search
menu

جاهای دیدنی کازان

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی کازان
بافت تاریخی کازان
کاخ کرملین (Kazan Kremlin)
مسجد قل شریف (Kul Sharif Mosque)
کاخ کشاورزان (Agricultural Palace)
جزیره سویاژسک (Sviyazhsk)
صومعه رایفا (Raifa Monastery)
موزه هرمیتاژ (Hermitage Kazan Center)
معبد همه ادیان (Temple of All Religions)
برج سویوم بایک (Suyumbike Tower)
مسجد مرجانی کازان (Mardzhani Mosque)
موزه ملی تاتارستان (National Museum of the Republic Tatarstan)

درباره جاهای دیدنی کازان


کازان یکی از شهرهای مهم کشور روسیه است که در بخش اروپایی و در محل تلاقی رودهای ولگا و کازانکا واقع شده است. جاذبه‌های شهر کازان یا قازان روسیه به قدری تماشایی و بی نظیر هستند که توصیفشان در نوشتار امکان‌پذیر نیست و باید خودتان با خرید بلیط هواپیما جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر کازان را از نزدیک تماشا کنید. کازان برای علاقه مندان فوتبال نامی آشناست، زیرا به عنوان پایتخت ورزشی روسیه شناخته شده و در سال ۲۰۱۳ میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی و در سال ۲۰۱۵ میزبان مسابقات جهانی ورزش‌ های آبی، در سال ۲۰۱۷ میزبان بازی های جام کنفدراسیون و در سال ۲۰۱۸ نیز میزبان جام جهانی روسیه بوده است. در این مقاله می‌خواهیم جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر کازان را برایتان معرفی کنیم:
جاهای دیدنی کازان

بافت تاریخی کازان


مرکز شهر کازان توسط کانال بولاک به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش قدیمی این منطقه به نام بیستا یا پوساد کازان شناخته می‌شود و بخش روسی شهر است و بخش دوم که بخش تاتاری شهر است در مابین رود ولگا و کانال بولاک قرار دارد. کلیساهای مشهور و تاریخی کازان در بخش روسی و مسجدهای تاریخی این شهر در بخش تاتاری آن قرار دارند.

کاخ کرملین (Kazan Kremlin)


کاخ کرملین کازان یکی از مشهورترین Kazan Attractions محسوب می شود، به طوری که بدون بازدید از این مکان گویا از کازان بازدید نکرده اید. در اکثر شهرهای کشور روسیه قلعه‌ هایی به نام کرملین وجود دارند که کازان نیز از این امر مستثنا نیست، کاخ کرملین نیز جاذبه ای به یادگار مانده از قرون وسطی است. کاخ کرملین کازان مکانی عالی برای گردشگری و جزو مهم ترین جاذبه های دیدنی کازان محسوب می شود، کرملین کازان به عنوان قدیمی ترین ساختمان شهر است که در نیمه دوم قرن شانزدهم به دستورایوان دتری بلز بازسازی شده است. معماران مشهوری در ساخت کاخ کرملین نقش داشتند که حتی ساخت کلیسای سنت باسیل نیز به عهده آن ها بوده است؛ این کاخ زیبا ساختمانی بلند با سنگ های سفید مرمر تزئین شده است.
آدرس: Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420014
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۷:۳۰ عصر

مسجد قل شریف (Kul Sharif Mosque)


مسجد قل شریف و یا گل شریف یکی از اصلی ترین مسجد های جمهوری تاتارستان و زیباترین ساختمان های شهر کازان است. مسجد قل شریف در منطقه ارگ تاریخی کرملین قرار دارد و بنایی بسیار قدیمی است؛ با اینکه بنای این مسجد در سال ۱۵۵۲ به طور کلی از میان رفته بود و تا سال ۲۰۰۵ نیز هیچ اقدامی در زمینه بازسازی این مسجد انجام نگرفت تا اینکه در سال های اخیر مورد بازسازی کامل قرار گرفت و اکنون به عنوان یکی از جاهای دیدنی کازان شناخته شده است. این مسجد با ظرافت، زيبايی خود به عنوان مرکز آموزش دینی، گسترش علوم در سده ۱۶ میلادی بوده است و نماد شهر کازان همین مسجد شناخته شده است. در هنگام بازدید از مسجد قل شریف توجه داشته باشید دارای ۲ طبقه است که یک طبقه به نیایش و یک طبقه به موزه اسلامی اختصاص داده شده است. گنبد مرکزي این مسجد نیز با ۳۹ متر ارتفاع و ۴ مناره اصلی به ۵۷ متر می رسند. بیشتر هزینه ساخت این مسجد توسط اهالی تاتار اهدا شده است و به افتخار آخرین امام جماعت سید قل شریف که یکی از رجال مشهور دینی، عالم، شاعر و سیاستمدار شهر کازان بوده نامگذاری شده است .
آدرس: Ulitsa Sheynkmana, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420014
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
جاهای دیدنی کازان

کاخ کشاورزان (Agricultural Palace)


ساختمان باشکوهی به نام کاخ کشاورزان در شهر کازان شهرت دارد که از سراسر دنیا گردشگران برای بازدید از این کاخ زیبا به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی هستند. ورزات کشاورزی کازان یا کاخ کشاورزی جزو جاهای دیدنی شهر کازان برای خیلی از گردشگران جذاب است. با اینکه اهالی کازان در مورد معماری این بنا اعتراض دارند که از سبک باروک الهام گرفته است؛ حتی چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته، اما همواره مورد توجه گردشگران بوده است. در قسمت مرکزی کاخ درخت برنزی با بیست متر ارتفاع وجود دارد و در واقع نمادی از اصالت و طبیعت تاتارستان است. طاق ورودی بنا نیز در قسمت تاج درخت ساخته شده و شامل تزئیناتی از شاخه‌ های زیتون است. گنبد این کاخ به صورت پیچ خورده در بالای ساختمان قرار دارد و به عنوان نمادی از معماری شرقی بسیار تماشایی است. تماشای نورپردازی‌ های این ساختمان در هنگام شب بسیار رویایی است.
آدرس: Ulitsa Fedoseyevskaya, 36, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420111
ساعت بازدید: همه روزه به جز شنبه و یک شنبه از ۸ صبح تا ۵ عصر

جزیره سویاژسک (Sviyazhsk)


جزیره سویاژسک در ۵۸ کیلومتری شهر کازان در رودخانه ولگا قرار گرفته است و جزیره ای فوق العاده همانند نواره باریکی است که از طریق جاده به بخش اصلی متصل شده و این روزها به عنوان یکی از جاذبه های اصلی تاتارستان شناخته می شود. جزیره سویاژسک فقط جاذبه طبیعی زیبا نیست، بلکه دارای اهمیت تاریخی زیادی است که ساخت آن به اواسط قرن شانزدهم و به دستور ایوان مخوف بر می گردد، طوری که ظاهر اصلی آن هنوز هم حفظ شده است؛ حتی در این جزیره حدود ۱۰ اثر تاریخی و معماری وجود دارد؛ مانند کلیساهای چوبی، دیوارهای سنگی و موزه ها و معبدها که در میان آن ها می توان به معبد سویاژسک اشاره کرد، این معبد بی نظیر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. برای دسترسی به این جزیره از شهر کازان می توانید با تاکسی های شهری فاصله ۱ ساعته را طی کنید.
ساعت بازدید: شبانه روزی

صومعه رایفا (Raifa Monastery)


صومعه رایفا در فاصله 30 کیلومتری شهر کازان واقع شده است و در عرض نیم ساعت توسط تاکسی های شهری به این صومعه دسترسی خواهید داشت. در صومعه رایفا علاوه بر زیارت و عبادت می توانید در ساحل پر از گل های نیلوفر آبی قدم زده و از تماشای مناظر بی نظیر لذت ببرید؛ برای آشنایی هرچه بیشتر شما با گیاهان این منطقه در کنار هر گیاه تابلویی گذاشته شده تا با مشخصات گیاه آشنا شوید، مانند نام، تاریخچه، سال کاشت و چندین اطلاعات دیگر.
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر
جاهای دیدنی کازان

موزه هرمیتاژ (Hermitage Kazan Center)


موزه هرمیتاژ یا آرمیتاژ کازان یکی از بناهای تاریخی در مجموعه کاخ کرملین است که اکثر آثار این موزه از شهر سن پترزبورگ آورده شده است. بنای این موزه در هزار مترمربع در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و در سال 2005 میلادی به‌عنوان موزه هرمیتاژ کازان افتتاح شده است. در موزه هرمیتاژ کازان امکاناتی مانند نمایشگاه، سالن های سخنرانی، اتاق‌ های اطلاعاتی و سالن‌ های کامپیوتر برای درک مفاهیم تاریخی فراهم گردیده است.
آدرس: Ulitsa Sheynkmana, 12, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420014
ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

معبد همه ادیان (Temple of All Religions)


یکی دیگر از معبدهای زیبای شهر کازان، معبد همه ادیان نام دارد، نامی جذاب که در جذب گردشگر نقش بسزایی دارد و نمادی برای همه مذهب‌ها، فرهنگ‌ها وتمدن‌هاستو مردم با ادیان مختلف در شهر کازان در کنار همدیگر با مسالمت زندگی می‌کنند. این معبد زیبا توسط فرد خیری به نام ایلدر خانوف در سال 1994 ساخته شده و تا چندین سال اخیر نیز چندین مورد جزئیات و تزئینات به این بنا اضافه شده است. گردشگران از سراسر دنیا به معبد همه ادیان علاقه خاصی دارند، با اینکه این بنا یک معبد است ولی در واقع نماد معماری از سبک بناهای مذهبی مختلف گرد هم جمع شده اند. قسمت‌هایی از معبد همه ادیان عبارتند از کلیسا، مسجد، کنیسه، عبادتگاه های چینی و ژاپنی ولی در حال حاضر هیچ گونه مراسم مذهبی در این معبد برگزار نمی‌شود.
آدرس: Staro-Arakchinskaya Ulitsa, 4, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420079
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر

برج سویوم بایک (Suyumbike Tower)


برج سویوم بایک جزو رازآلودترین مکان‌ های شهر کازان در اوایل قرن 18 ساخته شده است. برج سویوم بایک معروف ترین جاذبه‌ کازان با هدف دفاع از شهر ساخته شده و افراد بسیاری علاقمند به بازدید از آن هستند. برج سویوم بایک به عنوان یکی از مهم ترین نماد‌های پایتخت تاتارستان و بلندترین ساختمان کرملین کازان معروف است. چندین افسانه در مورد این برج زیبا گفته می شود که واقعی بودن این افسانه ها شک وجود دارد؛ مانند داستان شاهزاده سویوم بایک که به خاطر ازدواج نکردن با ایوان مخوف خود را از بالای برج به پایین پرت کرده است، در حالی که این برج 100 سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.
آدرس: Ulitsa Sheynkmana, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420111
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
جاهای دیدنی کازان

مسجد مرجانی کازان (Mardzhani Mosque)


مسجد مرجانی یکی از زیباترین بناهای شهر کازان که ساخت آن از سال 1766 تا 1770 طول کشیده است و نام این مسجد نیز به احترام امام جماعت قبلی شهاب الدین مرجانی انتخاب گردیده است. می توان گفت به عنوان اولین مسجد سنگی کشور روسیه دارای 2 طبقه و 1 مناره است. معمار این مسجد زیبا معمار مسجد Kaftyrev VI نیز بوده است و طرح این مسجد از معماری سن پترزبورگ و نقاشی های تزئینی باروک و تاتار گرفته شده است. مسجد مرجانی کازان دارای دیوارهای سفید و سقف سبز رنگ است که در شب با نورپردازی جلوه منحصر به فردی دارد. طبقه اول مسجد مرجانی به قسمت اداری تعلق دارد و طبقه دوم نیز به نمازخانه اختصاص دارد و در نزدیکی آن کالج اسلامی کازان، کافه و فروشگاه مواد غذایی حلال و فروشگاه محصولات فرهنگی اسلامی وجود دارد.
آدرس: Ulitsa Kayuma Nasyri, 17, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420021
ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۶ عصر

موزه ملی تاتارستان (National Museum of the Republic Tatarstan)


موزه ملی تاتارستان بزرگترین موزه در تاتارستان روسیه است که تاریخچه و آثار باستانی به جا مانده از این منطقه مهم در روسیه را در خود گردآورده و به نمایش می‌گذارد.
آدرس: Kremlyovskaya St, 2, Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420111
ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۸ شب





فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است