search
menu

جاهای دیدنی مسقط

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جاذبه های دیدنی شهر مسقط بازدید کنیم؟
مسجد جامع سلطان قابوس
بازار مطرح
کاخ العالم
کوه اخضر
موزه بیت الزبیر
قلعه الجلالی

چرا باید از جاذبه های دیدنی شهر مسقط بازدید کنیم؟


عمان کشوری دارای کوهستان، سواحل زیبا، دره ها و غارهایی است که با شگفتی های طبیعی خود سفری به یاد ماندنی برایتان رقم خواهند زد و خاطراتی تکرار نشدنی را در این سفر تجربه خواهید کرد. کشور عمان همواره مورد توجه گردشگران زیادی از سراسر دنیاست و جزو مقاصد عجیب و غریب و پر از جاذبه های دیدنی شناخته شده است. مسقط، پایتخت کشور عمان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد در طول چندین سال اخیر معرفی شده است که مسافران زیادی از سراسر دنیا با خرید بلیط هواپیما به این منطقه سفر می کنند. بنابراین برای تماشای قلعه های تاریخی و سواحلی زیبا سفر به این شهر را در برنامه کاری تان بگنجانید. با توجه به این که شهر مسقط از نظر وسعت کوچک است اما با طبیعت بکر و شگفت انگیز خود همواره نقش بسزایی داشته است. در ادامه این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با Muscat Attractions شهر مسقط آَشنا کنیم
جاهای دیدنی مسقط

مسجد جامع سلطان قابوس


مسجد جامع شهر مسقط با نام سلطان قابوس شهرت دارد و یکی از زیباترین و باشکوه ترین مساجد مدرن جهان محسوب می شود که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است. طراحی داخلی این مسجد و فرش نمازگزاران جزو زیبایی های این شهر به شمار می روند؛ فرشی که هنگام اقامه نماز کل تالار را می پوشاند، ۲۱ تن وزن داشته است و اثر هنری فرش تبریز، کاشان و اصفهان در بافت این فرش به کار رفته است. لوستر سالن مسجد نیز با ۱۴ متر ارتفاع جزو بزرگ ترین نمونه های جهان محسوب می شود. معماری مدرن اسلامی این مسجد به دستور سلطان قابوس اجرا شده است. این مسجد دارای ظرفیت گنجایش ۲۰.۰۰۰نفر نماز گزار را دارد که سالن مربوط به برپایی نماز به خصوص است. این مسجد بی نظیر از ۴ بخش تشکیل شده است؛ صحن اصلی نماز، صحن مخصوص بانوان، کتابخانه و صحن سخنرانی. برای دسترسی به این مسجد می توانید از اتوبوس های Mwasalat استفاده کنید. برای بازدید می توانید با پوشش مناسب در هر ساعتی مراجعه کنید و نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید.
جاهای دیدنی مسقط

بازار مطرح


بازار مطرح یکی از قدیمی ‌ترین بازارهای جهان عرب است که در زمان های گذشته فقط به عنوان بازار کوچکی در نزدیکی بندر بوده و اهالی در دهه ۱۹۶۰ می توانستند اقلام مورد نیاز خودشان را تأمین کنند اما امروز در این بازار می توانید غذاهای عمانی، نقاشی ها، خنجر، آثار چرمی و کالای خانگی، کفش و لباس نیز تهیه کنید. در واقع، بازار مطرح، بازاری عربی سنتی است که کالاهای مختلف عمانی و هندی یافت می شود. خیلی از توریست ها فقط برای تماشای بازار سنتی از این مکان بازدید می کنند، بازاری با سقفی چوبی در کنار ساختمان های مدرن امروزی است که ورودی اصلی از طریق کورنیش است و چندین قهوه خانه سنتی نیز در ورودی بازار وجود دارند که همگی نشان دهنده زمان گذشته هستند. برای بازدید از بازار مطرح مسقط باید در طی روز مراجعه کنید تا هم در روشنایی همه قسمت های بازار را ببینید و هم خرید انجام دهید.
جاهای دیدنی مسقط

کاخ العالم


کاخ العالم یکی از جاذبه های دیدنی مسقط در محل سابق سفارت انگلستان ساخته شده است و رنگ طلایی و آبی این کاخ را از بقیه ساختمان ها متمایز کرده است. پادشاه سلطان قابوس شخصا در این کاخ زندگی نمی کند اما از میهمانان تشریفاتی در این کاخ میزبانی می کند. با این اوصاف بازدید از این کاخ برای عموم مجاز نیست و فقط می توانید در اطراف قدم بزنید و از نمای فوق العاده زیبای آن لذت ببرید. زیبایی ۴ ستون آبی و طلایی همراه با طاق های تزئین شده، کاشی کاری ها و حکاکی ها چشم هر بیننده ای مسحور می کند و این ستون ‌های آبی و طلایی رنگ در زیر نور خورشید به خوبی می درخشند و مناظر زیبایی از خلیج ایجاد می شود.

کوه اخضر


کوه اخضر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری عمان به شمار می رود که در حوالی این کوه می توانید درختان انار و گل های رز زیادی را تماشا کنید. انارهای این منطقه از نظر کیفیت جزو بهترین انارهای جهان محسوب می شوند. از گل های رز اینجا نیز اسانس و عطر ساخته شده و به کشورهای دیگر صادر می شود. کوه اخضر به خاطر طبیعت زیبا و منحصر بفرد خود همواره مورد توجه بوده است و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.
جاهای دیدنی مسقط

موزه بیت الزبیر


موزه بیت الزبیر، خانه شخصی و قدیمی زیبایی است که مورد بازسازی قرار گرفته است و متعلق به بخش خصوصی است. انواع نمایشگاه های موضوعی مانند صنایع دستی سنتی، مبلمان، تمبر و سکه ها در این موزه به نمایش گذاشته می شود. این موزه جدیدا به مرکز فرهنگی مسقط تبدیل شده است و نمایشگاه های بین المللی هنر معاصر برگزار می شود. مغازه هایی برای سوغاتی در این موزه وجود دارد که اغلب بازدید کنندگان سوغاتی تهیه می کنند. برای بازدید از این موزه زیبا می توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر با خرید بلیط ورودی مراجعه کنید.

قلعه الجلالی


قلعه الجلالی نیز در زمان اشغال پرتغالی در دهه ۱۵۸۰ ساخته شده است و به مدت چندین سال به عنوان زندان استفاده میشده است، اما امروزه به عنوان موزه میراث عمانی استفاده می شود. بازدید نیز فقط از طریق پذیرش از وزارت میراث و فرهنگ عمان امکان پذیر است در غیر اینصورت باید از تماشای محوطه بیرونی و نمای ساختمان لذت ببرید. برای بازدید از محوطه نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است