search
menu

دریاچه مارمیشو ارومیه

[ پنهان کردن ]
درباره دریاچه مارمیشو
معرفی دریاچه مارمیشو
عسل های طبیعی و عسل دریاچه مارمیشو
بهترین زمان بازدید از دریاچه مارمیشو
در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره دریاچه مارمیشو


یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه های طبیعی در ارومیه برای گذراندن یک آخر هفته عالی و تفریح در کنار دوستان و خانواده، دریاچه مارمیشو است. مطمئنا وقتی حرف از ارومیه می زنیم، اولین جاذبه ای که به ذهن همه می آید، دریاچه ارومیه است. اما در ارومیه علاوه بر دریاچه ارومیه، جاذبه های طبیعی متعدد دیگری هم وجود دارند. اما شاید کمتر کسی با آن ها آشنایی داشته باشد. شما با خواندن این مقاله جزو نادر افرادی خواهید بود که یکی از گنجینه های طبیعی نهان ارومیه را می شناسید. دریاچه مارمیشو (Marmisho Lake) در ۴۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه قرار دارد.
دریاچه مارمیشو ارومیه
این دریاچه نیلی زیبا از میان کوهستان های شهرستان ارومیه که به مرز ترکیه هم نزدیک است، به چشم می خورد. دریاچه مارمیشو از حاشیه رودخانه نازلوچای واقع در غرب شهر اومیه عبور می کند و در طول مسیرش روستاهای بانی، هلانی و پسان قرار دارند. جاده دسترسی به دریاچه مارمیشو خود به قدری زیبا و چشم نواز است که تا رسیدن به دریاچه هرگز احساس خستگی نمی کنید. این جاده در دره زیبایی واقع شده و از منظره کوهستانی بی نظیری برخوردار است. این بار اگر بلیط هواپیما ارومیه را خریداری کنید، حتما یک روز از سفرتان را به بازدید از دریاچه مارمیشو اختصاص دهید.

معرفی دریاچه مارمیشو


پس از رسیدن به روستای مارمیشو در ارومیه، یک زیارتگاه به نام "زیارتگاه پیر خراسانی" مشاهده خواهید کرد. از این محل مسیر سنگلاخی را اگر ادامه بدهید، به دریاچه زیبای مارمیشو می رسید. یک دریاچه بسیار وسیع و نیلی رنگ به مساحت ۵ هکتار و با عمق ۵۰ الی ۶۰ متر مقابل چشمانتان ظاهر می شود. چشم برداشتن از این منظره کار آسانی نیست و می توان تا ساعت ها غرق تماشای آن شد.
آب دریاچه مارمیشو از تجمع آب رودخانه نازلوچای حاصل می گردد و رودخانه نازلوچای نیز از کوه های ستاره لوند و بایبون سرچشمه می گیرد و در نهایت در تنگه ای سرسبز و تماشایی جریان می یابد. دریاچه مارمیشو زیستگاه گیاهان و جانورانی از قبیل درخت بید، لاله کوهی، شیرین بیان، زالزالک، بلوط، زنبق وحشی، گون، صنوبر و ماهی قزل آلا است. همچنین، پرندگان مهاجر مختلف نیز در این دریاچه زندگی می کنند. قزل آلاهای بومی این منطقه بین مردم محلی شهرت خاصی دارد و اکثر گردشگرانی که به بازدید از دریاچه مارمیشو می روند، تجهیزات و لوازم ماهیگیری و قایق بادی شان را آماده کرده و به ماهیگیری در دریاچه می پردازند.
دریاچه مارمیشو ارومیه
یکی از زیباترین و لذت بخش ترین تفریحات دریاچه مارمیشو هم همین ماهیگیری است. ماهیگیری که بعدش یک ماهی کبابی تازه و خوشمزه نوش جان می شود. اطراف دریاچه مارمیشو با درختان سرسبز و بلند احاطه شده و به منطقه جذابیت خاصی بخشیده است. قرار گرفتن در چنین فضایی برای چندین ساعت قطعا در تجدید روح و روان بسیار موثر است و به شما احساس سرزندگی و نشاط می دهد.

عسل های طبیعی و عسل دریاچه مارمیشو


خوشمزه جات و خوراکی های مناطق شمال غرب کشورمان که کوهستانی هستند، در کل ایران و دنیا پرآوازه هستند. ارومیه هم به دلیل قرار داشتن در منطقه کوهستانی در زمینه تولید محصولات طبیعی بسیار موفق عمل می کند. پرورش زنبور عسل به دلیل وجود داشتن گیاهان متنوع و خوش عطر و بو در این منطقه بسیار رواج دارد و عسل هایی که از این گیاهان وحشی و مرغوب به دست می آیند، واقعا خوشمزه و باکیفیت هستند. عسل های این منطقه واقعا خوردن دارند و از بابت اصل بودن اطمینان بخش هستند. اگر شانس یاری تان کند و در بازدید از دریاچه مارمیشو زنبورداران منطقه را ملاقات کنید، حتما از طعم عسل هایشان بچشید و به عنوان تحفه سفر از آن ها خریداری کنید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه مارمیشو


از آن جایی که دریاچه مارمیشو در منطقه کوهستانی آذربایجان غربی واقع شده است، بهتر است برای لذت بردن هرچه بیشتر از منظره و طبیعت در روزهای خوش و آب و هوای بهار و تابستانی به بازدید از دریاچه مارمیشو بروید. در زمستان هوای سرد و بارش برف بر منطقه حاکم است و دریاچه ممکن است یخ بزند و به شما این امکان را ندهد تا آن طور که باید، از دریاچه لذت ببرید.
در بازدید از دریاچه مارمیشو چادرهای عشایر و ایلات منطقه به چشمتان می خورند که بسیار جالب هستند و آشنا شدن با سبک زندگی این قشر زحمتکش و فداکار از نزدیک بسیار لذت بخش و غرورآفرین است. اگر در بازدید از دریاچه مارمیشو به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، چادر مسافرتی مناسب همراه خود ببرید و چند روزی را در این منطقه سپری کنید.
دریاچه مارمیشو ارومیه
از دریاچه، آب و هوا، همسایگی با عشایر، عکاسی و فیلمبرداری از طبیعت، ماهیگیری و ... نهایت لذت را ببرید و برای چند روزی هم که باشد از دنیای پرهیاهوی بیرون دور بمانید. در نزدیکی دریاچه مارمیشو، یک آبشار به نام "آبشار مارمیشو" وجود دارد که در مسیر رودخانه نازلوچای واقع شده و به طراوت محیط چندین برابر افزوده است. آبشار مارمیشو فصلی است و در فصل های پرباران آبش زیاد می شود و صدای آن را می توان از چندصد متری شنید. می توانید در کنار آبشار مارمیشو اتراق کرده و طبیعت بی نظیر مارمیشو را به طور تمام و کمال تجربه کنید.

در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


تفرجگاه مارمیشو: ۶۰۰ متر

در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل ماه کیمیا: ۶۲.۴ کیلومتر
هتل بین المللی آریا: ۶۲.۷ کیلومتر
هتل مروارید: ۶۴ کیلومتر

در نزدیکی دریاچه مارمیشو چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران تک ستاره: ۶۲ کیلومتر
رستوران مولوی: ۶۴ کیلومتر
رستوران دیاکو: ۶۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است