصله تا فرمانداری مرند: ۲۲.۲ کیلومتر
فاصله تا شاه دره: ۲۵.۴ کیلومتر
امکانات هتل
details خشکشویی (با هزینه)
local_bar مینی بار
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
fitness_center باشگاه ورزشی
airport_shuttle رفت و برگشت به فرودگاه (با هزینه)
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است