search
menu

جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جاهای دیدنی پرتوریا بازدید کنیم
بنای یادبود وورترکر
باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا (Pretoria National Botanical Garden)
منطقه حفاظت شده ریتولی
ساختمان‌های اتحادیه (Union Buildings)
پارک آزادی پرتوریا
موزه ملی تاریخ فرهنگی دیستانگ (Ditsong National Museum of Cultural History)
موزه ملروزا (Melrose House Museum)
پارک زیتا
باشگاه مهندسان نمونه سنتوریون
موزه هنر پرتوریا
منطقه حفاظت شده Groenkloof
پارک تریل بافلزدریفت
موزه خانه کروگر
جاهای دیدنی پرتوریا بسیار شگفت‌انگیز و جذاب هستند و شما در این متن با اکثر آن‌ها آشنا خواهید شد. در دره حاصلخیز رودخانه آپیس، در پای رشته کوه ماگالیسبرگ، پرتوریا واقع شده است که با داشتن شکوفه‌های ارغوانی که در بهار پارک‌ها و باغ‌های متعدد آن را درخشان می‌کند، به شهر جاکاراندا معروف است. پرتوریا همچنین پایتخت اداری آفریقای جنوبی است و پایتخت آن با کیپ تاون و بلومفونتین مشترک است. این شهر در حدود ۵۵ کیلومتری ژوهانسبورگ قرار دارد، بااین‌حال این دو شهر دو دنیای جدا از هم به نظر می‌رسند. پرتوریا شهری سرشار از کارمندان دولت، دیپلمات‌ها و مناطق مسکونی مرتب با جمعیت زیادی از آفریقایی‌ها است. این شهر همچنین یک شهرک صنعتی مهم و یک مرکز آموزشی و فرهنگی است. دانشگاه پرتوریا در سال ۱۹۳۰ تأسیس شد و یونیسا، دانشگاه آفریقای جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آزاد در جهان است. کارهایی که شما در این شهر می‌توانید انجام دهید شامل بازدید از ساختمان‌های تاریخی، بناهای تاریخی، موزه‌های شهر و همچنین باغ‌های گیاه‌شناسی زیبا و ذخایر طبیعی آن است. اگر شما بلیط هواپیما خارجی به مقصد پرتوریا را به صورت اینترنتی تهیه کنید به راحتی می‌توانید به این شهر سفر کنید و با بازدید از جاهای دیدنی پرتوریا از سفر خود لذت ببرید.
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

چرا باید از جاهای دیدنی پرتوریا بازدید کنیم


• این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است که شما را با تاریخ و فرهنگ خود آشنا می‌سازد.
• با سفر به این شهر علاوه بر بازدید از جاهای تاریخی می‌توانید از طبیعت آن نیز لذت ببرید.
• اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش هستید می‌توانید در تورهای گشت و گذار در طبیعت شرکت کنید و از نزدیک حیوانات مختلف را ببینید.

بنای یادبود وورترکر


بنای یادبود وورترکر (Voortrekker) یک سازه گرانیتی تاریخی است که برای قدردانی از اعضای کلونی شجاع آفریقایی Voortrekkers ساخته شده است. این یک سازه بسیار مشهور و از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر پرتوریا است. این بنای تاریخی یک بنای عظیم به ارتفاع ۴۰ متر است که تماماً از گرانیت ساخته شده است و در معماری آن از ویژگی‌ها و جزيیات فراوانی استفاده شده است. وورترکرز کلونی آفریقایی بودند که در حدود دهه‌های ۱۸۴۰ و ۱۸۳۰ محل زندگیشان را ترک کردند و به دلیل اشغال کیپ توسط بریتانیا به سمت آفریقای جنوبی حرکت کردند. در آن زمان دامدار بودند و در جنگ‌های متعددی با قبایل دیگر شرکت داشتند، از جمله نبرد معروف رودخانه خون، که در آن قبایل زولو دینگانه را شکست دادند. خود این بنای تاریخی در سال ۱۹۴۹ افتتاح شد و دارای چندین ویژگی قابل توجه است. قابل توجه‌ترین ویژگی آن این است که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده است. در داخل ساختمان مقبره شما شاهد جذابیت‌های بیشتری هستید و جنبه‌های مختلف یک روز از زندگی Voortrekkers و همچنین تصاویری از Great Trek را در داخل این ساختمان می‌توانید ببینید. هر سال در ۱۶ دسامبر، پرتوی از نور خورشید از پشت بام می‌گذرد و در ظهر به مرکز آن می‌افتد. ۱۶ دسامبر روز نبرد رودخانه خون در سال ۱۸۳۸ بود و این پرتو نمادی از برکت خداوند است که آنها می‌توانند به چنین شاهکاری دست یابند. مجسمه‌های دیگری از رهبران Voortrekker در اطراف بنای یادبود و نسخه‌ای از عهد Voortrekker از روز نبرد رودخانه خون وجود دارد. در تمام طول سال می‌توانید از این جاذبه دیدن فرمایید و چه از نظر آب و هوایی چه از سایر نظرها شما برای بازدید از این بنا که از شاهکارهای جاهای دیدنی پرتوریا است محدودیت زمانی نخواهید داشت.
آدرس: Eeufees Rd, Groenkloof 358-Jr, Pretoria, 0027, South Africa
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا (Pretoria National Botanical Garden)


باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا، یک باغ گیاه شناسی مهم در آفریقای جنوبی است که مجموعه‌ای زیبا از گیاهان و گل‌ها را در خود جای داده است. این منطقه به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود که اولی بیشتر شامل باغ‌های کوچک‌تر است. باغ دوم شامل علفزارها و همچنین گل‌های بسیار است. باغ گیاه شناسی پرتوریا که در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۴ به روی عموم باز شد، شاید در بین جاهای دیدنی پرتوریا زیباترین جاذبه باشد. مجموعه گسترده‌ای از پوشش گیاهی طبیعی و گل‌های رنگارنگ، قدم زدن در باغ را واقعاً مسحورکننده می‌کند. باغ با ترکیبی جذاب از رنگ‌های مختلف، میزبان گیاهان و گل‌های مختلف در طول سال است. تنوع پوشش گیاهی بسیار زیاد این باغ به این معناست که پرندگان و پستانداران کوچک زیادی در آن زندگی می‌کنند. علاوه بر بازدید از باغ گیاه‌شناسی پرتوریا شما می‌توانید از فروشگاه هدایای صنایع‌دستی سازگار با محیط زیست و یک آبشار مصنوعی نیز دیدن کنید.
آدرس: No 2, Cussonia Street, Brummeria, Pretoria, 0184, South Africa

منطقه حفاظت شده ریتولی


در حدود ۱۸ کیلومتری مرکز پرتوریا، Rietvlei Nature Reserve واقع شده است که یک منطقه گسترده شامل چمنزارها و گونه‌های مختلف گیاهان و جانوران در معرض خطر انقراض است. در این منطقه گردشگران می‌توانند از طریق رانندگی بهترین نقاط منطقه را از نزدیک ببینید. وجود ۱۵۰۰ گونه مختلف گیاهی و جانوری موجود در این منطقه می‌تواند فرصت خوبی باشد تا شما به راحتی بتوانید آنچه را که جذاب و بکر است، از نزدیک مشاهده کنید. شرکت در تورهای مختص این منطقه یک فعالیت تفریحی جذاب است، زیرا این پارک نقاط پیک نیک درخشان و فرصتی برای مشاهده بیش از ۱۵۰۰ حیوان دارد. این پارک مکانی عالی است که بتوانید پلنگ‌ها، یوزپلنگ‌ها و حیوانات دیگر مانند زرافه و ... را ببینید. در این منطقه زیبا و بکر سد نیز وجود دارد. شما در این سد می‌توانید ماهی بگیرید و در سواحل بسیار جذاب آب‌های این منطقه قدم بزنید و استراحت کنید. در این منطقه سد دیگری به نام سد ماریس وجود دارد که مکانی عالی برای گذراندن یک پیک نیک و پر کردن اوقات فراغت با خانواده است. اگر به دنبال یک تجربه جذاب هستید، می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی که در کنار مناظر بسیار زیبای این منطقه است استفاده کنید. البته اسب‌سواری یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در این منطقه می‌توانید آن را تجربه کنید. به نظر می‌رسد بهترین زمان رزرو تور مسافرتی و سفر به این منطقه فصول گرم سال است، زیرا در فصول سرد دمای هوا به زیر صفر درجه می‌رسد.
آدرس: No 14, Game Reserve Ave, Rietvallei 377-Jr, Pretoria, 0181, South Africa
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

ساختمان‌های اتحادیه (Union Buildings)


ساختمان‌های اتحادیه مقر دولت آفریقای جنوبی و یکی از نمادین‌ترین مکان‌های تاریخی این کشور هستند. معماری ساختمان‌ها قابل توجه است و با وجود برج‌های دوقلو که در قسمت جلویی ساختمان قرار دارند و نشان دهنده زبان‌های انگلیسی و آفریقایی هستند، جذابیت آن چندین برابر شده است. متأسفانه فقط باغ‌ها در دسترس عموم هستند و امکان بازدید از ساختمان وجود ندارد. از آنجایی که این ساختمان‌ها در بالاترین نقطه شهر قرار دارند و باغ‌ها بصورت پلکانی قرار دارند شما می‌توانید یک جلوه بسیار زیبا را ببینید. ساختمان‌های اتحادیه در سال ۱۹۱۳ افتتاح شدند که نشان دهنده اتحادیه آفریقای جنوبی است. سر هربرت بیکر این سازه چشمگیر را طراحی کرد و بدنه آن به طول ۲۸۵ متر از ماسه سنگ به سبک امپراتوری بریتانیا ساخته شد. باغ‌ها با چندین مجسمه از افراد مهم و همچنین بناهای یادبود تزئین شده‌اند. باغ‌ها همچنین اغلب محل برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای مهم هستند. شما در این باغ می‌توانید مدتی را به استراحت با خانواده بگذرانید، از مناظر پانوراما پرتوریا لذت ببرید و از دیدن این بنای تاریخی باشکوه شگفت‌زده شوید.
آدرس: Government Ave, Pretoria, 0002, South Africa

پارک آزادی پرتوریا


پارک آزادی یک بنای تاریخی و اصیل است که ۵۶ هکتار است و در سالووکوپ در پرتوریا قرار دارد. بنای یادبودی به نام Isivivane، محلی نمادین برای همه کسانی است که در مبارزه برای استقلال جان خود را از دست دادند، این بنای یادبود نیز در داخل پارک آزادی قرار دارد. پارک آزادی شامل یک محل دفن نمادین است که توسط یازده تخته سنگ معروف و درختان Umlahlankosi احاطه شده است. این پارک همچنین دارای یک دیوار نام‌ها، یک آمفی‌تئاتر، یک شعله ابدی، یک گالری از رهبران و یک پناهگاه آفریقایی است. این مکان عالی برای لذت بردن از تاریخ و یادگیری در مورد آفریقای جنوبی و همچنین لذت بردن از طبیعت جای بسیار مناسبی است. در بین جاهای دیدنی پرتوریا این مکان تنها جایی است که شما می‌توانید هم تاریخ و هم طبیعت را در کنار هم داشته باشید.
آدرس: Koch st &, 7th Ave, Salvokop, Pretoria, 0002, South Africa

موزه ملی تاریخ فرهنگی دیستانگ (Ditsong National Museum of Cultural History)


موزه ملی تاریخ فرهنگی Ditsong در خیابان Visagie در Old Mint واقع شده است. ازآنجاکه تمرکز این موزه بر تاریخ کشور و زندگی مردم این منطقه است، به عنوان مرکز فرهنگ زنده نامیده می‌شود. این موزه دارای اشیاء، اسناد، دست نوشته‌ها، سوابق و عکس‌های تاریخ آفریقای جنوبی است. تورهای بازدید از موزه هم در روز و هم در شب برگزار می‌شود. این موزه با دارا بودن جشن‌ها، موسیقی و مراسمات مختلف می‌تواند بصورت کلی فرهنگ آفریقای جنوبی را به نمایش بگذارد. این موزه دارای بسیاری از نمایشگاه‌های هیجان‌انگیز دیگر است که شامل نمایشگاه عصر حجر، نمایشگاه عصر آهن، کاوش در فضا در طول اعصار و نمایشگاه هنر صخره‌نوردی است. این موزه همچنین دارای یک گالری هنری است که طیف گسترده‌ای از نقاشی‌ها و سایر هنرهای تجسمی از فرهنگ‌های مختلف آفریقای جنوبی را به نمایش می‌گذارد. این موزه دارای یک باغ است که از محوطه آن نیز برای قدم زدن می‌توانید استفاده کنید. موزه ملی تاریخ فرهنگی دیتسانگ دارای بیش از ۵ میلیون اثر هنری است.
آدرس: Bosman St & Visagie St, Pretoria Central, Pretoria, 0002, South Africa
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

موزه ملروزا (Melrose House Museum)


موزه ملروز در یک عمارتی باشکوه در برگرز پارک پرتوریا قرار دارد. در طول جنگ جهانی دوم بوئر به عنوان یک مقر نظامی مورد استفاده قرار گرفت و قرارداد صلح Vereeniging در آنجا امضا شد. هنوز هم میزی که روی آن امضا شده است و رونوشتی از معاهده در آن وجود دارد. این ساختمان گواهی بر تغییر سبک معماری ویکتوریایی به ادواردی است. این موزه به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، سقف‌ها و شومینه‌های پرآذین، فرش‌ها و نقاشی‌های زیبای هنرمندان انگلیسی، زیورآلات چینی و غیره شناخته شده است. بسیاری از این اقلام متعلق به خانواده هیس بود. بازارهای عتیقه سالانه در این موزه برگزار می‌شود. این موزه نیز در بین جاهای تاریخی پرتوریا از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. خرید بلیط هواپیما از طریق تورهای گردشگران می‌توانند در سفر شما نقش مؤثری داشته باشد زیرا از راهنمایان تورها برای داشتن سفری راحت می‌توانید کمک بگیرید.
آدرس: 275 Jeff Masemola St, Pretoria Central, Pretoria, 0002, South Africa

پارک زیتا


پارک زیتا یک پارک عمومی واقع در خیابان زیتا در گارسفونتین، پرتوریا است. این پارک دارای چمنزارهای وسیعی بوده که با درختانی بزرگ احاطه شده است و برای پیاده‌روی و پیک نیک مکانی ایده آل است. در این پارک یک زمین بازی برای کودکان با سالن‌های ورزشی، سرسره و سایر تجهیزات وجود دارد. یک استخر کم عمق در داخل پارک با یک سرسره کوچک برای کودکان تعبیه شده است. یک نجات غریق همیشه در محل حضور دارد. علاوه بر این، پارک زیتا به میزبانی گروه‌های ورزشی معروف است.
آدرس: Zita St, Garsfontein, Pretoria, 0042, South Africa

باشگاه مهندسان نمونه سنتوریون


باشگاه مهندسان نمونه سنتوریون (Centurion Society of Model Engineers) مکانی است واقع در حومه مسکونی Zwartkop که قبلاً با نام Meerpark شناخته می‌شد اما اکنون به خاطر قطارهای کوچکش شهرتی جهانی دارد. این انجمن دارای یک مسیر قطار به طول ۲ کیلومتر است که برای قطارهای بخار کوچکی که عمدتاً برای کودکان طراحی شده است ایده آل است. قطار از کنار دریاچه‌ای آرام، از میان تونل‌ها و روی پل‌ها می‌گذرد. بسیاری از قطارهای مدل کوچک در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند که صدا تولید می‌کنند و چراغ‌هایی دارند که روشن و خاموش می‌شوند. اینجا مکانی عالی برای پیک نیک خانوادگی است و امکانات باربیکیو نیز دارد. چند رستوران در اطراف منطقه وجود دارد. البته شاید این جاذبه توریستی برای کودکان جذاب‌تر باشد.
آدرس: No 999 Kwikkie Cres, Zwartkop, Centurion, 0051, South Africa
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

موزه هنر پرتوریا


موزه هنر پرتوریا، واقع در آرکادیا، به خاطر داشتن مجموعه آثار هنری آفریقای جنوبی مشهور است. شورای شهر این مجموعه را از سال ۱۹۳۰ مدیریت کرده است. دست‌اندرکاران موزه هنر مسئول جمع‌آوری، مستندسازی و حفظ آثار و نشانه‌های آفریقای جنوبی هستند و نمایشگاه‌های بین‌المللی و جلسات آموزشی را میزبانی می‌کند. علاوه بر این در موزه آثاری از هنرمندانی که بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۲ در دانشگاه پرتوریا تدریس یا تحصیل کرده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.
آدرس: Wessels St, Arcadia, Pretoria, 0007, South Africa

منطقه حفاظت شده Groenkloof


در ۵ کیلومتری جنوب شهر، منطقه حفاظت شدهGroenkloof قرار دارد که به‌عنوان اولین ذخیره‌گاه طبیعی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود و در سال ۱۸۹۵ تأسیس شده است. این منطقه نیز دارای چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان و مسیرهای عالی برای دوستداران اتومبیل‌های خارج از جاده است. این مکان همچنین مکانی عالی برای تماشای پرندگان است، و دارای تنوع زیادی از پرندگان محلی است که در این منطقه رفت و آمد می‌کنند. گرونکلوف به عنوان یکی از برترین جاذبه‌های توریستی پرتوریا است. سه مسیر پیاده‌روی مختلف ۱.۳، ۳.۷ و ۱۰ کیلومتری و همچنین یک مسیر ۲۰ کیلومتری برای دوچرخه‌سواران کوهستان وجود دارد. بچه‌ها می‌توانند درحالی‌که خود را با اسب‌سواری سرگرم‌ می‌کنند در یکی از این مسیرها نیز قرار بگیرند و از امکانات موجود بهره ببرند. دو منطقه پیک‌نیک برای خانواده‌ها وجود دارد که بعد از یک روز سرگرم‌کننده دور هم جمع شوند و استراحت کنند. کوهنوردان و دوچرخه‌سواران کوهستان که قصد دارند صبح زود در این مسیرها حرکت کنند، می‌توانند برای اقامت شبانه در کلبه‌ها نیز رزرو داشته باشند.

پارک تریل بافلزدریفت


پارک تریل بافلزدریفت در ۱۵ کیلومتری شمال پرتوریا در ضلع غربی دینوکنگ، در منطقه حفاظت شده بافلزدریفت واقع شده است. این پارک به خاطر حیات وحش، فضای سبز و مسیرهای پیاده‌روی متعددش مشهور است. پارک دارای ۱۰ مسیر اصلی دوچرخه‌سواری کوهستانی از جمله Buffel، Nguni، Kudu و Rabbit است که هر کدام سختی و استاندارد متفاوتی دارند. مسیرهایی وجود دارد که دونده‌ها می‌توانند از آن‌ها برای دویدن استفاده کنند که شامل: Supa 7، TT10، Fast 5، Tough 21 و Fitness 15 هستند که تمام مسیرها به طور کامل دارای علائم راهنمایی بوده و برای پیاده‌گردی بهینه شد‌ه‌اند. پارک تریل بافلزدریفت دارای حیواناتی مانند خوک، گورخر و حیوانات دیگر است. شما در این منطقه می‌توانید پرندگان بسیار زیادی را نیز تماشا کنید. با رزرو آنلاین بلیط هواپیما ارزان می‌توانید به پرتوریا سفر کنید و از جاهای دیدنی پرتوریا نیز دیدن فرمایید.
آدرس: Plot 52, Buffelsdrift Conservancy, Buffelsdrift St, Pretoria, 0130, South Africa
جاهای دیدنی پرتوریای آفریقای جنوبی

موزه خانه کروگر


آخرین خانه پل کروگر، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، امروزه موزه‌ای است که زندگی در روزهای اقامت او در این خانه را به نمایش می‌گذارد. خانه کروگر یک مکان مهم در پرتوریا است. پل کروگر یکی از برجسته‌ترین رهبران مبارزات آزادی علیه بریتانیایی‌ها و رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی بود. این خانه بازسازی شده است تا زندگی را در طول دوره اقامت کروگر در اینجا، بین سال‌های ۱۸۸۴ و ۱۹۰۰، به نمایش بگذارد، این زمانی بود که بعد از آن در تبعید به اروپا رفت. جالب اینجاست که این خانه در واقع با استفاده از شیر به جای آب برای مخلوط کردن سیمان ساخته شده است، زیرا سیمان بی‌کیفیت بود. قدم گذاشتن در خانه مانند قدم گذاشتن به گذشته است. این بنا به همان شکلی است که در گذشته بوده است، و همچنین چندین اثر هنری از زندگی کروگر در اینجا یافت می‌شود. دو شیر سنگی در جلو ساختمان هدیه‌ای از معدنکاری به نام بارنی بارناتو به کروگر بود و در داخل آن نیز چاقویی را خواهید یافت که کروگر با آن شست خود را پس از یک حادثه تیراندازی قطع کرد. کروگر در سال ۱۹۰۴ در سوئیس درگذشت و جسد او برای تشییع جنازه دولتی به آفریقای جنوبی بازگردانده شد. کلاهی که او در سفر خود به اروپا بر سر داشت در موزه معروف Rijksmuseum آمستردام به نمایش گذاشته شده است.
آدرس: No 59 WF Nkomo St, Pretoria Central, Pretoria, 0002, South Africa
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است