search
menu

دریاچه دالامپر ارومیه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دریاچه دالامپر ارومیه را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری
چگونه به دریاچه دالامپر ارومیه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه دالامپر ارومیه
هتل و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه دالامپر ارومیه
دریاچه دالامپر ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که افراد زیادی را در روزهای گرم تابستان به این منطقه خوش آب و هوا می‌کشاند. شرایط زمین‌شناسی خاصی که در این منطقه وجود دارد و یخچال‌های طبیعی، باعث شده است تا دریاچه‌ای طبیعی بر فراز کوه دالامپر به وجود آید. دیدن این جاذبه بی‌نظیر برای گردشگران ایرانی و خارجی بسیار جذاب است و همین امر هم سبب شده تا افراد زیادی به این قله کله سفید و برفی بروند. جالب است بدانید که کوه دالامپر که این دریاچه را در خود جای داده است، در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه قرار دارد و می‌توان از فراز کوه می‌توانید نقاطی از سه کشور را ببینید. پس برای یک تعطیلات چند روزه خود به‌راحتی بلیط هواپیما ارومیه بگیرید و خود را مهمان یک گردشگری جذاب و بی‌نظیر کنید.
مناطق گردشگری مختلفی مانند دشت‌های سرسبز و پر گل اطراف، کوه زیبای دالامپر و دیدن مناظر طبیعی از بالای کوه همگی مزید بر علت شده است تا از لحظه لحظه حضور خود در این منطقه لذت ببرید. این منطقه در ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه و ۳۵ کیلومتر منطقه اشنویه قرار گرفته است. البته به علت دمای پایین هوا و اقلیم منطقه، دریاچه دالامپر ارومیه را باید در فصل تابستان برای گردشگری انتخاب کنید.
این دریاچه برای افرادی که عاشق کوهنوردی هستند یک منطقه رؤیایی و جذاب است تا علاوه بر کوهنوردی، از دیدن دریاچه هم لذت ببرند و ساعاتی را در کنار این جاذبه بی‌نظیر مأوا گزینند.
دریاچه دالامپر ارومیه

چرا بازدید از دریاچه دالامپر ارومیه را پیشنهاد می‌کنیم؟


هر چند دریاچه‌ها و مناظر طبیعی زیادی در اقصی نقاط کشور به چشم می‌خورند؛ اما دریاچه دالامپر مانند درباچه ارومیه دارای خصوصیاتی است که ممکن است هر جایی نتوانید آن‌ها را پیدا کنید. دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه در ادامه به صورت تیتروار بررسی می‌شوند:
• آب و هوای خنک و بی‌نظیر در تابستان
• موقعیت قرارگیری دریاچه در قسمت بالای کوه
• داشتن جاذبه‌های متنوع در اطراف کوه دالامپر
• ایجاد موقعیت مناسب جهت کوهنوردی
• قرارگیری موقعیت کوه در مرز سه کشور عراق، ایران و ترکیه
• امکان مشاهده کشورهای همسایه در قسمت بالای کوه
جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه سبب شده است تا افرادی که یک بار از آن دیدن می‌کنند، بارها بلیط ارومیه بگیرند و خود را به این جاذبه بهشت مانند برسانند.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری


برای لذت بردن از گردش خود، نیاز نیست حتماً به بالای کوه برسید و از دریاچه دالامپر ارومیه دیدن کنید. شما از همان ابتدا که قدم در راه می‌گذارید، در جای‌جای این منطقه، گردشگری بی‌نظیر و لحظاتی پر از هیجان و جذابیت را تجربه می‌کنید. از نظر مسیر که کاملاً طبیعت زیبایی‌اش را به روی شما گشوده است.
در بین مسیر هم از دیدن آبشار لذت می‌برید. هنگامی که به بالای کوه می‌رسید، دریاچه دالامپر ارومیه آن‌قدر زیباست که همیشه در خاطرتان می‌ماند. دریاچه‌ای در بالای قله کوه که همانند یک کاسه پر از آب جلوه‌گری می‌کند. به‌خصوص طبیعت بکر اطراف آن هم بر زیبایی دریاچه افزوده است. یخچال‌های طبیعی هم به‌آرامی آب می‌شوند و قطعات آن‌ها با صدایی هیجان‌انگیز به داخل دریاچه فرو می‌افتد.
همان‌طور که گفته شد، کوه دالامپر در مرز سه کشور قرار گرفته است و شما در بالای کوه سفری چشمی به عراق، ترکیه و ایران دارید! جذاب است نه؟! البته ناگفته نماند که کوهنوردی و لذت تنفس هوایی تازه و اکسیژنی خالص هم حالتان را حسابی جا می‌آورید. چه دلپذیر می‌شود صرف یک ناهار خوش مزه در کنار دریاچه دالامپر ارومیه!

چگونه به دریاچه دالامپر ارومیه برویم؟


پس از این که بلیط تهران ارومیه را گرفتید و عازم سفر شدید، بهتر است که یک روز صبح را برای رفتن به دریاچه دالامپر برگزینید تا سر فرصت از دیدن این جاذبه بی‌نظیر لذت ببرید. مسیر رسیدن به این دریاچه که بالای کوه دالامپر واقع شده است، کوهستانی و خاکی است. ابتدا باید از جاده ارومیه به سمت اشنویه بروید. از سه راهی آغ بلاق به سمت روستای دیزج مسیر خود را طی کنید. سپس به روستای سوله دوکل می‌روید. مسیر بسیار خوش منظر و طبیعتی بی‌نظیر دارد. در این مسیر از آبشار سوله دوکل هم می‌گذرید. پس از آبشار، حدود ۱۰ کیلومتر جاده خاکی دارید. البته زیبایی طبیعت و جویبارهای متعددی که سر راهتان قرار دارد، قطعاً اجازه ورود خستگی را به بدنتان نمی‌دهد. البته ماشینتان هم تا انتهای مسیر خاکی بیشتر نمی‌تواند همراهی‌تان کند. سپس باید حدود یک ساعت کوهنوردی لذت‌بخش در دل طبیعت را تجربه کنید و از دیدن مناظر از همان لحظه اول لذت ببرید. سپس به بالای کوه می‌رسید و روبروی خود یک دریاچه زیبا می‌بینید که در دل طبیعت پر گل و بلبل روبرویتان قد علم کرده است.
دریاچه دالامپر ارومیه

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه دالامپر ارومیه


با توجه به زیبایی‌های منطقه، می‌توان گفت که جای‌جای این مسیر پر از جاهای دیدنی است. در این مسیر آبشار سوله دوکل حدود ۱۰ کیلومتری کوه واقع شده است. پرتاب آب از صخره‌های بیش از ۲ هزار متری باعث شده است تا جلوه طبیعی بسیار زیبایی را در این آبشار طبیعی ببینید.
کوه دالامپر نیز با دامنه سرسبز خود یک جاذبه بی‌نظیر است که همانند یک تپه سرسبز به چشم می‌آید.
روستای کچله هم می‌تواند مقصد بعدی‌تان پس از دیدن دریاچه دالامپر ارومیه باشد. این روستای پلکانی در دامنه کوه دالامپر واقع شده است و راهی پر پیچ و خم و هیجان‌انگیزی را برای رسیدن به آن باید طی کنید.
حال می‌توانید پس از یک روز گشت و گذار و ذخیره انرژی، بلیط ارومیه تهران بگیرید و با انرژی مضاعف به روزهای کاری خود برسید.

هتل و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه دالامپر ارومیه


برای اقامت در نزدیکی‌های دریاچه دالامپر، می‌توانید از هتل‌های ارومیه بهره ببرید. البته کمپ‌های تجهیز شده هم در نزدیکی دریاچه واقع شده‌اند که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم:
• فاصله تا کمپ حرفه‌ای تجهیز شده دالامپر، حدود ۱۰ کیلومتر
• فاصله تا هتل آپارتمان بهار ارومیه حدود ۵۰ کیلومتر
• فاصله تا هتل جهانگردی ارومیه حدود ۵۰ کیلومتر
بدین صورت با پرواز تهران ارومیه یک روز تعطیل و خسته کننده خود را به یک روز پر از هیجان به یاد ماندنی تبدیل می‌کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است