search
menu

معبد تین هو کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد تین هو در شهر کوالالامپور بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد تین هو
معماری معبد تین هو
برنامه های معبد تین هو
قسمت های مختلف معبد تین هو
نحوه دسترسی
ساعت و هزینه بازدید از معبد تین هو
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد تین هو
رستوران های نزدیک به معبد تین هو
هتل های نزدیک به معبد تین هو

چرا باید از معبد تین هو در شهر کوالالامپور بازدید کنیم؟


معبد تین هو جزو بزرگ‌ ترین معابد چینی در شهر کوالالامپور قرار گرفته که به نام الهه معروف دریا نامگذاری شده است. معبد تین هو با معماری زیبای خود جزو جاذبه‌ های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این معبد در ارتفاعات سر سبز رابسون قرار گرفته است. از طبقات بالایی این معبد، مناظر بی نظیری از کوالالامپور را می‌توانید تماشا کنید. معبد تین هو از زمان بازگشایی به عنوان پرستشگاه و همچنین مکانی کاربری برای رویدادهای مهم مورد استفاده قرار گرفته است. در چندین سال ‌اخیر نیز توانسته در دوران فستیوال‌ های چینی و تولد خدایان گوناگون به یک جاذبه گردشگری مشهور و مهم در مین کسانی که بلیط هواپیما کوالالامپور را خریداری می‌کنند تبدیل شود.
معبد تین هو کوالالامپور

تاریخچه معبد تین هو


این معبد بی نظیر در کشور زیبای مالزی توسط چینی ها برای الهه دریا ساخته شده است. نمونه برجسته ای از معابد شش لایه چینی که در ارتفاعات رابسون واقع شده است. ساخت این معبد در سال ۱۹۸۷ تکمیل گردیده و افتتاحیه رسمی آن در سال ۱۹۸۹ انجام شده است. ساختمان اولیه معبد در جالان سلطان قرار داشت ولی بعدا به جای فعلی تغییر مکان داد. این بنا با چهار طبقه میزبان مراسم فرهنگی و مذهبی کشور است. با توجه به اینکه Thean Hou Temple عمر زیادی ندارد و بالای یک تپه و برای سه خدای چینی ها ساخته شده است، اما با این حال در این معبد همه چیز در مورد مذهب های بودائیسم، تائوئیسم و کنفوسیوس وجود دارد، مطمئنا در هنگام سفرتان به شهر کوالالامپور با خرید بلیط هواپیما از تماشای این معبد سیر نخواهید شد.
معبد تین هو کوالالامپور

معماری معبد تین هو


معبد تین هو معماری چینی بی نظیری دارد، همچنین چشم انداز زیبایی از شهر کوالالامپور از این معبد کم سن و سال دیده می شود. بعد از گذشت تقریبا ۲۵ سال، معماری این بنا حالت سنتی خود را حفظ کرده است. تالار اصلی معبد ستون ‌های زیبایی به شکل اژدها دارد و پشت بام این تالار نیز بسیار دیدنی است. از این قسمت می ‌توانید سه الهه را ببینید که الهه تین هو در مرکز، الهه آب در راست و الهه رحمت در چپ قرار گرفته اند. از قسمت‌ های بالایی معبد مناظر فوق ‌العاده ‌ای از شهر را خواهید دید، در حالت کلی، در معماری معبد تین هو عناصری از بودیسم، تائویسم و کنفوسینیسم دیده می شود و به خوبی تکنیک‌ های مدرن معماری با شاخصه ‌های طراحی سنتی اصیل ترکیب شده اند.
معبد تین هو کوالالامپور
ستون ‌های با‌ ابهت، سقف زیبا و حکاکی ‌های عجیب و پیچیده از زیبایی های این معبد محسوب می شود، حتی می توان گفت این بنا بیشتر به خاطر معماری‌ بی نظیرش به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. در ورودی معبد دروازه‌ ای چند طاقی با ستون‌ های قرمز رنگ وجود دارد، این رنگ در فرهنگ چینی نماد سخاوت و اقبال است. در فضای بیرونی این معبد نیز باغ گیاهان دارویی چینی، چاه آرزو و حوضچه لاک ‌پشت را می توانید ببینید. رو به ‌روی معبد هم مجسمه‌ ای بزرگ از الهه تین هو و مجموعه‌ ای از مجسمه‌ های دیگر با نماد ۱۲ حیوان ستاره‌ شناسی چینی قرار دارند.
معبد تین هو کوالالامپور

برنامه های معبد تین هو


این معبد زیبا دارای دفتر ثبت ازدواج است که سالانه چندین هزار زوج در این معبد مراسم عروسی شان را برگزار می کنند. همچنین برنامه های مختلفی مانند جشن های سال نوی چینی، جشن سالانه، جشن روزهای تولد الهه رحمت، الهه آب و خدایان تین هو برگزار می شوند. علاوه بر جشن ها، فعالیت های رزمی، ووشو و تای چی نیز آموزش داده می شوند.

قسمت های مختلف معبد تین هو


معبد تین هو مالزی دارای چهار طبقه مختلف است:
طبقه اول به غذا و مواد خوراکی اختصاص داده شده است، به طوری که در این طبقه مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی مختلفی به چشم می خورند.
در طبقه دوم معبد نیز سالن بزرگی وجود دارد و برای برنامه های مختلف از آن استفاده می شود.
طبقه سوم نیز برای اجرای برنامه های رسمی، ازدواج و اداری استفاده می شود.
طبقه چهارم هم مهم ترین بخش معبد تین هو محسوب می شود و بزرگترین سالن عبادت کاهنان و مردم در این طبقه وجود دارد. تالار عبادت در معبد تین هو از سه محراب تشکیل شده است که در هر کدام مجسمه‌ ای از یک خدا یا الهه به نمایش گذاشته شده است، وقتی وارد تالار عبادت شوید، محراب سمت راست وقف گوان یین (الهه رحمت)، محراب مرکزی وقف تین هو و محراب سمت چپ وقف شویی وی شنگ نیانگ (الهه آب) است.
معبد تین هو کوالالامپور

نحوه دسترسی


بهترین راه برای رسیدن به این معبد ماشین شخصی یا تاکسی های شهری است، زیرا در بالای تپه رابسن قرار گرفته و مسیر با شیب زیادی همراه است.

ساعت و هزینه بازدید از معبد تین هو


برای بازدید از این جاذبه بی نظیر همه روزه می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب بدون پرداخت هزینه ورودی مراجعه کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این معبد نیز حدودا یک الی دو ساعت است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد تین هو


موزه ملی مالزی: ۴.۳ کیلومتر
پارک پروانه: ۴.۴ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۵.۸ کیلومتر
باغ گیاه شناسی پردانا: ۶.۷ کیلومتر
آکواریوم کوالالامپور: ۶.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد تین هو


رستوران دریایی ارتفاعات رابنسون: ۶۵۰ متر
رستوران سیو سیو: ۱.۲ کیلومتر
رستوران آسوکا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران آنالاکیشمی: ۲.۶ کیلومتر
رستوران ناندو: ۲.۵ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد تین هو


هتل ویکتوریا هوم: ۱.۹ کیلومتر
هتل آلوفت کوالالامپور: ۲.۴ کیلومتر
هتل بلوار: ۲.۴ کیلومتر
هتل لوتوس: ۲.۵ کیلومتر
هتل پولمن: ۷.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است