search
menu

هتل خانه تاریخی احسان کاشان

star_border star_border star star star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان
اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان

درباره اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان


خانه تاریخی احسان کاشان یکی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر تاریخی و زیبای کاشان است که در بافت تاریخی این شهر و در میدان کمال‌الملک کاشان واقع شده است. این اقامتگاه سنتی که بنای آن یکی از جاذبه‌های تاریخی کاشان نیز محسوب می‌شود، از دوطبقه و ۲۵ باب واحد اقامتی تمیز و دنج (در پلان‌های دوتخته دابل، دوتخته تویین، سه تخته، چهارتخته معمولی و چهارتخته شاه‌نشین) همراه با تمامی اسباب و لوازم موردنیاز برای اقامتی راحت و آسوده تشکیل شده است.
بی‌تردید شنیدن نام این اقامتگاه سنتی برای نخستین بار، پرسشی را در ذهن پرسش‌گر هر گردشگر کنجکاوی پدید خواهد آورد: به چه دلیل این مکان خانه تاریخی احسان کاشان نام‌گذاری شده است؟ برای پاسخ به این پرسش باید گذری به تاریخچه این مکان زد تا دلیل نام‌گذاری آن بر شما عزیزان آشکار گردد. حقیقت این است که اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان در ابتدا به یکی از تجار نیکوکار کاشان به نام حاج میرزا آقا احسان تعلق داشت. او، که نام خود را بر این خانه نهاد، سال‌ها در این خانه زندگی کرد. بعدها در سال ۱۳۸۰، فردی به نام مهندس محمد مروج حسینی این بنا را خریداری و مرمت کرد و با تغییراتی آن را به مجموعه‌ای فرهنگی و اقامتی مبدل ساخت. امروزه، اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان با داشتن امکانات اقامتی متنوع خود به یکی از برترین اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی کاشان تبدیل شده است.
حال شاید بپرسید که اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان از چه امکاناتی برخوردار است. در پاسخ به این پرسش باید گفت که این اقامتگاه نه‌تنها بخشی از فرهنگ، تاریخ و هنر کشورمان را در معماری و طراحی سنتی و زیبای خود حفظ کرده و در معرض نمایش شیفتگان هنر ایرانی قرار داده، بلکه با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و امروزی، اقامتی به‌یادماندنی را برای میهمانان فراهم آورده است.
گفتنی است که میهمانان اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان در طول اقامت خود در این مکان می‌توانند از امکانات و خدماتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت رایگان، صندوق امانات و اتاق چمدان، تبادل ارز، خدمات تهیه بلیط هواپیما، خدمات بیدارباش و خانه‌داری ۲۴ ساعته بهره‌مند گردند. علاوه بر امکانات فوق، اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان از رستوران جادار و باکیفیتی نیز برخوردار بوده که غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی را در فضایی دلپذیر و سنتی به میهمانان هتل عرضه می‌دارد. همچنین چایخانه سنتی این مکان قادر است گزینه‌های مختلفی از نوشیدنی‌های سرد و گرم را به میهمانان ارائه داده و سفارش‌هایشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و آماده کند. ناگفته نماند که این اقامتگاه برای کتاب‌خوان‌های عزیز نیز کتابخانه مناسبی را فراهم آورده تا میهمانان در هر زمان که بخواهند به آرشیو ارزشمند کتاب‌های آن دسترسی داشته و کتب موردعلاقه خود را در طول اقامت خود در این مکان به امانت بگیرند.
اگر سری به اتاق‌های اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان بزنید، خواهید دید که تمامی واحدهای اقامتی این مکان به شکلی بسیار زیبا و سنتی طراحی و دکور شده و به امکاناتی نظیر رخت‌آویز، یخچال، آباژور، لوازم بهداشتی برای استحمام، سیستم گرمایشی و سرمایشی و کمد لباس، مبلمان و تختخوابی نرم و راحت مجهز شده‌اند. بنابراین، اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان صرفاً یک جاذبه تاریخی و گردشگری نیست، بلکه مکانی مجهز و مناسبی است برای اقامتی آسوده و طولانی.
در آخر باید گفت که علاوه بر امکانات و مزایای ذکرشده، اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان در موقعیت مکانی مطلوبی نیز واقع شده است. میهمانان در طول اقامت خود در این مکان می‌توانند به جاذبه‌های مختلفی نظیر خانه تاریخی بروجردی‌ها، خانه تاریخی عباسیان، مسجد و مدرسه آقابزرگ، بازار تاریخی کاشان، حمام تاریخی سلطان امیراحمد، خانه تاریخی طباطبائی و ... در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حتی با پای پیاده دسترسی داشته باشند.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان


فاصله اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان تا مسجد و مدرسه آقابزرگ: ۳۴۲ متر
فاصله اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان تا تیمچه امین‌الدوله: ۸۸۰ متر
فاصله اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان تا حمام تاریخی سلطان امیراحمد: ۹۸۲ متر
فاصله اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان تا خانه تاریخی طباطبایی: ۱.۵ کیلومتر
فاصله اقامتگاه سنتی خانه تاریخی احسان کاشان تا تپه سلیک کاشان: ۶.۵ کیلومتر



امکانات هتل
local_laundry_service لباسشویی (با هزینه)
restaurant رستوران
toys تهویه مطبوع
attach_money تبدیل ارز
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
fiber_pin صندوق امانات
store نظافت روزانه
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است