search
menu

جاهای دیدنی ازمیر

[ پنهان کردن ]
درباره شهر ازمیر
بازار کمرالتی
موزه تاریخ و هنر ازمیر
موزه و شهر باستانی آگورا
کلیسای سنت پولیکارپ
بازار کیزلارگاشی هانی
مسجد حصار
قلعه کادیفکاله
موزه آتاترک
برج ساعت کناک
میدان کناک
آسانسور
پاموک کاله یا پاموکاله
تئاتر هیراپولیس
کوه سیپیلوس
پارک آبی ازمیر
شهر باستانی افه سوس یا افسوس
باغ وحش ازمیر
موزه‌ کی
موزه باستان شناسی ازمیر
ساحل ایلیچا
شیرینجه
ساحل چشمه
اسکله کوردون
پیرلانتا پلاژ
شهر ازمیر یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است که در ردیف سوم بعد از شهرهای استانبول و آنکارا قرار دارد. شهر ازمیر در بخش غربی ترکیه واقع شده است و یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی برای توریست ها به شمار می رود. شهر ازمیر با جذابیت های خود به قدری زیبا و چشمگیر است که در طول سال مملو از توریست‌ ها، مسافران و گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می کنند. جاهای دیدنی ازمیر مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی، مساجد، مکان‌های تفریحی و پارک‌های زیبا هستند. شما در شهر ازمیر ترکیه می‌توانید جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و جاذبه های گردشگری را در کنار هم تجربه کنید. در این مقاله می خواهیم جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر ازمیر را برایتان معرفی کنیم.

درباره شهر ازمیر


شهر ازمیر ترکیه با موقعیت جغرافیایی خاص و ممتاز خود درمیان شهرهای ترکیه شهرت دارد، همچنین این شهر در زمینه صنعت و تجارت دریایی نیز سابقه ای طولانی دارد. شهر ازمیر دارای با جنگل‌ های زیتون، شهربازی ها، ساحل زیبا با آب زلال و شفاف، آب‌ های معدنی و مراکز خرید در کنار هم وضعیت منحصر بفردی ایجاد کرده است. شهر ازمیر بعد از استانبول و آنکارا مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تجاری و صنعتی و علمی و فنی است. برای دسترسی آسان به شهر ازمیر ترکیه می توانید با خرید بلیط هواپیما به فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرز پرواز کنید و بقیه مسیر را تا مرکز شهر با اتومبیل های موجود در فرودگاه طی کنید.

بازار کمرالتی


یکی از مهمترین مراکز خرید ازمیر که از جاهای دیدنی ازمیر هم به شمار می‌رود، بازار کمرالتی ازمیر Kemeralti Çarşısı است. بازار کمرالتی از میدان کناک شروع شده و تا محله تاریخی اگورا ادامه پیدا می‌کند. این بازار تاریخی به سده ۱۷ میلادی برمی‌گردد. بازار کمرالتی انواع مغازه، کارگاه صنایع دستی، کافه، رستوران، مسجد و کنیسه را در خود جای داده است. پرسه زدن در دالان‌های رنگارنگ و شلوغ این بازار، ازمیر واقعی را به شما نمایش می‌دهد. همین‌طور می‌توانید در کافه‌های آن، قهوه سنتی ترکیه‌ای را هم امتحان کنید.
کمرالتی نام بازار تاریخی شهر ازمیر است که در شلوغ ترین جای ازمیر قرار دارد. قدمت بازار کمرالتی به قرن ۱۷ و دوره‌ عثمانی برمی گردد و این بازار در مسیر میدان کناک تا آگورا قرار دارد و محلی برای خرید وسایل زینتی است، همچنین دارای کافه‌ و مسجد است. با اینکه در تمام شهر های دنیا مراکز خرید نوین زیادی وجود دارند، اما مراکز خرید سنتی بسیار لذت بخش تر هستند. بازار کمرالتی هنوز هم رنگ و بوی قدیم را دارد و در منطقه ای پر رفت و آمد از شهر قرار گرفته است. در رستوران این منطقه نیز می توانید غذاهای دریایی و محلی نوش جان کنید. حتی از بازار کمرالتی می توانید سوغاتی و یادگاری های سنتی خریداری کنید.

موزه تاریخ و هنر ازمیر


هر ساله صدها گردشگر از موزه تاریخ و هنر ازمیر به عنوان یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی ازمیر بازدید می‌کنند. در این موزه که یکی از غنی‌ترین موزه‌های ترکیه است، اشیای باستانی از دوران باستان تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده است. اشیای این موزه از سده ۷ پیش از میلاد با سکه‌های دوران یونان باستان تا مجسمه‌های خدایان رومی را دربرمی‌گیرد.

موزه و شهر باستانی آگورا


شهر باستانی آگورا در سده چهارم پیش از میلاد ساخته شد و سال‌ها بعد در یک زلزله از بین رفت. مارکوس اورلیوس امپراتور رومی این شهر را بازسازی کرد. طاق‌ها، تالارها و ساختمان‌های بازمانده این شهر، گردشگران زیادی را جذب این محوطه باستانی می‌کند. آگورا که از باستانی‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است، هنوز مورد مطالعه و کاوش باستان‌شناسان است.
موزه آگورا Agora Open Air Museum محوطه ای روباز است که شامل آثار باقیمانده از دوران رومی‌ ها و یونانیان باستان است و به عنوان مکانی برای تجمعات و بازار استفاده می شده است. در اصل، این موزه به بخشی از بافت تاریخی ازمیر تبدیل شده و اصطلاح آگورا به موزه های روباز و بدون سقف اشاره دارد. در موزه آگورای ازمیر ستون‌ های معروف و باشکوهی از معماری رومیان را خواهید دید که بسیار جذاب هستند. موزه آگورا نیز در منطقه کناک و محله نمازگاه ازمیر واقع شده است. در این منطقه طاق‌ های سنگی و آب انبارها دارای قدمتی 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح دارند.
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر
جاهای دیدنی ازمیر

کلیسای سنت پولیکارپ


کلیسای سنت سولیکارپ در میان جاهای دیدنی ازمیر قدیمی‌ترین مرکز مذهبی مسیحیان کاتولیک در ازمیر به شمار می‌رود. این کلیسا یک بار آتش گرفته و باز بازسازی و بخش‌های دیگری به آن افزوده شده است. اسم کلیسا برگرفته از نام یکی از مسیحیان نخستین است که توسط امپراتوری روم سوزانده شدند. یکی از جاذبه های تاریخی شهر ازمیر، کلیسای کاتولیک سنت پلی‎‌ کارپ Saint Polycarp Church است. این کلیسای زیبا در قرن ۱۷ ام بنا شده و اکنون نیز بعد از گذشت چندین سال همچنان کاربری خود را دارد؛ حتی در سال ۱۹۲۲ از آتش سوزی عظیم نجات پیدا کرده است.
دیوارهای این کلیسا با نقاشی‌ های دیواری پر شده اند که در قرن ۱۹ میلادی توسط معماری به نام ریموند چارلز پِره دوباره مورد بازسازی قرار گرفته است. در هنگام بازدید از این کلیسای زیبا لوسترهای شمعی زیادی خواهید دید که نور و رنگ بی‌نظیری به فضای این کلیسا بخشیده اند. موقعیت این کلیسای بی نظیر در میدان چانکایا در مرکز شهر ازمیر است که همین مورد از دلایل بااهمیت بودن کلیسا به شمار می رود. راه دسترسی به کلیسای سنت پلی کارپ بسیار آسان است و از طریق انواع وسایل نقلیه می توانید دسترسی داشته باشید.
جاهای دیدنی ازمیر

بازار کیزلارگاشی هانی


انبار تاریخی کیزلارگاشی یک بنای دوره امپراتوری عثمانی است که بازسازی شده است. این مکان که پیش از این به عنوان کاروانسرا استفاده می‌شده است، همه کالاهایی که در طول جاده ابریشم خرید و فروش می‌شوند را در خود دارد.

مسجد حصار


کشور ترکیه دارای مساجد زیاد و زیبایی است که در همه شهرهای این کشور به چشم می خورند. همه مساجد این کشور زیبا و جذاب هستند و مسجد حصار ازمیر نیز یکی از مساجد است که جزو کهن ترین و عظیم‌ ترین مساجد ترکیه به شمار می رود که قدمت ساخت آن به قرن ۱۶ میلادی بر می گردد و هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی می شود. مسجد حصار ازمیر در محله کناک واقع شده است و شامل آثار دوران اسلام عثمانی است که دارای یک گنبد اصلی و بزرگ در مرکز و هشت ستون بزرگ در اطراف است و سه گنبد کوچکتر نیز در بخش شمالی گنبد اصلی وجود دارند. یکی از جاهای دیدنی ازمیر با فضایی مذهبی، مسجد حصار است که با قهوه‌خانه‌های سنتی احاطه شده است. ورودی آن با نمادهای آبی و طلایی طراحی شده و گنبد ساده آن کمتر مانند دیگر مساجد ترکیه در دوره عثمانی سبک شرقی دارد.

قلعه کادیفکاله


یکی از جاهای دیدنی ازمیر که به دوران‌های تاریخی ازمیر بازمی‌گردد، قلعه و دژ کادیفکاله اKadifekale ست. بر اساس داستان‌ها، این قلعه در قرن چهارم، اسکندر مقدونی این قلعه را به عنوان محافظ شهر سمورنا انتخاب کرد. از دوران یونانی آن چیزی به جا نمانده است. اما آثاری از یک آمفی تئاتر دوران امپراتوری روم را می‌توان در آن دید. یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر ازمیر قلعه کدیفه کاله نام دارد که با نام قلعه پاگوس نیز شناخته می شود. قدمت این قلعه باستانی به دوران یونان باستان یعنی سده سوم پیش از میلاد بر می گردد که در زمان امپراطوری عثمانی‌ ها، یونان و رم دچار تحولات زیادی شده است و در زمان های گذشته از دژهای این قلعه به عنوان نگهبانی دائم از شهر ازمیر و دریای اژه استفاده می شده است. ارتفاع این قلعه ۱۸۶ متر است و در دو کیلومتری خط ساحلی قرار دارد که از بالای برج کدیفکاله نمای خارق‌ العاده‌ ای از شهر ازمیر را تماشا خواهید کرد و این اثر جزو بی نظیرترین مکان های ازمیر به حساب می آید. علاوه بر موارد ذکر شده، بر روی دیوارهای این قلعه آثار معماری و مجسمه های قدیمی قابل مشاهده است.

موزه آتاترک


در حوالی سال ۱۸۸۰ میلادی، این خانه سفیدرنگ به عنوان خانه یک تاجر فرش ساخته شد. پس از مجموعه‌ای از حوادث سیاسی، این خانه به عنوان محل اقامت فرماندهان نظامی و بعدها محل سوکنت موقت آتاترک استفاده شد. اکنون موزه آتاترک Ataturk Museum به عنوان یکی از جاهای دیدنی ازمیر محل نمایش لوازم و وسایل شخصی و یادگارهای پایه‌گذار ترکیه مدرن است. این موزه در منطقه گوندوگدو و محله السنکاک واقع شده است.
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر
جاهای دیدنی ازمیر

برج ساعت کناک


یکی از نشانه‌های شهر ازمیر که اکنون یکی از جاهای دیدنی ازمیر هم به شمار می‌رود، برج ساعت میدان کناک ازمیر Izmir Clock Tower است. برج ساعت یکی از معروف‌ ترین جاهای دیدنی ازمیر است که با نام دیگر ساعت کولسی در میدان کناک ازمیر واقع شده است. این برج مشهور در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط معماری فرانسوی برای گرامیداشت ۲۵ امین سالگرد تاج‌ گذاری عبد‌الحمید دوم ساخته شده است و دارای ارتفاعی ۲۵ متری با نمای سنتی است. ساعت این برج هدیه ای از امپراطوری آلمان ویلهم دوم است و به دلیل ارتفاع ۲۵ متری برج ساعت از همه نقاط شهر دیده می شود. بازدید از این جاذبه رایگان است و به زمان کمتر از یک ساعت نیاز دارید.
جاهای دیدنی ازمیر

میدان کناک


مشهورترین میدان در شهر ازمیر، میدان کناک Konak Square نام دارد و دارای جاذبه های مانند برج ساعت، مسجد یالی و بازار کمرالتی است. میدان کناک، میدان اصلی شهر ازمیر است که گردشگرانی این شهر بدون شک از این میدان بازدید می کنند و از این طریق به جاذبه های دیدنی دیگر دسترسی دارند. میدان کناک به نوعی نماد شهر ازمیر ترکیه است و برای خرید با گشت و گذار در میان گردشگران محبوبیت خاصی دارد. البته بیشترین شهرت میدان کناک ازمیر به دلیل وجود برج ساعت است. همچنین در رستوران‌ های این میدان می توانید غذاهای اصیل ترکیه‌ را تجربه کنید.

آسانسور


یکی از مشهورترین و متفاوت‌ترین جاهای دیدنی ازمیر برج و بالابر یا «آسانسور» Asansor است. این سازه توسط بانکدار یهودی نسیم بایراکلیگلو ساخته شد. این برج یکی از بهترین چشم‌اندازهای ازمیر را به شما می‌دهد. شاید نام این جاذبه عجیب به نظر برسد، اما درست شنیده اید؛ در هنگام بازدید از برج ساعت ازمیر می توانید ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید و آسانسور را تماشا کنید. این بنای زیبا در سال ۱۹۰۷ میلادی ساخته شده است و با فضای دل‌ انگیز همراه با منظره‌ ای همه گردشگران را به سوی جذب می کند. در بالای برج آسانسور ازمیر نیز کافه ای زیبا وجود دارد که می توانید غذا و نوشیدنی‌ های متنوعی سفارش دهید. این بنای تاریخی صرفا برای راحتی در رفت و آمد مردم ساخته شده بود، زیرا شهر ازمیر در سربالایی قرار دارد و به راحتی به مناطق مختلف شهر دسترسی داشتند. بنای آسانسور چندی پیش مورد بازسازی قرار گرفت.
ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۱۲ شب

پاموک کاله یا پاموکاله


مکانی در جنوب غربی ترکیه به نام پاموک کاله Pamukkale یا هیراپولیس که نام شهری قدیمی در کنار رود لایکوس متعلق به امپراطوری روم شرقی بوده است و بقایای آن دوران در بالای قلعه سفید رنگی به چشم می خورند؛ همچنین تعداد زیادی چشمه‌ آبگرم در پاموک کاله وجود دارند. پاموکاله مجموعه ای از چشمه‌ های پلکانی آبگرم است و با سنگ‌ های سفید و آبی جلوه بسیار زیبایی به این منطقه بخشیده اند. حتی اگر دوست نداشته باشید وارد آب های چشمه آبگرم شوید، فقط تماشای این چشمه ها نیز خالی از لطف نیست. واژه پاموک کاله در زبان ترکیه‌ای به معنای قلعه پنبه ای است و دلیل این نامگذاری به خاطر وجود آهک از جوشیدن آب های چشمه است. منطقه پاموک کاله در فصل بهار یکی از بی نظیرترین های ازمیر محسوب می شود. یکی از جاذبه‌ های مهم شهر پاموک کاله وجود آبگرم کربنات داری است که در جذب گردشگران تاثیر زیادی دارد و این جاذبه یکی از آثار تمدن رومی به جای مانده از دوران باستان است.
آبگرم پاموک کاله دارای قدمت ۲۰۰ ساله ای است که در این آبگرم می توانید شنا کنید و لذت ببرید. خبر جالب دیگری در مورد منطقه پاموک کاله وجود موزه ای زیبا در همین شهر است که نمونه‌ هایی از آثار تاریخی و کشف شده از شهر‌های کاریا، پیسیدیا و لیدیا برای بازدید عموم وجود دارند. این منطقه شگفت انگیز دارای تراس های سفیدرنگی است که در زیر نور طلایی آفتاب می درخشند و این منطقه در هنگام غروب آفتاب جزو تجربه های بی نظیر در زندگیتان خواهد بود. برای دسترسی به پاموک کاله باید در ابتدا به شهر دنیزلی بروید و سپس به منطقه دریای اژه و رودخانه مندرس برسید.

تئاتر هیراپولیس


بر روی ویرانه‎‌ های هیراپولیس تئاتر با شکوهی وجود دارد که این تئاتر به سبک تئاترهای یونان باستان ساخته شده است. تئاتر Hierapolis Theater ۲۰۰ سال قبل از میلاد دارای ظرفیت ۲۰ هزار نفری بوده است که در زلزله قرن هفتم دچار تخریب گسترده ای شده است ولی در سال ها ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ میلادی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. با این حال، امروزه از این مکان فقط ۳۰ ستون به حالت ویرانه باقی مانده است.
جاهای دیدنی ازمیر

کوه سیپیلوس


یکی از بی نظیرترین جاذبه های ازمیر کوه سیپیلوس Sipylus Mountain است. این کوه با ارتفاع ۱۵۱۳ متر در افسانه‌ ها و تاریخ منطقه نقش اصلی را ایفا کرده است. قسمتی از این کوه به‌ صورت صخره‌ ای بوده که به شکل زنی در حال گریه کردن به نیوبه معروف است. در افسانه‌ های یونان باستان، نیوبه به دختر تانتالوس معروف است. کوه سیپیلوس در واقع سنگ نوشته‌ ای تاریخی است و برای کسانی که به طبیعت علاقه مند هستند بسیار جالب و هیجان‌انگیز به نظر می رسد. در این کوه زیبا چندین اقامتگاه‌، جان پناه و رستوران‌ برای طبیعت‌ گردان و گردشگران ایجاد شده است.

پارک آبی ازمیر


یکی از تفریحات شهر ازمیر پارک آبی بزرگی است که گومولدور یالی کستل یل Aqua City نام دارد و حدودا ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. یکی از عالی ترین جاذبه های گردشگری در شهر ازمیر همین پارک آبی است که دارای بخش‌های مختلفی است و اکثر گردشگران و توریست‌ ها از این مکان راضی هستند و در سفرهای بعدی شان نیز برنامه بازدید و تفریح در این پارک آبی را دارند. ورزش ها و سرگرمی هایی در پارک آبی ازمیر می توانید تجربه کنید که عبارتند از سیاه چال آبی، جکوزی های بزرگ، استخرهای بزرگ و قایق سواری و دلفیناریوم است که برای تمام سنین از پیر تا جوان لذتبخش است.
ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸ شب

شهر باستانی افه سوس یا افسوس


شهر باستانی افه سوس یا افسوس، از بقایای تمدن یونان است که با معماری فوق العاده و زیبای خود همگان را به سوی خود جذب می کند. افه سوس Ephesus جزو شهرهای روم باستان بود که از بازمانده‌ های این شهر باستانی می توان به معبد آرتمیس اشاره کرد. همچنین معبد آرتمیس جزو هفت شگفتی جهان باستان است و شامل چندین بخش متفاوت مانند کتابخانه سلسوس، غار هفت خوابه ها، تئاتر، کلیسای مریم، خانه‌ باکره، مسجد ایزابی، باسیلیکای سنت جان و معبد هادریان است. بازدیدکنندگان شهر افه سوس علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ دارند و در این مکان به بیش از چهارصد سال پیش از میلاد مسیح و دوران نوسنگی می رسند. شهر باستانی افه سوس یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی ازمیر به شمار می رود که در هفتاد کیلومتری جنوب ازمیر و در شهرک سلجوق است.
جاهای دیدنی ازمیر

باغ وحش ازمیر


باغ وحش شهر ازمیر Izmir Wildlife Park در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نوع جانور در ۱۲۸ محوطه در این باغ وحش زندگی می ‌کنند. گردشگران می توانند علاوه بر تماشای حیوانات به آن ها نزدیک شده و لمسشان کنند. در باغ وحش ازمیر می توانید حیواناتی مانند فیل آسیایی، شیر، ببر، گربه وحشی، خرس، کفتار، میمون و... را از نزدیک تماشا کنید. همچنین می توانید در این این پارک قدم زده و از طبیعت و فضای سبز آن لذت ببرید یا در محوطه باغ وحش دوچرخه سواری کنید. علاوه بر موارد گفته شده می توانید در فروشگاه‌ های موجود سوغاتی خریداری کنند. برای دسترسی به این باغ وحش می توانید با استفاده از اتوبوس شماره ۷۷۷ از بندر کارشی کایا بروید.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

موزه‌ کی


موزه ای زیبا در شهر ازمیر قرار دارد که محلی برای نمایش ماشین‌ های قدیمی است. موزه کی KEY MUSEUM Bag با اینکه از ظاهر شبیه به کارخانه است اما در داخل این موزه به کلکسیونی فوق العاده وجود دارد و حدودا ۱۳۰ اتومبیل بسیار زیبای قدیمی در این موزه قرار دارند. قدیمی ترین اتومبیل به سال ۱۸۰۰ میلادی بر می گردد. همه اتومبیل ها و قطعات از سراسر جهان جمع آوری شده اند، همچنین علاوه بر اتومبیل ها می توانید ۴۰ موتور سیکلت لوکس را نیز تماشا کنید.
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر

موزه باستان شناسی ازمیر


موزه باستان شناسی شهر ازمیر Archeology Museum Izmir یکی از بهترین موزه‌ های شهر محسوب می شود. بازدید از این موزه به همه علاقه مندان تاریخ و فرهنگ پیشنهاد می شود. در این موزه، اشیا و لوازم قدیمی مشاهده خواهید کرد که از اطراف خلیج ازمیر کشف شده اند. موزه باستان شناسی در سال ۱۹۲۴ افتتاح گردیده و از آن موقع به عنوان زیباترین جاذبه گردشگری ازمیر شناخته شده است. بسیاری از گنجینه‌ های موجود در این موزه به عنوان یادگاری از عصر برنز هستند.
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر

ساحل ایلیچا


ساحل ایلیچا Ilica ساحلی ۲ کیلومتری سفید در کنار حمام‌ های لجن است که دارای امکانات تفریحی زیادی است تا اوقات خوشی را در این ساحل تجربه کنید. ساحل ایلیچا در فصل بهار معروف است و حمام های لجن نیز در این منطقه شهرت دارند که برایتان تجربه ای متفاوت خواهد بود. در ساحل ایلیچا موج سواری، پاراگلایدر سواری، کایت سواری و چتربازی دایر است.
جاهای دیدنی ازمیر

شیرینجه


روستای شیرینجه Shirince، روستایی زیبا با فضایی سنتی و خانه های زیبای سفید رنگ و سقف های سفالی است. در این روستای زیبا می توانید نوشیدنی‌ های متنوع و خوشمزه ای را امتحان کنید که مطمئنا از طعمشان سیر نخواهید شد. در روستای شیرینجه به مراتع و تاکستان‌ های معروفی دسترسی خواهید داشت و با قدم زدن در خیابان های این منطقه به معنای واقعی لذت را تجربه خواهید کرد. روستای شیرینجه به افه سوس نزدیک است، پیشنهاد می ‌کنیم هردو مقصد را در یک روز بازدید کنید، در ادامه به معرفی شهر افه سوس می پردازیم.

ساحل چشمه


ساحل چشمه cheshme به عنوان ساحلی ماسه ای یکی از معروف ترین نقاط ازمیر در تابستان است که با مرکز شهر حدودا ۱ ساعت فاصله دارد. زمانی که هوای شهر ازمیر گرم شود، خیلی ها به سمت ساحل روانه می‌ شوند و ساحل چشمه نیز یکی از بهترین تجربه ها برایتان خواهد بود.

اسکله کوردون


یکی از جاهای دیدنی ازمیر که نماد بارز این شهر هم به شمار می‌رود، اسکله کوردون است که از میدان جمهوریت تا میدان کوناک کشیده شده است. این مسیر جذاب در میانه خشکی و آب با مسیرهای دوچرخه‌سواری، فضای سبز و کافه‌ها پوشیده شده است. چند موزه و مرکز تاریخی و گردشگری ازمیر نیز در این محدوده قرار دارد.
جاهای دیدنی ازمیر

پیرلانتا پلاژ


یکی از بهترین ساحل های شهر ازمیر پیر لانتا Pirlanta نام دارد که محل مناسبی برای موج‌ سواری است. نام این ساحل از ماسه‌ های درخشان خود گرفته شده است. گردشگرانی که به کایت سواری و موج سواری علاقه دارند، در این ساحل گرد هم می‌آیند. همچنین چندین رستوران لوکس در این ساحل به چشم می خورد که بهتر است خودتان را به خوردن غذای خوشمزه مهمان کنید. نکته دیگر در مورد این ساحل اینست که باید ۲۵۰ متر روی ماسه ها راه بروید تا به آب دریا برسید، به همین جهات عرض ساحل برای استراحت مناسب است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است