search
menu
عمان keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۵۷

درباره عمان

عمان یا به طور رسمی پادشاهی عمان، کشوری عربی در غرب آسیا است. این کشور عربی دارای درآمدهای نفتی بوده و ارائه‌دهنده خدمات بازرگانی دریایی در منطقه خلیج فارس است. عمان کشوری با ثبات و آرام در منطقه خاورمیانه است و مدتی است که توانسته بخش گردشگری خود را توسعه دهد.

تاریخچه عمان


عمان در دوران باستان، دارای آب و هوا و اقلیمی متفاوت بوده است و در دوره هخامنشیان و ساسانیان، بخشی از فرمانروایی ایران بوده است. عمان به سبب موقعیت ویژه‌ای که از دید امنیت دریایی و بازرگانی در منطقه خلیج فارس و اقیانوس هند دارد، در سده‌های اخیر مورد توجه قدرت‌های بزرگ استعماری و غربی بوده است و این موضوع بخش مهمی از تاریخ معاصر عمان را تحت تاثیر داشته است.
عمان

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای عمان


این کشور ۳۰۰ هزار کیلومتر مربعی جمعیتی تنها ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری را در خود جای داده است و از کشورهای کم جمعیت و کم تراکم جهان به شمار می‌رود. عمان که در منطقه‌ای استراتژیک در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد، با عربستان، امارات متحده عربی و یمن همسایه هست. همچنین عمان دارای مرز دریایی با ایران و پاکستان است.

واحد پول، زبان و دین رسمی عمان


واحد پول این کشور، ریال عمانی، زبان رسمی پادشاهی عمان عربی و دین رسمی کشور عمان اسلام است. اختلاف زمانی مسقط پایتخت عمان با تهران، مثبت ۳۰ دقیقه است.
عمان

جاهای دیدنی عمان


عمان کشوری تاریخی است و گذشته‌ای غنی دارد. به همین دلیل شما در این کشور می‌توانید آثار تاریخی یمتنوعی مانند کاخ‌های فرمانروایی و کتیبه‌های باستانی را ببینید. همچنین عمان به سبب کشوری که در ساحل دریا است و از سوی دیگر بیابان‌های گرم دارد، جاذبه‌های طبیعت‌گردی متنوعی مانند بیابان‌نوردی را نیز به گردشگران عرضه می‌کند.

بهترین زمان سفر به عمان


عمان کشوری گرمسیری و بیابانی است و تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و خشک دارد. بنابراین بهار و پاییز زمان مناسب برای سفر به عمان است.

دیدنی های عمان