search
menu

آبشار تموران

[ پنهان کردن ]
درباره آبشار تموران
چرا بازدید از آبشار تموران پیشنهاد می شود؟
بازدید از آبشار تموران
گونه های حیوانی این منطقه
امکانات موجود در مسیر آبشار تموران
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از آبشار تموران چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از آبشار تموران چه زمانی است؟
چگونه به آبشار تموران برویم؟
در نزدیکی آبشار تموران از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی آبشار تموران برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به آبشار تموران هستند؟

درباره آبشار تموران


آبشار تموران (به انگلیسی: Temurun Waterfall) با منظره دلفریب و مسحورکننده خود، جزء جاهای دیدنی لنکاوی و جاذبه های شگفت انگیزی است که خود به تنهایی خرید بلیط هواپیما مالزی و سفر به قلب نگین درخشان کداح، جزیره خوش منظره و رویایی لنکاوی را توجیه می کند. این آبشار که در مکانی بکر واقع در پارک ملی مات سینکانگ (Mat Cincang) آرمیده، با چنان عظمت و شکوهی از سراشیبی کوهی مرتفع فرو می ریزد که چشمان هر گردشگری را افسون جادوی خود می سازد و قلب شیفتگان طبیعت را مفتون و مجذوب زیبایی های وصف ناپذیر خود می کند.
آبشار تموران

چرا بازدید از آبشار تموران پیشنهاد می شود؟


از چشم اندازی مسحورکننده و رویایی برخوردار است.
با داشتن ارتفاعی بیش از ۲۰۰ متر در زمره مرتفع ترین آبشارهای طبیعی مالزی قرار دارد.
در دل جنگی بکر و تماشایی، پوشیده از گونه های گیاهی مختلف واقع شده است.
مسیر دسترسی به آن راحت بوده و برای هر گردشگری با هر شرایط جسمانی امکان پذیر است.

بازدید از آبشار تموران


تموران آبشاری است مرتفع و متشکل از سه سطح مختلف که در مجموع حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. سطح تحتانی آبشار فقط ۵ دقیقه با توقفگاه جاده اصلی و آسفالت شده فاصله گرفته و دسترسی به آن برای هر گردشگری با هر وضعیت جسمانی بسیار آسان است. گرچه آبشار تموران از این سطح نیز منظره بسیار زیبا و باشکوهی دارد، اما چنانچه دوربین عکاسی خود را همراه دارید و دوست دارید آبشار را از نمایی فوق العاده جذاب تماشا کنید، باید صعود ماجراجویانه خود را تا بالای کوه و از جایی که آبشار از کوه سقوط می کند، ادامه دهید. پس از طی مسافتی نه چندان طول و دراز، به بخش فوقاتی آبشار دست خواهید یافت و پاداش تلاش و تقلای خود را برای رسیدن به این مکان، با منظره خیره کننده و حیرت انگیزی از آبشار تموران و مناظر مسحورکننده اطراف آن، دریافت خواهید کرد. در این مکان برکه طبیعی دلفریبی نیز قرار گرفته که با آب های کم عمق اما زلال خود شما را به آبتنی و شنا وسوسه می کند. ناگفته نماند که در طول این مسیر توقفگاه هایی برای استراحت شما تعبیه شده تا هم نفس خود را باز بیابید و هم از چشم انداز رویایی و فضای دل انگیز طبیعت شگفت آور جنگل های بارانی پارک ملی مات سینکانگ بهره مند گردید.

گونه های حیوانی این منطقه


افزون بر گستره وسیعی از گونه های گیاهی، گونه های حیوانی متعدد و متنوعی را نیز در مسیر دسترسی به این آبشار خواهید یافت. این مکان تعداد زیادی از میمون های ماکاکو را در خود جای داده است. ماکاکوها جانوران زیبایی هستند که گاهی می توانند وحشی و خطرناک باشد، از این رو از غذا دادن به این حیوانات پرهیز کرده و تا جای ممکن فاصله خود را از آن ها حفظ کنید. انواع مختلفی از پروانه ها و شاپرک ها و پرندگانی نظیر کبوتر و طوطی را در طول مسیر دسترسی به آبشار تموران خواهید دید. همچنین این مکان زیستگاه حیوانات کوچکی نظیر سنجاب و خرگوش نیز هست.

امکانات موجود در مسیر آبشار تموران


متاسفانه به جز چندین آلاچیق و توقفگاه برای استراحت، امکانات چندانی در این مکان وجود ندارد. در بخش تحتانی آبشار، پارکینگی برای پارک خودرو قرار گرفته است که درست روبروی آن، رستوران فضای بازی را خواهید یافت که غذاهایی لذیذ و محبوب، هرچند محدود را با قیمتی اندک برای شما طبخ و سرو می کند. البته توجه داشته باشید که این رستوران صرفا در زمان های پرتردد سال باز است و به گردشگران خدمات رسانی می کند.
آبشار تموران

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از آبشار تموران چقدر است؟


آبشار تموران از جمله اماکن دیدنی لنکاوی و جاذبه های طبیعی رایگان مالزی به حساب می شود و بازدید از آن هیچ هزینه ای را برای شما در برنخواهد داشت. مدت زمان بازدید از این مکان، بسته به محدودیت زمانی شما برای اقامت در لنکاوی از یک ساعت تا گذراندن عصری دل انگیز در این جاذبه تماشایی متغیر خواهد بود.

فصل مناسب برای بازدید از آبشار تموران چه زمانی است؟


رزرو آنلاین بلیط هواپیما خارجی و بازدید از این آبشار در فصول بارانی سال بسیار جذاب است، چراکه علاوه بر ارائه چشم اندازی بسیار دیدنی از طبیعت جنگل های بارانی لنکاوی، امکان شنا در حوضچه طبیعی آن نیز برای گردشگران وجود خواهد داشت. اما اگر در فصول خشک سال با خرید بلیط هواپیما ارزان مالزی، راهی این مکان شوید، ممکن است بدلیل کاهش شدت ریزش آبشار و حجم آب حوضچه طبیعی آن قادر نباشید این مکان را در بهترین حالت ممکن تماشا کنید.

چگونه به آبشار تموران برویم؟


ناحیه لنکاوی نزدیک ترین مکان به این آبشار است که حدود ۴۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. متاسفانه در این جزیره حمل و نقل قابل اعتماد و مناسبی وجود ندارد و برای دسترسی به این مکان دو راه پیش رو دارید:
کرایه تاکسی: از آنجایی که آبشار تموران یکی از زیباترین مقاصد گردشگری این منطقه محسوب می شود، هزینه تاکسی ها به این مکان نیز بالاست و برای بازدید از آن باید هزینه توقف را نیز به راننده تاکسی بپردازید.
اجاره خودرو: این گزینه از کرایه تاکسی ارزان تر برای شما تمام می شود، اما نیازمند آن است که به خوبی با این منطقه آشنا باشید.

در نزدیکی آبشار تموران از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


آبشار لنکاوی: ۱۶۰ متر
بندرگاه داتای: ۲ کیلومتر
ساحل پسیر تنگکوراک: ۲.۲ کیلومتر
ساحل آب های کریستالی لنکاوی: ۴.۷ کیلومتر
پارک ماجراجویی کروکدیل های لنکاوی: ۶.۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی آبشار تموران برای اقامت وجود دارد؟


اقامتگاه د داتای کوآرترز: ۳.۸ کیلومتر
اقامتگاه د اندامان استف کوآرترز: ۳.۹ کیلومتر
اقامتگاه د اندامان لاکچری کالکشن ریسورت: ۵.۲ کیلومتر
اقامتگاه د داتای لنکاوی: ۶.۶ کیلومتر
اقامتگاه ویلا هوتان داتای: ۷.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به آبشار تموران هستند؟


رستوران د ژاپنیز رستوران: ۵.۳ کیلومتر
رستوران د بیچ کلاب: ۵.۶ کیلومتر
رستوران د گولای هاوس: ۵.۶ کیلومتر
رستوران د پاویلیون: ۶.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است