search
menu

بازار ازمیر

[ پنهان کردن ]
درباره بازار کمرالتی ازمیر
چرا بازدید از بازار تاریخی کمرالتی پیشنهاد می شود؟
تاریخچه بازار کمرالتی ازمیر
معماری بازار کمرالتی ازمیر
محصولات بازار کمرالتی ازمیر
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به بازار کمرالتی ازمیر
بهترین زمان سفر
جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک بازار کمرالتی ازمیر
هتل های نزدیک بازار کمرالتی ازمیر
رستوران های نزدیک بازار کمرالتی ازمیر

درباره بازار کمرالتی ازمیر


ازمیر دارای مراکز خرید مدرن و زیبایی است اما در این میان می‌توانید بازار‌های سنتی متعددی را هم ببینید. بازار کمرالتی ازمیر یک بازار سنتی و تاریخی است که در میدان کوناک ازمیر تا آگورا واقع شده است. ازمیر یکی از شهر های توریستی است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. این منطقه همچنان یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق ازمیر به شمار می رود. بازار تاریخی کمرالتی اولین مکانی است که هنگام صحبت در مورد خرید در ازمیر به ذهن خطور می کند. در بازار کمرالتی ۱۵ هزار شغل در مساحتی ۵ کیلومتری گسترش یافته است و آن را به بزرگترین منطقه خرید فضای باز در جهان تبدیل کرده است. این بازار به قلب ازمیر شهرت دارد و میزبان زیادی از کارگاه ها و فروشگاهها و همچنین مساجد قدیمی ازمیر است. اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما و سفر به این شهر توریستی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما از این بازار تاریخی دیدن کنید.
بازار ازمیر

چرا بازدید از بازار تاریخی کمرالتی پیشنهاد می شود؟


با گشت و گذار در این بازار مشهور می توان فرهنگ عمومی ازمیر و ترکیه را مشاهده نمود.
بافت تاریخی زیبای بازار نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
بزرگترین مسجد شهر یعنی مسجد تاریخی حصار با قدمت ۴۰۰ سال در بازار کمرالتی واقع شده است.
برای خرید سوغاتی و از این نظر که می توان همه اجناس مورد نیاز خود را در این بازار یافت، گزینه بسیار مناسبی است.
قیمت محصولات در این بازار بسیار مناسب است.
بازار ازمیر

تاریخچه بازار کمرالتی ازمیر


کشور ترکیه یکی از مهمترین مناطق تجاری است که از زمان های قدیم تا کنون اهمیت خود را از دست نداده است. بازار کمرالتی در قرن هفدهم و طی سال های ۱۶۵۰ تا ۱۶۷۰ میلادی ساخته شد. این بازار یکی از مهم ترین نشانه های عثمانی ها در ازمیر به شمار می رود. بسیاری از بناهای تاریخی و قدیمی مانند حمام ترکی، حوض، کاروانسرا و مساجد در این بازار به چشم می خورد. همچنان با گذشت چندین قرن دارای جذابیت بسیاری است.
بازار ازمیر

معماری بازار کمرالتی ازمیر


بازار کمرالتی به صورت خیابانی کم عرض ساخته شده است و هر دو سمت خیابان پر از بوتیک، مغازه و خرده فروشی است. این بازار چندین ورودی نیز دارد که ورودی اصلی آن از سمت میدان کوناک و برج ساعت ازمیر است. بناهای تاریخی موجود در بازار کمرالتی ازمیر
مسجد حصار:
مسجد حصار با داشتن معماری اسلامی و دیوارهای دارای نقش و نگار متعلق به دوره عثمانی در این بازار قدیمی واقع شده است. مسجد حصار در قرن ۱۶ ساخته شده است. یک گنبد مرکزی بزرگ و ۸ ستون به همراه سه گنبد کوچکتر از شاخصه ‌های اصلی معماری این بنا هستند.
کاروانسرای قیزلرآقاسی خان:
این کاروانسرا از دیگر بناهای تاریخی و یک انبار مهمات جنگی بود که می توان آن را در این بازار دید. این بنا در سال ۱۷۴۴ توسط عثمانی ها ساخته شده است. امروزه این کاروانسرا سرپناه سوغاتی فروشی ‌هایی است که در کنار هم مشغول به کارند.
بازار ازمیر

محصولات بازار کمرالتی ازمیر


با گردش در بازار کمرالتی ازمیر می توانید سوغاتی های خوشمزه مانند انجیر خشک، آب نبات، شکلات، انواع ادویه جات، ترشی، مربا، مارمالاد و سایر مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات را تهیه کنید. هم چنین در این بازار سنتی مغازه های جواهر فروشی نیز وجود دارند که می توانید جواهرات منحصر به فردی را خریداری کنید. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا در بازار کمرالتی صنایع دستی، لباس، کفش، اسباب بازی ومارک های بین المللی نیز موجود هستند. هم چنین خرید و فروش وسایل چرمی و زیورآلات نیزدر این بازار بسیار رواج دارد. اگر بعد از گردش در بازار به دنبال مکانی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه‌ی داغ هستید، می توانید سری به کافه‌ های این بازار بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


ورود به بازار کمرالتی ازمیر رایگان بوده و بازار همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعد از ظهر باز است و شما می توانید از این بازار تاریخی دیدن نمایید. زمان پیشنهادی بازدید از بازار تاریخی کمرالتی ۲.۵-۳ ساعت است.
بازار ازمیر

نحوه دسترسی به بازار کمرالتی ازمیر


با مسیر های حمل ونقل عمومی به راحتی می توانید خود را به این بازار برسانید. شما می توانید با ۵ دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو کوناک و ایستگاه تراموای کوناک یا با پیاده روی از ایستگاه کشتی و واپور کوناک به این بازار قدیمی بروید. هم چنین اتوبوس هایی که در این مسیر قرار دارند، شما را به بازار کمرالتی می رسانند.

بهترین زمان سفر


بهترین زمان سفر به ازمیر بر اساس آب و هوا، ۱۹ مارس تا ۱۰ ژوئن (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۱۷سپتامبر تا ۲ دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک بازار کمرالتی ازمیر


میدان کوناک: ۲۷۰ متر
برج ساعت ازمیر: ۶۵۰ متر
بندر ازمیر: ۱.۷ کیلومتر
نمایشگاه ازمیر: ۱.۸ کیلومتر
موزه باستان شناسی ازمیر: ۲.۸ کیلومتر
شهر آکوا: ۱۱.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک بازار کمرالتی ازمیر


هتل اولد تاون لاگورا: ۴۰۰ متر
هتل کی: ۱.۵ کیلومتر
هتل هیلتون ازمیر: ۱.۶ کیلومتر
هتل بوتیک گراند کرنر: ۲.۱ کیلومتر
هتل پیانو ازمیر: ۲.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک بازار کمرالتی ازمیر


رستوران یولو آرت اند لانگ: ۲۶۰ متر
کافه رستوران کویتو: ۴۵۰ متر
رستوران سحر لوکانتاسی: ۴۵۰ متر
رستوران کمرالتی بالیک:۵۵۰ متر
رستوران کالیمرا: ۶۰۰ متر
رستوران بیزیم لوکانتا: ۶۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است