search
menu

سواحل ازمیر

[ پنهان کردن ]
بهترین زمان برای رفتن به سواحل ازمیر کی است؟
ساحل فوکا
ساحل دیکیلی
ساحل چشمه
ساحل پیرلانتا
ساحل آنتینکوم
ساحل لیکا
سواحل ازمیر در کنار دریای اژه از جمله اهداف و مقاصد مهم گردشگری ترکیه است. شما در ساحل های ازمیر می‌توانید آفتاب بگیرید، در آب گرم و کم عمق آن یا ساحل ماسه‌ای آن قدم بزنید و حتی در چشمه‌های درمانی حوالی آن، به درمان سنتی بپردازید. در این نوشته با برخی از مهمترین سواحل ازمیر آشنا می‌شویم:

بهترین زمان برای رفتن به سواحل ازمیر کی است؟


هوای گرم و شرجی سواحل ازمیر در تابستان موجب می‌شود اقامت در هتلی با تهویه مطبوع و کولر ضروری باشد. وگرنه شب‌ها خوابتان نمی‌برد! هر چند باد خنکی که از سمت دریا می‌آید هوا را کمی خنک می‌کند، اما باز هم کافی نیست. در مقابل زمستان‌های ازمیر هم همراه با باران‌های طولانی و بادهای سرد از سمت دریا است. به همین دلیل میانه‌های بهار یعنی از آوریل تا میانه ژوئن بهترین زمان برای سفر به سواحل ازمیر است. همچنین در فصل پاییز و از میانه سپتامبر تا اکتبر هم به عنوان گزینه دوم مناسب است. ولی روزها کوتاه است و احتمال بارش باران هم زیاد است.

ساحل فوکا


ساحل فوکا Foca در چند کیلومتری شمال شهر ازمیر خط ساحلی ازمیر با شمار زیادی از قایق‌های کوچک محاصره شده است. ساحل‌های عمومی این منطقه کم تعدادند و در فصل تابستان با شمار بسیار زیاد گردشگران رو به رو هستند. اما هتل ها و اقامتگاه‌هایی هستند که با ورودیه کمی می‌توانید از ساحل خصوصی آنها استفاده کنید. اگر بخواهید در آب‌های این ساحل قایق‌سواری کنید، قایق قایق‌رانان محلی را می‌توانید کرایه کنید. در این منطقه نوعی خوک دریایی کمیاب هم زندگی می‌کند که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید آنها را ببینید.
سواحل ازمیر

ساحل دیکیلی


در بخش دیگری از خط ساحلی دریای اژه، ساحل دیکیلی یکی دیگر از سواحل ازمیر قرار دارد. هر چند حاشیه این منطقه با هتل‌ها و ویلاهای ساحلی و مراکز تفریحی پوشیده شده، اما مرکز شهر خیابان‌های سنگ فرش شده، رستوران‌های غذاهای دریایی خانوادگی، بار و فروشگاه‌های کوچک دارد. در ساحل‌های منطقه بهتر است از کفش‌های مخصوص ساحل استفاده کنید. همچنین در اطراف ساحل Dikili ازمیر چشمه‌های آب گرمی هست که گل مخصوصی در آن وجود دارد که کاربرد درمانی دارد و از زمان رومیان به طور سنتی از آن استفاده می‌شده است.

ساحل چشمه


چشمه (Cesme) از جمله مناطق ترکیه است که چندین مورد از سواحل ازمیر را در خود جای داده است. هر چند ساحل های چشمه ازمیر برای موج‌سواری مناسب است، اما تخت‌های آفتاب گرفتن آن همواره پر است. فضای مطبوع، آب گرم، ساحل کم عمق و فضای باز و کافی موجب شده است چشمه یکی از محبوب‌ترین سواحل ازمیر برای ورزش‌های آبی در اروپا باشد. در این بخش از سواحل ازمیر ورزشکاران حرفه‌ای در کنار افراد آماتور و تازه‌کاری که به این ساحل آمده‌اند تمرین می‌کنند.

ساحل پیرلانتا


ساحلی به رنگ سفید در میان سواحل ازمیر یا سواحل ترکیه زیاد نیست. اما ساحل پیرلانتا از سواحل ازمیر است که به سفیدی برف است. بادی پیوسته و ملایم از سمت دریا به ساحل می‌وزد و موجب شده است ساحل Pirlanta به عنوان جایی مناسب برای موج‌سواری معروف باشد. حتی یک آموزشگاه با مربیانی به زبان انگلیسی هم در این ساحل برای آموزش موج‌سواری به تازه‌کارها وجود دارد.
سواحل ازمیر

ساحل آنتینکوم


آنتینکوم در زبان محلی به معنای طلایی است و اشاره آن به رنگ ملایم طلایی ماسه‌های نرم این ساحل ازمیر است. ساحل آنتینکوم تنها کمی از مرکز شهر چشمه فاصله دارد. آبی خنک و تمیز دارد و ازدحام گردشگران در آن دیده نمی‌شود و به همین دلیل تجربه خوبی از سفر را برای شما به همراه خواهد داشت. در ساحل Altinkum می‌توانید با هزینه نسبتا کمی، تخت آفتاب گرفتن و چتر کرایه کنید و همچنین می‌توانید از بارهای حاضر در آن، نوشیدنی بخرید.

ساحل لیکا


ساحل لیکا از بهترین ساحل های ازمیر برای شیرجه در آب است و ورزشکاران حرفه‌ای این رشته از سکوهای مخصوص آن استفاده می‌کنند. رستوران‌های غذای دریایی پرشماری هم که در خط ساحلی Ilica قرار دارند، ناهار خوبی را برای شما تضمین می‌کنند!

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است