search
menu
مسقط keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های مسقط ۵۶

درباره مسقط

مسقط (Muscat) پایتخت و بزرگترین شهر کشور عمان و از شهرهای زیبای خاورمیانه است. مسقط به عنوان شهری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، ۲۷۳ کیلومتر مربع مساحت دارد.
شهر مسقط یک شهر بندری و ساحلی است. مسقط از سده نخست میلادی، به عنوان یک شهر تجاری مشهور بین شرق و غرب شناخته می‌شده است. همین مساله موجب شده است که مسقط از دیرباز مورد توجه قدرت‌ها و فرمانروایی‌های بزرگ از دوران باستان تا امروز باشد. هخامنشیان، پادشاهی پرتغال، اتحاد ایبریایی و امپراتوری عثمانی قدرت‌های بزرگی بوده‌اند که در طول تاریخ تلاش کرده‌اند بر این شهر تسلط پیدا کنند.
مسقط

جغرافیا و تاریخ مسقط


مسقط از سال ۱۹۷۰ میلادی و زمانی که قابوس ابن سعد به مقام پادشاهی (سلطان) عمان رسید، این شهر با رشد سریع زیرساخت‌ها همراه شد و به عنوان شهری بین‌المللی شناخته شد. شهر مسقط در همسایگی کوهستان الحجار و در کنار دریای عربی و خلیج عمان قرار گرفته است و نزدیکی‌اش به تنگه هرمز، موقعیتی راهبردی به آن داده است. اقتصاد مسقط بر اساس تولیدات پتروشیمی، تولید و صادرات گاز و نفت و تجارت قرار دارد.

جاهای دیدنی مسقط


مسقط به عنوان شهری بندری، دارای چشم‌اندازهای زیبایی از دریا است. از سوی دیگر، کویرهای زیبای این سرزمین بیابانی موقعیت دیگری برای گردشگران برای لذت بردن از طبیعت این منطقه فراهم آورده است. همچنین در مسقط مجموعه‌ای از بناهای تاریخی و مذهبی بزرگ و باشکوه وجود دارد. مسجد جامع سلطان قابوس، کاخ العالم، خانه اپرای سلطنتی، مزوه ملی مسقط، قلعه المیرانی، موزه قلعه مسقط، موزه ارتش سلطان و موزه تاریخ طبیعی عمان، از جمله این مکان‌های دیدنی هستند.
مسقط

غذاهای مسقط


کشور عمان از جمله کشورهای عربی است که خوراکی‌ها و غذاهای مخصوص خود را دارد. در شهر مسقط می‌توانید طعم بهترین غذاهای کشور عمان را مزه کنید. غذاهایی مانند مَجبوس، شوا، نان عمانی، مِشکاک و لبن از این جمله‌اند.

فرودگاه مسقط


فرودگاه بین المللی مسقط مهمترین و بزرگترین فرودگاه کشور عمان به شمار می‌رود که در ۳۲ کیلومتری شهر مسقط قرار دارد.

دیدنی های مسقط