search
menu

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از پارک ملی کروگر پیشنهاد می‌شود؟
پارک ملی کروگر کجاست؟
تاریخچه پارک ملی کروگر
چه تفریحاتی در پارک ملی کروگر برای بازدیدکنندگان وجود دارد؟
زمان مناسب برای بازدید از پارک ملی کروگر
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک ملی کروگر
اقامت در نزدیکی پارک کروگر
چه امکاناتی داخل پارک ملی کروگر وجود دارند؟
چه تجهیزاتی برای بازدید از پارک ملی کروگر به همراه داشته باشیم؟
نکاتی برای وحش‌گردی با خودروی شخصی
چگونه به پارک ملی کروگر برویم؟
تماشای شیری بیمار و مغموم در محیطی محدود و عقابی بی‌قرار در قفسی تنگ و متعفن، قلب هر انسانی را مچاله و بحث وجود یا عدم وجود باغ‌وحش را به چالشی بحث‌برانگیز تبدیل می‌کند. برخی اعتقاد دارند که باغ‌وحش در حقیقت یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی است و وجود آن برای ایجاد ارتباطی عاطفی بین انسان و دیگر موجودات ضروری، اما مخالفان باغ‌وحش و حامیان حقوق حیوانات نظری متفاوت دارند؛ از نظر این افراد اسارت حیوانات برای اهداف تجاری و نگهداری آن‌ها در محیطی دور از زیستگاه طبیعی‌شان کاری غیراخلاقی است. اما اگر حیوانات در فضایی بزرگ و محیطی مشابه با زیستگاه طبیعی خود نگهداری شوند چه؟ تاکنون در جهت تحقق این هدف تلاش‌های زیادی صورت گرفته که مؤثرترین و ستودنی‌ترین آن‌ها پارک ملی کروگر بوده است. این پارک جزء معدود مراکز حفظ و نگهداری حیوانات در جهان است که به ایده‌ی خلق مکانی مناسب برای حیوانات جامه عمل پوشانده و به الگویی برای محافظت از حیوانات در جهان مبدل شده است. برخلاف باغ‌وحش‌هایی محدود و متمرکز، پناهگاه حیات‌وحش کروگر ابعادی بسیار بزرگ دارد و فضایی بیش از نوزده هزار کیلومتر از خاک آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داده است. در این مطلب با این پارک تماشایی آشنا خواهید شد تا چنانچه با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت راهی سفری خاطره‌انگیز به کشور رنگین‌کمانی آفریقای جنوبی شدید، بازدید از این پارک دیدنی را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

چرا بازدید از پارک ملی کروگر پیشنهاد می‌شود؟


پارک ملی کروگر بزرگ‌ترین پناهگاه حفاظت از حیوانات در آفریقای جنوبی است.
از ۲۱ کمپ تفریحی، ۲ منزلگاه انحصاری و ۱۵ پناهگاه سیاحتی اکتشافی تشکیل شده است.
شمار زیادی از گونه‌های نمادین جانوری آفریقا، از پلنگ و فیل آفریقایی گرفته تا کرگدن و بوفالوی آفریقایی را در خود جای داده است.
محل زندگی بیش از ۱۴۷ گونه‌ی مختلف پستاندار آفریقایی است.
از حیات‌وحش بی‌نظیری تشکیل شده که امکان تماشای حیوانات وحشی از فاصله نزدیک را برای طبیعت دوستان فراهم کرده است.
قدمت تاریخی بالایی دارد و از ۴۲۰ محوطه باستانی ثبت شده تشکیل شده است.

پارک ملی کروگر کجاست؟


پارک ملی کروگر در شمال شرقی آفریقای جنوبی واقع شده و بخش‌هایی از استان‌های لیمپوپو و امپومالانگا را در برگرفته است. این پارک از شمالی‌ترین بخش آفریقا آغاز و تا بخش‌های جنوبی این منطقه امتداد یافته و زمینی به طول ۳۶۰ کیلومتر (از شمال به جنوب) و عرض ۶۵ کیلومتر (از شرق به غرب) را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه پارک ملی کروگر


تأسیس پارک ملی کروگر به عنوان پناهگاه حیات‌وحش به سال ۱۸۹۸ و زمانی بازمی‌گردد که پل کروگر، رئیس دولت جمهوری ترانسوال با انتشار بیانیه‌ای آن را منطقه حفاظت شده سابی نامید. سی سال بعد، با تصویب مصوبه ادغام پارک کروگر با منطقه حفاظت شده شینگوِدزی که در نزدیکی این پارک واقع شده بود، اولین پارک ملی آفریقا تأسیس گشت. بعدها، در پی همکاری بین‌المللی که میان کشورهای زیمباوه، موزامبیک و آفریقای جنوبی صورت گرفت، پارک ملی کروگر همراه با دو پارک ملی لیمپوپو و گنارزهو، منطقه حفاظت‌شده‌‌ وسیعی به نام پارک بزرگ فرامرزی لیمپوپو را تشکیل دادند. این منطقه با وسعتی برابر با ۳۵ هزار کیلومترمربع، امکان گردشی آزادانه و فرامرزی را در محیطی درندشت و پهناور برای حیوانات آفریقایی امکان‌پذیر کرد.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

چه تفریحاتی در پارک ملی کروگر برای بازدیدکنندگان وجود دارد؟


هدف اصلی بازدید از پارک ملی کروگر، وحش‌گردی (سافاری) و تماشای جانوران گوناگون این منطقه بکر در زیستگاه طبیعی آن‌ها از فاصله‌ی نزدیک است؛ بنابراین تمام تفریحاتی که در این پارک تجربه خواهید کرد، با محوریت این فعالیت ارائه می‌گردد. وسعت بسیار زیاد این پارک، اکوسیستم‌های گوناگونی نظیر ساوانا، تورن‌ولد و وودلند را در برگرفته و محدوده وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری (۱۵۰ گونه مختلف از پستانداران بزرگ) را پوشش داده است. در حقیقت پارک کروگر شهرت اصلی خود را مدیون وجود ۵ گونه پرطرفدار از پستانداران بزرگ خود یعنی فیل‌ها، شیرها، بوفالوها، کرگدن‌ها و پلنگ‌ها است. برای تماشای حیات‌وحش و گشت‌وگذار در این پارک عظیم‌الجثه، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست: اگر خودروی مناسبی برای گشت‌وگذار در جاده‌های پر دست‌انداز و خاکی این منطقه در اختیار داشته باشید، وحش‌گردی با خودروی شخصی تجربه نابی است که نباید از دست داد. اما برای انزوای کامل با طبیعت بکر و خیره‌کننده این منطقه گزینه دیگری نیز وجود دارد: پیاده‌گردی در مسیرهای ایمن و خوش‌منظره کروگر؛ این گزینه برای شیفتگان طبیعت و دوستداران اماکن تاریخی به شدت پیشنهاد می‌شود، چراکه پارک کروگر علاوه بر داشتن مناظر رؤیایی و چشم‌اندازهایی شگفت‌انگیز، مکانی باستانی نیز محسوب می‌شود و بیش از ۳۰۰ محوطه باستانی متعلق به عصر حجر و چندین و چند مکان تاریخی متعلق به عصر آهن را در خود جای داده است. و اما گزینه آخر برای گشت‌وگذار در پارک ملی کروگر، شرکت در تورهای پیاده‌گردی یا خودروگردی این مکان است که در کمپ‌های تفریحی گوناگونی که در نقاط مختلف پارک قرار دارند، ارائه می‌گردند. این تورها بازدیدکنندگان را با خودروهایی روباز در سه نوبت بامداد، عصر و شامگاه به برخی از زیستگاه‌های جانوران اهلی و وحشی می‌برند تا از نزدیک تماشاگر زندگی روزمره این حیوانات باشند. در ادامه با برخی از تورهای گردشگری و تفریحی که در این پارک دیدنی ارائه می‌گردد، آشنا خواهید شد.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

تور پیاده‌گردی: تور پیاده‌گردی در کروگر را باید شیرجه‌‌ی بلندی به ژرفای طبیعت بی‌همتای آفریقا و غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های وصف‌ناشدنی مناظر رؤیایی این منطقه دانست. این تور توسط جنگلبانانی مسلط به منطقه در مسیرهای پیاده‌گردی ایمن صورت می‌پذیرد. در تورهای پیاده‌گردی شبانه نیازی نیست نگران پخت و پز و نظافت باشید، چراکه این کارها توسط اعضای کمپ‌هایی که در آن ساکن می‌شوید، انجام می‌گردد. ناگفته نماند که تمام امکانات لازم از جمله حمام و دستشویی همگانی در کمپ‌ها برای بازدیدکنندگان فراهم گردیده است. نقطه قوت اصلی شرکت در تورهای پیاده‌گردی، تجربه ناب و تکرارناشدنی تماشای حیواناتی گوناگون از نمایی نزدیک است. در حقیقت هدف از پیاده‌گردی در این پارک، بیدار کردن حس زیبایی‌شناسی افراد در درک بهتر جزئیات طبیعت بکر منطقه و قدردانی از زیبایی‌های بی‌شماری است که این پارک، مجال تماشای آن‌ها را برایشان فراهم کرده است.
تور وحش‌گردی صبحگاهی با خودروی روباز: طبیعت وصف‌ناپذیر پارک کروگر در سپیده‌دم و زمانی که خورشید پرتوی حیات‌بخش خود را بر تن بی‌جان پارک می‌افکند و به رنگ‌های مُرده‌ی طبیعت جان می‌بخشد، رستاخیزی است شگرف و ضیافتی باشکوه برای تماشا، و تور وحش‌گردی صبحگاهی پارک نیز برای اکران پرده نخست این نمایش خارق‌العاده تدارک دیده شده است. در این تور سه ساعته به مناطق مختلفی از پارک که برای تماشای حیوانات از نمایی نزدیک تعبیه شده است، خواهید رفت و شاهد زندگی گونه‌های مختلفی از حیوانات و حیات‌وحش پارک از نزدیک‌ترین فاصله ممکن خواهید بود.
تور وحش‌گردی عصرگاهی با خودروی روباز: لحظه سقوط خورشید زرین‌فام پارک ملی کروگر در دل اقیانوس سرخ‌رنگی از ابرها، صحنه‌ی بسیار دراماتیک و غم‌انگیزی است؛ گویی جهان به پایان خود رسیده و تاریکی بر دنیا چیره گشته است؛ و تاریکی صحنه تاخت‌وتاز شکارچیان ترسناک شب است: از جولان کفتار و گورکن گرفته تا عرض‌اندام شیر و پلنگ، شب‌ها صحنه‌ی خودنمایی درندگان و تجلی طبیعت بی‌رحم و هراس‌انگیز کروگر است. تور وحش‌گردی عصرگاهی در گردشی سه ساعته شما را به دل شب‌های خوفناک کروگر می‌برد تا از نزدیک تماشاگر سناریوی تکراری و تراژیک زندگی، یعنی همان تعقیب و گریز شکار و شکارچی باشید.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

تور وحش‌گردی شب‌هنگام با خودروی روباز: شب در پارک کروگر جهان دیگری است؛ مهیب و ترسناک، سکوتی هراس‌انگیز در این مکان چیره می‌گردد و نهانی‌ترین اسرار پارک آشکار. تماشای زندگی مخفیانه جانوران موذی و بدطینت شب‌زی و طبیعت کم‌نظیر کروگر در تاریکی شب، تجربه ناب و شگفت‌انگیزی است که با شرکت در تور وحش‌گردی شامگاه پارک برای شما فراهم خواهد شد. در این تور دو ساعته که از ساعت ۸ شب آغاز می‌شود، شما به همراهی جنگلبانانی کارکشته به مناطق مختلف کروگر خواهید رفت تا چهره متفاوتی از مناظر دل‌فریب و طبیعت افسونگر این پارک تماشا کنید. آشنایی با گونه‌های گیاهی مختلف و کسب اطلاعاتی بسیار مفید درباره درختان گوناگون پارک و تماشای مخفیانه حیوانات وحشی و آسمان پرستاره و تماشایی کروگر از فعالیت‌های جذابی است که در این تور وحش‌گردی دو ساعته تجربه خواهید کرد.
دوچرخه‌سواری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پارک: برای برقراری ارتباطی بی‌واسطه، نزدیک و شخصی با طبیعت دل‌نواز پارک کروگر، دوچرخه‌سواری برترین گزینه‌ای است که پیش روی دارید. رکاب زدن در محوطه فراخ پارک خوش‌منظره و جنگلی کروگر در حین شنیدن آواز پرندگان و تماشای حیوانات و مناظر رؤیایی این منطقه، لذتی است جایگزین‌ناپذیر و تکرارنشدنی که هر گردشگر ورزشکاری باید دست‌کم یک‌بار آن را تجربه کند. برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز، نیازی نیست هیچ تجهیزاتی با خود به همراه داشته باشید، چراکه کمپ اولیفنتس (Olifants Camp) تمام اسباب و وسایل لازم برای دوچرخه‌سواری را در اختیار شما خواهد گذاشت. در این کمپ افراد متخصصی نیز وجود دارند که شما را در انتخاب برترین مسیرهای دوچرخه‌سواری، بسته به سطح استقامت و آمادگی بدنی که دارید، یاری می‌رسانند.
سفر تفریحی یک‌ روزه با خودروی روباز در پارک: چنانچه دوست دارید یک روز کامل مهمان پارک ملی کروگر باشید و از سپیده صبح تا غروب آفتاب به گشت‌وگذار در مناظر رؤیایی پارک بپردازید، تور سفر تفریحی یک روزه پارک کروگر مناسب شماست. این تور بدون فوت وقت، شما را به جذاب‌ترین بخش پارک یا همان زیستگاه ۵ پستاندار بزرگ آفریقایی (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالوی آفریقایی) خواهد برد تا از نمایی بسیار نزدیک تماشاگر زندگی این پستانداران عظیم‌الجثه باشید. صرف صبحانه‌ای لذیذ و مقوی در دل طبیعی اعجاب‌انگیز با مناظری مبهوت‌کننده و گشت‌وگذار در کمپ‌هایی مختلف برای خرید نوشیدنی و غذا از دیگر برنامه‌های تفریحی این پارک برای شرکت‌کنندگان خواهد بود.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

بالن‌سواری در پارک: بی‌تردید نقطه اوج داستان سفر شما به پارک ملی کروگر زمانی خواهد بود که با بالن‌های هوای گرم کروگر بر فراز این منطقه تماشایی بالن‌سواری می‌کنید. برای بالن‌سواری باید به پناهگاه حیات‌وحش لوولد بروید تا تدارکات این کار را پیش از طلوع خورشید برای شما فراهم کنند. در این پناهگاه شما صبحانه مفصلی را میل می‌کنید و پس از اینکه دستورالعمل‌های ایمنی به شما ارائه گشت، آماده پرواز و تماشای لحظه رؤیایی طلوع خورشید بر فراز پارک کروگر خواهید شد. این پرواز حدوداً یک ساعت به طول خواهد انجامید و خلبان در طول پرواز سعی خواهد کرد که ارتفاع بالن از سطح زمین را برای یافتن باد موافق عوض کند تا بالن را بر فراز چشم‌اندازی مسحورکننده شناور نگه دارد. پس از گذشت یک ساعت، خلبان نقطه امنی را برای فرود انتخاب خواهد کرد و شما را در جایی که خدمه نجات حضور دارند، پیاده می‌کند تا میهمان نوشیدنی‌های سرد و گرم پارک باشید.
بازی گلف: برای جلب رضایت گلف‌بازهایی که دوست دارند در دل مناظر رؤیایی کروگر به انجام این بازی سرگرم‌کننده و فرح‌بخش بپردازند و توانایی جسمانی و نیروی فکری خود را در پرتاب توپ در فضایی وسیع محک بزنند، چهار زمین بازی پهناور گلف با ۱۸ حفره در پارک ملی کروگر و اطراف آن تعبیه شده است تا رفاه حال دوستداران این ورزش هیجان‌انگیز نیز فراهم گردد. بی‌تردید تجربه بازی گلف در دل طبیعت دل‌انگیز و زیستگاه طبیعی موجودات این منطقه، لذت زائدالوصفی است که هیچ گلف‌بازی نباید از دست دهد.
تماشای پرندگان پارک: تنوع بسیار زیاد گونه‌های جانوری به خصوص پرندگان در پارک کروگر موجب شده است که تماشای این موجودات به تفریحی لذت‌بخش برای بازدیدکنندگان مبدل گردد. پرندگان با تصرف تمام مناطق پارک ملی کروگر، قلمروی فرمانروایی خود را از شمال به جنوب گسترش داده‌ و سمفونی لطیف و گوش‌نواز خود را ضمیمه‌ی چشم‌اندازهای باشکوه و شگفت‌انگیز کروگر کرده‌اند. تاکنون ۲۲۶ گونه مختلف پرنده در این پارک توسط رنجرها و جنگلبانان شناسایی شده‌اند، اما برای تماشای گونه‌های نادر پرندگان کروگر باید سری به بخش‌های شمالی پارک بزنید تا از درون پناهگاه‌های مخصوصی که با هدف پرنده ‌پایی در یازده نقطه مختلف پارک احداث گردیده‌اند، نظاره‌گر این موجودات رنگارنگ و خوش‌آواز به شکلی پنهانی باشید.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

زمان مناسب برای بازدید از پارک ملی کروگر


بازدید از کروگر در هر فصلی از سال تجربه خاص و متفاوتی است که جنبه‌های مثبت و منفی زیادی را برای بازدیدکنندگان دارد. در ادامه شرایط آب و هوایی این پارک را در فصول مختلف سال به تفکیک بررسی خواهیم کرد.
ماه مه تا سپتامبر: به اعتقاد بسیاری از خریداران بلیط هواپیما، ماه‌های زمستانی این منطقه (خرداد تا شهریور) بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کروگر بشمار می‌رود، چراکه میزان بارش باران در این فصل به شدت کاهش میابد و از تراکم شاخ و برگ گیاهان نیز کاسته می‌شود؛ در نتیجه احتمال یافتن برخی جانوران در انبوه گونه‌های گیاهی پارک آسان‌تر خواهد شد. در مورد آب و هوای منطقه نیز باید گفت که هوای کروگر در روزهای زمستانی گرم ولی در شب‌ها به شدت سرد می‌شود، بنابراین در هنگام طلوع و غروب خورشید دمای هوا به شدت پایین خواهد آمد. ناگفته نماند که زمستان، فصلی پرتردد در صنعت گردشگری آفریقای جنوبی بشمار می‌رود، ازاین‌رو هزینه اقامت در هتل‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.
ماه اکتبر تا دسامبر: این زمان مصادف است با بهار آفریقای جنوبی که نوید روزهای بارانی را در پارک کروگر می‌دهد. بارش طولانی باران، به تراکم شاخ و برگ درختان خواهد افزود و یافتن برخی حیوانات منطقه را دشوار خواهد کرد. ناگفته نماند که دمای هوای این پارک در روزهای بهاری و تابستانی گاهی تا ۴۰ درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت ولی در شب‌ها بسیار معتدل و خنک خواهد بود. احتمال بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع توفان‌های حاره‌ای در فصول بهار و تابستان (مهر تا دی‌ماه) بسیار زیاد است و این زمان از سال را به زمانی نه‌چندان دلخواه برای گردشگران مبدل می‌کند.
ماه ژانویه تا آوریل: درحالی‌که هوای مناطق مختلف آفریقای جنوبی در فاصله بین ماه‌های ژانویه تا آوریل (دی‌ماه تا اردیبهشت) گرم و آفتابی است، پارک ملی کروگر در این زمان از سال شاهد بارش‌های سنگین باران خواهد بود. اما مزیت تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری برای بازدید از پارک ملی کروگر در این زمان سال، تماشای طبیعت رؤیایی این منطقه خواهد بود: تماشای مناظری با هزاران رنگ از طیف‌های مختلف، لذتی است که فقط در طی این مدت عاید بازدیدکنندگان خواهد شد. ناگفته نماند که هزینه اقامت و تفریحات این منطقه در این مدت زمان نیز کاهش خواهد یافت، چراکه این وقت سال، جزء زمان کم تردد و خلوت سال محسوب می‌شود.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک ملی کروگر


پاسخ زمان پیشنهادی برای بازدید از کروگر کاملاً شخصی است و به هدف شما از بازدید و مدت‌زمانی که برای اقامت در این منطقه در اختیار دارید، بستگی دارد. بسیاری از افرادی که در نزدیکی این منطقه سکونت دارند، هر زمانی که تعطیلات طولانی‌مدتی را در پیش روی دارد، سوار بر وَن کمپرها خود شده و عازم پارک ملی کروگر می‌شوند تا بدون هیچ عجله‌ای، ذره ذره طعم لذیذ تفریحات این منطقه را بچشند. اما اغلب اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که مدت زمان و ملزومات لازم برای اقامتی طولانی در این منطقه را در دست ندارند، به دو الی سه روز اقامت در پارک اکتفا می‌کنند. ازآنجایی‌که اوج فعالیت‌ گونه‌های مختلف جانوری پارک در سپیده‌دم و غروب خورشید است، برای تماشای صحنه‌های کم‌نظیر و شگفت‌انگیزی در این منطقه و استفاده بهینه از چهار روز اقامت در پارک کروگر باید حتماً سحرخیز باشید و دیروقت به کمپ خود برگردید (تابستان‌ها گاهی باید ساعت ۳ شب از خواب بیدار شوید). اما در مورد هزینه ورودی پارک ملی کروگر باید گفت که این هزینه به ازای هر روز اقامت برای بزرگسالان ۲۶٫۵ دلار و برای کودکان ۱۳٫۲ دلار خواهد بود که ممکن است با دریافت خدماتی از قبیل تورهای وحش‌گردی و امکانات اقامتی و رفاهی پارک تا روزی ۲۰۰ دلار افزایش یابد.

اقامت در نزدیکی پارک کروگر


همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، پارک کروگر بسیار وسیع است؛ آن‌قدر بزرگ و پهناور که با کشور زیمباوه در شمال و کشور موزامبیک در غرب مرزی مشترک دارد، در نتیجه نباید انتظار معجزه از سفری چهار روزه داشت؛ حتی اگر در چهار روز قادر باشید از ده درصد پارک نیز دیدن کنید، از نهایت اقامت خود در این پارک بهره بردید. اما برای نهایت بهره‌وری از روزهای معدودی که در این منطقه در اختیار دارید، انتخاب اقامتگاهی مناسب نقشی تعیین‌کننده را ایفا خواهد کرد. در این پارک سه نوع اقامتگاه مختلف وجود دارد:
۱. کمپ‌های داخل پارک: این کمپ‌ها که توسط دولت اداره می‌شوند، قیمتی بسیار منصفانه دارند و به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مدخل‌های اصلی پارک، برترین گزینه اقامتی برای بسیاری از بازدیدکنندگان، به خصوص کسانی که برای اولین بار از این پارک دیدن می‌کنند، محسوب می‌شوند. همان‌طور که ذکر گردید، پارک کروگر وسعت بسیار بالایی دارد و احداث این کمپ‌های حصارکشی شده در نزدیکی مدخل‌های اصلی اتفاقی نبوده است، چراکه بیش‌ترین تجمعات گونه‌های جانوری در این مناطق تشکیل شده و سهولت دسترسی به دیگر مناطق پارک از طریق این مدخل‌ها فراهم گردیده است. این کمپ‌ها هرکدام امکانات خاص خود را دارند و معمولاً از رستوران، کافی‌شاپ، مرکز خدمات درمانی و پمپ‌بنزین تشکیل شده‌اند. لوور سابی رست کمپ (Lower Sabie Rest Camp) برترین و بزرگ‌ترین استراحتگاه این منطقه محسوب می‌شود که فضای کافی برای چادر زنی و پارک خودروهای بزرگ سیار بازدیدکنندگان را با هزینه‌ای نه چندان گزاف فراهم می‌کند.
۲. منازل خصوصی و لوکس داخل پارک: برترین گزینه و گران‌ترین انتخاب مخصوص کسانی است که هیچ محدودیت مالی برای اقامت در پارک ملی کروگر ندارند و قصد دارند اقامتی فراموش‌نشدنی را در این پارک دیدنی سپری کنند: منازل خصوصی و لوکس داخل پارک، تجربه کامل وحش‌گردی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند؛ تجربه‌ای ناب و کم‌نظیر که امکان انجام فعالیت‌هایی از قبیل استخر، اسپا، ورزش‌های تناسب‌اندام و دوش گرفتن را در فضایی باز و آزاد، در هنگام تماشای حیات‌وحش مسحورکننده‌ی منطقه فراهم می‌کند. افزون بر داشتن محدوده وسیعی از امکانات رفاهی و اقامتی، منازل خصوصی پارک، چشم‌اندازهایی رؤیایی را در پنجره‌های عریض خود قاب گرفته‌اند؛ پهنه‌ی وسیعی از دیدنی‌ترین مناظر پارک که نفس هر گردشگری را در سینه حبس می‌کند. برخی از این اقامتگاه‌های شیک و ممتاز عبارت‌اند از:
لیون سند – تینجا لاج (Lion Sands – Tinga Lodge)
تورنیبوش سیمبامبیلی لاج (Thornybush Simbambili Lodge)
اینیاتی گیم لاج (Inyati Game Lodge)
لئوپارد هیلز لاج (Leopard Hills Lodge)
آیدوب گیم ری‌زرو (Idube Game Reserve)
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

۳. هتل‌هایی در نزدیکی مدخل‌های پارک: در فاصله ۳۰ دقیقه (رانندگی) به پارک ملی کروگر، هتل‌های اقتصادی و باکیفیتی وجود دارند که امکانات اقامتی قابل‌قبولی را در ازای هزینه‌ای منصفانه به گردشگران ارائه می‌دهند. برخی از این هتل‌ها عبارت‌اند از:
پروتی هتل بای ماریوت کروگر گیت (Protea Hotel by Marriott Kruger Gate)
جوک سافاری لاج (Jock Safari Lodge)
ماکوئدا لاج (Maqueda Lodge)
گرند کروگر لاج اند اسپا (Grand Kruger Lodge & Spa)
نیدلس لاج (Needles Lodge)
ناگفته نماند که برای رزرو هتل در آفریقای جنوبی می‌توانید ده‌ها گزینه مختلف را در سفرمارکت با یکدیگر مقایسه کرده و سپس برترین گزینه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

چه امکاناتی داخل پارک ملی کروگر وجود دارند؟


ازآنجایی‌که برخی از افراد برای گذراندن تعطیلاتی طولانی‌مدت به پارک کروگر سفر می‌کنند، تمامی امکانات یک جاذبه‌ی تفریحی توریستی در این پارک گنجانده شده است. امکاناتی از قبیل: پمپ‌بنزین، تلفن عمومی، خدمات اضطراری جاده، رخت‌شویی، دستگاه خودپرداز و فروشگاه‌هایی مختلف برای آسودگی و رفاه گردشگران در جای جای پارک تعبیه شده‌اند. تنوع فروشگاه‌های پارک بسیار بالاست و هرکدام کالاهای متنوعی را به گردشگران عرضه می‌کنند. توصیه می‌شود که حتماً به کادو سراهای پارک نیز سری بزنید و از کالاهای شیک و ارزشمندی نظیر تندیس چوبی گونه‌های جانوری این منطقه دیدن کنید، چراکه خرید سوغاتی بومی می‌تواند خاطرات خوش سفر شما را تا مدت‌های مدیدی ماندگار سازد.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

چه تجهیزاتی برای بازدید از پارک ملی کروگر به همراه داشته باشیم؟


برای پیاده‌گردی در طبیعت دیدنی کروگر، حتماً باید پوشاکی خاکی‌رنگ همراه خود داشته باشید، چراکه وحش‌گردی با پوشاکی به رنگ روشن به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و مادامی‌که پوشاکی خاکی به تن نداشته باشید، راهنمای تور نیز از همراهی شما خودداری می‌کند. اما برای وحش‌گردی با خودروی روباز، نیازی به پوشیدن پوشاک خاکی‌رنگ نیست، زیرا پیاده‌ شدن از خودرو در حین وحش‌گردی ممنوع است. اگر در ماه‌های زمستانی به پارک ملی کروگر سفر کردید، حتماً به منظور جلوگیری از گزش حشرات، بارانی و لباس‌هایی با آستین‌های بلند به همراه داشته باشید. دوربین عکاسی با لنز تلی زوم برای بزرگ‌نمایی و رؤیت گونه‌های جانوری از دیگر تجهیزاتی است که بر کیفیت تجربه سفر شما در این پارک تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. فروشگاه‌های داخل پارک شما را از خرید تجهیزاتی از قبیل: وسایل کباب‌پزی و کمپ زنی، عینک دودی، کرم ضد آفتاب، کلاه طبیعت‌گردی نیچر هایک، قرص مالاریا و اسپری حشره‌کش معاف می‌کنند، اما در نظر داشته باشید که هزینه این اقلام ممکن است در این فروشگاه‌ها چندین برابر قیمت اصلی آن‌ها در محل زندگی شما باشد.

نکاتی برای وحش‌گردی با خودروی شخصی


در روشنایی روز رانندگی کنید: زمان خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در بحبوحه‌ی فعالیت و تکاپوی گونه‌های جانوری پارک (سپیده‌دم و عصرگاه) رانندگی کنید و در اواسط روز و زمانی که فعالیت‌های جانوری منطقه به کم‌ترین میزان خود می‌رسد، به استراحت بپردازید.
آهسته برانید: در مورد پارک کروگر یک حقیقت بی‌چون و چرا وجود دارد: هر چه آهسته‌تر رانندگی کنید، زیبایی‌های بیش‌تری را خواهید دید. اگر در اطراف شما منظره‌ای زیبا یا گونه‌ جانوری خاصی وجود ندارد، در مقابل وسوسه فشار پا روی پدال گاز مقاومت کنید، چراکه حیوانات وحشی گاهی پنهانی با محیط درمی‌آمیزند و در صورت رانندگی تند، ممکن است فرصت تماشای صحنه‌ای ناب را از دست دهید.
در اطراف مناظر زیبا پارک کنید: کرانه رودخانه‌ها و اطراف برکه‌ها، نقطه تلاقی گونه‌های مختلف جانوری منطقه است؛ مکانی عالی برای تماشای طبیعت اطراف و صحنه‌هایی کم‌نظیر. بنابراین موتور ماشین خود را در این مناطق خاموش کنید و به تماشای اعجاز آب در گردآوری جانوران منطقه بنشینید، به صدای طبیعت گوش فرا دهید، دمای هوا را احساس کنید، به مناظر هزار رنگ اطراف چشم بدوزید و اجازه دهید ساعت بیولوژیکی بدن شما با زمانی متفاوت از زندگی شتاب‌زده مدرن و منطبق بر ضرب‌آهنگ حقیقی هستی تنظیم شود.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

از اطلاعات کمپ‌های پارک غافل نشوید: اگر تصور می‌کنید که کمپ‌ها صرفاً مکانی برای استراحت‌ هستند، در اشتباهید؛ چراکه انبوهی از اطلاعات سودمند در کمپ‌های مختلف این پارک برای سازگاری بیش‌تر شما با طبیعت این منطقه وجود دارد: از خواص گونه‌های گیاهی پارک گرفته تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد گونه‌های جانوری منطقه، کمپ‌ها به مثابه مراکز آموزشی پارک قادرند حجم وسیعی از اطلاعاتی مفید را به شکلی سمعی و بصری در اختیار شما قرار دهند و شما را در درک بهتر منطقه و در نتیجه ارتقای کیفیت تجربه‌ی بازدید از پارک یاری رسانند.
تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشید: همراه داشتن وسایلی از قبیل ژاکت گرم، دوربین شکاری، چراغ‌قوه، اسپری حشره‌کش، بطری آب‌معدنی و خوراکی و نقشه در هنگام رانندگی در پارک ضروری است.
همواره در خودروی خود بمانید: به‌هیچ‌وجه در مدت‌زمانی که با خودروی شخصی خود وحش‌گردی می‌کنید، از خودروی خود پیاده نشوید. شما فقط اجازه دارید در نقاطی که برای خروج از خودرو در نظر گرفته شده است (Get-Out Points)، خودروی خود را ترک کنید، چراکه حیوانات وحشی پارک به هیئت و شکل ظاهری خودروهای روباز عادت دارند و آن‌ها را تهدید تلقی نمی‌کنند، اما انسان برای حیات‌وحش پارک عاملی تهدیدکننده به حساب می‌آید.

چگونه به پارک ملی کروگر برویم؟


برای کسانی که قصد دارند با خودروی شخصی خود از پارک ملی کروگر دیدن کنند، جاده‌های مختلفی تعبیه شده که دسترسی آسان به ۹ دروازه مختلف پارک را به همراه خواهد داشت. ازآنجایی‌که تمام مدخل‌های ورودی پارک در طول شب بسته است، برای ورود به پارک باید هماهنگی لازم را با کارکنان پارک صورت دهید و این کار نیز مستلزم پرداخت هزینه‌‌ای جداگانه افزون بر مبلغ ورودی پارک خواهد بود.
پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

برای کسانی که از دیگر کشورها به این پارک سفر می‌کنند، ابتدا باید با خرید بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت به این مقصد دیدنی سفر کنند و سپس با پروازی ارتباطی راهی فرودگاه اسکوکوزا (Skukuza Airport) -که در داخل خود پارک قرار گرفته است- شوند. چنانچه بنا به هر دلیلی قادر به یافتن پروازی مستقیم به مقصد فرودگاه اسکوکوزا نشدید، می‌توانید به یکی از سه فرودگاه فالابوروا (Phalaborwa Airport)، هوئداسپرویت (Hoedspruit Airport) و فرودگاه بین‌المللی کروگر (Kruger/Mpumalanga International Airport) که در نزدیکی پارک ملی کروگر واقع شده‌اند، سفر کنید و از آنجا با کرایه خودروی شخصی یا اتوبوس‌هایی خصوصی (در صورت بازدید دسته‌جمعی و خانوادگی) در اندک زمانی به پارک دست یابید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است