search
menu

مراکز خرید مارماریس

[ پنهان کردن ]
درباره مراکز خرید مارماریس
کارسی مارکت یا بازار بزرگ
مرکز خرید نتسل مارینا
مرکز خرید پوینت سنتر
بازارهای هفتگی مارماریس

درباره مراکز خرید مارماریس


شهر ساحلی مارماریس ترکیه با تفریحات آبی و جذابیت های بی شمار خود، همه ساله میزبان گردشگرانی است که از نقاط مختلف دنیا و فواصلی دور به آن سفر می کنند تا از نزدیک شاهد شگفتی ها و زیبایی های این شهر دیدنی باشند. گذشته از همه زیبایی های خیره کننده مارماریس و جاذبه های گردشگری فراوان آن، بازارهای محلی و مراکز خرید این شهر نیز از اهمیت ویژه ای برای گردشگران برخوردار است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که خرید کردن را بخش جدایی ناپذیر سفر می دانند و به چشم تفریحی لذت بخش به آن نگاه می کنند، پیش از آنکه بار و بنه سفر به مارماریس را ببندید و بلیط هواپیما خود را بخرید، بهتر است با مراکز خرید و بازارهای این شهر آشنا شوید تا پس از بازگشت از این شهر زیبای بندری، با خاطره ای خوش و چمدانی پر از سوغات و یادبود به خانه بازگردید.

کارسی مارکت یا بازار بزرگ


کارسی مارکت که به آن بازار بزرگ (Grand Bazzar/Carsi Market) هم می گویند، با بیش از ۱۰۰۰ مغازه کوچک و بزرگ به عنوان قدیمی ترین و معروف ترین بازار مارماریس شناخته می شود. در این بازار سرپوشیده طیف وسیعی از اجناس مانند قالی های دستبافت ترکیه، لباس های چرمی، کیف، انواع ادویه های خاص، اشیاء زینتی و هنری، کفش، محصولات سرامیکی، انواع سوغاتی ها، جواهرات، صنایع دستی و ابزار ماهی گیری به وفور یافت می شود. یکی دیگر از محصولاتی که بیشتر از هر چیز دیگری در این بازار به چشم می آید، شیشه های مربای خانگی و انواع عسل ها است، دلیل این موضوع هم آن است که این خوراکی ها سوغات اصلی مارماریس هستند. اگر بخواهید درباره محدوده قیمت اجناس عرضه شده در این بازار بدانید، باید گفت که نرخ اجناس در کارسی مارکت به گونه ای است که هر بازدیدکننده ای با هر میزان توان مالی چیزی را برای خرید در آن خواهد یافت. بطور کلی اجناس کارسی مارکت عمدتا در دو گروه مجزا دسته بندی می شوند: محصولات اصل با قیمتی نسبتا بالا و محصولات غیر اصل اما مشابه اصل با قیمتی مناسب. در صورتی که کالای مورد علاقه شما جزو کالاهای اصلی و گران قیمت باشد، باز هم جای نگرانی نیست، زیرا اگر از مهارت چانه زنی خوبی بهره برده باشید و لبخند خود را چاشنی آن کنید، به احتمال قوی می توانید کالای محبوب خود را با نصف قیمت از مغازه های کارسی مارکت خریداری کنید.
مراکز خرید مارماریس
چنانچه هیاهو و جنب و جوش بازار به شما مجال گرسنگی داد، از اغذیه فروشی های کارسی مارکت غافل نشوید چرا که طعم لذیذ غذاهای محلی و سنتی آن در میان اهالی مارماریس زبانزد است. اگر با دانستن همه اینها به رفتن به این مرکز خرید ترغیب شده اید و قصد بازدید از آن را دارید، به شما توصیه می کنیم از قلعه تاریخی عثمانی که در نزدیکی این بازار واقع شده است نیز دیدن کنید و با قدم زدن در امتداد این بازار از تماشای سواحل مارماریس لذت ببرید. یکی دیگر از جاذبه هایی که دیدنش را به شما توصیه می کنیم، مسجدی قدیمی در میانه کارسی مارکت است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. خوب است بدانید که این بازار معمولا همه روزه بر قرار است، اما به شما توصیه می کنیم به دلیل ازدحام بیش از اندازه بازار در روزهای یکشنبه، از رفتن به کارسی مارکت در این روز صرف نظر کنید و خرید خود را به روزهای دیگر هفته موکول کنید و این نکته را هم در زمان برنامه ریزی و خرید بلیط هواپیما مارماریس در نظر بگیرید.

مرکز خرید نتسل مارینا


مرکز خرید نتسل مارینا (Netsel Marina Mall) در منطقه ای از مارماریس بنا شده است که به بورلی هیلز مارماریس مشهور است. این مرکز خرید یکی از لوکس ترین مراکز خرید در شهر مارماریس است. مرکز خرید نتسل مارینا بیش از ۲۰ فروشگاه دارد که ویترین پر زرق و برق هر کدامشان خبر از اجناس لوکس و البته گران قیمت داخل آنها می دهد. در مغازه های این مرکز خرید، پوشاک با جنس چرم مرغوب، جواهرات خیره کننده، ساعت هایی از برندهای معروف دنیا، آخرین مدل های معروف کیف و کفش و تجهیزات قایق سواری تمام عیار به وفور در دسترس خریداران قرار گرفته است. این مجموعه هم همانند اغلب مراکز خرید مطرح دنیا دارای رستوران و کافی شاپ هایی است که از کیفیت مطلوبی برخوردارند و از مناظر زیبای ساحلی بهره برده اند. اگر به دنبال سوغاتی هایی فراموش نشدنی برای دوستان و اقوام خود هستید و از ولخرجی برای آنها هراسی ندارید، می توانید روی هدیه سراها و فروشگاه های سوغات این مرکز خرید مارماریس حساب باز کنید. علاوه بر این می‌توانید برای انتخاب نزدیکترین هتل های مارماریس به مراکز خرید، به بلاگ سفرمارکت سر بزنید.
مراکز خرید مارماریس

مرکز خرید پوینت سنتر


اگر فروشگاه های واقع در مرکز شهر را به دلیل سهولت دسترسی به مراکز خرید دیگر ترجیح می دهید، مرکز خرید پوینت سنتر (Point Center) را به شما پیشنهاد می کنیم. چرا که این مرکز در منطقه میانی مارماریس واقع شده است. مرکز خرید پوینت سنتر تقریبا ۴۰ مغازه را در خود جای داده است که بیشتر اجناسی نظیر برندهای اصل و مرغوب پوشاک را عرضه می کنند. گفتنی است اگرچه از دید برخی بازدیدکنندگان، قیمت کالاهای مرکز خرید پوینت سنتر نسبتا بالا است، عدم عرضه محصولات تقلبی و تاکید بر فروش اجناس اصل دلیلی منطقی برای این موضوع است. علاوه بر این مغازه ها، سینما و کلوب بازی نیز جهت مفرح کردن فضا در این مرکز خرید قرار داده شده است. با اینکه در طبقات فوقانی این مرکز خرید چندین رستوران و اغذیه فست فود قرار گرفته است، اما بد نیست که به رستوران معروف تاج محل که درست رو به روی این مرکز خرید قرار گرفته است نیز سری بزنید و از طعم غذاهای لذیذ آن لذت ببرید.

بازارهای هفتگی مارماریس


اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه هستید، بهتر است سری هم به بازارهای هفتگی مارماریس بزنید. پنج شنبه بازار و یکشنبه بازار از محبوب ترین بازارهای خیابانی هستند که معمولا در مرکز شهر برقرار می شوند. این بازار ها اغلب مکان مناسبی برای خرید سبزیجات و میوه های تازه، غذاهای محلی و صنایع دستی هستند. اگر اهل چانه زدن در هنگام خرید هستید، در پنج شنبه بازار یا دوشنبه بازار بیشتر از هر مکان دیگری می توانید از این مهارت خود بهره ببرید. این بازارهای کوچک علاوه بر آن که امکان خرید را فراهم کرده اند، برای گردشگرانی که علاقمند به آشنایی با فرهنگ و هنر مردمان بومی این شهر هستند، جذابیت فراوانی دارند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است