search
menu
ازمیر keyboard_arrow_down close

ازمیر

hotel
هتل های ازمیر ۱۰۹
restaurant
رستوران های ازمیر ۷

درباره ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه از نظر وسعت و از مقاصد گردشگری پرطرفدار مخصوصا بین ایرانیان است. ازمیر شهری ساحلی است که در کنار دریای اژه قرار گرفته است و علاوه بر ساحل زیبای دریای اژه و آب و هوای مطبوع آن، دارای موقعیت اقتصادی، صنعتی و علمی خاصی در کشور ترکیه است.
ازمیر که در کنار دریای اژه قرار گرفته، به عنوان شهری بندری، تاریخ طولانی دارد. از دوران باستان تا دوران تسلط هخامنشیان، یونانیان، رومیان و عثمانی‌ها، این شهر شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده و همین موضوع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوعی را در آن به یادگار گذاشته است.
قلعه کادیفکاله از مشهورترین آثار تاریخی ازمیر که از دوران رومیان به جا مانده است، مسجدها و مناره‌های دوران عثمانی و سازه‌های معاصری مثل ساختمان «آسانسور» از جمله جاذبه‌های شهر ازمیر است که در دوران معاصر ساخته شده‌ است.
البته نمی‌توان از جذابیت‌های ازمیر گفت و از ساحل دریای اژه چشم‌پوشی کرد. اسکله کوردون که در امتداد این ساحل پدید آمده است، یک منطقه زیبا و پرطرفدار در شهر ازمیر ترکیه است. سواحل ازمیر با ماسه‌هایی به رنگ‌های گوناگون مانند سفید و طلایی، همراه با رستوران‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی میزبان گردشگرانی هستند که می‌خواهند آفتاب، ورزش‌های آبی و تفریح در کنار دریا را در این شهر غربی ترکیه امتحان کنند.
مهمترین فرودگاه شهر ازمیر، فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر است که در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی ازمیر قرار گرفته است و به این شهر و شهرهای پیرامونی خدمات می‌دهد.
بهترین زمان برای مسافرت به شهر زیبای ازمیر، بهار و پاییزهای معتدل و مطبوع آن است. اما تابستان‌های ازمیر نسبتا گرم و مرطوب و زمستان‌های آن سرد و پربارش است.
شما نمی‌توانید به ازمیر سفر کنید و از رستوران‌های این شهر مخصوصا رستوران‌های غذای دریایی آن لذت نبرید. هر چند خوراک‌ها و شیرینی‌های محلی ترکیه‌ای یا قهوه‌های خوب و غذاهای بین‌المللی هم در این رستوران‌ها در اختیار شما هستند.
اما از دید خرید، ازمیر یک فرصت ویژه به شمار می‌رود. زیرا به عنوان یک شهر بندری، صنعتی و بازرگانی نسبتا پرجمعیت، دارای بازارها و اوت‌لت‌های متعدد و متنوع است. به همین دلیل، گزینه مناسبی برای خرید در کنار گردش و تفریح است.

دیدنی های ازمیر