search
menu

قلعه مارماریس

[ پنهان کردن ]
درباره قلعه مارماریس
چرا بازدید از قلعه مارماریس پیشنهاد می شود؟
تاریخچه قلعه مارماریس
در قلعه مارماریس از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه مارماریس چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از قلعه مارماریس چه زمانی است؟
چگونه به قلعه مارماریس برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی قلعه مارماریس برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه مارماریس هستند؟

درباره قلعه مارماریس


یکی از بهترین مراکز فرهنگی مارماریس که با قدمت هزاران ساله خود تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، قلعه مارماریس است و با بازید از آن می توان اصالت شهر مارماریس را شناخت؛ قلعه ای که شکوه و عظمت دیوارهایش شما را به سفر در زمان می برد. از آنجایی که ترکیه یادگاری های زیادی از ادوار مختلف را در خود جای داده، چنین مکانی بهترین جا برای آشنایی با هنر گذشتگان، تاریخ این سرزمین و فرهنگ مردمانش است از این بازدید از این قلعه یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مارماریس است که نباید از دیدن آن غافل شد.

چرا بازدید از قلعه مارماریس پیشنهاد می شود؟


چون از بالای قلعه می توان چشم اندازهای معرکه ای از بندرگاه را تماشا کنید.
تا هنر ارزشمند گذشتگان را تحسین کنید.
در سایه معماری کم نظیرش می توانید سوژه های عکاسی نابی پیدا کنید.
در داخل قلعه گالری های متنوع هنری و تاریخی وجود دارد.
قلعه مارماریس

تاریخچه قلعه مارماریس


به گفته مورخان دیوارهای این قلعه حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند تا از شهر محافظت کنند. با استناد به این سخن، طرح اولیه قلعه توسط ایونی ها کلید خورده و بعد از آن بیش ترین تعمیرات و توسعه های قلعه در زمان سلطان سلیمان صورت گرفته است. روایتی است که می گوید سلطان سلیمان دستور داد تا معمار قلعه را حلق آویز کنند. چون بعد از اینکه دستور بازسازی و گسترش قلعه را داده بود، برای بازدید به قلعه رفت و وقتی دید قلعه به اندازه کافی باشکوه و باعظمت نیست به معمارش گفت تا بیش تر تلاش کند و راهی لشکرکشی شد ولی وقتی برگشت در کمال تعجب دید هنوز خواسته اش انجام نشده، پس دستور اعدام معمارش را صادر کرد و همچنین به خواست مادرش، دستور داد تا در مسیر منتهی به قلعه، کاروانسرایی بسازند. این کاروانسرا امروزه کاربری کافه تریا و سوغاتی فروشی دارد.
قلعه مارماریس بعد از دوران عثمانی، در سال ۱۹۱۳ و در طول جنگ جهانی اول زیر حملات آتش بار فرانسوی ها به شدت آسیب دید ولی بعد ها بازسازی شد و تا سال ۱۹۸۰ به اقامتگاه بومیان تبدیل شد. در سال ۱۹۸۳ این بنا به عنوان یک اثر باارزش ثبت شد و در نهایت وزارت بهداشت آن را تبدیل به موزه کرد. گفتنی است که در داخل قلعه ۱۸ خانه، یک آب انبار و یک چشمه وجود دارد.
قلعه مارماریس

در قلعه مارماریس از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟


داخل قلعه مارماریس از ۷ بخش یا حوزه داخلی تشکیل شده است؛ ۲ سالن باستان شناسی، یک سالن قوم نگاری و بقیه بخش ها شامل انواع گالری های هنری و مخازن هستند که ۳ بخش اول گنجینه های باارزشی تلقی می شوند. به غیر از این سالن ها، در بالای قلعه می توانید به تماشای چشم اندازهای زیبا بنشینید.
سالن باستان شناسی
این سالن عتیقه های گرانقدر ادوار مختلف را در خود جای داده که سنگینی تاریخ ۵ هزار ساله را به دوش می کشند. در سالن باستان شناسی سکه ها، خمره ها، شیشه آلات، زیورآلات و ظروف سفالی از دوره های هلنیستیک، بیزانس و روم به نمایش گذاشته شده است.
سالن قوم نگاری
صفحه دیگری از تاریخ در سالن قوم نگاری پیش روی شما قرار می گیرد که در آن سلاح ها، مبلمان، فرش، لوازم آشپزی مربوط به دوره عثمانی به نمایش گذاشته شده اند. در واقع اتاق هایی را می بینید که با اثاثیه مربوط به دوره عثمانی چیده شده اند. در کنار بازدید از این اشیاء ارزشمند می توانید اطلاعات مربوط به آن ها را در همان جا مطالعه کنید. حال که درباره این قلعه زیبا اطلاعات کافی به دست آوردید به یاد داشته باشید به هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما به مارماریس سفر کنید و از این قلعه زیبا و مناظر اطرافش دیدن کنید.
قلعه مارماریس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه مارماریس چه قدر است؟


قلعه مارماریس در تمام ایام سال پذیرای مهمانان خود است، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا عصر می توان به بازدید قلعه رفت ولی باید در نظر داشت که در ماه های سرد، ساعت کاری قلعه زودتر از معمول تمام می شود و دوشنبه ها (فقط زمستان) تعطیل است. ضمنا دکه های بلیط فروشی نیز نیم ساعت زودتر از پایان وقت، بسته می شوند. همانطور که انتظار می رود برای بازدید از قلعه مبلغی برای ورودی هر گردشگر در نظر گرفته شده است. بازدید از این قلعه کوچک زمان زیادی نمی برد و تقریبا در عرض ۱ تا ۲ ساعت می توانید به اندازه کافی از حضور در آن جا لذت ببرید.

فصل مناسب برای بازدید از قلعه مارماریس چه زمانی است؟


گردشگران شهر مارماریس را به عنوان شهر بهشتی ترکیه می شناسند. هم جواری با دریای مدیترانه و طبیعت سرسبز و کوه های استوار جلوه مسحورکننده ای به مارماریس داده است و این زیبایی ها در تابستان به اوج خود می رسند. قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما مارماریس باید بدانید که بهترین زمانِ سفر به مارماریس در روزهای اول تابستان و یا اواخر آن است تا از بالای قلعه، طبیعت خیره کننده اطرافش را نظاره گر باشید و هم از تفریحات آبی این شهر فریبنده بی‌بهره مند نمانید.
قلعه مارماریس

چگونه به قلعه مارماریس برویم؟


قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی داخل آن در نقطه مرتفعی از شهر تاریخی مارماریس واقع شده است. این قلعه بالای تپه های پشت ساحل مارماریس قرار دارد و باید با پای پیاده تا بالای تپه رفت. طی کردن این مسیر چندان سخت نیست و همین که پشت سر خود را نگاه کنید با منظره چشم نوازی مواجه می شوید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


بازار بزرگ مارماریس: ۳۰۰ متر
پارک ملی مارماریس: ۱.۸ کیلومتر
پارک آبی آکوا دریم: ۳.۴ کیلومتر
پارک دلفین: ۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قلعه مارماریس برای اقامت وجود دارند؟


هتل ۸ اودا مارماریس: ۵۰ متر
هتل سانست مارماریس: ۵۰ متر
هتل بگونویل مارماریس: ۲ کیلومتر
هتل جیهان تورک مارماریس: ۲.۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه مارماریس هستند؟


رستوران دده: ۲۰۰ متر
رستوران جان دویت: ۲۵۰ متر
رستوران ماهی نیل: ۲۵۰ متر
کافه رستوران اکتاپوس: ۳۰۰ متر
رستوران آشپز تایلان: ۱.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است