search
menu
پاتایا keyboard_arrow_down close

پاتایا

hotel
هتل های پاتایا ۸۹

درباره پاتایا

پاتایا یکی از مشهورترین شهرهای گردشگری کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا مخصوصا در میان گردشگران ایرانی است. این شهر که در بخش شرقی تایلند قرار گرفته است به خاطر سواحل بکرش در سالیان اخیر در میان گردشگران جهان مشهور شده است.

تاریخچه پاتایا

پاتایا تا دهه ۱۹۶۰ میلادی یک منطقه روستایی ساحلی و ماهیگیری بود. مردم روستاهای کوچک این منطقه به شغل ماهیگیری مشغول بودند و جمیعت روستاهای آن از چند صد نفر تجاوز نمی‌کرد. اما با رشد صنعت گردشگری، اکنون مجموعه عظیمی از فروشگاه‌ها، کلاب‌های شبانه ۲۴ ساعته، رستوران‌ها و هتل‌ها در این پاتایا سربرآورده‌اند و چهره متفاوتی به آن داده‌اند.
پاتایا

جاهای دیدنی پاتایا

به جز سواحل پاتایا که از مشهورترین جاذبه‌های آن است، جاهای دیدنی ویژه‌ای در پاتایا وجود دارد. گروهی از این مکان‌ها برخاسته از مذهب بودایی مردمان این منطقه است. تندیس‌های عظیم بودا و دیگر الهه‌های این آیین و معباد بودایی در این گروه قرار می‌گیرند. مراکز خرید و بازارهای سنتی یا مدرن پاتایا یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر برای گردشگران است. بخش دیگری از دیدنی‌های پاتایا در طبیعت استوایی و سرسبز آن نهفته است. روستاهایی که درختان زیبا و خانه‌های سنتی دارند و فیل‌هایی که به عنوان حیوان چارپای اهالی استفاده می‌شوند بسیار جذاب هستند.

زمان مناسب برای سفر به پاتایا

پاتایا به عنوان منطقه‌ای استوایی در اقیانوس آرام آب و هوایی گرم، مرطوب و پرباران دارد. در این میان، فصل زمستان است که دمای هوا به نقطه نسبتا معتدلی می‌رسد. اما در این منطقه از جهان، در هر زمانی از سال، شما باید آمادگی بارش باران را داشته باشید.
پاتایا

سواحل پاتایا

پاتایا با ساحل‌های زیبایش بین گردشگران شهرت دارد. این سواحل ماسه‌های نرم، آفتاب دلپذیر و آبی اقیانوس آرام را به شما هدیه می‌دهند. از مهمترین سواحل پاتایا می‌توان به جومتین، ناکلوآ، وانگ آمات، لارن و دانگتان اشاره کرد.

غذاهای پاتایا

غذاهای تایلندی یکی از دلپذیرترین خوراک‌های جهان هستند و شهر پاتایا هم با غذاهای محلی خوش عطر خود شناخته می‌شود. از غذاهای پاتایا می‌توان به سالاد پاپایا، سوپ معطر میگو و سالاد نودل شیشه‌ای اشاره کرد.

دیدنی های پاتایا