search
menu
هانوی keyboard_arrow_down close

هانوی

hotel
هتل های هانوی ۸

درباره هانوی

هانوی (Hanoi) پایتخت کشور ویتنام و دومین شهر بزرگ این کشور است. هانوی در مرکز منطقه‌ای مشهور به دلتای رود سرخ و در نیمه شمالی کشور ویتنام قرار گرفته است. هانوی هم از نظر جمعیت و هم از نظر گردش اقتصادی در رتبه دوم پس از شهر هو چی مین در جنوب ویتنام جای دارد. هانوی با مساحتی ۳۳۰۰ کیلومتر مربعی، جمعیتی ۷.۷ میلیون نفری را در خود جای داده است.
هانوی

تاریخچه هانوی


شهر هانوی در حوالی سال ۱۰۱۰ میلادی به دست «لای تای تو» به عنوان پایتخت امپراتوری ویتنام در کنار رود سرخ و با نام قدیمی «تانگ لانگ» پایه گذاری شد. تانگ لانگ تا سال ۱۸۰۲ مهمترین شهر ویتنام بود تا اینکه آخرین خاندان امپراتوری نگوئن پایتخت را جا به جا کرد. در سال ۱۸۳۱ نام هانوی بر این شهر گذاشته شد. در سال ۱۸۷۳ هانوی توسط نیروهای فرانسوی اشغال شد و این شهر تا سال ۱۹۴۰ مرکز منطقه استعماری فرانسه در هندو چین بود. در جنگ جهانی دوم این شهر توسط نیروهای ژاپنی اشغال شد و پس از جنگ ویتنام استقلال خود را به دست آورد. پس از جنگ ویتنام، هانوی پایتخت جدید کشور ویتنام شد.

غذاهای هانوی


هانوی پایتخت ویتنام مجموعه‌ای از غذاهای لذیذ این کشور جنوب شرقی آسیا را در رستوران ها و غذاخوری هایش به شما عرضه می‌کند. غذاهایی همچون بی بی کیو خیابانی، گوی کوان، بان ژو، فو، بان می، بون چا هانوی و چاکا که باید در سفر به این شهر آنها را تجربه کنید.

زمان مناسب سفر به هانوی


هانوی در بخش شمال و کوهستانی کشور ویتنام جای گرفته است. در شهر هانوی نیمه اول سال گرم و مرطوب و نیمه سال به طور تنسبی دمای هوا معتدل تر است. به همین دلیل نیمه پاییز تا اوایل بهار هر سال، بهترین زمان برای تجربه هانوی پایتخت ویتنام است.
هانوی

جاهای دیدنی هانوی


از مشهورترین نقاط دیدنی هانوی پایتخت فرهنگی و کهن ویتنام می‌توان به بنای یادبود هاچوی مین، رود سرخ، دریاچه های هان کیم و دریاچه غربی، یادبود زندان هائو لو و معبد کوهستان جادا اشاره کرد.

فرودگاه هانوی


مهمترین فرودگاه شهر هانوی فرودگاه بین المللی نوی بای است. این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ ویتنام به شمار می‌رود.


دیدنی های هانوی