search
menu

کادیفکاله

[ پنهان کردن ]
چند توصیه گردشگری درباره کادیفکاله
کادیفکاله یا قلعه کادیفه (Kadifekale) یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور ازمیر ترکیه است. قلعه کادیفه بر اساس روایت‌های تاریخی در زمان اسکندر مقدونی ساخته شده است. اما امروزه از دوران یونانی آن اثر چشمگیری به جا نمانده است و بیشترین آثار به جا مانده در آن به دوران تسلط رومیان در این منطقه بازمی‌گردد. ازمیر از غربی‌ترین شهرهای ترکیه است که در ساحل دریای اژه و در کنار خلیج دریای اژه قرار گرفته است.
کادیفکاله بر فراز یک تپه قرار گرفته است و همین موجب شده به عنوان یک مقصد برای پیاده‌روی و هایکینگ شناخته شود. کادیفکاله به سبب تنها ۲ کیلومتر فاصله از ساحل، دارای چشم‌اندازی ویژه بر خلیج ازمیر است.
کادیفکاله که به نظر می‌رسد در حوالی سده چهارم پیش از میلاد توسط یکی از سرداران یونانی اسکندر مقدونی برای محافظت از سواحل این منطقه ساخته شده، با نام «پاگوس» شناخته می‌شده است. توسعه‌دهندگان بعدی این دژ دفاعی و نظامی، رومی‌ها و سپس بیزانسی‌ها بودند.
کادیفکاله

چند توصیه گردشگری درباره کادیفکاله


گردشگران در این نقطه می‌توانند چشم‌اندازی ویژه از شهر و دریا را ببینند و همین موضوع موجب جذابیت ویژه کادیفکاله شده است. برخی از گردشگران به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که شب‌ها به آن بروند و شهر نورانی ازمیر را از ارتفاع کادیفکاله تماشا کنند. هر چند به سبب قرار گرفتن آن در حاشیه شهر درباره امنیت آن هشدارهایی هم وجود دارد و توصیه شده به تنهایی و در شب به این مکان تاریخی نروید.
همچنین برخی از گردشگرانی که به این منطقه رفته‌اند، جذابیت آن را به سبب آنکه تنها بخش‌هایی از دیوارهای قدیمی مجموعه به جا مانده است کم ارزیابی کرده‌اند. پس به نظر می‌رسد کادیفکاله برای کسانی که چشم‌انداز شهر ازمیر، پیاده‌روی سریع و مکان‌های تاریخی برایشان جذابیت ویژه دارد مناسب است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است