search
menu
کازان keyboard_arrow_down close

کازان

hotel
هتل های کازان ۴

درباره کازان

کازان شهری در جنوب غربی روسیه و در کنار رودهای ولگا و کازانکا است. کازان که حوالی سال ۱۰۰۰ میلادی پایه‌گذاری شده است، مرکز استان تاتارستان روسیه است. کازان که حدود ۵۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد، جمعیتی ۱ میلیون نفری را در خود جای داده است و ششمین شهر پرجمعیت روسیه است. کازان در ۷۱۵ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.
مردم شهر کازان به زبان های تاتاری و روسی صحبت می‌کنند و پیرو مذهب اسلام سنی، ارتدوکس روسی و پروتستانیسم هستند. در رستوران های شهر کازان به دلیل آنکه دارای ترکیب جمعیتی از مسلمانان تاتارستان است، می‌توانید علاوه بر غذاهای روسی، غذاهای حلال را نیز در بین گزینه‌های پیش رو داشته باشید. کازان به عنوان شهری که آمیزه‌ای از فرهنگ شرقی و روسی را در خود دارد، توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. کازان لقب سومین پایتخت روسیه و پایتخت ورزشی روسیه را بدک می‌کشد.
کازان

تاریخچه کازان


در سال ۱۵۵۲ کازان توسط ایوان مخوف تزار مشهور روسیه، تصرف و تبدیل به بخشی از روسیه شد. پس از فرمانروایی کاترین کبیر، به تدریج رشد و توسعه شهر کازان آغاز شد. در زمان اتحاد جماهیر شوروی نمادهای معماری شرقی این کشور توسط حکومت سوسیالیستی آسیب فراوان دید. در زمان جنگ جهانی دوم، کازان محل تولید تانک و هواپیما برای ارتش سرخ شوروی بود.

جاهای دیدنی کازان


کازان دارای مکان‌های دیدنی تاریخی و مدرن متعددی است. پل میلنیوم، خیابان بومان، مسجد گلشریف، کاخ کرملین کازان و بافت سنتی شهر از جمله این جاذبه های گردشگری است.
کازان

زمان مناسب برای سفر به کازان


کازان دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است و زمستان‌هایی سرد و طولانی و تابستان‌های گرم و نسبتا خشک را تجربه می‌کند. زمستان‌های کازان حتی از نظر سردی مسکو را نیز پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل نیمه اول زمان مناسبتری برای سفر به کازان است.

فرودگاه کازان


فرودگاه بین المللی کازان در ۲۶ کیلومتری مرکز شهر کازان قرار گرفته است و پروازهای داخلی و بین المللی به این شهر روسیه را میزبانی می‌کند.



دیدنی های کازان