search
menu

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

[ پنهان کردن ]
چرا باید از باغ گیاه شناسی نانگ نوچ در شهر پاتایا بازدید کنیم؟
تاریخچه باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
بخش های مختلف باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
امکانات باغ نانگ نوچ
نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
ساعت و هزینه بازدید از باغ نانگ نوچ
جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ نانگ نوچ
رستوران های نزدیک به باغ نانگ نوچ
هتل های نزدیک به باغ نانگ نوچ

چرا باید از باغ گیاه شناسی نانگ نوچ در شهر پاتایا بازدید کنیم؟


باغ گیاه شناسی نانگ نوچ یکی از ۱۰ باغ زیبای دنیا در تایلند قرار گرفته است. این باغ زیبا جزو پربازدیدترین جاذبه های تایلند و پاتایا محسوب می شود. باغی وسیع که دارای گونه های مختلفی از گیاهان است. علاوه بر تماشای زیبایی های باغ می توانید از تفریحاتی مانند قایق سواری و فیل سواری، تماشای نمایش های تایلندی و ... لذت ببرید. به طور معمول روزانه بیش از ۵ هزار گردشگر با خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه از باغ زیبای نانگ نوج بازدید می کنند. به جرات می توان گفت که Nong Nuch Peak Garden یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های گیاه شناسی قاره آسیا است و با ورود به این باغ گویا به دنیای دیگری پا خواهید گذاشت، زیرا به قدری آرامش بخش و خاص است که شگفت زده خواهید شد و مطمئنا اولویت اصلی تان هنگام گردش در پاتایا خواهد بود.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

تاریخچه باغ گیاه شناسی نانگ نوچ


دلیل ساخت و افتتاح این باغ به سال ۱۹۵۴ میلادی برمی گردد؛ اشخاصی به نام های خانم نانگ نوچ تانساچا و آقای پیسیت تپه‌ ها و دشت‌ های منطقه را خریدند و شروع به کاشت انبه ، پرتقال ، نارگیل و دیگر میوه ‌های بومی و ... پرداختند؛ در ادامه این کاشت ها، خانم نانگ نوچ به دلیل علاقه زیاد به سفر به خارج از کشور از باغ‌ های زیبای مشهور جهان بازدید کرده بودند، بر همین اساس تصمیم گرفتند تا این مزرعه میوه‌ ها را به یک باغ گرمسیری پر از گل ‌ها و گیاهان زینتی از کشور خودشان و دیگر نقاط جهان تبدیل کنند که در نهایت در سال ۱۹۸۰ ، باغ بزرگ نانگ نوچ برای عموم مردم بازگشایی شد.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
پس از افتتاح در سال های آتی به این باغ امکانات دیگری نیز افزوده شد. باغ زیبای نانگ نوچ با ۳۳ بخش بزرگ و کوچک شامل گل ها و گیاهان رنگارنگ و بخش های مختلفی است. همچنین مجموعه ای از ارکیده ها، کاکتوس ها، نخل ها، بونسای های مختلف و ... در این باغ خودنمایی می کنند. جذابیت های این باغ فقط در گل و گیاه خلاصه نمی شود، بلکه تفریحات دیگری نیز مانند قایق سواری در دریاچه، فیل سواری و تماشای نمایش های تایلندی برای سرگرمی گردشگران وجود دارد.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی نانگ نوچ


باغ نانگ نوچ از چندین باغ تشکیل شده است در ادامه هرکدام از باغ ها را برایتان معرفی می کنیم:
باغ فرانسوی: یکی از پرطرفدارترین بخش های باغ نانگ نوچ باغ فرانسوی است که در قرینه شمشادها قرار گرفته و همچنین کاج هایی در میان باغ به چشم می خورند که الهام گرفته از باغ کاخ ورسای در فرانسه ساخته شده اند. در باغ فرانسوی مجموعه ای از بناهای طلایی و هرمی شکل و همچنین گل های رنگارنگ، درختان مختلف و یک باجه تلفن قرمز رنگ انگلیسی خواهید دید.
باغ ایتالیایی : جزو قدیمی ترین و نخستین بخش های باغ نانگ نوچ باغ ایتالیایی است که بعد از سفر خانم نانگ نوچ بر اساس زیبایی که طول سفرش ساخته شده است. بعدها نیز مجسمه های مرمرینی از ایتالیا به این مجموعه اضافه گردید و سبک ایتالیایی به خود گرفت. باغ استون‌ هنج: در واقع نمونه مینیاتوری سازه های مرموز و تاریخی در مرکز باغ نانگ نوچ در همین باغ است. گیاهان توپیاری شده اطراف استون هنج بسیار تماشایی هستند.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ آدنیوم: یکی از بزرگترین بخش ها در باغ نانگ نوچ شامل بیش از ۱۵ هزار گلدان که از نقاط مختلف کشور تایلند جمع آوری شده اند. برای بازدید از این باغ باید سوار اتوبوس های باغ شوید و از میان درختچه های زیبا با گل های صورتی بگذرید. باغ سانسوریا: این باغ بیش از ۷۰ گونه مختلف سانسوریاها در گلدان های سفید رنگ دارد.
باغ کاکتوس : یکی از گیاهان پرطرفدار گیاهان در میان عموم، کاکتوس است و روزانه بازدیدکنندگان زیادی از این قسمت باغ نانگ نوچ بازدید می کنند. علاوه بر گیاه در باغ نانگ نوچ چندین گونه مانند نیلوفر آبی، مگنولیا، سانسوریا، پلومریا و سیکاس به چشم می خورد، همین دلیل باعث شده تا باغ گیاه شناسی نانگ نوچ از دیگر باغ های دنیا متمایز شود.
اگر گشت و گذارتان در میان باغ های زیبا تمام شود می توانید به تفریحات دیگری در این باغ بپردازید که عبارتند از قایق سواری، فیل سواری و دوچرخه سواری، نمایش سنتی تایلند، نمایش فیل ها و غیره
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

امکانات باغ نانگ نوچ


از جمله امکانات باغ نانگ نوچ می توان به تورهای اتوبوسی اشاره کرد که هر ۳۰ دقیقه یک بار از کنار برج های باغ حرکت می کند و دو توقف در مسیر دارد. همچنین تورهای VIP با ماشین های کلاسیک یا مدرن که ایستگاه هایی برای عکاسی دارد. خدمات ماساژ و اسپا نیز در این باغ ارائه می شود. اقامتگاه های نانگ نوچ نیز همگی شامل استخر، اینترنت رایگان، فروشگاه و سالن بدن سازی هستند.

نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی نانگ نوچ


برای دسترسی به این باغ می توانید از تاکسی های شهری یا اتوبوس های سانگسیو استفاده کنید. مورد قابل توجه در مورد شهر پاتایا نبود وسایل حمل و نقل شخصی است و باید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد داشته باشید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

ساعت و هزینه بازدید از باغ نانگ نوچ


برای بازدید از این باغ زیبا می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر مراجعه کنید. هزینه ورودی باغ با هزینه های نمایش فیل ها و نمایش تایلندی جداگانه است. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این باغ نیز ۳ ساعت پیش بینی شده است. با توجه به گستردگی این باغ نمی توانید با پای پیاده از همگی بازدید کنید، بنابراین بهتر است برای سهولت گردش در این باغ، دوچرخه ‌ای کرایه کنید تا بتوانید جاذبه‌ های باغ را راحت ‌تر کشف کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ نانگ نوچ


پارک آبی کارتون نتورک آمازون: ۴.۵ کیلومتر
دنیای وارونه پاتایا: ۵.۲ کیلومتر
دنیای دلفین پاتایا: ۱۰.۷ کیلومتر
بازار شناور پاتایا: ۱۲.۷ کیلومتر
خیابان واکینگ استریت: ۲۲ کیلومتر
معبد حقیقت: ۲۷.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ نانگ نوچ


رستوران گاش: ۵ کیلومتر
رستوران میکی: ۷.۶ کیلومتر
رستوران رویخان: ۸.۹ کیلومتر
کافه رستوران بلو کاتیج: ۱۰.۸ کیلومتر
رستوران جیب جیب: ۱۱.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ نانگ نوچ


هتل تامارا: ۳.۸ کیلومتر
هتل بان تای لانا: ۴.۵ کیلومتر
هتل ویلایی لی لاواده: ۴.۹ کیلومتر
هتل ایکس ۲ پاتایا: ۵ کیلومتر
هتل دو آمبر: ۵.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است