search
menu

۵ جایی که باید در پاموکاله ببینید تا به زیبایی های ترکیه پی ببرید

[ پنهان کردن ]
۱- تراس های سفید تراورتن
۲- شهر باستانی هیراپولیس
۳-چشمه های آب گرم پاموکاله
۴- تراورتن پاموکاله
۵- پارک طبیعی پاموکاله
اگر به زیبایی و شگفتی جهان و مکان های تاریخی و قدیمی علاقه دارید دیدن پاموکاله ترکیه را از دست ندهید. این منظره همانند به تصویر کشده شدن رویاهای شماست. پاموکاله با حوضچه های پلکانی و آب های کریستالی که دارای خواص درمانی است یکی از میراث بزرگ طبیعی است . پاموکاله یکی از مهمترین مقاصد گردشکری است که به ثبت سازمان یونسکو هم رسیده است.
این منطقه‌ی شگفت انگیز در جنوب غربی دریای اژه ی است که ۱۹ کیلومتر با ایالت دنیزلی و به طور کلی ۶۲۰ کیلومتر از استانبول فاصله دارد. اگر به رانندگی کردن علاقه دارید میتوانید طی مدت دو ساعت و نیم رانندگی از کوش آداسی که نزدیک افساس (Ephesus) قرار دارد به این منطقه ی خارق العاده برسید.

۵ مکانی که باید در پاموکاله از آن دیدن کنید

۱- تراس های سفید تراورتن


۵ جایی که باید در پاموکاله ببینید تا به زیبایی های ترکیه پی ببرید
پاموکاله در ترکی به معنای قلعه ی پنبه ای است و علت این نام گذاری وجود آهک به جا مانده از جوشیدن آب های چشمه توسط گرمایی زمین است که این منطقه را همانند کاخ پنبه ای درد میان فضای سبز اطراف کرده است.
بهترین زمان برای دیدن از این منطقه بین ماه های ژوئن و اوت است. اما اگر گرمای زیاد شما را اذیت میکند میتوانید در فصل پاییز به پاموکاله سفر کنید در حوضچه های درخشان تراورتن که از رسوب کلسیم سخت شده اند کاووش کنید و از پریدن در آب های کریستالی این منطقه فرازمینی لذت ببرید. آب های های معدنی این حوضچه های سفید علاوه بر اینکه آشامیدنی است ، به دلیل وجود مواد معدنی مانند کلسیم،سولفات منیزیم و بی کربنات، خواص درمانی زیادی نیز دارد. حتی گفته می شود کسانی که از سنگ کلیه، روماتیسم، بیماری های پوستی و چشم،فشارخون بالا و مشکلات تغذیه و گوارشی رنج میبرند بسیار مفید است. برای عکاسی در این منطقه نیاز ی به فیلترهای اینستاگرام ندارید!

۲- شهر باستانی هیراپولیس


۵ جایی که باید در پاموکاله ببینید تا به زیبایی های ترکیه پی ببرید
قبل از اینکه به استخر بزرگی که به استخر آرزوها معروف است و بر روی قله ی رودخانه ی پاموکاله قرار دارد بروید نگاهی به ویرانه هایی که از شهر باستانی و تاریخی بیاندازید که در سال ۱۹۰ قبل از میلاد کشف شده است که به دلیل خاصیت آب این منطقه برای درمان دردها مقدس بوده . اگرچه این مکان توسط دو زمین لرزه بزرگ تخریب شده و تنها ویرانه هایی از آن باقی مانده اما هنوز هم از مهمترین ومعروف ترین جاذبه های توریستی در بین گردشگران محسوب میشود. تنها خرابه هایی از قلعه، کلیسای بیزانتین، گورستان(Necropolis)، دیوارهای شهر و ستون ها از منطقه باستانی باقیمانده است. که برخلاف چشمه و حوضچه های آب معدنی کمتر مورد توجه قرار میگیرد. هر چه قدر که از پله های این آمفی تئاتر بزرگ بالا میروید مناظر زیباتری می توانید ثبت کنید میتوانید برروی صندلی های این تئاتر بشینید .

۳-چشمه های آب گرم پاموکاله


۵ جایی که باید در پاموکاله ببینید تا به زیبایی های ترکیه پی ببرید
بعد از دیدن حوضچه های پلکانی و بازدید از ویرانه های شهر باستانی هیراپولیس، وقت آن است که عضلات خسته ی خود را همانند رومیان باستان در استخر کلئوپاترا آرام کنید. از بهتری قسمت این استخر شنا کردن کنارستون های باستانی و سنگ های مرمر است.
هزینه ی این استخر کمی زیاد است برای همین مطمئن شوید که با شنا در این استخر لذت سفر خود را کامل میکنید.

۴- تراورتن پاموکاله


دیدن این منطقه زیر پرتوهای طلایی آفتاب به قدری زیباست که این منظره را برای شما فراموش نشدنی می کند. اما قطعا دیدن این منطقه هنگام غروب آفتاب جزء تجربه های تکرار نشدنی زندگیتان است که نباید از دست بدهید.

۵- پارک طبیعی پاموکاله


۵ جایی که باید در پاموکاله ببینید تا به زیبایی های ترکیه پی ببرید
اگر یکیا دوساعت وقت اضافه آوردید و به پارک طبیعی پاموکاله رفتید خانواده های ترکی زیادی را خواهید دید که آنجا حضور دارند که رفتار بسیار دوستانه ای دارند و از توریست های این منطقه به گرمی استقبال می کنند. این پارک یه مکان عالی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستانتان است.
کافه ای در نزدیکی این مکان قرار دارد میتوانید مدتی را در این کافه استراحت کنید و خودتان را به یک نوشیدنی دعوت کنید. این کافه یکی از مکان هایی معروف برای برگذاری مراسم عروسی است و اگر خوش شانس باشید می توانید شاهد عروس و داماد های زیادی باشید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است