search
menu

موزه ملی عمان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی عمان بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی عمان
معماری موزه ملی عمان
مشخصات موزه ملی عمان
بخش های مختلف موزه ملی عمان
نحوه رسیدن به موزه ملی عمان
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی عمان
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی عمان
رستوران های نزدیک به موزه ملی عمان
هتل های نزدیک به موزه ملی عمان

چرا باید از موزه ملی عمان بازدید کنیم؟


موزه‌ ملی عمان در قلب مسقط قرار دارد و جزو جدیدترین موزه های کشور عمان محسوب می شود که در همین مدت کوتاه توانسته است توجه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جلب کند. این موزه به عنوان بزرگ ترین مرکز فرهنگی در کشوری سلطان ‌نشین مانند عمان به شمار می رود. همان طور که می دانید موزه ملی به عنوان اولین انتخاب برای هر گردشگر در سفر به شهری جدید است. موزه ملی مسقط عمان نیز یک موزه جدید در عمان شامل همه فرهنگ ها و تاریخ عمان است. در طول سال گردشگران زیادی برای بازدید از این موزه با خرید بلیط هواپیما عازم مسقط می شوند؛ زیرا این ساختمان فرهنگی فرصتی برای شناخت فرهنگ این کشور باشکوه است.
موزه ملی عمان

تاریخچه موزه ملی عمان


دستور ساخت The National Museum of Omanبا دستور سلطان کشور عمان یعنی سلطان قابوس در سال ۲۰۱۳ داده شد، سلطان قابوس جزو نفراتی بود که به تاریخ و میراث فرهنگی کشور خود اهمیت زیادی قائل می شد و تاسیس این موزه یکی از بزرگ ‌ترین دستاوردهای وی در این زمینه محسوب می شود که در نهایت این موزه در سال ۲۰۱۶ افتتاح گردید و میراث ملی از اولین ساکنان این کشور یعنی چندین میلیون سال قبل تا حال حاضر نگهداری می شوند. این موزه شامل ۱۴ گالری دائمی است که نشان دهنده مردم و سرزمین، تاریخ دریانوردی، ارز، شکوه اسلام و رنسانس هستند، به طوری که در این موزه ۵۴۶۶ قطعه نگهداری می شود.
بخش های دیگر موزه ملی عمان عبارتند از مرکز آموزش، سینما و مناطق اکتشافی کودکان. در این موزه فرهنگ عمان به نمایش گذاشته شده است تا به مردم دنیا نشان دهد که عمان دارای تاریخی غنی همراه با سنت های قدیمی است که در طی سال ها حفاظت شده است، همچنین مکانی برای ارائه فرصت برای نوآوری بیان و فرهنگ، انتقال مهارت ها و دانش های سنتی از نسلی به نسل دیگر است. با اینکه در کشور عمان موزه های متنوعی وجود دارد، اما این موزه ملی همواره رتبه برتر نسبت به بقیه دارد .
موزه ملی عمان

معماری موزه ملی عمان


کشور سلطان نشین عمان جزو قدیمی ‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود و بر خلاف کشورهای عربی دیگر، عمان کشوری با صفا و بی دغدغه است که بناهای تاریخی زیادی دارد. شهر مسقط، گنجینه ای از موزه‌های با ارزشی است که نشانگر تاریخ و فرهنگ غنی این کشور به خوبی است. موزه ملی مسقط در یک ساختمان بسیار مدرن طراحی شده است و حدودا نصف فضای موزه به سالن های نمایش اختصاص داده شده است. نمایشگاه های مختلفی از سرزمین عمان و جهان را در بر می گیرد. قطعا در سفرتان به مسقط بازدید از این موزه زیبا را در اولویت قرار دهید و با د‌ه ها هزار نوع اثر ارزشمند باستانی همراه با داستان پر فراز و نشیب ملت عمان آشنا شوید. ساختمان موزه دقیقا روبروی کاخ سلطان در میان آثار معماری و تاریخی شهر واقع شده است. با رفتن به موزه ملی عمان یک روز کامل را در این منطقه سپری خواهید کرد.

مشخصات موزه ملی عمان


در موزه ملی عمان بیشتر بر روی کیفیت تمرکز شده است، مانند استفاده از تجهیزاتی مثل صفحه های بزرگ نمایش و ایجاد فضا، نور و ارتفاع مناسب برای افزایش جلوه آثار به نمایش گذاشته شده در ویترین هاست، آثار باستانی در موزه ملی عمان به گونه ای نگهداری می شوند که گویا زنده هستند، زیرا عمان کشوری تاریخی و غنی است، دارای وظیفه ای برای انتقال تمدن چندین نسل به نسل های بعدی را دارد.
موزه ملی عمان

بخش های مختلف موزه ملی عمان


در موزه ملی عمان بیش از ۷۰۰۰ وسیله وجود دارد؛ از قایق های تاریخی و لباس گرفته تا لوازم خانه و آثار هنری مدرن. همچنین برای کودکان نیز بازی های آموزشی تدارک دیده شده تا علاوه بر جنبه‌ تفریحی بتوانند به طور غیرمستقیم درمورد تاریخ کشور عمان نیز اطلاعاتی کسب کنند. در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ با دعوت از ۳۰ متخصص و محقق داخلی و خارجی به همراه ۲۱ باستان شناس با ۱۴ سالن به ‌صورت آزمایشی به نمایش درآمد تا نحوه برخورد گردشگران مشخص گردد. حال به عنوان اولین موزه در سلطنت شامل یک مرکز آموزشی است که دارای بالاترین استاندارد های بین‌المللی است و همچنین شامل امکاناتی برای حفاظت کامل مجهز شده است. به عنوان اولین موزه در سلطنت دارای یک تئاتر صوتی و تصویری با تکنولوژی UHD است. همچنین به عنوان اولین موزه در خاورمیانه برای استفاده از بریل به زبان عربی و استفاده از سیستم انبار باز است.

نحوه رسیدن به موزه ملی عمان


برای رفت و آمد در شهر مسقط یکی از بهترین روش ها استفاده از تاکسی های شهری است که به راحتی می توانید به همه جای شهر بروید؛ برای رفتن به موزه ملی نیز می توانید در هر قسمتی از شهر سوار تاکسی های نارنجی و سفید مسقط شوید و به راحتی به مقصد دلخواهتان برسید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی عمان


ساعت بازدید از موزه ملی عمان از ۱۰ صبح تا ۵ عصر است، ولی در روزهای جمعه از ۲ ظهر تا ۶ عصر می توانید برای بازدید مراجعه کنید. هنگام ورود باید بلیط ورودی تهیه کنید اما مورد جالب توجه در موزه ملی عمان رایگان بودن هزینه ورودی برای افراد معلول، کودکان و دانشجویانی است که حداکثر ۲۵ سال دارند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی عمان


مسجد علی موسی: ۳۵۰ متر
کاخ العالم: ۸۵۰ متر
موزه بیت الزبیر: ۹۵۰ متر
قلعه مطرح: ۳.۷ کیلومتر
بازار مطرح: ۴.۲ کیلومتر
مسجد جامع مسقط: ۱۹.۴ کیلومتر
کافی شاپ علی بن محمد: ۳۵۰ متر

رستوران های نزدیک به موزه ملی عمان


رستوران برج شهر: ۱ کیلومتر
رستوران رویال: ۴.۶ کیلومتر
رستوران الرفیعی: ۴.۹ کیلومتر
رستوران بیت اللوبان: ۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی عمان


هتل مطرح: ۸ کیلومتر
هتل آپارتمان نوژا: ۷.۷ کیلومتر
هتل آپارتمان الشروق: ۸.۳ کیلومتر
هتل الهادو: ۸.۳ کیلومتر
هتل الفلج: ۸.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است