search
menu

اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ لالجین همدان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان
امکانات رفاهی
فعالیت های تفریحی
واحدهای اقامتی
فاصله اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان تا جاهای دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان


اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان (به انگلیسی: Aq Bolagh Ecotourism Resort) نخستین اقامتگاه بومگردی در شهر دیدنی و خوش آب و هوای لالجین محسوب می شود که در روستای تماشایی آقبلاغ واقع در پنج کیلومتری شهر دیدنی لالجین، شهری که لقب پایتخت سفال جهان را یدک می کشد، قرار گرفته است. این اقامتگاه در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر احداث گردیده که از دو بنای ساختمانی مجزا و مشتمل بر ۸ واحد اقامتی تشکیل شده است. موقعیت مکانی بسیار مناسب اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان و قرار گرفتن آن در منطقه ای کوهستانی و خوش منظره واقع در مسیر برخی از پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه نظیر غار علیصدر موجب گردیده که به مکانی مناسب برای اقامت شیفتگان طبیعت و گردشگرانی که قصد دارند بلیط هواپیما سفرمارکت را خریداری و با هزینه نه چندان گزافی، چند روزی را در مکانی دنج و دوست داشتنی در نزدیکی اماکن دیدنی همدان اقامت کنند، مبدل گردد.

امکانات رفاهی


از آنجایی که اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان، همانطور که از نام آن نیز مشخص است، اقامتگاهی بوم گردی بشمار می رود، نباید انتظار امکانات رفاهی فراوانی را از آن داشت. در حقیقت اقامتگاه های بوم گردی به سبک و سیاقی طراحی می گردند که زندگی ساده روستایی را برای گردشگران بازآفرینی کنند و افراد را برای مدت اندکی هم که شده از زندگی پرهیاهو و پیچیده شهری که با امکانات رفاهی مدرن عجین گشته است، دور نگه دارند. بنابراین ماهیت این نوع اقامتگاه ها ایجاب می کند که از هر نوع امکانات مدرن عاری باشند و این ضعفی برای اقامتگاه های بوم گردی به حساب نمی آید.
اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان نیز صرفا حداقل های اقامتی را در خود جای داده است؛ از این رو، اگر در پی اقامت در مکانی پرامکانات هستید، بهتر است از رزرو اتاقی در این مکان چشم پوشی کنید. برای افرادی که این مکان را برای اقامت انتخاب می کنند، پارکینگ غیرمسقفی در نظر گرفته شده تا بتوانند با خیالی آسوده خودروی شخصی خود را در فضای وسیع و امن آن رها سازند و از بابت یافتن مکانی برای پارک وسیله نقلیه خود، نگرانی نداشته باشند. گفتنی است که توالت و حمام در این اقامتگاه اشتراکی است و اتاق ها به صورت کف خواب ارائه می گردند. همچنین بدلیل وجود چندین پله در مسیر ورودی واحدهای اقامتی طبقه فوقانی، ممکن است حمل و نقل افرادی که از ناتوانی جسمی و معلولیت رنج می برند، با دشواری در این مکان صورت گیرد.

فعالیت های تفریحی


میهمانان هتل علاوه بر نشستن در حیاط باصفای اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان و لذت بردن از طبیعت دیدنی اطراف در حین نوشیدن چای آتشی، قادر خواهند بود از کوره آجر پزی و کارگاه سفال گری این منطقه دیدن کنند و سپس به رستورانی در این منطقه بروند و خود را به غذایی محلی، خوراک لذیذی که با استفاده از مواد اولیه ارگانیک طبخ گردیده است، میهمان کنند. همچنین گردشگران با شرکت در تورهای تفریحی گردشگری این مکان می توانند از غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر عریان، چشمه اجلالیه، شهر زیرزمینی دستکند ارزانفود و گنج نامه بازدید کنند و در مسیر خود از شنیدن موسیقی سنتی ساکنان این منطقه و تماشای صنایع دستی آن ها لذت ببرند.

واحدهای اقامتی


اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان از ۸ باب واحد اقامتی در دو ساختمان مجزا تشکیل گردیده است. گفتنی است که طراحی داخلی ساختمان ها با الهام گیری از عناصر زندگی روستایی چیدمان گردیده اند و روی هم رفته ظرفیت پذیرایی از ۶۰ گردشگر را دارند. لازم است ذکر گردد که هر ساختمان از آشپزخانه وسیعی مجهز به کلیه اسباب و وسایل آشپزی برخوردار گشته است و امکان پخت و پز در این اقامتگاه وجود دارد. ناگفته نماند که واحدهای طبقه تحتانی اقامتگاه فاقد سیستم سرمایشی مناسب هستند، اما واحدهای طبقه فوقانی به کولر آبی و بخاری گازی مجهز گردیده اند.

فاصله اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ همدان تا جاهای دیدنی نزدیک


فاصله هتل تا لالجین: ۸.۲ کیلومتر
فاصله هتل تا فرودگاه همدان: ۱۶.۶ کیلومتر
فاصله هتل تا شهر بهار:‌۱۶.۸ کیلومتر
فاصله هتل تا آرامگاه شیخ محمد بهاری: ۱۷ کیلومتر
فاصله هتل تا آرامگاه باباطاهر عریان: ۲۳.۴ کیلومتر
امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است