search
menu

موزه بیت الزبیر مسقط

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه بیت الزبیر در مسقط بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه بیت الزبیر
معماری موزه بیت الزبیر
بخش های مختلف موزه بیت الزبیر
نحوه دسترسی به موزه بیت الزبیر
ساعت و هزینه بازدید از موزه بیت الزبیر
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه بیت الزبیر
رستوران های نزدیک به موزه بیت الزبیر
هتل های نزدیک به موزه بیت الزبیر

چرا باید از موزه بیت الزبیر در مسقط بازدید کنیم؟


موزه بیت الزبیر در خیابان سعیدیه شهر مسقط عمان واقع شده است. موزه بیت الزبیر یک موزه قدیمی شامل مجموعه گسترده ای از سلاح های باستانی مانند خنجر، سلاح های گرم، سکه و مدال ها، شمشیرهای باستانی، تجهیزات خانگی، لباس های محلی زنانه و مردانه و اتاق نسخه های خطی و کتابخانه است .اگر به تاریخ و فرهنگ کشور عمان علاقه مند هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، بهترین گزینه در هنگام سفرتان با خرید بلیط هواپیما بازدید از موزه های شهر مسقط به خصوص موزه بیت الزبیر است که در تمامی موارد شما را آگاه می سازد. موزه بیت الزبیر نیز موزه ای شخصی ساز علاوه بر نگهداری آثار هنری کشور عمان کاربرد دیگری مانند برگزاری بعضی از رویدادها و همایش ها را دارد.
موزه بیت الزبیر مسقط

تاریخچه موزه بیت الزبیر


در واقع، موزه بیت الزبیر موزه ای شخصی است که در شهر مسقط توسط خانواده ای با نام زبیر به افتخار پدر مؤسس موزه در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است و شامل آثار باستانی بسیار ارزشمندی است که حدودا پنج قرن قدمت دارد و زیباترین آثار هنری عمانی نیز در Bait Al Zubair Museum نگهداری می شود. علاوه بر قسمت موزه می توانید به کافه، مغازه سوغات فروشی و باغ موجود در این مجموعه بروید؛ مطمئنا متوجه گذر زمان نخواهید شد و از این همه زیبایی که به سبک عربی ساخته شده اند لذت خواهید برد. موزه بیت الزبیر به عنوان مرکز فرهنگی و میراثی است که از سال ۱۹۹۸ برای بازدید عموم آماده شده است. درهای چوبی حکاکی شده در این موزه بسیار زیبا و دلربا هستند. با اینکه موزه ای شخصی است اما مجموعه ای از آثار باستانی عمانی به نمایش گذاشته شده است و هم اکنون به یکی از بزرگترین مجموعه های دایمی و هنری کشور عمان تبدیل شده است، با بازدید از این موزه می توانید با فرهنگ غنی عمان آشنا شوید.

معماری موزه بیت الزبیر


در موزه بیت الزبیر دو کانون قدیمی توسط سلطان قابوس به مناسبت افتتاحیه به نمایش گذاشته شده است. موزه بیت الزبیر به عنوان مثالی بی نظیر در معماری کشور عمان است، به طوری که این موزه شامل ۶ ساختمان جدا از هم و یک باغ با یک روستای کوچک عمانی همراه با گیاهان و درختان بومی است و برای گردشگران و بازدیدکنندگان مکانی ارام و زیبا شناخته شده است. معماری این مجموعه به گونه ای است که علاوه بر وسایل نگهداری شده، خود ساختمان ها در همان نگاه اول مراجعه کنندگان را مدهوش می کند. در فضای بیرونی موزه بیت الزبیر نیز می توانید به دهکده ای زیبا و بازار دسترسی داشته باشید. همچنین در حیاط مجتمع فرهنگی بیت الزبیر درختان و گیاهان محلی را خواهید دید که جو این محیط را آرام را کرده است.
موزه بیت الزبیر مسقط

بخش های مختلف موزه بیت الزبیر


موزه بیت الزبیر در مسقط قدیم و فاصله کوتاهی از موزه ملی عمان قرار گرفته است. قدیمی ترین ساختمان در موزه بیت الزبیر در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است و جدیدترین و بزرگ ترین ساختمان نیز در سال ۲۰۰۸ به افتخار دهمین سالگرد افتتاحیه موزه ساخته شده است. در موزه بیت الزبیر می توانید آثار ارزشمند باستانی و سلاح هایی را بازدید کنید که از فرهنگ ‌های منحصر بفرد با ویژگی های متمایز از مناطق مختلف عمان جمع آوری شده اند. بدین منظور این مجموعه شامل چندین ساختمان است که بنای بیت الباغ ساختمان اصلی این موزه است وبا رنگ سفید و درب چوبی حکاکی شده با طراحی خاص از قسمت ورودی اصلی قابل تشخیص است. فضای بیرونی این موزه نیز به صورت سنتی طراحی شده است و شامل گل ها و درختان نخل زیباست، علاوه بر انتقال حس و حال سنتی بودن به عظمت بنا می افزاید.
بخش دیگر نیز بیت الدلالی نام دارد و دارای قدمت صد ساله همراه با دکوراسیون و مبلمان سنتی نشان دهنده خانه های عمانی در اوایل قرن بیستم است. بخشی از این ساختمان به کافه و مرکز فرهنگی اختصاص داده شده است تا هنگام بازدید استراحتی نیز در این قسمت داشته باشید و از منظره اطراف لذت ببرید. بخش بعدی بیت الوود یا خانه بزرگ است که شامل آثاری ارزشمند مانند حکاکی ‌های قدیمی، عکس ها، مینیاتورها، نقشه ها و وسایلی است که در واقع زندگی بازرگانان مشهور مسقط به تصویر کشیده است. بخش بعدی نیز بیت النهضه است و به عنوان گالری دائمی خود را به سمت خود جذب می کند.
موزه بیت الزبیر مسقط

نحوه دسترسی به موزه بیت الزبیر


برای دسترسی به نقاط مختلف در شهر مسقط چندین روش وجود دارد؛ یکی از این روش ها استفاده از تاکسی های شهری به رنگ های نارنجی و سفید است و از هتل محل اقامت یا هر نقطه از شهر به راحتی می توانید به این تاکسی ها دسترسی داشته باشید، فقط قبل از سوار شدن بهتر است در مورد کرایه به توافق برسید. روش دیگر نیز استفاده از اتوبوس های ملی در شهر است و به تمام نقاط از شهر دسترسی دارند. همچنین در سطح شهر اتوبوس های کوچک تر که شبیه به مینی بوس هستند را خواهید دید که نام baisa دارند و برای جابجایی در شهر مورد استفاده قرار می گیرند.

ساعت و هزینه بازدید از موزه بیت الزبیر


ساعت کاری این موزه همه روزه به جز جمعه ها از ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر است. برای بازدید می توانید با خرید بلیط ورودی در این بازه زمانی به موزه بیت الزبیر بروید. بهتر است قبل از مراجعه به سایت این موزه مراجعه کنید، زیرا در ماه رمضان و تعطیلات ملی، برنامه کاری شان ممکن است متفاوت باشد.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه بیت الزبیر


موزه ملی عمان: ۹۰۰ متر
کاخ سلطنتی قصر العالم: ۱.۷ کیلومتر
قلعه الجلالی: ۲ کیلومتر
بازار مطرح: ۳.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه بیت الزبیر


رستوران مارلینز: ۴.۸ کیلومتر
رستوران الخیران: ۷.۳ کیلومتر
رستوران مطعم: ۹.۳ کیلومتر
رستوران شیراز: ۱۴.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه بیت الزبیر


هتل مطرح: ۸ کیلومتر
هتل الشروق: ۸.۴ کیلومتر
هتل الفلج: ۸.۵ کیلومتر
هتل شرایتون عمان: ۹.۲ کیلومتر
هتل تولیپ این: ۹.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است