search
menu

جاهای دیدنی کیپ تاون

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی کیپ تاون
ساحل بلودرز (Boulders Bay)
محله توریستی بوکاپ (Bo-Kaap)
ساحل کمپس بی (Clifton and Camps Bay Beaches)
آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium)
ساحل ویکتوریا و آلفرد (The Victoria & Alfred Waterfront)
کوه تیبل (Table Mountain)
جزیره روبن (Robben Island)
کمپانی گاردن (Company’s Garden)
قلعه امید نیک (the Castle of Good Hope)
دماغه امید نیک (Cape of Good Hope)
باغ ملی گیاهشناسی (Kirstenbosch National Botanical Gardens)
دیگر دیدنی های کیپ تاون که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی کیپ تاون


کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی و دومین شهر بزرگ این کشور است که با آب‌و‌هوای مطلوب و دیدنی‌های شگفت‌انگیزش توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. سواحل بکر و رویایی، اماکن فرهنگی دلربا، باغات سرسبز و آسمان پاک و آبی از جمله زیبایی‌های کیپ تاون است که هوش از سر هر گردشگری می‌برد. وجود جذابیت‌های دلفریب این دیار باعث شده تا هر ساله افراد زیادی با تهیه بلیط هواپیما به آفریقای جنوبی سفر کرده و از بودن در این کشور دوست‌داشتنی لذت ببرند. اگر دوست دارید تا با جا‌های دیدنی کیپ تاون آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی کیپ تاون

ساحل بلودرز (Boulders Bay)


شاید باورش سخت باشد که در آفریقای جنوبی پنگوئن زندگی می‌کند! شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که در ساحل بولدرز کیپ‌تاون پنگوئن‌های بامزه‌ای سکونت دارند که می‌توانید به دیدنشان بروید. این موجودات کوچک دوست‌داشتنی به راحتی خود را با آب‌و‌هوای آفریقای جنوبی وفق داده‌اند و حالا جز ساکنان همیشگی این کشور محسوب می‌شوند. با رفتن به ساحل بلودرز می‌توانید پنگوئن‌های زیادی را ببینید که در آنجا حمام آفتاب می‌گیرند و شنا می‌کنند. لذا اگر روزی بخت با شما یار شد و به کیپ تاون سفر کردید، حتما به ساحل بلودرز بروید و در کنار پنگوئن‌های بانمک آنجا عکس یادگاری بگیرید.

محله توریستی بوکاپ (Bo-Kaap)


یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های شهر کیپ تاون محله بوکاپ است که با بناهای رنگارنگ خود حسابی شما را به وجد می‌آورد. این منطقه با خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های سنگ‌فرش محل زندگی اقلیت مالایی است و امروزه به عنوان یکی از توریستی‌ترین جاهای شهر شناخته می‌شود. بد نیست بدانید که قدمت بناهای خوش رنگ و لعاب آنجا به عصر برده‌داری برمی‌‌گردد و پس از سال‌ها ساکنین آن تصمیم گرفتند تا به دیوار خانه‌هایشان جلوه بدهند.

ساحل کمپس بی (Clifton and Camps Bay Beaches)


همانگونه که گفتیم کیپ تاون سواحل دنج و ماسه‌ای فراوانی دارد که جان می‌دهند برای شنا و حمام آفتاب! یکی از این سواحل کمپس بی نام دارد که در نوع خود تمیزترین ساحل در دنیا شناخته می‌شود. همچنین به دلیل وجود امکانات مطلوب گردشگران زیادی برای استراحت به آنجا سفر می‌کنند. والیبال ساحلی، وتفریحات آبی، قایق‌سواری و شنا اصلی‌ترین کاری است که در این منطقه انجام می‌شود و حسابی توریست‌ها را سر ذوق می‌آورد. اگر روزی به کیپ تاون سفر کردید، حتما سری به ساحل کمپس بی بزنید، چرا که حسابی در آنجا به شما خوش می‌گذرد.

آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium)


آکواریوم تو اوشنز که به دو اقیانوس معروف است، یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان های دیدنی کیپ تاون محسوب می‌شود. این مکان رویایی در بین خانواده‌ها و کودکان طرفداران زیادی دارد و تجربه قدم زدن در کنار آبزیان را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌کند. اکثر ماهی‌های آکواریوم تو اوشنز از اقیانوس هند و آتلانتیک جمع‌آوری شده‌اند و تعداد آن‌ها حدود ۳هزار جانور برآورد شده است. در آنجا می‌توان انواع کوسه، لاکپشت و حتی پنگوئن را دید که به راحتی قابل مشاهده‌اند و برای کودکان جالب توجه‌اند.
جاهای دیدنی کیپ تاون

ساحل ویکتوریا و آلفرد (The Victoria & Alfred Waterfront)


اگر شیفته این هستید که در کلابی ساحلی لحظاتی مهیج را سپری کنید، ما به شما ساحل ویکتوریا و آلفرد را پیشنهاد می‌کنیم. این مکان شلوغ و پرهیاهو پر از فروشگاه، بازار سنتی، شهربازی، رستوران و سینما است و حسابی شما را سرحال می‌آورد. در آنجا می‌توانید خود را به یک نوشیدنی خنک مهمان کرده و در کنار دریا به خوشگذرانی مشغول شوید. همچنین شب‌ها در ساحل ویکتوریا و آلفرد موسیقی زنده پخش می‌شود که طرفداران زیادی دارد.

کوه تیبل (Table Mountain)


یکی از مشهورترین دیدنی‌های شهر کیپ تاون کوه تیبل است که در پارک ملی تیبل و در جنوب شهر قرار گرفته است. این کوه حدود ۱۰۸۷ متر ارتفاع دارد و با پوشش گیاهی متنوع خود جایی مناسب برای کوهنوردی است. کوه تیبل حیات جانوری بی‌نظیری را در خود جای داده و از معروف‌ترین حیوانات آن می‌توان به خرگوش کوهی، سیاهگوش و میمون اشاره کرد. وجود درختان بلند با سایه خنک و چشم‌انداز رویایی باعث شده تا کوه تیبل جایی خارق‌العاده برای تفریح و گشت گذار باشد و در تمام روزهای سال طبیعت‌گردهای زیادی به آنجا بروند. همچنین از فراز این کوه می‌توانید کل شهر کیپ تاون را ببینید و از آرامش آنجا لذت ببرید.

جزیره روبن (Robben Island)


مگر می‌شود به آفریقای جنوبی سفر کرد و زندانی که نلسون ماندلا ۱۸ سال از عمرش را در آن سپری کرد ندید؟ جزیره روبن جایی است که این زندان در آن قرار دارد که البته امروزه به موزه‌ای معروف تبدیل شده است. این موزه که در طول سال قابل بازدید است، اطلاعات مفیدی درباره نژادپرستی به گردشگران ارائه می‌دهد و شما را با شرایط سختی که ماندلا سپری کرد آشنا می‌کند. پس از دیدن این زندان می‌توانید در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از آب و هوای ساحلی آنجا لذت ببرید. به خاطر بسپارید که جزیره روبن در نزدیکی خلیج تیبل و ساحل کیپ تاون قرار دارد و دسترسی به آن راحت است.

کمپانی گاردن (Company’s Garden)


اگر فکر می‌کنید که جاذبه‌های کیپ تاون محدود به موارد بالا است، سخت در اشتباهید! کمپانی گاردن مجموعه‌ای از دیدنی‌ها را در خود جای داده که تقریبا یک روز از سفرتان را به خود اختصاص می‌دهد. در آنجا می‌توانید چندین موزه و مکان فرهنگی را ببینید که حتما برایتان جالب است. درباره تاریخچه کمپانی گاردن بد نیست بدانید که این مجموعه در سال ۱۶۵۰ با هدف تامین میوه و سبزیجات سربازان نیروی دریایی آلمان ساخته شده است و امروزه در مرکز شهر قرار گرفته است. این مجموعه آثار گوناگونی مثل کلیسا، خانه‌های پارلمان، اسارتگاه، کتابخانه، گالری و پرستشگاه یهودیان را در خود جای داده که در نوع خود بی‌نظیر و تماشایی‌اند. امروزه درب‌های کمپانی گاردنر به روی عموم باز است و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.
جاهای دیدنی کیپ تاون

قلعه امید نیک (the Castle of Good Hope)


یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های دیدنی کیپ تاون قلعه امید نیک است که به شکل ستاره‌ای پنج پر در سال ۱۶۶۶ ساخته شده است. این دژ به جا مانده از دوران استعمار امروزه به موزه‌ای جذاب تبدیل شده که آثار متعددی مثل لوازم جنگی را در خود جای داده و بعضی از رویدادهای فرهنگی در آن برگزار می‌شوند. قلعه امید نیک در تمام روزهای سال به جز ایام کریسمس قابل بازدید است و دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود.

دماغه امید نیک (Cape of Good Hope)


اگر می‌خواهید که در پارک ملی تیبل ماجراجویی کنید، حتما دماغه امید نیک را در برنامه سفرتان قرار دهید. این دماغه که در جنوبی‌ترین نقطه آفریقا قرار دارد با تخته سنگ‌های بزرگ و مناظر رویایی‌اش هوش از سرتان می‌برد. در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا بنشینید و از هوای تمیز لذت ببرید. اگر از آلودگی و شلوغی شهر خسته شده‌اید، دماغه نیک حسابی حال و هوایتان را عوض می‌کند. همچنین می‌توانید در آنجا انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را ببینید و تجربه‌ای جالب در گنجینه خاطراتتان رقم بزنید.

باغ ملی گیاهشناسی (Kirstenbosch National Botanical Gardens)


پیاده‌روی در باغ ملی گیاه‌شناسی خود می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد باشد، مخصوصا اگر در کیپ تاون باشید. باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش از آن دسته جاهای دیدنی کیپ تاون است که حدود ۵ هزار نوع گیاه را در خود جای داده و فضایی مطبوع دارد. این باغ که در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شده است، تندیس‌ها را در خود جای داده که در کنار گیاهان خوش رنگ و بوی آن جلوه‌ای منحصر به فرد خلق کرده‌اند. همچین می‌توانید از بوستان‌های متعدد آن دیدن کرده و در مسیر پیاده‌روی ۱۳۰ متری باغ ملی قدم بزنید. این مجموعه در بعضی فصول سال میزبان کنسرت‌ها و سینمای روباز زیادی است و بازدیدکنندگانش را غافلگیر می‌کند.
جاهای دیدنی کیپ تاون

دیگر دیدنی های کیپ تاون که نباید از دست بدهید


- آسیاب ماسترت
- تالار اصلی شهر
- کلیسای سنت جورج
- خانه باغ راست اند راگد
- ساحل مویزنبرگ
- ساحل کلیفتون

کلام آخر


فراموش نکنید که سواحل و جاهای دیدنی کیپ تاون کم نیستند و هرکدام با جذابیت خود شما را جادو می‌کنند. فقط کافیست قبل از عزیمت درباره آن‌ها اطلاعات مفید جمع‌آوری کنید. برای سفر به آفریقای جنوبی تنها کافیست بلیط هواپیمای خارجی خود را رزرو کنید و با آگاهی کامل راهی این سرزمین دوست داشتنی شوید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است