search
menu

موزه های مسقط

[ پنهان کردن ]
موزه ملی عمان
موزه دروازه مسقط
موزه بیت البرندا
موزه نیروهای مسلح سلطان
موزه های مسقط بخشی از جاذبه های گردشگری مسقط پایتخت کشور عمان است که با هدف جذب هر چه بیشتر گردشگران ساخته شده‌اند. کشور عمان دارای تاریخ طولانی است و موزه‌های مسقط با این هدف پدید آمده‌اند تا این تاریخ طولانی را به شیوه‌ای مدرن به گردشگران عرضه کنند.
در اینجا با برخی از مشهورترین موزه های مسقط عمان آشنا می‌شویم:

موزه ملی عمان


موزه ملی عمان مهمترین و بزرگترین موزه کشور عمان است که آثار تاریخی بازمانده از نخستین انسان‌های ساکن شده در این منطقه تا دوران معاصر را پوشش می‌دهد. هدف از تاسیس این موزه که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، معرفی کشور عمان در مقیاس بین المللی بود. موزه ملی عمان از ۱۴ گالری مختلف تشکیل شده و هر کدام بخشی از تاریخ این کشور را عرضه می‌کنند. این موزه که بیش از ۵۰۰۰ شی مختلف را در خود جای داده است، از ابزارهای دیجیتالی برای نمایش اشیا و چیزهایی که امکان نمایش فیزیکی آنها وجود ندارد نیز استفاده می‌کند. ابزارهای آموزشی تعاملی و همچنین نوشته‌های با خط بریل ویژه نابینایان، از جمله دیگر امکانات موزه ملی عمان است.
موزه های مسقط

موزه دروازه مسقط


موزه دروازه مسقط که در سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده است، در بخش تاریخی شهر مسقط قرار دارد. این موزه به جز نمایش اشیای تاریخی از دوره نوسنگی تا کنون، بخش‌هایی از بافت سنتی شهر را به نمایش می‌گذارد.

موزه بیت البرندا


موزه بیت البرندا (Bait Al Baranda) در قلب مرکز توریستی شهر مسقط در کنار دریا و در منطقه موتراح قرار دارد. خانه بیت البرندا در دهه ۱۹۳۰ میلادی، محل زندگی نمایندگان سیاسی آمریکا و در دهه ۱۹۷۰ میلادی، محل زندگی کنسول بریتانیا بوده است.

موزه نیروهای مسلح سلطان


موزه نیروهای مسلح عمان (Sultan's Armed Forces Museum)، موزه تاریخ ارتش کشور عمان است که در دژ نظامی ۱۵۰ ساله بیت الفلاج قرار دارد. در این موزه تاریخ جنگ‌ها، ارتش و جنگ‌افزارهای کشور عمان از آغاز شکلگیری تا به امروز به نمایش گذاشته شده است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است