search
menu

جاهای دیدنی مارماریس

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی مارماریس
سواحل مارماریس
بازار بزرگ مارماریس
آبشار تارگوت
قلعه و موزه مارماریس
پارک آبی آکوا دریم
پارک آبی آتلانتیس
دالیان
غار نیمارا
ساحل ایچملر
جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island)
ساحل Iztuzu (ساحل لاک پشت ها)
شبه جزیره Datça
پارک دولفین مارماریس
یادمان ساریانا

درباره جاهای دیدنی مارماریس


مارماریس، یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه و از نقاط قایقرانی در کنار سواحل اژه است. یک استراحتگاه ساحلی با آب های آبی فیروزه ای، ساحل های شنی طلایی، رودخانه‌ها، کوه های ناهموار، روستاهای زیبا، تپه های پوشیده از کاج، شهرهای باستانی، خلیج ها و یک مرکز پر جنب و جوش شهر همه در مارماریس هستند. مارماریس فقط یکی از مکان هایی است که می تواند در هر مکان با سواحل خوب، ورزش های آبی، پارک های آبی، سفرهای دریایی، قایقرانی عالی، دوچرخه سواری، اسب سواری، رستوران های درجه یک و آفتاب مدیترانه ای به رخ کشیده شود. واقعاً جای تعجب نیست که مارماریس با سواحل شنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و امکانات عالی برای خانواده ها و زوج ها به محبوبیت زیادی رسیده است.
مارماریس حدود ۲۸۰۰۰ نفر سکنه دارد، اما در اوج فصل گردشگری جمعیت آن می تواند تا ۲۵۰۰۰۰ نفر برسد. جاذبه های طبیعی و تاریخی مارماریس متنوع، زیبا و دوست‌داشتنی هستند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی، مارماریس را زیباترین شهر ترکیه توصیف می‌کنند که هر چیزی برای یک زندگی عالی را در خود دارد. این شهر با ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های فوق‌العاده‌اش هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای مارماریس را داشته باشید، پیشنهاد می شود که بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را از دست ندهید.
در اینجا با برخی از جاذبه های طبیعی و تاریخی مارماریس آشنا می‌شویم:

سواحل مارماریس


مارماریس شهری ساحلی است که با سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای رنگش شناخته می‌شود. این سواحل با آفتاب دل‌انگیز، ماسه‌های نرم و آب تمیز چشم به راه گردشگران است. در مقاله سواحل مارماریس می‌توانید با مشهورترین ساحل های مارماریس آشنا شوید.
جاهای دیدنی مارماریس

بازار بزرگ مارماریس


هر کدام از شهرهای بزرگ ترکیه، یک بازار بزرگ دارند. این هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی بسیار خوب است! بازار بزرگ مارماریس در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است. هر چند بازار مارماریس از بازار بزرگ استانبول کوچکتر است، اما هر چه نیاز داشته باشید را در آن پیدا می‌کنید.

آبشار تارگوت


اگر به مارماریس می‌آیید حتما آبشار تارگوت را ببینید. در کنار این آبشار، چشم‌اندازی زیبا با صدای آرامش‌بخش آبشار در هم می‌آمیزد و حسی فوق‌العاده به شما می‌بخشد. آبشار تارگوت، یکی از جاهای دیدنی مارماریس با فاصله‌ای کم از شهر است که حسی خاص از آرامش به شما عرضه می‌کند.

قلعه و موزه مارماریس


قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی تنها بنای تاریخی عظیم و تنها موزه مارماریس است که در داخل در شهر قدیمی مارماریس، در تپه های پشت مارماریس مارینا واقع شده است. اعتقاد بر این است که قلعه مارماریس برای اولین بار توسط یونانی ها (۱۰۴۴ قبل از میلاد) ساخته شد و بعداً در دوره اسکندر مقدونی تعمیر شد. قلعه تا دهه ۱۹۷۰ منطقه اقامتی بوده است. در داخل قلعه ۱۸ خانه، یک چشمه و یک طاق وجود دارد. سرانجام، قلعه طی سالهای ۱۹۹۰-۱۹۸۰ مرمت شد و اکنون از سال ۱۹۹۱ این مکان به عنوان موزه باستان شناسی فعالیت می کند. معماری بی نظیر این قلعه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. قلعه چشم انداز برجسته ای دارد که یکی از بهترین دیدگاه های مشرف به خلیج مارماریس است. موزه باستان شناسی مارماریس دارای هفت محوطه داخلی است: دو محوطه به عنوان سالن باستان شناسی سازمان یافته اند. یکی از آنها به عنوان سالن مردم نگاری سازمان یافته است و بخش‌های دیگر به عنوان گالری های هنری و ذخیره سازی استفاده می شوند.
نشانی: Tepe, 30. Sokak No:54, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۶:۳۰ عصر
جاهای دیدنی مارماریس

پارک آبی آکوا دریم


در شهر مارماریس دو پارک آبی مشهور وجود دارد که جزو محبوب ترین جاذبه های شهر مارماریس هستند و طیفی از بهترین بازی ها و تفریحات هیجانی را در این پارک ها تجربه خواهید کرد.
پارک آبی AquaDream یکی از بزرگترین پارک های آبی ترکیه و بزرگترین پارک آبی در مارماریس است. این مکان در بالای تپه ای مشرف به شهر واقع شده است که منظره ای تماشایی از شهر و چشم انداز اطراف را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. پارک آبی دارای سرسره های آبی متنوعی است. همچنین چندین استخر از جمله استخر موج و یک استخر معمولی وجود دارد. پارک آبی همچنین دارای فضای کودکانه برای کودکان کوچک تر است که برای سرسره های بزرگتر سن کافی ندارند. در امتداد محیط استخرها، صندلی ها و چترهایی قرار گرفته اند که می توانید در آنجا استراحت کنید و آفتاب بگیرید.
نشانی: Şirinyer Mahallesi, Fatih Sultan Mehmet Cd., 48706 Marmaris/Muğla, Turkey
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر

پارک آبی آتلانتیس


Atlantis Waterpark Marmaris یک پارک تفریحی است که درست در ساحل یکی از بزرگترین شهرهای تفریحی ترکیه، مارماریس واقع شده است. این پارک آبی دارای سرگرمی های مهیجی مانند سقوط آزاد، سیاه چاله و رودخانه وحشی است. همچنین شامل یک استخر موج عظیم است که با انواع امواج از غلتک های فوق العاده ملایم تا موج هایی با ارتفاع شش فوت میهمانان را سرگرم می کند. همچنین فضایی به نام Kidsland برای کوچکترها اختصاص داده شده است. از این پارک آبی می توان چند ساعت یا یک روز کامل لذت برد.
نشانی: Siteler, Uzunyalı Cad No:209, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey:
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر

دالیان


دالیان یکی از شگفتی های زیبا در کنار رودخانه است که تجربیات خارق العاده ای را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد که شامل سفرهای دریایی با قایق، مشاهده ویرانه های باستانی و زیبا از نزدیک، ساحل لاک پشت و برخی از بهترین و معتبرترین رستوران های ترکیه است. یکی از مهمترین مکان های دیدنی کنده کاری های پیچیده و صخره ای تپه های مجاور و آرامگاه های سنگی Carian است که نشان دهنده تاریخ غنی این منطقه هستند.
نشانی: Siteler, Siteler Mahallesi K. Seyfettin, Mustafa Münir Elgin Blv. No:88 D:5f, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey
ساعت بازدید: شبانه روزی
جاهای دیدنی مارماریس

غار نیمارا


یکی از جاهای دیدنی مارماریس که از نظر تاریخی قدمتی طولانی دارد، غار باستانی نیمارا است. بر اساس بررسی دانشمندان روی مقابر این منطقه، این غار مکانی آیینی در سده نخستین میلادی بوده است. اهالی باستانی این شهر، الهه لتو مادر آپولو را پرستش می‌کرده‌اند.

ساحل ایچملر


ساحل Icmeler در فاصله ۸ کیلومتری مارماریس قرار دارد و برای خانواده ها یا هر گروه ایده آل است. آب کم عمق و شفاف و شن و ماسه این ساحل نرم است. همان طور که در این بهشت آرام قرار می گیرید، منتظر مناظر کوهستانی واقع در سرتاسر راه باشید. این مکان بهترین مکان برای تماشای غروب خورشید است. ساحل ایجملر دارای رستوران های عالی و فروشگاه هایی برای خرید بوده و انواع جشن ها و اجرا های زنده در آن برگزار می شود.
نشانی: Cumhuriyet, Gezi Yolu Cd., 48720 Icmeler/Marmaris/Mugla, Turkey
ساعت کاری و زمان بازدید: شبانه روزی
جاهای دیدنی مارماریس

جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island)


جزیره سدیر بیشتر به عنوان جزیره کلئوپاترا شناخته می شود. طبق افسانه ها، کلئوپاترا با معشوق خود، مارک آنتونی، در سواحل این جزیره کوچک در دریای اژه، درست در کنار خلیج گوکووا، از قرار ملاقات مخفیانه لذت می برد و داستان آنها این جزیره را به یک مکان عاشقانه مشهور تبدیل کرده است. شهرت دیگر جزیره کلئوپاترا شن های با بافت غیرمعمول آن است که از صدف های نرم ساخته شده است. برای حفظ این شن و ماسه بازدید کنندگان باید وسایل و کفش های خود را در ورودی ساحل بگذارند. برداشتن شن و ماسه کاملاً ممنوع است. به طور معمول، چنین شن هایی را فقط می توان در سواحل مصر یافت. این جزیره همچنین دارای یک ساحل ماسه ای اضافی است که در میان شناگران و آفتاب گیران محبوب است و تعدادی ویرانه رومی از جمله آگورا و آمفی تئاتر را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح می رسد.

ساحل Iztuzu (ساحل لاک پشت ها)


ساحل لاک پشت یا به زبان ترکی ساحل اوزتوزو، یک محل پرورش بزرگ لاک پشت های دریایی و لاک پشت های نادر و در معرض خطر است. این ساحل درست در جنوب شهر دالیان ترکیه در امتداد دریای اژه واقع شده است. به دلیل محافظت از آن، ساحل دنج و آرام است. اگرچه چند کافه و امکانات گردشگری در این منطقه وجود دارد. دوش در ساحل وجود ندارد زیرا نمی خواهند شامپو ساحل را آلوده کند و به لاک پشت ها آسیب برساند.
نشانی: Dalyan Mah, 302. Sk. No:1 Kat:2, 48600 Ortaca/Muğla, Turkey
ساعت بازدید: شبانه روزی
جاهای دیدنی مارماریس

شبه جزیره Datça


شبه جزیره Datça یک مکان باستانی پراکنده است که به دلیل ساعت آفتابی و مجسمه آفرودیت معروف بوده و قدمت آن به چهارمین قرن قبل از میلاد می رسد. شبه جزیره Datça یک منظره بی پایان از تپه های پوشیده از گل های وحشی، صخره های ساحلی دندانه دار و سواحل طلایی را ارائه می دهد. این شبه جزیره با علامت گذاری آخرین بخش از ساحل افسانه ای فیروزه ای ترکیه، مقصدی محبوب برای سفرهای دریایی یک روزه و چند روزه از نزدیکی بدروم یا مارماریس است. با ده ها ساحل و مناطق غواصی، بیشتر بازدیدکنندگان از شبه جزیره وقت خود را در ساحل می گذرانند، اما علاقه زیادی نیز به داخل کشور وجود دارد. همچنین می توانید در بازار هفتگی Datça گشت بزنید یا شهر باستانی Knidos را کشف کنید.

پارک دولفین مارماریس


به پارک دلفین های مارماریس، دلفیناریوم مارماریس نیز گفته می شود. اولین دلفیناریومی که در ترکیه افتتاح شده است، دلفیناریوم مارماریس است. دلفیناریوم مارماریس نیازهای کسانی را که آرزو دارند جایی برای خلاص شدن از شر عوامل استرس زای شهر داشته باشند، برآورده می کند.
نشانی: Mares Hotel Coast, 48700, Turkey
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۵ عصر
جاهای دیدنی مارماریس

یادمان ساریانا


یکی از جاهای دیدنی مارماریس که تمی مذهبی و تاریخی دارد، یادمان ساریانا است. ساریانا که به «مادر بلوند» نیز مشهور است، در سده شانزدهم میلادی زندگی می‌کرده است. او در میان مردم به عنوان پیشگو و کسی که به او الهاماتی می‌شده است، شناخته می‌شده است. شهرت او به اندازه‌ای بوده است که سلطان سیلمان عثمانی هم برای پیش‌بینی نتیجه جنگ‌هایش به ساریانا مراجعه می‌کرده است. یادمان سارینا در شمالی‌ترین نقطه مارماریس قرار گرفته است و به تازگی مسجدی هم در محوطه آن ساخته شده است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است