search
menu

اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان
اماکن نزدیک اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان

درباره اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان


اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان که گاهاً با نام هتل سنتی شاسوسا و سرای شاسوسا نیز شناخته می شود نه تنها اقامتگاهی سنتی است بلکه جاذبه ای تاریخی در قلب بافت تاریخی کاشان به شمار می رود. اقامتگاه سنتی شاسوسا خانه ای صد و پنجاه ساله است که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. این عمارت قدیمی در سال ۱۳۷۵ توسط فردی به نام حاج امیر وفایی خریداری شد که خوشبختانه ایشان نه تنها تغییری در معماری سنتی این عمارت ایجاد نکرد، بلکه به مرمت و بازسازی بنا و حفظ سبک معماری سنتی آن همت گمارده است. در نتیجه این خانه سنتی نه تنها تاکنون برای ما به یادگار مانده بلکه کاملاً مطابق با بافت تاریخی شهر کاشان است. اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان مانند بسیاری از خانه ها و عمارت های قدیمی ایران بخشهای مختلفی مانند شاه نشین، سرداب، حیاط و بادگیر دارد که توجه بسیاری از گردشگران و توریستها را به خود جلب می کند. اما بیشتر از معماری اقامتگاه نام آن است که کنجکاوی بسیاری از افراد را برمی‌انگیزد.
شاسوسا در زبان سانسکریت به معنای معشوقی اساطیری و در معنای دیگر فرمانده و حاکم است. شاسوسا معانی دیگری مانند تکامل را نیز می دهد این نام در اشعار و داستان های شاعران و نویسندگان بزرگ نیز استفاده شده است به طور مثال در کتاب کویر دکتر شریعتی، شاسوسا نام الهه ای بوده که با او صحبت می شد. نکته جالب دیگر درمورد این اقامتگاه نحوه نام گذاری اتاق ها است. اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان نامی متفاوت برای هر کدام از اتاق هایش مانند سرداب، پنج دری، بالا خانه، مهتاب و گوشواره انتخاب کرده که این نام مطابق با نوع معماری خانه است. تمامی اتاق های اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان دارای سیستم تهویه مطبوع مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش در اتاق هستند. همچنین در داخل اتاق ها امکاناتی مانند تلفن، یخچال و تلویزیون نیز قرار گرفته است.
سرویس بهداشتی داخل اتاق‌های اقامتگاه سنتی شاسوسا فرنگی بوده و حمام داخل اتاق خواب مجهز به لوازم بهداشتی مورد نیاز مانند مسواک، حوله، صابون و شامپو است. میهمانان در اتاق های اقامتگاه سنتی شاسوسا امکان دسترسی و اتصال به اینترنت رایگان اقامتگاه را خواهند داشت. اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان فاقد برخی امکانات مانند رستوران، پارکینگ و استخر است و تنها خدماتی که ارائه می دهد خدمات خانه داری و دسترسی به اینترنت اما با این حال اقامت در این اقامتگاه سنتی تجربه خاص و متفاوتی خواهد بود. زیرا از یک سو امکان اقامت در خانه‌ ای قجری را خواهید داشت و از سوی دیگر به بسیاری از جاذبه ها و مکان های دیدنی کاشان دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت. چون این اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی کاشان قرار گرفته و بسیاری از جاذبه ها تنها در فاصله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای این عمارت قرار دارند. اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان کادری حرفه ای و آموزش دیده دارد که در تلاش اند تا میهمانان اقامتی دلپذیر در این اقامتگاه داشته باشند. پذیرش اقامتگاه سنتی به صورت بیست و چهار ساعته آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به میهمانان است.

اماکن نزدیک اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان


فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا بازار بزرگ صفویه: 0.8 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا پایانه مسافربری کاشان: 2.1 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا بازار سنتی کاشان: 2.4 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا ایستگاه راه آهن کاشان: 3.1 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا خانه عامری ها: 4.6 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا باغ و حمام فین کاشان: 9.3 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی): 11.8 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا فرودگاه کاشان: 18.8 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا روستای قمصر کاشان: 34.6 کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی شاسوسا کاشان تا غار نیاسر: 35.6 کیلومتر

امکانات هتل
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است